Retargetingul sau rețintirea publicului țintă

Retargetingul sau rețintirea publicului țintă

Cuprins

Vrei ca business-ul tău să cunoască o rată mare a conversiei? Probabil că îți dorești ca fiecare utilizator care vizitează site-ul tău să facă o acțiune sau alta, dar de foarte multe ori acest lucru nu se întâmplă. Persoanele care vizitează un site îl părăsesc fără a cumpăra sau a face o acțiune pe care un business owner și-o dorește.

Însă aceasta nu este o problemă, pentru că vizitatorii care au părăsit site-ul pot reveni. Cum? Prin retargeting.

Știi momentul acela în care se întâmplă să vezi reclame ale unor branduri pe care le-ai vizitat pe site, dar fără a cumpăra? Cu siguranță te-ai întrebat ce poate fi. Uneori poate că ți s-a părut chiar dubios. Aceasta este acțiunea de retargetare. Afișarea unor reclame acelor persoane care au interacționat cel puțin o dată cu tine.

Ce este retargeting-ul?

Ce este retargeting-ul
Sursă foto: Bucksense How to

Retargetingul este un tip de publicitate care îi vizează pe cei care ți-au vizitat site-ul, dar care au ieșit înainte de a face o acțiune sau alta.

Pentru că un utilizator și-a manifestat interesul față de produsul sau serviciul tău, campaniile de retargeting îl motivează să acceseze din nou site-ul pentru ca rezultatul final să fie conversia.

Problema principală este următoarea. De câte ori trebuie să fie afișată reclama respectivă aceleiași persoane pentru a se ajunge la conversie? Părerile sunt împărțite, unii susținând că de trei ori, în timp ce alții consideră că de 7 ori trebuie să vadă utilizatorul reclama pentru a lua decizia de conversie.

 Cum funcționează acțiunea de retargeting?

Potențiali clienți îți vizitează site-ul➡️cookie se instalează în motorul lor de căutare➡️vizitatorii părăsesc site-ul fără a se realiza conversia➡️ mai târziu ei caută pe internet pe diverse site-uri➡️ reclama ta de retargetare le atrage din nou atenția și interesul, urmând să revină pe pagina ta web și să ajungă la conversie.

Pe scurt, anunțurile se afișează în timp ce ei petrec timp pe alte site-uri, iar tu plătești doar când utilizatorii accesează reclama. Dar vom vorbi mai multe despre subiect în acest articol.

Retargetingul este una dintre cele mai eficiente soluții de publicitate. În continuare, vom vedea de ce este atât de importantă pentru afacerea ta, precum și alte informații pe care trebuie să le cunoști pentru a ști cum să transformi potențialii clienți în clienți care revin frecvent pe site.

Avantajele retargeting-ului pentru afacerea ta

Avantajele retargeting-ului pentru afacerea ta
Sursă foto: proideators

Beneficiul suprem al unei campanii de retargeting este creșterea numărului de conversii.

Hai să vedem în detaliu care sunt beneficiile retargetingului.

  • Costuri reduse de publicitate. Avantajul unei astfel de campanii este că tu plătești nu pentru afișare, ci pentru utilizatorul care a accesat reclama. Așadar, un utilizator accesează reclama, tu plătești pentru asta, dar probabilitatea de a se ajunge la conversie este foarte mare.

  • Posibilitatea fantastică de a targeta doar persoanele care sunt interesate de produsul sau serviciul tău. Din moment ce au ajuns o dată pe website, probabilitatea ca aceștia să se transforme în clienți după ce îi motivezi, este mare. Ideal ar fi ca targetarea să țintească persoanele care au vizitat cel puțin o dată site-ul pentru ca șansele de conversie să crească în acest mod.

  • Atragi trafic pe site, ceea ce este un beneficiu excelent pentru afacerea ta.

  • Creșterea numărului de conversii. Un utilizator care a ieșit după ce a accesat site-ul tău poate fi retargetat pentru a reveni. Deseori acesta revine și se transformă în client. Mai mult de atât, dacă produsul i-a satisfăcut așteptările, revine la un moment dat.

Campaniile de retargeting sunt foarte importante pentru business-ul tău, dar trebuie implementate corect pentru rezultate excelente.

Campaniile de remarketing vs retargeting

Campaniile de remarketing vs retargeting
Sursă foto: DigiDir

O strategie de marketing ar trebui să se adreseze celor care deja s-au arătat interesați de brandul tău, indiferent că au vizitat site-ul, au vizualizat o reclamă pe Google sau Facebook sau au completat un formular pe site.

Campaniile de remarketing vs retargeting sunt cele mai bune modalități de a atrage din nou potențiali clienți pe site-ul tău sau pe acele platforme pe care ești prezent. Le poți utiliza pe ambele, pentru că au același obiectiv: atragerea de trafic și realizarea conversiei.

Retargetingul este un re-engaging a audienței care deja a interacționat cu pagina ta web sau cu una dintre platformele pe care ești prezent, prin intermediul unor ad-uri personalizate în funcție de produsele sau paginile vizitate de către potențialii clienți.

Cum funcționează? Tu instalezi un pixel pe site prin care urmărești activitatea utilizatorilor cu acel cookie plasat în browserele lor, după ce ți-au vizitat site-ul și au plecat fără a face acțiunea pe care tu ți-o dorești. Astfel tu creezi o reclamă pe baza interacțiunilor utilizatorului cu site-ul sau platformele pe care ești prezent.

Interesant și productiv este faptul că aceste reclame sunt afișate de o terță parte, astfel că oriunde s-ar afla tu poți ajunge la ei.

Retargetingul este un instrument eficient în strategia de marketing, dar sunt importanți mai mulți factori, precum contextul, frecvența, modul în care ajustezi reclama pe parcurs, conținutul și relevanța. Șansa de a obține un ROI fantastic este foarte mare, dacă este implementată corect. Important este să nu plictisești omul cu aceeași reclamă. Poți schimba atât partea creativă, cât și textul.

Remarketingul este re-angajarea clienților prin email marketing. Se folosește campania de email pentru cei care au abandonat coșul de cumpărături, deși s-au arătat interesați de produs.

Așadar, în timp ce pentru acțiunea de retargetare folosești reclamele online plătite, remarketingul se referă la acțiunea de a remarketa utilizatorul prin email. Diferența este dată de canal, nu de strategie, pentru că în final așa cum am spus și mai sus, ambele au același obiectiv: targetarea utilizatorilor care au arătat interes față de brandul tău.

Pe termen lung, obiectivul celor două tactici de marketing este brand awareness și menținerea în memoria utilizatorului.

Cum să te bucuri de avantajele celor două tactici?

Este foarte important să cunoști canalele care se potrivesc cel mai bine audienței și obiectivelor tale, pentru a plasa reclamele pe canalele pe care aceștia sunt prezenți. Urmărește performanța acestora și ajustează în funcție de nevoi, de ce se întâmplă pe parcurs. Schimbă reclamele sau îmbunătățește-le în funcție de rezultate.

Probabilitatea ca utilizatorii care văd din nou reclama, să revină pe site este foarte mare, ei fiind interesați să cumpere un produs de la un brand pe care l-au vizitat și care acum le afișează reclame personalizate.

Conținutul reclamelor este cel mai important aspect în motivarea utilizatorilor. Un conținut pe care îl poți crea pe baza informațiilor obținute în urma vizitării site-ului tău. Poți utiliza și campaniile SEO care te vor ajuta să ajungi la un public și mai mare.

Cum funcționează campaniile de retargeting in marketing?

Cum funcționează campaniile de retargeting in marketing
Sursă foto:Act! CRM

 Un potențial client vizitează pagina ta web și manifestă interes pentru un produs, dar pleacă de pe site fără a cumpăra produsul. Mai târziu ei vizitează alte site-uri, iar reclama ta apare pe site-urile respective și le captează atenția. Dau click pe ea, ajung în pagina ta din nou și își finalizează achiziția. Acesta este procesul de retargeting.

Retargetingul în marketing este o componentă esențială a strategiei pe care trebuie să o implementezi pentru atragerea de trafic și creșterea numărului de conversii.

Retargeting Facebook ads

Retargeting Facebook ads
Sursă foto: Bold Commerce Blog

Un potențial client vizitează site-ul, pleacă, este urmărit cu ajutorul acelui cookie instalat în browser-ul lui. Utilizatorul intră pe Facebook și îi apar reclamele tale de retargetare.

Reclamele de retargetare pe Facebook te ajută să ajungi la persoanele care ți-au vizitat în trecut site-ul. Cum funcționează?

  • O persoană interacționează cu brandul tău.

  • Algoritmul Facebook identifică acel cont de Facebook al persoanei respective.

  • Persoana va vedea acea reclamă dacă face parte din audiența ta de retargetare.

Cum functioneaza Reclamele de retargetare pe Facebook
Sursă foto: How Facebook retargeting works

De exemplu, o persoană interesantă să învețe o limbă străină poate folosi căutarea pe Google pentru a găsi o aplicație eficientă de learning. Când decide să dea click pe un anumit rezultat din pagină va ajunge pe acel site. Deci, primul pas va fi vizita pe site, deși persoana nu este pregătită să facă acțiunea. Continuă să caute o aplicație pe Google până amână căutările.

Deodată, într-o zi vede pe Facebook reclama despre aplicația aceea, deoarece site-ul respectiv a setat o campanie de retargeting pentru a ajunge la utilizatorii din trecut. Persoana se întoarce pe site și poate că face acțiunea dorită de business owner, datorită acelei reclame de pe Facebook.

Cum creezi o campanie retargeting Facebook Ads?

  • Identifică persoanele care au interacționat cu pagina ta. Întocmește o listă cu aceste persoane, dacă le cunoști. Instalează pixelul Facebook în retargeting, dacă vrei să țintești persoane care ți-au vizitat site-ul.

  • Specifică persoanele pe care vrei să le retargetezi. Creează audiență personalizată în funcție de lista de mai sus.

  • Creează reclame dinamice pentru afișarea produselor relevante.

  • Măsoară impactul și performanța reclamelor tale.

Google ads retargeting

Google ads retargeting
Sursă foto: Performance Driven Marketing

Cum creezi o campanie de google Ads Retargeting?

Trebuie să ai un cont de Google Ads. Poți utiliza și Google AdWords, dar pașii sunt ușor diferiți. Google îți oferă un cod pentru a-l plasa pe toate paginile site-ului tău. După instalare acesta va începe să colecteze informații despre vizitatorii tăi.

Este important să setezi anumite obiective ale campaniei pentru a se alinia cu obiectivele strategiei de marketing. Dacă, de exemplu, vrei să trimiți oferte celor care te-au vizitat pentru un anumit produs, îi poți retargeta cu ad-uri despre acel produs pe care Google le va afișa unei audiențe specifice.

Email retargeting

Email retargeting
Sursă foto: ActiveCampaign

Ești pregătit pentru conversii și fidelizarea clienților? Precum orice strategie de marketing digital, există câteva practici importante pe care trebuie să le ai în minte când creezi campania de email retargeting.

Care sunt acele practici eficiente?

Construiește lista de abonați cu email

  • Pentru aceasta, adaugă pe site o fereastră de abonare la email. Motivează utilizatorul să se înscrie oferindu-i o reducere sau un alt cadou;

  • Adaugă un câmp de înscriere la email, undeva în partea de jos a paginii;

  • Creează postări în social media care încurajează urmăritorii să se înscrie la email (nu uita să oferi ceva în schimb);

  • Colectează emailuri de la cei care au participat la evenimentele create de tine.

Va trebui să îi asiguri că nu vei folosi informațiile pentru a spama.

Definește audiența. Este un aspect vital

Este necesar să revii la acea listă de emailuri și să împarți utilizatorii în mai multe liste specifice, categorii și subcategorii pentru a nu trimite emaluri irelevante. Doar nu vrei să trimiți email celor care au cumpărat deja acel produs.

Poți avea în vedere criterii precum cele demografice, cei care au abandonat coșul, produsul, istoria de trafic, locația etc.

Planifică transmiterea de emailuri

Un studiu a arătat faptul că un email trimis în decurs de 3 ore după ce un utilizator a abandonat coșul, poate avea o rată de deschidere a emailului de 40%. Chiar mai puțin ar trebui luat în considerare, o oră de la abandon. Începe cu un reminder, apoi oferă o reducere și creează un text care apelează la FOMO (fear of missing).

Creează emailuri atrăgătoare cu subiecte excelente, conținut captivant și CTA (call to actions) care încurajează utilizatorul să acționeze

Iată câteva idei despre cum să faci emailurile să aibă succes.

  • Alege un vizual atractiv, neapărat să fie optimizat și pentru mobil. Nu folosi prea multe fonturi, grafice sau culori. CTA-ul trebuie să fie un buton care să iasă în evidență, să contrasteze cu restul. Alege imagini în context ale produsului, nu doar cu produsul în sine. Optimizează imaginile astfel încât să se poată încărca rapid și pe mobil.

  • Scrie un subiect captivant. Este primul pe care îl văd utilizatorii. Personalizează-l. Folosește emoji.

  • Creează un conținut captivant. Oferă o soluție la o problemă comună. Oferă sfaturi pe care oamenii le pot folosi zilnic. Oferă valoare care îi va motiva să devină clientul tău.

  • Folosește dovada socială. 85% dintre utilizatori iau în calcul recenziile când cumpără un produs.

Folosește testul A/B pentru orice

Este cea mai bună modalitate de a ști care subiect, care vizual și conținut funcționează. Creează două campanii destinate aceleiași audiențe.

Acest tip de campanie trebuie să fie implementat acolo unde publicul tău țintă se regăsește. Dar aceasta este parte componentă a strategiei tale de marketing care trebuie să fie una eficientă, bazată pe research, țintirea persoanelor care ți-au vizitat site-ul și crearea unor reclame personalizate și relevante pentru aceștia. Doar vrei ca numărul de conversii să crească!

Cum să creezi campanii de retargeting?

Cum să creezi campanii de retargeting
Sursă foto: capterra/digitalmarketer

Una dintre cele mai bune soluții de publicitate online care te ajută să interacționezi cu persoanele care ți-au vizitat site-ul deja. Este o tehnică bazată pe tehnologia cookie și de aceea poate părea complicată la prima vedere. Dar după ce utilizatorul părăsește site-ul tău, poartă acel cookie după el, care este recunoscut de majoritatea celor care publică anumit conținut pe internet. Aceștia vor afișa reclamele tale.

Cum creezi acest tip de campanie?

1. Setează obiectivul de retargetare.

2. Alege canalele pe care vrei să fie afișată reclama ta web, instagram, facebook etc.

3. Alege cât va rula campania.

4. Configurezi fiecare canal prin setarea reclamelor individuale sau a grupurilor de reclame, setezi audiența căreia te adresezi, încarci reclama cu imaginea și conținutul aferent etc.

5. Finalizezi prin a optimiza bugetele pentru toate canalele.

Identifici persoanele care au interacționat cu pagina ta, creezi o audiență personalizată și reclame speciale pentru ei, implementezi o campanie de email.

Cele mai bune practici de retargeting

Cele mai bune practici de retargeting
Sursă foto: Digital Restaurateur

Ce este cel mai important într-o campanie de retargeting este să nu țintești persoanele care deja au cumpărat.

Cum poți folosi retargetarea pentru a avea succes?

  • Personalizeaz-o în funcție de preferințele și de acțiunea utilizatorului. Dacă a vizitat un magazin online și a fost interesat de folie cu bule de aer, important este ca targetarea să nu se facă pe folie stretch, ci pe folia cu bule de aer.

  • Nu plictisi aceeași persoană săptămâni, poate chiar luni în șir. Dacă nu se întoarce după câteva afișări ale reclamei, este foarte probabil să nu mai revină. Îl vei plictisi și vei câștiga un renume negativ al brandului.

  • Reclama trebuie să conțină un CTA evident și relevant, iar după ce utilizatorul a dat click pe reclamă, acesta trebuie să ajungă pe pagina produsului, nu pe prima pagină din site sau în alte pagini.

  • Scoate în evidență logo-ul într-un mod subtil, pentru ca brandul să rămână în memoria consumatorului.

Cele mai bune practici se învață testând și implementând. Pe măsură ce vei schimba și îmbunătăți reclamele, vei observa ce funcționează sau nu.

Cum să înveți să faci retargeting de unul singur?

Cum să înveți să faci retargeting de unul singur
Sursă foto:  Smarketing Cloud

 Pentru crearea unei campanii de retargeting, folosește Google AdWords

1. Implementezi codul pe care AdWords l-a generat, în toate paginile site-ului.

2. Creezi o campanie display, o denumești și alegi obiectivul.

3. Urmează alegerea locației și selectarea limbii.

4. Este timpul strategiei de licitare și a bugetului.

5. Creează un AdGrup și targetează ‘’all visitors’’.

6. Creezi anunțul, prin încărcarea imaginii și a textului.

La prima vedere pare un proces dificil, dar dacă ești atent la detalii și implementezi corect o astfel de campanie, rezultatul poate fi atragerea traficului pe site și creșterea conversiilor.

Diferența dintre retargeting și remarketing

Diferența dintre retargeting și remarketing
Sursă foto: cience

Obiectivul celor două acțiuni din campania de marketing este același, însă modalitatea de atingere este ușor diferită. Nu le putem trata ca sinonime.

Specialiștii în marketing alocă o mare parte a timpului testării audienței, creării unor reclame captivante pentru un rezultat excelent. Este un proces de lungă durată, dar care se soldează cu un număr semnificativ de conversii, dacă este implementat corect.

Poate exista trafic pe site-ul tău sau pe platformele pe care ești prezent, dar se întâmplă deseori să rămână doar la acest stadiu, fără a se realiza conversia, cel puțin nu din prima vizită pe site.

Rolul strategiei de marketing ar trebui să fie mereu atragerea de trafic înainte ca utilizatorii să se transforme în clienți care îți cumpără produsul sau serviciul. Ideal ar fi ca retargetingul să vizeze acele persoane care au accesat site-ul nu doar o dată, ci măcar de două ori, pentru că șansele ca aceste persoane să devină clienți sunt mult mai mari.

De ce spunem acest lucru? Pentru că sunt mulți consumatori care accesează site-ul pentru a vedea doar despre ce este vorba. Mulți o fac din curiozitate fără vreo intenție de a cumpăra. Și atunci, nu este mai sigur să retargetăm persoanele care și-au manifestat un interes evident pentru produsul tău?

Care sunt deosebirile dintre retargeting și remarketing?

Retargetingul se referă la plasarea reclamelor publicitare acelora care au vizitat cel puțin o dată site-ul tău, dar fără a cumpăra. Când un utilizator intră pe un site, dă click pe un produs sau face o acțiune pe care tu ți-o dorești, cookie se setează în browser-ul lui.

Tu poți folosi acea informație pentru a retargeta persoana prin plasarea unei reclame în funcție de interacțiunile acesteia. Reclamă care este plasată pe alte site-uri și care îți permit ție să îi țintești pe aceste site-uri.

Retargetingul este folosirea reclamelor plătite prin intermediul motoarelor de căutare, platformelor social media și alte canale pentru a re-angaja utilizatorul care ți-a vizitat site-ul, în timp ce remarketingul se focusează pe folosirea emailurilor pentru a angaja utilizatorii care ți-au vizitat site-ul sau conturile de social media în trecut.

Cele două tactici împărtășesc același obiectiv, de a crește numărul de conversii prin retargetarea acelora despre care crezi că pot să cumpere produsul tău. Deosebirea se reflectă în strategie.

De ce să apelezi la o agenție de marketing și care sunt avantajele?

De ce să apelezi la o agenție de marketing și care sunt avantajele
Sursă foto: NASSCOM Community

Strategia de marketing trebuie să fie gândită, creată și implementată corect pentru că altfel rezultatul nu va fi cel la care te aștepți.

Te poți adresa unei agenții de marketing renumite (care să aibă rezultate ce se pot dovedi) pentru obținerea unor rezultate excelente cu cele două tactici de marketing, dar nu numai. Dacă tu însuți nu ești un specialist în marketing, este indicat să apelezi la o astfel de agenție care te poate ajuta să creezi o strategie eficientă care să se adreseze canalelor relevante, acolo unde se află publicul tău țintă, bazată pe mesaje clare, imagini atrăgătoare și un conținut captivant care să atragă potențialul client și să-l transforme în client.

Da, costurile pot fi mari, însă tu te poți concentra pe business-ul tău în timp ce agenția dezvoltă și implementează o strategie de marketing eficientă.

O agenție de marketing înseamnă mai multe persoane, fiecare cu specializarea sa, focusată pe nevoile tale. Una va realiza partea de research, alta va crea vizualuri, o altă persoană va crea texte etc. Colaborarea dintre ele este bazată pe comunicare permanentă și identificarea celor mai bune soluții pentru business-ul tău.

O agenție de marketing va crea un ad de retargeting care să funcționeze.

O agenție de marketing va măsura rezultatele fiecărei tactici și va adapta în mers ce nu funcționează, pentru că dispune de toate instrumentele necesare unei strategii eficiente, fie că vorbim despre vizualuri, cuvinte cheie, conținut.

Urmărește pas cu pas toate informațiile pe care le-ai citit în acest articol și implementează singur o campanie de retargeting sau alege o agenție de marketing pentru această misiune. Este în măsură să-ți crească brandul într-un timp relativ scurt.

Aceste campanii fac parte din strategia ta de marketing și țintesc un public țintă specific și relevant, iar probabilitatea creșterii conversiilor este foarte mare.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce