Scalarea afacerii

Scalarea afacerii

Cuprins

Tocmai ai devenit fericitul deținător al unui business? Sau deja ești un antreprenor care testează noi modalități de creștere a propriei afaceri? 

Acel antreprenor care își dorește să găsească acea rețetă a succesului care să-i aducă nu doar creșterea profitului și independența financiară. Independență care îți poate oferi șansa de a călători în toată lumea, dacă este ceea ce îți dorești sau să-ți împlinești unele visuri pe care poate că le ai încă din anii copilăriei. 

Acum este momentul în care poți afla cum să-ți îndeplinești cele mai arzătoare dorințe. Cum? Prin scalarea afacerii. Dacă nu știi ce înseamnă acest lucru sau poate că ai doar o vagă idee despre acest concept, te invităm să te așezi confortabil unde te afli și să-ți rezervi câteva minute pentru a știi cum pornești pe drumul care duce la succesul afacerii tale.

Ce înseamnă scalarea unei afaceri

Ce înseamnă scalarea unei afaceri
Sursă foto: SaaS Academy

Ce inseamna scalarea afacerii? Uneori, poate fi ușor să confunzi expresia ‘’scalarea afacerii’’ cu expresia ‘’creșterea afacerii’’, probabil pentru că a doua este cea mai folosită, dar și pentru că este posibil să nu cunoaștem această expresie și nici ce trebuie să facem pentru a ne scala propria afacere.

Este un proces de durată caracterizat de creșterea exponențială a veniturilor, în timp ce cheltuielile necesare acestei creșteri rămân la fel sau poate cunosc doar o creștere nesemnificativă în raport cu veniturile.

Mai întâi este important să precizăm faptul că scalarea trebuie precedată de un plan conceput și implementat astfel încât riscurile de a da greș să fie extrem de mici.

Te rugăm să continui a citi pentru a știi când și cum poți scala afacerea, care sunt barierele ce pot sta în calea acestui proces pe termen lung, ce greșeli trebuie să eviți, dar și alte informații care te pot ajuta să devii posesorul unei afaceri de succes.  Doar acesta este scopul fiecărui antreprenor.

Care este diferența dintre scalarea și creșterea unei afaceri?

Care este diferența dintre scalarea și creșterea unei afaceri
Sursă foto: Alvin Poh

Înțelegerea pe deplin a celor doi termeni te vor ajuta să scalezi afacerea. Dar hai să aflăm ce înseamnă fiecare.

În timp ce creșterea afacerii se referă la creșterea profiturilor proporțional cu creșterea volumului investițiilor, scalarea este un proces îndelung ce presupune ca veniturile tale să cunoască sume astronomice în raport cu investițiile. Acum, depinde de la caz la caz. Investiția poate fi mai mică sau mai mare, în funcție de mărimea afacerii tale, precum și de obiectivele pe care le stabilești. 

Este un obiectiv pe care orice antreprenor și-l dorește și se referă la măsurile luate în scopul creșterii productivității. Înseamnă să obții rezultate excelente cu minimă investiție. 

Un exemplu de afacere cu șanse mari de scalare este afacerea online, datorită, în special, tehnologiei ale cărei costuri sunt infinit mai mici în comparație cu profitul pe care-l poți obține.

Pentru a vizualiza semnificația scalării, imaginează-ți că vinzi un produs prin intermediul unui website. Că vinzi 200 sau 2000 de bucăți este același lucru. Singura diferență poate exista în cazul costului legat de strategia de marketing.

De exemplu, poți rula o campanie de email marketing cu ajutorul unui soft care implică un cost scăzut, dar care poate genera un profit uriaș. Desigur, mesajul pe care l-ai transmis trebuie să fie clar, relevant și personalizat. De ce să plătești reclame, când poți face totul mult mai ușor și cu costuri mult mai mici?

Privește tabelul de la începutul acestei secțiuni pentru a avea o imagine foarte clară asupra afacerii tale și caracteristicilor în funcție de obiectivele pe care le stabilești.

Tipuri de creștere  a unei afaceri

Tipuri de creștere  a unei afaceri
Sursă foto: Inc Magazine

O afacere care nu își propune la un moment dat să crească, va stagna sau va da faliment. Cum să crești veniturile dacă nu extinzi afacerea? Afacerile care nu investesc în creșterea vizibilității și atragerii de noi clienți, nu poate să crească.

O afacere care investește în dezvoltare și se folosește de toate resursele disponibile crește încet, dar sigur. Creșterea afacerii înseamnă și un mai bun sistem de suport pentru clienți, ceea ce înseamnă o creștere a nivelului de satisfacție a clienților.

Asistența post-vânzare este foarte importantă pentru clienți, care poate să atragă noi clienți sau dimpotrivă să determine pierderea celor existenți.

Creșterea afacerii este o sursă de creștere a veniturilor, de îmbunătățire a produselor și de apariție a altora noi, de asociere cu furnizori și parteneri importanți.

Care sunt principalele tipuri de creștere a afacerii?

Creșterea de tip organic a unei afaceri

Implică unele costuri și se potrivește acelor afaceri nou înființate, dar și start-up-urilor. Implică strategii de marketing care se bazează pe creșterea traficului și a vânzărilor folosind instrumente organice, precum SEO, folosirea cuvintelor cheie pentru căutările din motoarele de căutare, promovarea paginilor de brand create pe platformele social media etc.

Creșterea afacerii prin instrumente plătite

Implică unele costuri pentru promovare prin campanii pay per click (PPC), Google Ads, Facebook Ads etc care pot crește în mod rapid vizibilitatea și vânzările. Dar aceste campanii trebuie gândite și structurate eficient. De asemenea trebuie folosite acolo unde știi că se află avatarul tău, acel buyer persona pe care l-ai creat înainte de conceperea strategiei.

De ce sa ții cont înainte să începi scalarea unei afaceri?

De ce sa ții cont înainte să începi scalarea unei afaceri
Sursă foto: Pixel Productions Inc

Peste jumătate din numărul afacerilor care au decis că este timpul pentru un proces de scalare, eșuează. 

Oare de ce se întâmplă aceasta? Pentru că nu se pornește de la o bază solidă și câteva obiective realiste și măsurabile, dar și din alte cauze. Hai să aflăm în continuare când poți începe să scalezi business-ul tău și ce ar trebui să iei în considerare înainte.

Cum știi că poți începe scalarea afacerii tale?

Există câteva semne care îți indică faptul că businessul tău este pregătit pentru atingerea unor obiective mărețe. Care sunt acestea?

  • vânzările sunt așa cum ți-ai dorit;
  • dispui de o infrastructură adecvată;
  • ți-ai atins obiectivele stabilite și crezi că este timpul pentru îndeplinirea altora;
  • dispui de echipa potrivită;
  • știi care sunt așteptările clienților și cum să le atingi;
  • îți cunoști potențialul.

Acest proces presupune deosebită atenție și parcurgerea câtorva pași importanți, fără de care nu ar fi posibilă această reușită.

Ce aspecte trebuie să iei în considerare înainte de extinderea afacerii tale?

Trebuie să fii conștient că trebuie să nu pierzi controlul asupra afacerii

Sună interesant și atrăgător, cresc veniturile, puterea, controlul asupra afacerii, brandul se dezvoltă etc, dar înainte de a purcede ține cont de provocările care nu sunt atât de vizibile pe cum s-ar crede.

Extinderea presupune modificarea operațiunilor afacerii tale. Întotdeauna este bine să ceri sfatul unei persoane care și-a scalat afacerea. Preferabil să fie o persoană din același domeniu de activitate.

Trebuie să fii pregătit și să știi acest lucru

Pentru că este un pas foarte important, trebuie să fii conștient că sunt necesare câteva lucruri pe care să te bazezi că planul tău de scalare va da roade.

Trebuie să știi unde te afli, ce îmbunătățiri vrei să aduci, care sunt punctele tari, dar și cele slabe ale afacerii tale

  • Analizează obiectivele pe termen lung și scurt pe care ți le-ai propus.
  • Se pot modifica sau le poți schimba.
  • Care sunt abilitățile și sarcinile echipei?
  • Ia în considerare strategia de marketing pe care aproape sigur o vei modifica sau completa din punct de vedere al promovării.
  • Care este poziționarea brandului în acest moment?
  • Care este procesul de logistică și cum funcționează?
  • Ce platforme folosești pentru promovare?
  • Utilizezi instrumente de automatizare a sarcinilor repetitive?
  • Care sunt relațiile cu furnizorii și partenerii tăi de business?
  • Cum sunt rapoartele de vânzări?

Ce pregătești înainte

Fiind un proces de alegere conștientă, trebuie mai întâi să definești care este misiunea business-ului tău, unde vrei să ajungi și ce vrei să obții. Conturează la ce nivel vrei să ajungi cu afacerea și cât îți trebuie să ajungi acolo. Conturează un plan foarte clar, realist și măsurabil.

Cere sfatul unui consultant. Planul poate să includă diversificarea și pătrunderea pe o nouă piață, poate fi o regândire a întregii strategii de marketing și vânzări sau poate fi transformarea digitală a organizației tale.

Ia în calcul investițiile pe care le vei face. Poate că va fi nevoie să aduci oameni noi în echipă sau să înființezi un nou departament. Dacă ai nevoie de sume mari de care nu dispui, poți solicita ajutorul unei firme de investiții.

Un mindset adaptat la tonul afacerii și era digitală în care trăim

Fii deschis la noua eră în care trăim, precum și la modalitățile prin care este necesar să te adaptezi schimbărilor. Modalitatea de creștere tradițională a afacerii nu mai este de actualitate.

Vei putea să dedici timp prețios în detrimentul altor priorități pe care le poți amâna?

Acesta este un alt aspect la fel de important. Nimeni nu-ți cunoaște afacerea la fel de bine ca tine și nimeni nu se va dedica la fel cum o faci tu.

Care sunt greșelile pe care trebuie să le eviți înainte de începe acest proces?

Poate că ești destul de entuziasmat cu gândul la un proces de o asemenea amploare, dar fii conștient că este posibil să te confrunți cu anumite obstacole.

Fii conștient că poți comite unele greșeli. Care ar fi aceste greșeli pe care le poți prevedea și evita?

Dacă nu există o bază solidă de la care să pleci, evită acest scop acum

Trebuie să fi stabilit misiunea business-ului tău, trebuie să existe o viziune clară asupra scopului pentru care există afacerea ta și unde vrei să ajungi. Trebuie să ai câteva scopuri stabilite și un stil eficient de a lucra.

Echipa ta este eficientă? Se poate adapta viziunii și misiunii afacerii? Te poate ajuta să-ți îndeplinești obiectivele afacerii?

Resursa umană este foarte importantă indiferent de specificul afacerii, de mărimea acesteia.

Vrei să adaugi unele caracteristici afacerii fără a ști ce își doresc clienții de la tine?

Implementa o strategie de research înainte.

Vrei ca procesul de scalare să fie unul rapid fără să iei în considerare satisfacția clientului în raport cu produsele, serviciile, serviciul de suport al acestuia?

Aceasta este o altă greșeală pe care o poți face.

Te focusezi pe numere, nu pe calitate

Micșorezi costurile pentru a câștiga mai mulți clienți, dar nu acorzi importanță suportului clienților.

Care sunt pericolele pe care le poți întâmpina?

Deși este un model foarte atrăgător de business, poate avea și anumite dezavantaje care se pot transforma în pericole. 

Pentru a înțelege cu ușurință despre ce vorbim, să ne imaginăm că apropiem cu zoom o imagine.

Calitatea nu mai este aceeași, după cum știm. La fel se poate întâmpla și cu scalarea, dacă procesul are loc prea repede, asta se poate traduce într-o calitate scăzută a satisfacției clienților care poate dăuna afacerii pe termen lung. 

O problemă poate apărea când extinderea este folosită pentru a stimula creșterea în loc să o tratezi ca pe un rezultat al creșterii. 

De exemplu: dacă angajezi oameni pentru a vinde mai multe produse, este posibil să transformi acest proces de extindere în ceva prematur. În schimb, dacă vinzi mai multe produse și ai nevoie de mai mulți oameni, scalarea afacerii tale se îndreaptă într-o direcție bună.

Care sunt abilitățile esențiale pe care trebuie să le aibă un antreprenor care dorește mai mult de la afacerea sa?

Cu siguranță că atunci când ai pornit pe drumul afacerii tale erai înarmat cu abilități care nu se pierd. De aceea un antreprenor dezvoltă o afacere. Pentru că deține câteva abilități care îi permit să ajungă departe. Sau ar trebui să dețină. Probabil că lipsa acestora duce la eșec. 

Una dintre aceste abilități trebuie să fie persistența, dar acel tip sănătos de persistență care trebuie să existe nu doar pe plan profesional, dar și personal, social. Acel tip de persistență care nu te lasă să te oprești la jumătatea drumului pentru că ești conștient că poți ajunge la acel final pe care ți l-ai propus. 

Dar perseverența trebuie să fie combinată și completată de agilitate, acel nivel de istețime care îți spune când trebuie să schimbi ceva pe parcursul drumului.

Persistența și agilitatea în business sunt esențiale, combinația lor fiind cea care duce rapid la rezultate eficiente într-un timp mai scurt.

Agilitatea se referă la realizarea eficientă a proiectelor și adaptarea pe parcurs doar atunci când este nevoie, fără a schimba scopul stabilit inițial, iar persistența este acea calitate vitală care ne ajută să avem mereu în vedere scopul și să descoperim cele mai bune modalități prin care să-l atingem.

Una fără cealaltă nu merge.

Când pot apărea dificultăți, trebuie să fii persistent. Drumul succesului nu este ușor. Rezultatele semnificative nu apar imediat, ci în timp, de aceea persistența este foarte necesară.

Cu cât ești mai persistent, cu atât trebuie să fii convins că rezultatele vor veni, mai devreme sau mai târziu. Iar agilitatea îți arată dacă este nevoie să schimbi ceva pe parcurs, ceea ce poate salva timp și efort.

Experiența acumulată este de asemenea foarte importantă, pentru că asta te ajută să vezi de ce este nevoie să fii persistent. Experiența te ajută să vezi soluții pragmatice la tot pasul.

Așadar, stabilește scopul și fii perseverent pe drumul tău. Folosește toate resursele de care dispui, fie că vorbim despre cunoștințele și expertiza ta, oamenii care te pot ajuta să-ți împlinești visele, echipa, colaboratorii și efortul îți va fi răsplătit.

Rețeta succesului este simplă. Și totuși poate fi complicată, dacă nu ții cont de unele reguli. Cele mai multe lucruri trebuie fie consistente și focusate pe parcurgerea pașilor simpli.

Cum funcționează procesul de scalare pas cu pas

Cum funcționează procesul de scalare pas cu pas
Sursă foto: Navigate The Journey

Ce trebuie să faci pentru scalarea eficientă a afacerii tale? Iată câțiva pași esențiali pe care trebuie să-i parcurgi după ce ai ajuns la concluzia că ești pregătit pentru implementarea acestei decizii și ai alături echipa potrivită și instrumentele prin care să-ți optimizezi obiectivele și operațiunile:

Evaluează sistemul existent din câteva perspective

Folosește indicatori precum numărul conversiilor, profitul, cheltuielile, procesele care se repetă și care pot fi automatizate. Aici intervine și planul. Un plan complet și bine structurat te va ajuta să-ți împlinești visul.

Setează-ți obiective care vor ajuta afacerea să se îndrepte pe direcția cea bună

Obiectivele trebuie să fie SMART, adică:

  • Specific: stabilește concret și specific ce îți dorești. Nu spune ‘’voi investi în producție’’. Spune ‘’voi cumpăra acel produs’’.
  • Măsurabil: trebuie să includă numere concrete, de ex. ‘’vreau să cresc veniturile cu 1500 dolari’’.
  • Realizabil: verifică dacă obiectivul propus este adaptat industriei respective.
  • Realistic. Asigură-te că dispui de resursa umană și financiară pentru a duce la îndeplinire obiectivele. Nu seta obiective nerealiste.
  • Timp. Setează o perioadă în care să duci la îndeplinire aceste obiective.

Mărește echipa

Dacă vrei un număr cât mai mare de clienți, va trebui ca echipa să se descurce cu totul, ceea ce înseamnă că ai nevoie de oameni. Gândește câte persoane vei angaja și fă-o responsabil. Alege oameni responsabili, competenți și muncitori. Dar investește și în trainingul echipei deja existente.

Apreciază-i și recompensează-i. Astfel vor crește productivitatea.

Prioritizează clienții

Un client care revine și revine trebuie recompensat cu produse gratuite sau discount-uri. În acest mod vei atrage clienți. Afacerile concurează pentru a oferi clienților beneficii cât mai multe.

Pentru a înțelege ce produse sunt de folos clienților tăi, dezvoltă relații cu aceștia, pentru că vei înțelege ce produse trebuie să dezvolți. Îmbunătățește experiența utilizatorului. Un suport 24/7 va rezolva problemele clienților mult mai repede.

Îmbunătățește operațiunile

Pentru creșterea productivității și a veniturilor. Ușurează taskurile folosind softuri automatizate, indiferent despre ce vorbim. Cere părerea fiecărui angajat., acesta fiind un aspect la fel de important precum sunt celelalte.

Creează noi parteneriate

Care te pot ajuta să intri pe alte piețe, să devii mai cunoscut, să adaugi valoare și să fii mai competitiv.

Dar înainte de a încheia un parteneriat, trebuie să cunoști valorile și principiile potențialului partener, dar și obiectivele acestuia, deoarece sunt companii care se focusează pe satisfacția consumatorului, în timp ce altele vor doar profit. Încheie un parteneriat cu o companie din același domeniu care poate completa serviciile tale sau asociază-te astfel încât să oferi ceea ce vor consumatorii.

Optimizează rata conversiilor

Rata conversiei este numărul vizitatorilor website-ului tău care fac o anumită acțiune, fie că este click pe un buton, completarea unui formular sau achiziție.

Optimizarea acestei rate te ajută să crești venitul, să scazi costurile de achiziție și să obții mai mulți clienți.

Cum optimizezi conversiile? Mai întâi stabilește obiectivele de conversie și ce anume vrei să îmbunătățești. De exemplu, te poți focusa pe conversia ce îmbunătățește strategia de marketing, precum numărul de clienți care se înscriu la newsletter-ul tău. Apoi creează o mega ofertă.

Scalarea unei afaceri este un proces de lungă durată, ale cărui rezultate se văd în timp, dacă folosești în mod inteligent resursele de care dispui.

Strategii de scalare a unei afaceri de la specialiștii Doads

Strategii de scalare a unei afaceri de la specialiștii Doads
Sursă foto: NetsLovers

Sunt mai multe motive din cauza cărora putem întâmpina greutăți când încercăm să scalăm o afacere: tendința de a rămâne lipiți de modelul tradițional de afacere, teama că acest proces nu este familiar, lipsa expertizei, teama de eșec.

Acestea sunt cele mai comune, dar ce poate fi un adevărat obstacol este rezistența la schimbare.

Capacitatea de scalare a unei afaceri poate fi acel factor diferențiator care te poate propulsa dincolo de concurența ta.

Cum se desfășoară totul?

Capacitatea de creștere a unei afaceri o va face să fie mai eficientă, mai consistentă și mai pregătită să supraviețuiască pe termen lung. 

Extinderea unei afaceri trebuie să fie un proces în care gestionezi cu atenție resursele, partea financiară și partea umană, deoarece eventualele eșecuri pot bloca întregul proces. 

Acest obiectiv trebuie să devină o prioritate la un moment și va trebui să folosești toate canalele digitale, dar și pe cele tradiționale, în special din punct de vedere al mediei.

Care sunt pașii unei strategii eficiente de extindere a unei afaceri?

Menține prezența activă pe internet

Cumpărăturile online au luat avânt și continuă să o facă, iar dacă tu nu ești prezent pe internet nu va știi nimeni că tu vinzi ceva. Un site modern și vizibilitate pe platformele social media potrivite, acolo unde sunt clienții tăi prezenți, sunt un must-have al businessului tău. 

Cele mai de succes afaceri care și-au transformat utilizatorii în clienți, interacționează cu urmăritorii lor și postează frecvent conținut relevant afacerii lor. Postează zilnic sau măcar la două zile pentru ca oamenii să observe că exiști.

Folosește orice feedback al clienților în mod constructiv

Pentru consumator feedbackul și recenziile de la alți clienți sunt foarte importante, chiar decisive în procesul de achiziție. Răspunde pozitiv la orice feedback, negativ sau pozitiv.

Fii calm, explică și nu lăsa emoțiile sau stresul cotidian să afecteze interacțiunea cu clienții tăi. Dacă respecți clientul tău, respecți și afacerea ta. Cu cât acorzi importanță acestora iar produsele tale sunt foarte bune, poți obține doar recenzii pozitive.

Roagă influencerii sau ambasadorii brandului tău să te ajute

Ambasadorii brandului sunt acei clienți fericiți pe care îi ai. Cu ajutorul lor poți atrage mulți clienți. Influencerii sunt considerați experți care aleg produsele lor favorite.

Fidelizează clienții, în special dacă obținerea unor clienți noi presupune costuri mari, iar asta poate fi dificil în cazul afacerilor nou înființate

Fidelizarea nu numai că atrage clientul să cumpere din dou, dar îți va promova brandul și în fața prietenilor, colegilor etc. Poți lua în calcul și afilierea cu bloguri care sunt foarte urmărite sau cu pagini ale platformelor social media cu mulți urmăritori.

Construiește pâlnia de vânzări

Astfel vei cunoaște care este călătoria consumatorului, încă de la începutul acesteia. Vei știi dacă și unde abandonează coșul de cumpărături. Traseul clientului te va ajuta să înțelegi care este strategia de succes și ce anume trebuie să modifici.

Analizează concurența

Pentru a obține informații despre ce așteaptă clienții de la un brand, ce îi mulțumește sau ce îi nemulțumește.

Automatizează sarcinile repetitive ale echipei

Instalează soft-uri care pot realiza sarcinile care se repetă în mod constant. Vei crește productivitatea în acest mod.

Gândește și organizează evenimente de marketing al căror scop să fie promovarea și vizibilitatea brandului

Folosește canale digitale de marketing, dar și fizice. Folosește canale moderne (online), dar și tradiționale (offline).

Participă la evenimente fizice de marketing din domeniul tău de activitate

Vei deveni cunoscut, vei putea încheia relații de colaborare cu persoane influente, vei putea încheia parteneriate care te vor ajuta să atragi vizibilitate și să crești vânzările.

Atrage finanțare externă dacă ți-ai propus obiective mărețe

Evaluează posibilitățile de a investi și alege-o pe cea care te avantajează. O finanțare externă sau un investitor local, regional sau național.

Stabilește un scop măreț care îi ajută și pe ceilalți

De exemplu, investește în soluții care protejează mediul înconjurător. De exemplu, ambalarea produselor poate fi făcută cu materiale reutilizabile. Este genul de obiectiv care atrage oamenii și un feedback pozitiv.

Folosește toate instrumentele și tehnicile de marketing disponibile pentru atragerea vizibilității, creșterea vânzărilor și a gradului de satisfacție a clienților. Pune clientul în centrul tuturor acțiunilor de scalare a afacerii.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să gestionezi eficient acest proces de extindere a afacerii tale:

1. Focusează-te pe ceea ce vrei să devii

Stabilește că vrei să ajungi într-un anumit punct și fă ceea ce trebuie pentru a reuși. Stabilește obiective precise. Spune-ți că vrei să ajungi la un profit lunar sau anual de o anumită sumă.

Nu stabili ca obiectiv doar creșterea veniturilor la modul general. Existența unei sume (realiste) te va motiva să lucrezi intens pentru a îndeplini ce îți propui.

2. Neapărat trebuie să fii pregătit pentru obiectiv

Gândește-te că pe parcurs pot apărea blocaje ce țin de resurse umane, financiare, tehnice.

3. Dacă apelezi la finanțare trebuie să gândești foarte bine acest pas

Cum și în cât timp vei rambursa suma respectivă. Ce trebuie să faci pentru a rambursa banii în termenul necesar?

4. Analizează afaceri care au parcurs un astfel de proces și modul în care au făcut-o

Orice afacere cunoaște acest proces la un moment dat, dacă rămâne în picioare. Învață de la concurență.

5. Nu te abate de la principiile și valorile tale și ale afacerii

Rămâi ferm pe poziții și nu permite destabilizarea. Ce este o afacere fără valori?

6. Echipa trebuie să fie responsabilă și competitivă.

Creează o cultură potrivită și un mediu motivant pentru oamenii care te ajută să-ți îndeplinești scopul.

7. Creează un set de reguli pe care toată lumea trebuie să le respecte.

Nu ne referim la reguli dictatoriale, ci la acele reguli necesare pentru a nu avea loc abateri de la scopul și valorile afacerii. Atitudinea resursei umane este foarte importantă pentru creșterea afacerii. Oamenii trebuie să fie harnici, ambițioși, motivați și responsabili.

8. Externalizează sarcini dacă este nevoie.

Astfel, vei elibera resursa umană de sarcini pe care le pot face și alte persoane, în timp ce angajații tăi pot lucra la sarcini mai complexe.

9. Un aspect la fel de important, sau poate chiar mai important decât celelalte este să nu faci compromisuri privind calitatea produselor.

Niciodată. Există afaceri care scalează, dar se focusează mai mult pe cantitate, și nu pe calitate. Acest gen de acțiune duce pe termen mediu sau lung la eșec.

10. Identifică de la bun început, adică înainte de a porni la drum care sunt barierele și ce anume te poate împiedica să reușești.

Fii sincer și obiectiv cu tine. Poți lua măsuri în această direcție. De exemplu, poate că nu dispui de abilități de leadership, de resurse financiare, de un sediu, dacă vorbim despre o afacere care are și o locație fizică.

Scalarea unei afaceri este un pas dificil, pe termen lung și care antrenează o întreagă armată de resurse. Este un obiectiv care solicită echipă puternică, planuri bine structurate și instrumentele potrivite.

Să recapitulăm cum scalezi o afacere:

  • Evaluează ce ai în acest moment, sistemul să vezi dacă te poate susține.
  • Stabilește scopuri pentru a ști în ce direcție scalezi.
  • Crește-ți echipa dacă este necesar.
  • Prioritizează clienții pentru a-i loializa.
  • Îmbunătățește operațiunile pentru a crește productivitatea.
  • Extinde parteneriate pentru a oferi soluții inovative.
  • Optimizează conversiile pentru a crește veniturile.

Ce spui? Afacerea ta este gata de scalat? Când poți începe? Dispui de resursele necesare?

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări