Articole SEO

Articole SEO

Cuprins

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe blogul tău, află că aceste articole sunt de fapt parte a strategiei SEO, mai precis a strategiei de SEO off Page.

Link-urile sunt extrem de important în SEO iar construirea unei strategii de link building face parte din strategia ta de dezvoltare a site-ului tău.

Aceste articole sunt articole care nu vor fi postate pe site-ul tău ci pe site-uri externe, iar în România aceste articole sunt contra cost iar acest lucru este împotriva politicilor Google.

Însă din acest articol vei învăța cum să publici astfel de articole pentru a nu fi depistat și a te folosi doar de cele mai bune tehnici, pentru a nu fi penalizat.

În România toate afacerile cumpără astfel de articole iar atât timp cât sunt scrise într-un mod nativ și aplici cele mai bune practici vei avea parte de succes.

Deci, dacă îți dorești ca strategia ta SEO să funcționeze cu adevărat, să aduci mai mult trafic pe site și să îți crești autoritatea site-ului, după ce ți-ai optimizat site-ul din punct de vedere SEO, tot ce-ți rămâne de făcut este să începi să redactezi articole SEO pe care să le postezi pe site-uri cu autoritate, pentru a-ți crește site-ul din ce în ce mai mult.

Ce sunt articolele SEO?

Ce sunt articolele SEO
Sursă foto: vecteezy

Articolele SEO sunt acele articole de native Advertsing care prin publicarea lor pe alte site-uri, unde vei insera link-uri DoFollow (adică link-uri care transferă din autoritatea acelui site, către site-ul tău), înseamnă că acele site-uri te recomandă și este văzut de către Google ca un vot de încredere.

Motorul de căutare descoperă aceste link-uri și face legătura între site-ul care face trimitere către site-ul tău și site-ul tău.

Astfel, Google analizează conțintului articolului în care sunt inserate link-urile, înțelege că acele site-uri apreciază paginile din site-ul tău și te va recomanda pentru un anumit serviciu sau produs.

Și astfel, vei câstiga autoritate pe cuvintele cheie cu care vrei să ajungi în primele poziții din Google dar îți vor crește și paginile și întregul site, adică homepage-ul, mai precis întreaga autoritate a site-ului tău, câștigând un Domain Rating foarte bun, în timp.

Cum te ajuta articolele SEO si care e rolul lor?

Cum te ajuta articolele SEO si care e rolul lor
Sursă foto: vecteezy

Rolul acestor articole este să atragă backlinks către site-ul tău pentru a crește autoritatea site-ului sau a anumitor pagini din site-ul tău dar și de a-ți îmbunătăți poziția în clasamentului din SERP.

Dacă, spre exemplu înainte de publicarea advertorialelor te vei afla cu site-ul tău în pagina 2, 3,  maxim 10, după publicarea acestora ai șanse să ajungi direct în prima poziție gradual, însă atunci când te afli în pagina 2 și ești și într-o nișă competitivă , va fi mai dificil să ajungi în prima poziție, deci va trebui să fi constant în construirea de backlinks și să redactezi cât mai multe articole SEO de calitate.

Unele dintre aceste articole vor fi citite de către oameni, dacă vor fi vizibile în prima pagină a site-ului pe care vor fi publicate sau dacă se va face postare cu articolul respectiv pe rețelele de socializare sau în Push Notification, iar altele nu, însă din punct de vedere SEO vei avea cu siguranță avantaje.

Cu cât vei avea mai multe link-uri care duc către site-ul tău, cu atât vei ajunge mai rapid în primele poziții din Google. Și nu uita, ca homepage-ul este cea mai importantă pagină din site-ul tău, deci pe aceasta va trebui să o crești cel mai mult.

Însă atenție, această practică trebuie folosită cu mult tact, pentru a nu fi penalizat de către Google.

Așadar va trebui să ții cont de anumite lucruri atunci când îți creezi strategia de link building dar și când redactezi articolele SEO.

Ce trebuie sa stii inainte sa redactezi articole seo?

Ce trebuie sa stii inainte sa redactezi articole seo
Sursă foto: veectezy

Pentru că aceste articole fac parte din strategia SEO,  este important să iei în considerare anumite elemente tehnice ce țin te vor ajuta în redactarea de articole SEO.

Teoretic aceste articole postate pe alte site-uri care să facă trimitere către propriu tău site nu ar trebui să fie plătite, însă din păcate, în România foarte puține site-uri vor accepta să îți posteze un articol care să facă trimitere către un alt site, fără a-l plăti.  Așadar, va trebui să ții cont de anumite elemente, pentru a nu fi descoperit de către Google, cum că ai plătit articolele.

Backlink-urile ( link-urile care vin afară, către paginile din site-ul tău) sunt importante în strategia ta de SEO off Page iar cu cât vei avea mai multe  backlink-uri de calitate  către site-ul tău, cu atât cuvintele cheie targetate vor urca mai ușor în clasamentul Google.

Pentru a integra aceste link-uri în mod natural în site-uri cu autoritate este nevoie să redactezi astfel de articole SEO.

Aceste articole ar trebui să fie complementare domeniului în care activezi și să aducă informații prețioase utilizatorilor, cu toate că acestea vor fi postate pe alte site-uri.

Așadar, scrie articole native,  educative, studii de caz sau orice are legătură cu paginile către care vei face trimitere în site-ul tău și folosește doar link-uri relevante și conexe cu topicul articolelor.

Reguli de redactare a articolelor SEO

Reguli de redactare a articolelor SEO
Sursă foto: vecteezy

Pentru a redacta un articol SEO optimizat din punct de vedere SEO, valoros pentru utilizator dar și care să nu dea semnale că este contracost lui Google, trebuie înainte de toate ca acesta să pară că este ”din același film” cu site-ul pe care îl vei posta.

Așadar,  înainte de a începe redactarea articolelor SEO este bine să analizezi foarte bine conțintului site-ului pe care vei posta articolul tău și să îl integrezi cât mai bine în context.

Folosește-te de cuvintele cheie numite ”ancore”, care vor face trimitere către site-ul tău  în mod natural, în conținutul articolelor SEO. Integrează-le în context în așa fel încât să sune cât mai bine și nu folosi un limbaj de lemn, pentru a nu fi despistat de către Google.

Să luăm un exemplu.

Daca îți dorești să faci trimitere către categoria ta de ”huse de telefoane”, spre exemplu iar ancora pe care o vei folosi este ”husă telefon” vei putea alege un subiect despre ”cum să îți protejezi telefonul de zgărieturi sau murdărie” sau ”modalități de a-ți păstra telefonul ca nou, pentru mai mult timp”.

Poți alege să redactezi și topicuri dedicate. Dacă spre exemplu ești specialist în marketing poți vorbi în articol despre ”ce face un specialist de marketing sau cum te poate ajuta”.

Nu uita să creezi titluri cât mai atractive, care să trezească interesul cititorilor.

Dacă vei posta pe un site de nisă adresat femeilor, spre exemplu, va trebui să alegi topicuri cât mai relevante, care se vor potrivi atât cu portalul respectiv cât și cu produsele sau paginile din site-ul tău.

Nu uita să redactezi un conținut cât mai bun și mai de calitate, care să le ofere utilizatorilor o experiență unică și să îi facă curioși să afle mai multe despre tine.

De regulă articolele SEO se redactează într-un limbaj mai jurnalistic dar simplu iar acesta poate fi bazat chiar și pe informații și statistici sau pe secrete din industria afacerii tale.

Pentru a-ți alege topicul despre care vei scrie trebuie să știi care este cuvântul cheie pe care îl vei folosi dar și către ce pagină vei face trimitere. În acest fel îți va fi mult mai ușor să găsești un topic relevant, în care să introduci foarte natural ancora ta.

Deci un prim pas ar fi să ai la îndemână research-ul de cuvinte cheie pentru fiecare dintre paginile din site-ul tău pentru a știi exact ce ancore să folosești în fiecare articol.

Cum faci research-ul pentru articolele SEO?

Cum faci research-ul pentru articolele SEO
Sursă foto: veectezy

Dacă ești expert în nișa ta, vei avea foarte multe  idei despre care vei putea scrie. Mai mult decât atât, întrebările pe care clienții tăi le au, se pot transforma în articole foarte bune și de interes.

Așadar, în primă fază, cunoașteți foarte bine audiența, pentru a putea să oferi informații cât mai valoroase pentru potențialii tăi clienți, pe care îi vei putea găsi și pe alte site-uri.

Una dintre cele mai bune modalități de a-ți găsi topicuri relevante pentru afacerea ta este să te folosești și de research-ul de cuvinte cheie informaționale, unde vei afla care sunt acele expresii pe care oamenii le caută în Google, referitoare la domeniul în care activezi și să construiești pe baza acestora topicuri de valoare.

O altă modalitate de a găsi topicuri pentru nișa ta este să abordezi toate problemele pe care clienții tăi sau al conurenților tăi le au și să le transformi în topicuri foarte bune.

Nu uita să analizezi și subiectele pe care concurenții tăi le-au abordat deja și să vii cu un articol mai de calitate și cu mai multe informații.

Alegerea subiectelor in functie de nisa

Alegerea subiectelor in functie de nisa
Sursa foto: vecteezy

Ca să te asiguri că nu vei fi penalizat de către Google dar și că aduci valoare utilizatorilor prin articolele tale, este recomandat să alegi topicuri cât mai conexe și relevante pentru nișa în care activezi.

Datorită faptului că Google va analiza atât conținutul articolului, link-ul dar și site-ul tău, adică site-ul către care se face trimitere, a alege topicuri cât mai relevante este o practică care te asigură că nu vei fi penalizat.

Să presupunem că ai un site care vinde piese auto. Ei bine, în acest caz vei putea alege orice topic din industria auto pe care să îl abordezi și să alegi acele portaluri care abordează, la rândul lor în categoriile sale, această nișă.

Folosirea inteligenta a cuvintele cheie in articolele SEO

Folosirea inteligenta a cuvintele cheie in articolele SEO
Sursă foto: vecteezy

Dacă în cazul unui articol de blog optimizat te vei folosi de foarte multe cuvinte cheie, într-un articol SEO acestea nu sunt la fel de importante, însă poți folosi și 2 sau 3 cuvinte cheie relevante pentru pagina către faci trimitere, fără a pune link pe acestea.

De regulă în cazul unui advertorial,  ancora este cea mai importantă. Aceasta  va fi formată din cel mai important cuvânt cheie pentru pagina către care faci trimitere în site-ul tău iar aceasta trebuie introdusă într-un mod cât mai natural în context.

Dacă îți dorești să scrii topic dedicat, poți folosi cuvântul cheie și în titlul articolului, pe lângă ancoră pentru a întări topicul respectiv, iar Google să înțeleagă despre ce este vorba în articol,  atunci când va scana site-ul respectiv.

Ulterior Google va scana inclusiv pagina către care ai făcut trimite pentru a vedea dacă acesta este relevantă cu conținutul postat pe site-ul extern și va face conxiunea între aceste 2 site-uri: cel extern și site-ul tău.

În cazul în care ai mai multe cuvinte cheie pe care vei dori să ajungi în prima pagina, va trebui să le folosești pe rând în advertoriale diferite, în special atunci când acestea sunt foarte competitve.

Cum alegi ancora potrivită pentru articolul tău?

Există mai multe tipuri de ancore pe care le poți folosi în articolele tale iar acestea ar trebui să le folosești cât mai variat, pentru a nu lăsa urme în Google.

Naked link

Această ancoră este de fapt chiar un link către site-ul tău și o poți folosi într-un mod natural în articolele tale.

Nume de brand

Această ancoră presupune să te folosești de denumirea site-ului tău, pe care o poți folosi pentru a face trimitere către site-ul tău și te va ajuta inclusiv la vizibilitatea și creșterea brandului.

Cuvânt cheie + brand

Pentru această ancoră, folosește cuvântul cheie de maxim interes pentru tine + numele brandului. Pe toate aceste cuvinte vei pune link-ul către pagina de destinație dorită.

Cuvânt cheie exact match

Dacă îți dorești să folosești doar cel mai important cuvânt cheie pentru tine cu care vrei să ajungi în Google în prima poziție, folosește-te de acest tip de ancoră.

Ancore generaliste

Poți alege și cuvinte cheie generaliste precum: click aici, intră pe acest site, detalii aici etc.

Reguli tehnice a articolelor SEO

Reguli tehnice a articolelor SEO
Sursă foto: vecteezy

Așa cum ai văzut anterior, există anumite reguli de care să ții cont în articolele tale SEO pentru a nu da semnale lui Google că ai plătit articolele, care țin de redactate și de folosirea cuvintelor cheie.

Așadar nu pune mai mult de maxim 3 link-uri într-un articol. Dacă ai spre exemplu un articol  de 500 de cuvinte, folosește un singur link. Dacă ai un articol de  700 cuvinte, poți folosi 2 link-uri  iar dacă ai un articol de 1000 cuvinte sau mai mult, folosește maxim 3 link-uri către pagini diferite.

Nu face trimitere către pagini de destinație din site-ul tău care nu au legătură cu conținutul articolului tău și folosește pagini diferite pentru fiecare link către care vei face trimitere.  Nu folosi niciodată același link pe ancore/cuvinte cheie diferite, în cadrul unui singur advertorial.

Dacă alegi să pui 2 sau 3 link-uri într-un singur articol, trebuie să ții cont de puterea pe care o are acel site pe care vei publica  advertorialul.

Pentru site-urile care au un DR (Domain Rating) foarte mic este recomandat să folosești un singur link, maxim 2.

Tipuri de link-uri care pot fi inserate într-un advertorial:

  • către pagini de categorii sau servicii;

  • către articole de blog;

  • către link-uri și ancore contextuale ( link-urile contextuale sunt către alte articole din cadrul același site pe care vei publica și are legătură cu topicul respectiv).

Cum sa eviti penalizarea la publicarea de articole SEO pe alte site-uri?

Cum sa eviti penalizarea la publicarea de articole SEO pe alte site-uri
Sursă foto: 10khits blog

Ca să te asiguri că nu vei fi penalizat de către Google, trebuie să ții cont de tot ceea ce am discutat mai sus, adică de toate regulile tehnice, să construiești link-uri de calitate, să folosești link-uri contextuale și un limbaj cât mai natural în artoclele tale.

Nu face nici un fel de abuz în această strategie, pentru a evita penalizarea, indiferent cât de mult îți dorești să crești în poziția din SERP.

Ce sa faci daca ai fost penalizat?

Înainte de toate dacă ai fost penalizat de către Google pentru folosirea backlink-urilor într-un mod necorespunzător cu siguranță vei știi.

Un primul lucru care se va întâmpla este că poziția ta în Google va scădea extrem de mult, traficul la fel și în unele cazuri ești și atenționat printr-un mesaj de la Google fie manual, fii prin intermediul Google Webmaster Tools, care este o notificare automată, care arata cam asa:

Notificare Google Webmaster Tools

În cazul în care ai primit o astfel de notificare, însă clasamentul tău nu a scăzut există câteva strategii pe care le poți implementa pentru a evita penalizarea.

Dacă ai primit această notificare, a opri brusc strategia nu este cea mai bună soluție în acest caz, pentru că ai putea da semnale că te consideri vinovat de apelarea la tactici împotriva politicilor Google.

Așadar, începe să îți revizuiești strategia, căutând ”greșelile”  și apelează  la tacticile corecte de construire de link-uri:

  • evaluează și schimbă modul în care ai structurat strategia de link building;

  • identifică rapid orice greșeală precum linkuri de tip spam, ancore nenaturale si verifica toate site-urile care fac trimitere către site-ul tău cu ajutorul tool-urilor SEO precum Ahrefs, Majestic sau CognitiveSEO;

  • elimină orice link-uri care pot fi dăunătoare pentru site-ul tău, folosind funcția ”disavow” a site-urilor dăunătoare care fac trimitere către site-ul tău;

  • folosește doar site-uri de calitate pentru a-ți continua strategia de link building și nu face exces de ancore și linkuri într-un singur articol.

În cazul în care traficul și poziția ta în clasament au scăzut foarte mult ai putea să trimiți și tu o notificare către Google, însă acest lucru nu îți va garanta că penalizarea nu va fi aplicată pe site-ul tău.

Așadar cea mai bună soluție în acest caz este să fii foarte atent la modul în care îți construiești strategia în viitor, să te folosești doar de articole și link-uri în mod natural, să postezi doar pe site-uri de calitate și să ai răbdare ca site-ul tău să urce din nou în clasamentul Google.

Dacă vei fi detectat din nou, în viitor că ai folosit tehnici de SEO, care nu sunt în conformitate cu politicile Google, denumite și Black Hat SEO, s-ar putea ca a doua oară să nu mai poți să îți recuperezi poziția în Google sau să riști chiar să ai site-ul închis pentru totdeauna, de către Google.

Așadar ține cont de toate tehnicile din acest articol pentru a te asigura că nu faci nicio mișcare greșită în acest sens.

Unde sa publici articolele SEO?

Unde sa publici articolele SEO
Sursă foto: vecteezy

Pentru că scopul articolelor SEO este de a transfera din puterea site-ului respectiv către al tău este bine să te orientezi către site-uri care au un DR foarte mare, spre exemplu cum este PRO TV, Antena 1 etc.

Dacă site-ul pe care ve publica nu are o autoritate foarte mare 20, 25 sau 30 DR atunci vei dilua foarte mult puterea acelui advertorial. Site-urile cu un DR peste 45 sunt site-uri foarte bune cu o putere mare.

Dacă ai o afacere locală, te poți uita și la site-urile locale, chiar dacă au un domain raiting mic, însă acestea pot fi de folos pentru utilizatori și pentru creșterea brandului tău.

Un alt lucru de care să ții cont atunci când alegi portalul pe care vei publica este să te uiți la competiție.

Cu cât activezi într-un domeniu mai competitiv cu atât vei avea nevoie de site-uri mai puternice pe care să publici și să nu folosești mai mult de un link/o ancoră în întreg articolul, pentru a te asigura că întreaga puterea a site-ului va fi trimisă către site-ul tău, deoarece îți va fi foarte greu să urci în Google pe cuvintele cheie foarte competitive.

Nu publica pe site-uri care au foarte mult spam sau care au un DR mai mic decât site-ul tău, pentru că acestea îți pot afecta întreaga strategie și chiar să fi despistat de către Google.

Pretul articolelor SEO

Pretul articolelor SEO
Sursă foto: veectezy

Majoritatea articolelor SEO sau advertorialelor pe care le vei posta pe site-uri externe, se publică în general pe portaluri foarte mari și cunoscute care au autoritate mare și prezintă încredere utilizatorilor.

Însă aceste portaluri cer destul de mulți bani. Prețul poate varia, în funcție de portal de la 200 de lei per articol la până la 1100 euro pe site-urile foarte mari și renumite, pentru un singur articol.

La prețul de publicare se adaugă și prețul redactării articolului, în cazul în care nu îl vei redacta tu, ci îl vei da unui content writter să îl scrie.

Pentru ca strategia ta de link building să îți aducă cu adevărat rezultate, va trebui să publici un minim de 4 advertoriale în fiecare lună. Nu uita, cu cât vei publica mai multe astfel de articole care fac trimitere către site-ul tău, cu atât vei avea mai multe șanse să ajungi în primele poziții din Google.

Diferenta dintre articole de blog si articole seo

Diferenta dintre articole de blog si articole SEO
Sursă foto: freepik

Diferernța majoră dintre articolele SEO și cele de pe blog-ul tău este că acestea nu vor fi postate în site-ul tău și că vor avea o lungime și un stil diferit.

Un articol SEO nu va fi la fel de lung ca și un articol de blog, spre exemplu.

Articolele de blog pe care le vei posta pe site-ul tău este recomandat să fie cât mai holistice, adică mai cuprinzătoare ca informații și cuvinte cheie.

Într-un articol SEO nu vei folosi decât un singur cuvânt cheie – ancora.

Acesta va trebui să ofere informații valoroase la fel ca în cazul articolului de blog, însă va fi cuprins între 500 și 1000 de cuvinte, în timp ce un articol de blog poate fi cuprins între 1000 -3000 sau chiar 5000 de cuvinte.

Adresarea în articolele SEO se face la persoana a 2-a singular, datorită faptului că nu cunoști audiența site-ului pe care vei posta. Așadar vei scrie cât mai simplu, mai pe înțelesul tuturor și într-un ton casual.

Dacă într-un articol de blog de pe site-ul tău poți introduce opinii persoanele, într-un articol SEO acest lucru nu este recomandat.

Cum sa obtii gratuit backlink-uri catre site-ul tau?

Cum sa obtii gratuit backlink-uri catre site-ul tau
Sursă foto: sitecheker

Acum că ai aflat că backlink-urile sunt foarte importante pentru tine și îți dorești să construiești și link-uri gratuite, cu toate că în România majoritatea site-urilor vor solicita bani pentru ați posta aceste articole SEO, există și varianta prin care poți crea astfel de linkuri pentru care să nu plătești.

Ce poți face este să apelezi la prieteni sau cunoștințe care au site-uri de calitate care să te ajute cu postarea articolelor tale, care vor face trimitere către site-ul tău.

Un alt lucru pe care îl poți face este să te folosești de tool-urile SEO precum Ahrefs pentru a vedea toate legăturile externe cu site-ul tău, iar dacă depistezi că anumite site-uri au făcut trimitere către site-ul tău în mod gratuit și sunt site-uri de calitate, să iei legătura cu aceștia și să îi rogi să te ajute și cu alte articole seo.

O altă variantă pe care o poți utiliza în business-ul tău pentru a obține backlink-uri gratuite este să începi colaborări cu alte afaceri și să vă promovați reciproc businessul pe site-urile voastre.

Acest lucru îl poți face chiar și atunci când participi la anumite evenimente sau podcasturi și să soliciți ca înainte de eveniment sau podcast să se scrie un articol care să facă legătură cu site-ul tău pe site-ul respectiv.

Cu toate că Google nu recomandă să manipulezi strategiile SEO și pozițiile din Google, toate afacerile se folosesc de astfel de strategii pentru a-și crește site-ul și ajunge în primele poziții din Google.

Indiferent cât de bine ți-ai optimizat site-ul, fără strategia de link builiding nu vei reuși să urci în SERP, dacă nu vei construi și linkuri către site-ul tău.

Așadar va trebui să apelezi la această strategie, într-un mod natural și de calitate. Însă dacă vei ține cont de toate aceste sfaturi, nu vei fi depistat și site-ul tău nu va fi penalizat.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări