Funnel de vanzare

Funnel de vanzare

Cuprins

Ai un business și vrei să abordezi cea mai bună strategie de afaceri pentru a-ți aduce clienți în business? Ești un strategist și te întrebi de ce anume să ții cont atunci când îți creezi strategia de vânzare pentru a crește numărul de clienți și clienți fideli?

Indiferent din care categorie faci parte, un funnel de vânzare este acel secret sau element cheie care te va ajuta să realizezi toate aceste lucruri. 

Funnelul de vânzare îți schimbă perspectiva de business, ajutându-te să vezi lucrurile din prisma clientului, înțelegându-i și urmărindu-i practic tot procesul prin care trece, până ajunge să îți devină client sau client fidel.. 

Dacă ai un business știi deja că din miile clienți care intră în contact cu afacerea ta, doar o mică parte ajunge să devină cu adevărat clientul tău. 

Pentru a-ți crește numărul de clienți și a face ca tot mai mulți  oameni ca interacționeaze cu afacerea ta, să devină client final sau fidel este important să te folosești de o pâlnie de vânzare.

Ce este un funnel de vânzare?

Ce este un funnel de vânzare
Sursă foto: indeed

Funnelul de vânzare este practic acel proces complex prin care o persoană trece până să îți devină client final sau fidel. Tocmai datorită acestui fapt multe business-uri preferă să sară peste toți pașii unui funnel de vânzare, doar pentru a simplifica procesul de conversie a clienților potențiali în clienți finali. Însă acest lucru preuspune multe riscuri pentru un business, atât din punct de vedere al bugetului cât și al încrederii. 

Un funnel de vânzare sau sales funnel este definit în marketing ca un model care analizează procesul consumatorului de la acel client care nu a auzit până acum de un anumit business, etapele prin care trece de la primul contact cu afacerea și până la decizia de cumpărare.

Funnelul de vânzare se mai numește și pâlnie deoarece această reprezintă practic întregul proces decizional prin care un consumator trece de la primul contact cu business-ul până la a deveni client. Prin urmare, toate etapele unui funnel de vânzare trebuie făcute în așa fel, încât să vina in sprijinul consumatorului și să îl determine într-un final, să cumpere. 

Majoritatea etapelor au loc la nivel de comunicare și marketing, cu scopul de a genera o atenție și o implicare ridicată a potențialului cumpărător, conducându-l in final la decizia de deveni clientul afacerii.

Există mai multe variante de abordare a pâlniilor de vânzare care pot fi aplicate într-un business, în funcție de obiective, însă cel mai utilizat este funnelul în 5 pași, deoarece acesta nu se finalizează în momentul în care clientul a trecut prin întreaga pâlnie de vânzare, a cumpărat produsul sau serviciul, ci continuă inclusiv cu fidelizarea acestuia.

Acest funnel conține 5 faze prin care se desfășoară procesul consumatorului și anume conștientizare, familiarizare sau interes, preferințe, decizie și loializare .

Funnel ce contine 5 faze prin care se desfasoara procesul consumatorului

Avantajele unui funnel de vânzare pentru business-ul tău

Avantajele unui funnel de vânzare pentru business-ul tău
Sursă foto: veectezy

Înainte de toate, marele avantaj al utilizării unei pâinii de vânzare este că majoritatea business-urilor nu se folosesc de această metodă în afacerile lor, astfel că tu vei avea un avantaj competitiv, pe lângă toate celelalte beneficii pe care ți le oferă un funnel de vânzare. 

Mai mult decât atât, dacă utilizezi acest model care se focusează și pe loializare, nu doar că vei câștiga clienți pe termen lung dar îți vei optimiza inclusiv bugetul de promovare. 

Printr-un funnel de vânzare descoperi ce anume va ajuta la conversia clienților, ce poți face pentru a-ți crește vânzările, unde trebuie să fii pentru ca, clientul tău să te găsească mult mai repede, dar și motivele pentru care clientul decide să rămână sau să plece după ce a intrat în contact cu tine.

Iată, așadar câteva dintre avantajele de care te vei bucura dacă te vei folosi de pâlnia de vânzări în business-ul tău sau în strategia ta de digital marketing.

Te ajută să atragi mai mulți clienți potențiali

Un funnel de vânzări pleacă de la premisa de a atrage o multitudine de oameni noi înspre business-ul tău, care să treacă prin tot procesul pâlnieI de vânzare prin intermediul strategiei tale, până când vor deveni cu adevărat clienți finali sau clienți fideli.

Pentru a face acest lucru, trebuie să iei în considerare metode prin care să intri în contact cu cât mai mulți oameni sau să aduni o bază de date cât mai generoasă pe care o vei trece ulterior prin întreg funnelul de vânzare.

Are rol în optimizarea strategiei de promovare

Promovarea poate fi un proces destul de complex, având în vedere multitudinea de metode pe care le poți aborda, iar uneori te poți simți copleșit sau distras de la obiectivul real pe care ar trebui să îl îndeplinești, pentru că clientul tău să ia decizia de a trece la următorul pas sau de a-ți deveni client final.

Așadar un funnel de vânzare te ajută să îți menții focusul asupra obiectivelor fiecărei etape prin care va trece clientul tău și îți vei optimiza atât bugetul cât și eforturile de marketing pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești.

Poți depista cu ușurință clientul care are potențial

Cu toate că la început îți vei concentra eforturile de marketing asupra unui număr mare de oameni, nu toți vor ajunge să îți devină clienți și cu atât mai puțin clienți fideli.

Însă dacă urmărești cu atenție procesul prin care aceștia trec prin fiecare etapă, îți poți da seama cu ușurință care dintre aceștia au potențial și care nu se vor transforma niciodată în cumpărători.

Prin urmare pâlnia de vânzare este o metodă excelentă de a-ți da seama de potențialul clienților tăi dar și de a te focusa pe oamenii care contează cu adevărat în business-ul tău.

Construiești o relație pe termen lung

O afacere care nu se concentrează și pe crearea unei relații cu clientul, care să fie bazată pe încredere, nu va reuși să își păstreze clienții pentru un timp îndelungat.

Însă atunci când te folosești de o pâlnie de vânzare, vei înțelege mult mai bine ce ai de făcut și care sunt pașii pentru a crea această legătură de încredere cu clientul tău pentru că acesta să se transforme în client fidel.

Îți crești rata de conversie

Obiectivul major al oricărui business este să aibă parte de mai multe vânzări sau conversii, iar acest lucru poate fi făcut mult mai ușor atunci când înțelegi procesul prin care potențialii tăi clienți trec până ajung să devină cu adevărat cumparator.

Tipuri de canale in funnel-ul de vanzare

Tipuri de canale in funnel-ul de vanzare
Sursă foto: commbox.io

Comportamentul consumatorului s-a schimbat foarte mult în ultimii ani. Acesta își petrece din ce în ce mai mult timp în online și apelează la diverse platforme pentru a afla informații, a face comparații sau a face achiziții. 

Strategiile pe care le poți implementa în cadrul unui funnel de vânzare sunt multiple, însă pentru a te asigura că vei avea parte de rezultate este indicat să te îndrepți înspre mai multe canale de comunicare și să nu te bazezi pe unul singur.

Single Channel

Motivul pentru care foarte multe afaceri apelează la un singur canal de comunicare este pentru că nu reușesc să își optimizeze bugetele de marketing sau nu își cunosc cu adevărat clienții. 

Atunci când știi unde se află clientul tău, vei constata că acesta își petrece timpul pe mai multe canale sau platforme și nu pe una singură. Prin urmare va trebui să fii și tu acolo, dacă vrei să își crești brandul, să aduci mai mulți clienți în afacerea ta și să generezi profituri. Și mai mult decât atât, va trebui să îi faci clientului tău, experiența cât mai frumoasă și mai ușoară.

Cu toate că un singur canal de promovare te-ar putea costa mai puțin decât dacă te vei folosi mai multe, riscul de a pierde oportunități este foarte mare.

Multichannel

Dacă îți dorești să ai parte de o strategie mai complexă și de a ajunge la cât mai mulți potențiali clienți, folosirea unor combinații de canale este cu siguranță o strategie pe care merită să o adopți în acest moment. 

Aici, ai nevoie să cunoști foarte bine potențialul și modul de funcționare al fiecărui canal și să aplici strategia adecvată acelui canal. 

Nu uita să urmărești rezultatele pentru a vedea care canal funcționează cel mai bine pentru afacerea ta și să îți optimizezi bugetele de marketing dar și să îți îmbunătățești strategia în viitor.

Omnichannel

Folosirea unei strategii de tip omnichannel te va ajuta să ai o viziune de ansamblu a tuturor metodelor prin care poți intra în contact cu clientul tău dar și să fii consecvent în fața clientului tău. 

O astfel de abordare creează o experiență bună în rândul consumatorilor și mai ales loialitate, datorită faptului că această strategie de bazează pe interacțiune și pe canalele pe care clienții tăi le preferă. 

Spre deosebire de multichannel care se focusează în mare parte pe produsele sau serviciile tale, în omnichannel focusul este mereu pe client și pe interacțiunea cu acesta, oferindu-i o varietate de canalele, care sunt conectate între ele.

Așadar aici vei oferi mesaje personalizate dar și alte canale din care clientul poate alege pentru a intra în contact cu tine. Spre exemplu, dacă îți va vizita pagina oficială de Facebook, de aici va putea ajunge și pe site-ul tău, iar de pe site se va putea abona la newsletter sau intra în conversație cu tine  prin chat box-ul direct.

Etapele unui Funnel

Etapele unui Funnel
Sursă foto: yapos

Un funnel de vânzare are la bază conceptul de business AIDA adică, etapele principale prin care un consumator trece de la conștientizare, la interesul asupra brandului, decizie de a acționa și acțiunea propriu-zisă. 

Un funnel de vânzare cu adevărat eficient este cel care nu se încheie cu etapa de acțiune adică de cumpărare ci se duce mai departe, la etape de fidelizare și chiar la cea de recomandare. 

Aceste etape sunt acele etape prin care orice consumator trece și pe care orice business trebuie să le ia în considerare în strategia sa. 

În fiecare etapă prin care trece consumatorul tău, ar trebui să abordezi o strategie diferită, pentru a-l face pe clientul tău să înainteze în pâlnia de vânzare, până va ajunge la etapa finală.

Conștientizarea

Prima etapa prin care un potențial client trece este procesul de conștientizarea a business-ului tău. Acesta a intrat în contact cu afacerea ta printr-o postare pe rețelele de socializare, printr-o reclamă,  printr-o distribuire a unui prieten din lista sa de prieteni sau prin interogările făcute în Google. 

În acest pas el începe să devină conștient de existența ta ca business dar și de ceea ce îi poți oferi. 

În unele cazuri, atunci când clientul rezonează foarte bine cu ceea ce oferi, acesta trece direct în partea de jos a pâlniei de vânzare și acționează pe loc, fără a mai fi necesari alți pași pentru a-l atrage.  Însă aceste cazuri sunt rare și nu ar trebui să te bazezi pe ele. 

Ce poți face aici, este să te asiguri că acel prim contact cu clientul tău este unul foarte bun și persuasiv, pentru a avea parte și de astfel de clienți dar mai ales să te focusezi să duci clientul la următorul proces. 

Interesul

Al doilea pas după ce clientul tău a intrat în contact cu tine și i-ai captat atenția este că acesta devine interesat de ceea ce îi poți oferi. Astfel că acesta începe să se informeze, să cerceteze sau să facă comparații între tine și celelalte business-uri care îi oferă produse sau servicii similare. 

Acum el intră în faza de a compara toate opțiunile pe care le are, deci tu va trebui să vii cu un tip de conținut care nu îi vinde în această fază, ci doar îl ajută în procesul său. 

Dacă te vei folosi de vânzare în acest proces s-ar putea să îl pierzi, așadar, lasă vânzarea pentru mai târziu. 

Obiectivul tău, în această etapă ar trebui să fie poziționarea ta ca expert și să îl ajuți să înțeleagă de ce beneficii va avea parte dacă va apela la business-ul tău. 

Decizia

Deja, în cadrul acestei etape, clientul a luat decizia de a achiziționa acel produs sau serviciu, însă ai putea să îl faci prin strategia ta, să te aleagă pe tine. Așadar, acum este momentul oportun să îi faci cea mai bună oferă pentru el sau să te diferențiezi de concurență. 

Poți apela la strategii precum transport gratuit, garanție, coduri de reducere sau chiar produse pe care să i le oferi bonus. 

Indiferent ce modalitate vei alege de a atrage clientul, nu uita să faci acea ofertă irezistibilă în această etapă, pentru ca acesta să își dorească să profite de ea. 

Acțiunea

Acum, clientul tău a trecut prin întreaga pâlnie de vânzare și se regăsește în partea de jos a acesteia, unde îți achiziționează produsul sau serviciul pe care i l-ai oferit. Însă acest pas nu ar trebui să fie ultima ta strategie. 

Nu îți vei dori un client care să facă o singură achiziție ci mai multe, nu-i așa? Deci va trebui să treci la următoare ta strategie, cea de finalizare. 

Fidelizarea

A aduce un client nou în business-ul tău te poate costa mult mai mult decât a-l păstra pe cel care te cunoaște deja. Un client nou care să treacă prin întreaga pâlnie de vânzare, va presupune buget mari și eforturi în plus pentru tine. 

Așadar, acum că ai câștigat clientul, cea mai bună strategie este să îl păstrezi pe termen lung. 

Aici te poți folosi de o multitudine de metode prin care să îl fidelizezi, oferindu-i promoții speciale pentru el, cupoane de reducere, informații prețioase sau chiar servicii exclusiviste. 

Recomandarea

Deși nu face parte neapărat din funnelul de vânzare clasic, multe dintre afaceri au început să se folosească de această strategie în business. 

Recomandarea este una dintre cele mai eficiente metode de promovare, care a funcționat dintotdeauna și va funcționa probabil, mereu. De ce? Pentru că aceasta se bazează pe încredere. 

Așadar, o dată ce ai trecut utilizatorul prin pâlnia de vânzare și acesta a devenit clientul tău, acum acesta devine disponibil în a te recomanda altor clienți. 

Solicită deci, prin diferite metode clienților tăi să te recomande sau să își facă publice părerea despre interacțiunea cu brandul tău, produsele sau serviciile tale.

Cum construiești un funnel pas cu pas?

Cum construiești un funnel pas cu pas
Sursă foto: freepik

Acum că știi care sunt pașii prin care un client trece în procesul său, până la a deveni client final, iată care sunt pașii pe care tu îi ai de făcut în strategia ta pentru a avea succes în a-ți conduce consumatorul prin întreaga pâlnie de vânzare.

Înainte de a începe pur și simplu o strategie, împarte pâlnia de vânzare în 3 părți. 

Partea de sus sau The Top Of Funnel, va reprezenta pentru tine acele acțiuni sau activități care au ca focus vizibilitatea brandului. Aici te vei concentra pe a ajunge la cât mai mulți oameni care să afle de tine și de afacerea ta. 

În acest pas te poți folosi de social media, de reclame, de influenceri, de video-uri informative, de articole de blog sau de strategia SEO. 

Creează conținut cât mai valoros pe rețelele de socializare sau pe website-ul tău.  Te poți folosi chiar și de concursuri pentru a ajunge la cât mai mulți oameni.

Aici, va trebuie să faci și acea parte de calificare pe lângă cea de prospectare, adică să decizi ce clienți merită cu adevărat efortul tău și care nu par să aibă un potențial de a deveni client final sau fidel. 

În mijlocul pâlniei sau The Middle of Funnel majoritatea acțiunilor pe care le vei face sunt cele care duc la conversie. 

Practic te vei focusa pe transformarea potențialilor clienți în lead-uri, oferindu-le încredere și multă valoare. Este important aici să înțelegi foarte bine care sunt nevoile clientului tău și să îi oferi ceea ce își dorește. 

Folosește-te în acest pas de reclame de retargeting pentru cei care ți-au vizitat deja paginile oficiale de social media sau website-ul, webinarii, video-uri sau PDF-uri gratuite. 

Partea de jos a pâlniei sau The Bottom of Funnel este acel moment în care tot focusul va merge înspre partea de vânzare – achiziție. 

În acest pas utilizează CTA direct  (Call to Action) de vânzare în reclamele tale, în social media sau în campaniile tale de email marketing.

Să luăm un exemplu ca să înțelegi foarte bine cum treci prin toți acești pași.

Să presupunem că vinzi un curs pentru crearea unei strategii în social media. În primă fază te vei ghida în mare parte după avatarul clientului tău. Știi deja despre acesta că se află pe Linkedin, pe Facebook și pe Instagram. 

De asemenea, știi că acesta ar putea fi deținătorului unui business sau este un specialist în Social Media și vrea să afle mai multe despre crearea unei strategii. În acest caz va trebui să creezi strategii diferite pentru fiecare dintre cele 2 tipuri de clienți, având în vedere că au nevoie de conținut diferit. 

Un alt lucru pe care ai putea să îl știi este categoria de vârstă din care aceștia fac parte, interesele și problemele cu care se confruntă, care ar putea fi rezolvate prin intermediul serviciului tău. 

Așadar, acum că ai toate aceste date, vei începe să creezi conținut (rețele de socializare, website) pentru a educa audiența în privința problemelor cu care se confruntă și despre ce metode ar putea utiliza pentru a le rezolva. Una dintre aceste metode este evident, crearea unei strategii în social media sau pe website. Însă nu vei vinde în acest pas, ci doar vei aduce informații despre crearea unei strategii, ce presupune, cu ce te ajută, ce beneficii vei avea, ce rezultate poți obține. 

În următorul pas, vei aduce în fața clientului tău soluția ta, unicitatea acesteia și toate beneficiile pe care le va avea în urma acestuia. De ce ar achizitiona acest curs și nu altul? Ce expertiză ai?Ce rezultate îi poți garanta? Ce preț are? Ce altceva îi oferi față de competiție? Ce rezultate au obținut cei care au trecut deja prin acest curs?

La final îi vei face propunerea finală, care trebuie să fie irezistibilă pentru ca acesta să facă acțiunea de a achiziționa acest curs, fie că te folosești de reclame, de email marketing sau de website-ul tău.

Așadar pașii pe scurt sunt:

  • creșterea vizibilității brandului;
  • prospectarea sau analizarea comportamentului urmaritorilor tăi;
  • captarea atenției;
  • crearea unor oferte irezistibile pe fiecare canal de comunicare pe care aceștia se află;
  • păstrarea clientului pentru cât mai mult timp prin fidelizare.

Cum vizualizezi conversiile in funnel?

Cum vizualizezi conversiile in funnel
Sursă foto: freepik

Analizarea și măsurarea datelor sunt un aspect important în orice strategie și nu ar trebui să lipsească din strategia ta dacă vrei să ai parte de rezultate. 

Așadar, măsoară și analizează rezultatele în fiecare pas al pâlniei tale pentru a vedea ce anume a funcționat, unde sunt lacune și ce ai putea îmbunătăți în viitor. O strategie bună nu se bazează pe presupuneri ci pe date concrete. 

Utilizează instrumente precum Meta Business pentru Facebook și Instagram, Tik Tok Analytics pentru Tik Tok sau Google Analytics pentru website, pentru a vedea foarte specific toate cifrele de care ai nevoie. 

Top of Funnel

Pentru a măsura rezultatele din partea de sus a funnelului te poți folosi de date precum numărul de vizitatori noi de pe paginile tale de social media, traficul nou de pe site, numărul nou de abonați la newsletter, rata de respingere și rata de deschidere a emailurilor etc. 

Middle of Funnel

Pentru a vedea cât de bine a funcționat strategia ta în această etapă, analizează și măsoară următoarele variabile: numărul de fișiere PDF descărcate,  numărul de formulare completate pe site, numărul de lead-uri pentru fiecare activitate de pe canalele de comunicare folosite,  calculeaza CTR-ul (click through rate) și numărul de leaduri provenite din retargeting. 

Bottom of Funnel

În acest pas vei avea nevoie nu doar să știi câți clienți ai reușit să convertești, fie că vorbim de reclame, de rețelele de socializare, campanii de email marketing sau website,  dar și cât te-a costat aducerea fiecărui client nou în acest punct. 

Calculează ratele de conversie dar și numărul de achiziții per client și optează pentru strategii de loializare cât mai eficiente pentru a-ți convinge clienții existenți să îți rămână alături cât mai mult timp.

Tool-uri pe care sa le folosesti cand construiesti un funnel?

Tool-uri pe care sa le folosesti cand construiesti un funnel
Sursă foto: accelevents

Dacă pentru a crea o strategie optimă ai nevoie de mai multe canale de promovare (acolo unde clientul tău se află) este foarte clar că te vei folosi și de tool-uri diferite pentru fiecare canal de promovare. 

Rețele sociale

Aici te vei folosi de platformele de socializare pe care clienții tău se află, fie că ne referim la Facebook, Instagram, Tik Tik sau LinkedIn. Tool-ul cel mai utilizat aici este MetaBusiness Suite pentru strategia organică și Facebook Ads pentru reclamele plătite. 

Pentru Tik Tok nu uita să îți faci un cont de business pentru a putea avea acces la toate opțiunile de promovare gratuite și plătite din Tik Tik for Business. 

Website 

În cazul unul website te poți folosi de Landing Pages care să se comporte ca un magnet de atrage clienți și de a-i face să și dorească magnetul pe care îl oferi prin intermediul acestei pagini. 

În general în aceste pagini se solicită datele clientului, printr-un formular simplu, în urma căruia acesta va primi ceea ce i s-a promis dar și alte oferte sau promoții ulterioare. 

Email marketing

Campaniile de email marketing pot fi folosite în majoritatea fazelor pâlniei de vânzare, în afara celei de conștientizare. 

Aici poți crește gradul de încredere al clientului tău, îi poți oferi informații prețioase dar și reduceri, oferte sau produse la prețuri speciale pentru el. 

Asigură-te că înainte de a face o astfel de campanie ai solicitat adresele de email ale clienților interesați, folosindu-te de un magnet pe site-ul tău sau de reclame plătite și creează campanii separate pentru fiecare etapă în care se găsește clientul tău. 

Pagini/mailuri de mulțumire

O pagină de mulțumire poate fi un lucru neglijat de către afaceri, tocmai datorită simplității acesteia. Însă, o astfel de abordare ar putea să crească mult încrederea și loialitatea clientului tău. 

Folosește astfel de pagini pe site-ul tău după o comandă, după descărcarea unui PDF gratuit, după înscrierea la newsletter sau trimite un email clienților care au achiziționat deja produse/servicii de la tine. 

Studii de caz/articole de blog

Aceste instrumente pot ajuta mult în strategia ta, indiferent de poziția în care se află clientul tău în pâlnia de vânzare. Acest tip de conținut contribuie la crearea unei imagini mult mai bune despre business-ul tău în ochii clientului tău dar și la câștigarea încrederii. 

Mai mult, articolele de blog optimizate SEO îți pot aduce trafic nou pe site, deci te ajută inclusiv la creșterea vizibilității brandului. 

Te poți folosi și de următoarele tool-uri pentru a crea o pâlnie de vânzare din platforme externe: 

  • LeadPages;
  • Get Response;
  • Convertikit;
  • Karta;
  • WishPond;
  • Convert Flow;
  • Drift;
  • Mailchimp;
  • Click Funnels.

Strategii și sfaturi pentru un funnel cu rezultate

Strategii și sfaturi pentru un funnel cu rezultate
Sursă foto: freepik

Pentru a te asigura că abordezi cea mai bună pâlnie de vânzare, aplică cât mai multe metode și alege-le pe cele care sunt cele mai eficiente în afacerea ta.

Iată și câteva recomandări de care să ții cont:

Scrie conținut specific

O greșeală pe care foarte multe afaceri o fac atunci când își creează conținut pentru rețelele de socializare sau website este că nu țin cont de stadiul în care se află clientul lor. 

Prin urmare este important să nu faci postări, reclame, să trimiți emailuri sau să scrii articole de blog la întâmplare, ci să le faci în mod specific pentru fiecare parte a pâlniei de vânzare. 

Spre exemplu, dacă o persoană nu a auzit până acum de tine sau pur și simplu este la primul sau al doilea contact cu tine, nu te folosi de mesaje sau CTA de vânzare. Dacă un client se află pentru prima dată pe site-ul tău nu îl bombarda direct cu oferte și pop-up de vânzare, ci mai degrabă creează conținut informativ.

Creează magneți irezistibili

Pentru a crea un magnet irezistibil trebuie să știi exact ce își doresc clienții tăi și cum îi poți ajuta. Oferă-le soluții la problemele lor care să fie pur și simplu irezistibile, indiferent că vorbim de o pagina pe site-ul tău sau de un email. 

Nu uita să promovezi magnetul pe rețelele de socializare sau pe platformele unde se găsesc clienții tăi pentru a aduce cât mai mult trafic pe site sau pentru a obține o listă cât mai mare de abonați la newsletter. 

Focusează-te pe creșterea traficului pe site

Așa cum am spus, deși mii de oameni vor intra la început prin pâlnia ta de vânzare, doar o parte din ei vor ajunge să devină cu adevărat clienți ai afacerii tale. Dar pentru a obține acești clienți ai nevoie de un număr foarte mare de utilizatori cu care să începi să abordezi strategiile tale. 

Așadar, adu un număr cât mai mare de utilizatori pe site-ul tău, care să treacă prin stadiul de conștientizare a brandului, folosindu-te de strategia SEO sau de conținut optimizat pe blog. 

Folosește-te de upsell și cross sell

Pentru acei clienți care se află în topul  funell-ului tău folosește de strategia de upsell și cross-sell pentru a impulsiona vânzările. Acum că știi ce anume au achiziționat și de ce produse sau servicii sunt interesați le poți vinde și produse similare cu interesele sau nevoile lor precedente. 

Cere și încurajează feedback-ul

O părere bună a unui client mulțumit face mai mult decât orice strategie de marketing, pentru că oamenii au încredere în alți oameni mai degrabă decât într-un business care doar vorbește despre cât de multă calitate oferă. 

Așadar solicită feedback clienților tăi în diferite metode, fie că vorbim despre un email sau despre un video, text sau poză cu produsele și părerea lui despre acestea. 

Folosește feedback-urile clienților în site-ul tău dar și în campanii de email marketing sau pe rețelele de socializare. 

Așadar, o strategie care are cu adevărat rezultate se bazează pe cunoașterea pâlniei de vânzare și pe aplicarea acesteia. 

Folosește-te, deci de toate aceste informații și creează-ți strategii din ce în ce mai bune în afacerea ta care să îți genereze rezultate în fiecare etapă prin care trece clientul tău.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Funnel de vanzare

Funnel de vanzare

Ai un business și vrei să abordezi cea mai bună strategie de afaceri pentru a-ți aduce clienți în business? Ești un strategist și te întrebi

Scalarea afacerii

Scalarea afacerii

Tocmai ai devenit fericitul deținător al unui business? Sau deja ești un antreprenor care testează noi modalități de creștere a propriei afaceri?  Acel antreprenor care

Omnichannel

Omnichannel

Crearea unei experiențe memorabile a utilizatorului cu brandul tău a devenit un element vital pentru atingerea obiectivelor afacerii tale. Obiectivul de awareness, dezvoltare a brandului

Cuvinte cheie

Cuvinte cheie

Fie că ai mai auzit sau nu de cuvinte cheie până în acest moment, cu siguranță te folosești de ele cel puțin o dată pe

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce