de la 0 la 14.900 vizite organice lunare, in doar 14 luni [Studiu de caz SEO] pentru site-ul DoAds

mihai chitoiu expert SEO

Cuprins

Despre agentia DoAds: singura agentie de marketing online din Romania, fondata si administrata de fosti angajati Facebook (Meta).

Obiectivele proiectului SEO: 

Cresterea traficului organic pana la 10.000 vizite lunare pentru atragere de leaduri pentru programele de mentorat DoAds si noi clienti pentru agentie.

Date despre site-ul DoAds:

Siteul a fost lansat oficial in 2017, insa in luna iulie 2021 am inceput optimizarea siteului pentru motoarele de cautare.

CMS: WordPress

Actiuni SEO si rezolvarea acestora

Pentru a putea indeplini obiectivele SEO s-au identificat, conform procedurilor de task management si prioritizarea actiunilor SEO care aduc cele mai bune rezultate in cel mai scurt timp posibil, o serie de recomandari.

Dupa preluarea proiectului am observat ca:

Site-ul are probleme de indexare

Nu toate paginile importante erau indexate (o pagina fost vizitata de crawler-ul Google (GoogleBot), analizata pentru continut si stocata in indexul Google). In plus, siteul era vizibil pe cateva zeci de cuvinte cheie si multe dintre acestea erau irelevante business-ului. In prezent, site-ul este vizibil pe 1.500 de cuvinte cheie in Google.

Actiuni SEO:

Am scanat site-ul cu Screaming Frog (tool pentru scanarea tuturor URL-urilor din site si statusul lor dpdv SEO).

Analiza fisierului robots.txt si recomandari pentru optimizarea bugetului de crawling si pentru a ne asigura ca informatiile din fisier corespund cu Guideline-ul Google.

Am oferit suport pentru crearea contului de Google Search Console [instrument gratuit de la Google care ne ajuta sa monitorizam, mentinem si remediem prezenta site-ului in SERP (Search Engine Result Pages)].

S-au inscris sitemap-urile site-ului in Google Search Console pentru a se putea face crawl mai rapid si Google sa descopere mult mai usor paginile importante din site si modificarile aduse ulterior. 

Ne-am asigurat ca paginile importante au self canonical tag si meta eticheta index, follow pentru o mai buna indexare (folosit pentru a instrui crawler-ul Google sa includa pagina in index si sa urmeze toate legaturile de pe pagina).

Zeci de articole scrise cu 0 trafic

Articolele contineau sfaturi utile pentru utilizatori insa, fara un research de cuvinte cheie realizat inainte de planul editorial pentru a ne asigura ca topicurile abordate raspund la intrebarile reale ale oamenilor legate de industria in care se afla afacerea.

Actiuni SEO: 

S-au exportat toate articolele din site si cele cu vizibilitate si trafic 0 s-au sters si s-au redirectionat catre alte articole relevante si am numit aceasta actiune “curatenia de vara” pentru a avea un site cu pagini cu continut calitativ pe site care raspunde la intrebarile userilor, conform planului de Keyword Research.

S-a realizat planul de content pentru urmatoarele luni, conform sezonalitatii topicurilor si tinand cont de profilul de client (Buyer Persona).

In acest sens s-au cautat topicuri cu informatii utile si relevante pentru a ne asigura ca venim cu un continut care trece testul timpului (content evergreen).

Am dezvoltat apoi structura articolelor conform planului complet de Keyword Research, dar si bazandu-ne pe analiza concurentei.

S-a creat o analiza SWOT a concurentei unde am observat ceea ce fac bine si am adaptat la strategia noastra ori am observat ceea ce lipseste si am venit cu plus valoare in aceasta directie.

Pe de alta parte, am actualizat articolele vechi care erau vizibile pe cuvinte cheie relevante continutului si am imbunatatit acest continut pentru a creste vizibilitatea cuvintelor cheie si a obtine una din primele 3 pozitii din Google, respectiv a atrage mai mult trafic organic pe site.

S-au creat structuri de articole pe baza cuvintelor cheie, a analizei concurentilor din SERP si a documentatiei facute pe fiecare topic in parte.

Rezultatul?

136.200 vizitatori pe site, fara sa se plateasca 1 Leu in reclame in perioada 18 Iulie 2021 – 25 Octombrie 2022 si 108.000 vizitatori in doar 12 luni de colaborare.

trafic organic SEO doads 12 luni
sursa foto: doads – screenshot trafic organic perioada 12 luni

Imbunatatirea sectiunii de blog

Pentru o experienta cat mai buna a vizitatorilor pe pagini, dar si pentru o mai buna indexare a articolelor de blog.

S-au creat template-uri de design pentru sectiunea de blog, dar si pentru paginile de articole de blog pentru ca incurajarea userului sa navigheze cu usurinta si sa citeasca mai multe articole de pe site.

Am implementat recomandarile de EAT (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness): s-a creat pagina de autor (unde am descris expertiza autorului) si am inclus autorul in toate articolele de blog pentru a arata expertiza autorului pe articolele redactate, dar si s-au implementat date structurate specifice paginilor de autori. 

Pagina de autor a lui Vlad Nita

pagina autor vlad nita
sursa foto: doads – pagina autor Vlad Niță

Implementari de Date Structurate

schema org person doads
date structurate Schema Person in forma JSON-LD

Autoritatea site-ului in Google = 0

Autoritatea site-ului a fost  0 / 100 conform ahrefs.com pentru ca nu s-au construit backlink-uri catre paginile siteului de la alte siteuri.

Actiuni SEO:

S-a creat un plan de publicare a articolelor pe alte siteuri care sa contina link catre site-ul DoAds pentru cresterea autoritatii prin articole native advertising.

Link-urile primite (backlinks) de la alte site-uri sunt privite de motoarele de cautare ca recomandari (cu cat ai mai multe si de la site-uri din nisa si / sau cu autoritate mare, cu atat ajuta site-ul la o indexare mai buna, dar si la cresterea pozitionarilor in SERP a cuvintelor cheie targetate).

link building doads
Sursa foto: ahrefs

Paginile site-ului nu erau adecvate pentru dispozitivele mobile

Rezultat dupa recomandarile SEO pentru a face paginile mobile friendly. Acest aspect este foarte important pentru ca din ce in mai multi oameni folosesc mobilul pentru a face achizitii sau citi informatii. Conform studiului realizat de oberlo, traficul pe website-uri de pe dispozitivele mobile este de 59.4% (la nivel global) in 2022.

trafic pe website 59.4 in 2022
sursa foto: oberlo

Pagini slab calitative

Pagini slab calitative dpdv al flow-ului (ordinea de afisare a informatiei in pagina) si elemente de call to action (CTA)

Actiuni SEO:

Am creat template-uri pentru fiecare pagina in functie de tip: articol de blog, pagina de serviciu etc. si pe baza lor s-au creat grafice si sectiuni noi in pagini pentru o conversie cat mai mare.

Cand am creat template-urile de pagina am tinut cont de:

  • scopul paginii
  • profilul de client
  • obiectivele propuse
  • captarea atentiei
  • cresterea ratei de click
  • cresterea increderii cititorului asupra informatiei
  • analiza concurentei
UX landing page

Rezultate: 14.900 de vizitatori organici pe luna

trafic organic SEO doads

Cine ne-a ajutat sa obtinem aceste rezultate?

Despre Mihai Chițoiu – Expert SEO

mihai chitoiu expert SEO clientipeviata.ro

Experienta: expert SEO din 2016 si fondatorul agentiei de SEO clientipeviata.ro – agentie specializata in marketing pentru clinicile medicale si service-uri auto.

Echipa: 5 specialisti SEO, 2 programatori, 2 content writeri.

Autor: pentru programul SEO cu Rezultate dedicat antreprenorilor, angajatilor si freelancerilor unde i-a instruit de la 0 cum sa faca SEO pentru site-uri de eCommerce si lead generation.

Speaker la evenimente de marketing online: la Kiwi Marathon editia 1 si 2, DoAds MeetUp

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce