Publicitate online

Publicitate online

Cuprins

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul lucru care îți vine în minte este media tradițională, precum radio, televiziune sau ziare.

Cu toate acestea, odată cu dezvoltarea serviciilor online, metodele de promovare online sunt tot mai populare. Această formă de publicitate are numeroase beneficii, iar în acest articol vei afla care sunt acelea și cum le poți folosi în avantajul afacerii tale.

Ce reprezintă activitatea de publicitate online?

Publicitatea online este o formă de promovare a afacerii care se folosește de internet pentru a livra mesaje promoționale unui public țintă.

Cu alte cuvinte, publicitatea online se remarcă prin reclame care abordează publicul de pe internet pentru a face publicitate afacerilor, articolelor și mărcilor unei anumite companii.

Avantajele și beneficiile publicității online

Avantajele și beneficiile publicității online

În funcție de canalul online de promovare ales, ai la dispoziție mai multe metode care vin în ajutorul tău. Astfel, te vei putea bucura de următoarele avantaje și beneficii ale publicității online:

  • În primul rând, vei avea rezultate imediate și vei putea deține un control mult mai bun asupra investiției făcute.

  • Te bucuri de o targetare mai bună – ore, zone geografice, număr de afișări pe utilizator, astfel încât poți atrage atenția publicului țintă.

  • Promovarea online este eficientă pentru că este adresată unui public țintă interesat de ceea ce ai tu de oferit.

  • Există o probabilitate mai mare ca utilizatorii să se transforme în clienți, dacă aceștia sunt dispuși să dea click pe reclama ta și să îți vadă pagina.

  • Contribuie la construirea notorietății brandului tău, deoarece nu numai numele companiei tale capătă notorietate, ci și identitatea de brand.

  • O  imagine captivantă poate atrage atenția utilizatorului și este mai ușor de ajuns la publicul tău țintă.

  • Primești rapoarte concrete cu informații atât despre datele demografice precum ce vârstă au utilizatorii, cât și datele psihografice. Cu ajutorul acestor date, poți targeta reclamele tale în funcție de paginile sau produsele pe care publicul tău țintă le urmărește.

  • Fie că alegi să îți faci reclama printr-o singura imagine, un carusel sau un video, o reclamă eficientă pe rețelele de socializare va atrage imediat utilizatorul, făcându-l să dea click sau să atingă touchscreenul.

  • Posibilitatea de a retargeta reclamele tale. Această măsură este eficienta pentru că te poți adresa în mod special utilizatorilor care au arătat deja interes față de compania ta, iar ratele de conversie au o probabilitate foarte mare de a crește.

  • Publicitatea online este, de fapt, un mesaj care ajunge la mai mulți oameni, spre deosebire de cele fizice care ajung doar la o mică parte a publicului țintă.

  • În publicitatea offline trebuie să aștepți pentru a vedea reacția oamenilor, însă la cea online este aproape instantaneu să accesezi măsurătorile pentru a ști dacă a fost corectă, dacă trebuie modificată sau dacă trebuie retrasă.

  • Prin rețelele de socializare, utilizatorii pot comenta ceea ce fac sau văd, așadar există o comunicare cu oamenii pe care-i targetezi sau nu.

Tipuri de publicitate online

Tipuri de publicitate online

Deja ai văzut cum publicitatea online presupune, de fapt, promovare prin internet. Așadar, unde anume poți să îți promovezi produsul sau serviciul tău? Care sunt tipurile de publicitate online care ți se potrivesc?

Pentru a descoperi cele mai bune metode de promovare pentru tine, este important să cunoști cele mai utilizate variante de publicitate online gratuite sau plătite:

Google Ads

Google Adwords este un produs Google care îți permite afișarea de reclame plătite, direct către persoanele interesate de serviciile sau produsele tale.

Dacă site-ul afacerii tale apare pe prima pagina a rezultatelor unei căutări îți vei amplifica expunerea față de utilizatorii care iti caută în mod activ ajutorul și în acest fel vei avea parte de un trafic îmbunătățit pe site.

Google Ads poate fi utilizat folosindu-te de mai multe metode precum search ads, display ads, video ads sau app ads.

Search Ads – reprezintă reclamele care apar în momentul în care cauți ceva pe Google. Pentru ca reclama ta să fie afișată pe prima pagină, este necesar să licitezi pentru cuvintele cheie, iar apoi să plătești când cineva dă click pe reclama ta.

Exemplu – un utilizator a căutat un frigider a++ în Google, prin urmare vede reclame a site-urilor care oferă vânzarea frigiderelor în zona dorită. În acest caz, dacă utilizatorul va da click pe reclama de la Emag sau cea de la Altex, atunci ei vor plăti pentru acel click care a dus spre pagina respectivă.

Google Search Ads

Display Ads – este o rețea de site-uri pe care îți poți afișa reclamele deoarece sunt partenere cu Google. Această metodă permite afișarea reclamelor tale astfel încât să ajungi la aproape toți utilizatorii relevanți pentru tine și afacerea ta.

Exemplu – dacă activezi în domeniul auto, poți targeta diverse site-uri care au conținut pe această temă.

Exemplu Display Ads

Video Ads – se concentrează în direcția promovării pe YouTube.

Exemplu – în timpul vizualizării unui video din domeniul beauty, pot să apară reclame cu produsul tău dacă sunt relevante pentru acest domeniu.

Exemplu Video Ads

App Ads – presupune afișarea reclamelor pe anumite aplicații din Google Play.

Exemplu App Ads

Facebook Ads

Cu peste doua miliarde de utilizatori (din iunie 2017), Facebook reprezintă o oportunitate fantastică de a ajunge la un public mai larg. Datorită faptului că Facebook face parte din categoria social media, poți aștepta un angajament mai mare din partea unor reclame concepute în mod adecvat.

Datorită faptului că poți seta concret obiectivele pe care le ai cu reclama ta, Facebook rămâne una dintre cele mai importante resurse pentru afacerile online. Astfel, obiectivele campaniei tale de publicitate online poate fi:

  • Clickuri spre site-ul tău web;

  • Creșterea numărului de conversii pe site-ul tău web;

  • Promovarea postărilor tale;

  • Creșterea aprecierilor pe pagină;

  • Creșterea numărului de instalări ale aplicației tale;

  • Crearea diverselor oferte;

  • Creșterea notorietății firmei prin vizibilitatea mărcii, etc.

Reclama ta va arăta diferit în funcție de obiectivul ales și va fi disponibilă atât timp cât îți permite bugetul.

Exemplu Facebook Ads

Tik Tok Ads

La fel ca platformele tradiționale, TikTok oferă afacerilor două modalități principale de a ajunge la publicul lor țintă – prin conținut organic sau promovare plătită. Deși alternativele organice nu au un cost bine determinat, ele necesită totuși o investiție de resurse – timp, cunoștințe și, în unele cazuri, costuri generate de realizarea unui video.

În cazul unei promovări plătite, există 3 tipuri de reclame care pot fi implementate:

  • Brand TakeOver – Atunci când se deschide aplicația, va fi afișată pe tot ecranul o imagine timp de 3 secunde sau un GIF de 5 secunde.

  • In-Feed Video Ads  – Sunt clipuri scurte, similare cu postările organice ale utilizatorilor, care vor fi afișate pe #ForYouPage.

  • Branded Hashtag Challenge  – Afișează un banner cu provocarea propusă de brandul tău în partea de sus a secțiunii Descoperă din aplicație. Astfel, utilizatorii care dau click pe imagine vor ajunge pe pagina Hashtagului, unde vor vedea clipurile postate de tine și de ceilalți utilizatori.

Exemplu Branded Hashtag Challenge

LinkedIn Ads

LinkedIn reprezintă platforma principală pentru publicitatea B2B. Unul dintre avantajele acestei platforme este că poți targeta persoanele în funcție de ocupație.

Și aici există 3 metode de a ajunge la utilizatorii doriți:

  • Sponsored Content – anunțurile care apar în feed.

  • Sponsored InMail – afișarea reclamelor în căsuța de mesaje a utilizatorilor.

  • Text Ads – crearea textelor similare cu cele de pe Google Display.

Exemplu LinkedIn Ads

SEO

Seo reprezintă optimizarea site-ului tău pentru a fi depistat de motoarele de căutare în urma anumitor interogări făcute de către utilizatori.

Strategia SEO este o strategie complexă care presupune oprimizare tehnică pentru algoritmii Google să ia considerare site-ul respetiv ca fiind un răspuns relevant cât și partea de conținut, ce trebuie optimizat cu cuvintele cheie specifice activității site-ului.

Costurile de publicitate pe internet

Costurile de publicitate pe internet

Costurile de publicitate pe internet variază în funcție de eficiența lor. Astfel, indicatorii pe care trebuie să-i urmărești constant în reclamele tale sunt:

  • CPC (Cost Per Click) – este o valoare ce arată cât a costat click-ul respectiv. Costul pe click mediu CPC med. indică valoarea medie a tuturor costurilor click-urilor. În cazul licitărilor automate, limita superioară poate fi setată la CPC max.

  • CPA (Cost Per Action) – costul pe acţiune este aplicat doar atunci când plăţile sunt efectuate ca rezultat al conversiilor.

  • CPM (Cost Per Mille) – costul pe mia de afişări. Costurile campaniilor sunt stabilite în funcție de numărul de “încărcări” ale unui banner pe o pagină vizitată de utilizatori, prețul fiind stabilit pe 1.000 de vizualizări.

Publicitate online vs Marketing

Publicitate online vs Marketing

Marketingul și publicitatea online se concentrează pe două lucruri diferite.

Publicitatea se va concentra întotdeauna pe a-i determina pe consumatori să observe această publicitate, în timp ce obiectivul marketingului este orientat pentru a obține o imagine a mărcii, produsului sau serviciului, înțelegând în același timp modul în care se comportă atât piața, cât și clienții.

Publicitatea online este o ramură a marketingului. Marketingul este responsabil de analiza pieței, a consumatorilor, a produsului, a distribuției și promovării. Astfel, publicitatea online reprezintă, în fond, o ramură prin care se manifestă strategia de marketing.

Companii implicate în publicitatea comportamentală online

Companii implicate în publicitatea comportamentală online

Publicitatea comportamentală este un mod de a prezenta reclame pe site-urile pe care le vizitezi, adaptându-le, astfel, mai bine la personalitatea și interesele tale. Reclamele relevante pot fi prezentate și pe baza conținutului paginii web vizitate, inclusiv a produselor pe care le-ai vizualizat recent.

Astfel, companiile implicate în astfel de acțiuni pot fi reprezentate de advertiseri, furnizori de conținut web, platforme de vânzări sau agenții publicitare. De exemplu, o agenție de publicitate se implică prin faptul că asistă advertiserii în crearea și gestionarea de campanii de promovare a produsului sau serviciului advertiserului.

De ce buget ai nevoie pentru a începe publicitatea în mediul online?

De ce buget ai nevoie pentru a începe publicitatea în mediul online

La fel ca orice altă afacere, un business online necesită planificarea atentă a unui buget, alocarea de investiții și existența unei viziuni pe termen lung. Deși publicitatea online are un cost relativ mic în comparație cu cele tradiționale precum televiziunea, este important să îți setezi un buget lunar strict pentru această promovare.

În funcție de bugetul disponibil, vei ști care este metoda de promovare pe care o poți accesa. Altfel, dacă dorești să te folosești de reclamele plătite pe Tik Tok, de exemplu, este necesar să studiezi care ar trebui să fie bugetul minim care te poate aduce pe această platformă cu reclama ta.

În concluzie, răspunsul depinde foarte mult de obiectivele pe care le setezi cu reclama ta, de timpul alocat acestui segment și de bugetul pe care îl ai la dispoziție. Cu cât acesta va fi mai mare, cu atât obiectivele pot fi mai complexe și rezultatele vor apărea imediat.

Agenție de publicitate online sau pe cont propriu?

Agenție de publicitate online sau pe cont propriu

Pentru a coordona activitatea online din punct de vedere al reclamelor online, poți alege să te ocupi chiar tu de acest lucru. Este o opțiune excelentă dacă ești la începutul unei afaceri și dacă știi câte ceva despre cum funcționează metodele de promovare online.

Cu toate acestea, ai varianta de a alege o agenție de publicitate online care să te ajute. Dacă afacerea ta este în creștere, vei realiza că nu mai ai timp să te ocupi de toate lucrurile, chiar dacă știi cum să le faci.

Astfel, riști ca ideile tale în dezvoltare să rămână abandonate, iar imaginea firmei să rămână în urmă deoarece tu nu mai faci față la multiplele taskuri. Cum te ajută o agenție de publicitate online?

  • Ai rezultate imediate, deoarece nu trebuie să investești timp și bani în pregătirea profesională.

  • Economisești timp prin rezolvarea rapidă a problemelor care apar și prin corecțiile sau adaptările pe care le dorești în campaniile tale.

  • Primești idei noi relevante și măsurate de oamenii din echipă. Acestea pot fi folosite în campaniile tale de publicitate online.

Metode și strategii de publicitate online de la experții Doads

Metode și strategii de publicitate online de la experții Doads

Principiul metodelor de publicitate online este de a creea ceva util pentru utilizatorii internetului și apoi să folosești diverse canale de promovare pentru a-i atrage acolo.

  • Social Media – Facebook, Instagram, Tik Tok. Este important să ții cont de specificul fiecărei platforme și să folosești un limbaj diferit.

  • Blogul – arată utilizatorilor cum pot îi poate ajuta produsul sau serviciul tău.

  • Infografice – te ajută să te adresezi celor care vor să extragă ideea principală în câteva secunde.

  • Podcasturi – ajungi la o audiență care consumă conținut auditiv în mașină sau în diverse momente de relaxare.

  • Webinarii – este important să ai și prezența umană în activitatea ta astfel încât să afli mai multe despre publicul tău țintă.

  • Ghiduri sau e-bookuri – câștigi încrederea audienței prin rezolvarea unei probleme.

  • Concursuri – o metodă foarte bună de a obține atât adrese de e-mail pe care le poți utiliza pentru newslettere, cât și pentru obținerea noilor urmăritori dacă reușești să ajungă concursul tău și la prietenii utilizatorilor.

Instrumente și tool-uri de publicitate online

Instrumente și tool-uri de publicitate online

Existența unui număr mare de platforme și rețele de socializare este o mare bucurie atunci cand ai mai multe metode de a-ți promova afacerea. Pentru a eficientiza acest proces, sunt dezvoltate în permanență noi aplicații, tool-uri și metode care să iți mărească productivitatea.

Printre aceste tool-uri care te ajută în publicitatea online se numără:

  • Hootsuite – este acea aplicație care te ajuta cu tot ce ai nevoie pe orice platforma doresti, chiar si pe YouTube. Pe lângă posibilitatea de a programa postarile, Hootsuite te ajuta sa salvezi și mai mult timp, oferindu-ti posibilitatea de a încărca și programa sute de postări simultan.

  • Tailwind – este un tool folositor atunci când ești în căutarea unei aplicații de scheduling pentru Pinterest sau Instagram. Tailwind este partener oficial Instagram si Marketing Developer pentru Pinterest. Așa că serviciile oferite sunt în perfectă concordanță cu funcțiile oferite de cele două platforme de social media.

  • Canva – unul dintre cele mai populare tool-uri de creare conținut. Acest tool este ușor de folosit și vine la pachet cu sute de template-uri editabile, filtre, elemente de design, ilustrații și fonturi moderne.

  • inShot – este o aplicație disponibilă doar în versiune mobile care este, în special, utilă pentru editarea video-urilor sau imaginilor pentru Instagram. Dacă dorești să decupezi un video, să îl încadrezi mai bine, să modifici viteza sau să adaugi o melodie pe fundal inShot te poate ajuta.

Cărți sau ghiduri din care poți învăța publicitate online

Cărți sau ghiduri din care poți învăța publicitate online

Pentru a înțelege cât mai bine acest domeniu, ai nevoie de un sprijin bogat și consistent al diferitelor tipuri de cunoștințe. Astfel, îți propunem să consulți următoarele cărți:

  • “Confesiunile unui om de publicitate” de David Ogilvy – David Ogilvy este un pionier în publicitate și marketing. Această carte este un bestseller care s-a păstrat în top timp de mai bine de 40 de ani. Dacă ești curios sau vrei să afli secretele publicității, începând cu anii ‘60 și până în zilele noastre, aceasta este cartea potrivită pentru tine.

  • “Cartea roșie a publicității” de Luis Bassat – Autorul său de origine spaniolă, ne vorbește despre un ingredient esențial și de bază în lumea publicității: constanța. Este important să ținem cont de faptul că lumea publicității este o lume susținută de diverse discipline și, prin urmare, va trebui să ne hrănim cu o mare varietate de cunoștințe.

  • “Vaca purpurie” de Seth Godin – A devenit unul dintre cele mai emblematice titluri din sector. În acesta, este afectată destinația pentru agentul de publicitate, obiectivul la care ar trebui să aspire orice profesionist din domeniu.

  • “Metode de publicitate testate” de John Caples – Este probabil cartea care te va învăța cele mai multe lucruri despre scrisul persuasiv și care vinde.

  • “Buzz marketing” de Mark Hughes – Studiile arată că 63% dintre noi deja ocolim reclamele, iar acest lucru este cauzat de volumul mare de reclame lansate atât în mediul online cât și în mediul offline. Așadar, oamenii de marketing au fost nevoiți să găsească metode noi de a capta atenția unui public deja copleșit de volumul reclamelor, deci există metode de a combate acest efect.
Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări