Cuvinte cheie

Cuvinte cheie

Cuprins

Fie că ai mai auzit sau nu de cuvinte cheie până în acest moment, cu siguranță te folosești de ele cel puțin o dată pe zi, fie că ești un simplu utilizator sau o afacere. 

Cuvinte cheie sunt de fapt acele interogari pe care un utilizator de internet sau chiar potențialul tău client, le face în medie de 3-4 ori pe zi  în motoarele de căutare, iar acestea sunt baza oricărei strategii de marketing de creștere a traficului pe site, de creștere a brandingului, de creare a unei relații de încredere pe termen lung dar și de creștere a vânzărilor în mod organic. 

Indiferent că vorbim despre căutarea de informații, comparații sau achiziții, cuvintele cheie au un rol esențial în strategia de marketing a unei afaceri și mai mult decât atât, acestea aduc pe site-ul afacerii clientul ideal, care este cu adevărat interesat de acele informații, produse sau servicii pe care site-ul respectiv le oferă. 

Cuvintele cheie se folosesc pe site-ul unei afaceri, iar introducerea acestora în site face parte din strategia de optimizare SEO a unui site, pentru motorul de căutare Google, acesta fiind cel mai utilizat motor de căutare la nivel mondial dar și în România.

Ce inseamna cuvintele cheie?

Ce inseamna cuvintele cheie
Sursă foto: workana

Dacă te întrebi ce înseamnă cuvintele cheie, află că sunt acele interogari pe care un utilizator le face în motorul de căutare pentru a primi răspunsul relevant pentru întrebarea lui. 

Fie că acesta își dorește să caute anumite informații, să compare produse sau să le achiziționeze, cuvintele cheie au rolul de a redirecționa utilizatorul pe site-ul cel mai relevant pentru interogarea lui, deci cuvintele cheie trebuie să fie alese în funcție de intenția utilizatorului.  

Pentru ca un site să apară în rezultatele căutărilor unui utilizator pentru interogările făcute, acesta trebuie să fie optimizat din punct de vedere SEO și să se folosească de acele cuvinte cheie relevante, care exprimă în totalitate ceea ce afacerea respectivă oferă. 

Alegerea cuvintelor cheie nu se face la întâmplare și este unul dintre cele mai importante etape din strategia SEO. 

Dacă cuvintele cheie nu sunt alese în mod corect de la început, întreaga strategie SEO poate da greș, ba chiar site-ul poate fi penalizat pentru utilizarea unor practici necorespunzătoare, ceea ce va descalifica site-ul în clasamentul Google.

Cum funcționează in SEO si care este rolul cuvintelor cheie?

Cum funcționează in SEO si care este rolul cuvintelor cheie
Sursă foto: digitaluncut

Rolul cuvintelor cheie este, înainte de toate de a ghida utilizatorul către cel mai bun răspuns posibil la întrebarea lui, redirecâționându-l către site-ul cel mai relevant pentru acea interogare dar mai ales către acea pagină care îi oferă exact răspunsul la întrebarea sau interogarea lui. 

Dacă vrei ca site-ul tău să fie acel răspuns, adică cel mai bun și poziționat în prima pagină din Google, va trebui ca prin intermediul cuvintelor cheie utilizate în site să aduci acel răspuns sau acea soluție potrivită nevoilor sau întrebărilor utilizatorului.

Folosirea cuvintelor cheie în site-ul afacerii tale îți crește traficul în mod organic, adică fără a plăti pentru fiecare click sau afișare și mai mult decât atât, îți va aduce exact acel client ideal pentru afacerea ta.

Tipuri de cuvinte cheie + exemple

Tipuri de cuvinte cheie + exemple
Sursă foto: blogtyrant

Pentru a oferi acel răspuns pe care utilizatorul se așteaptă să îl găsească în site-ul tău, va trebui să știi care sunt cele mai importante tipuri de cuvinte cheie. În acest mod vei știi exact unde le vei folosi ulterior în site-ul tău, construindu-ți astfel o strategie foarte bună. 

Iată care sunt tipurile de cuvinte cheie și câteva exemple de cuvinte cheie pentru a reuși să le depistezi foarte rapid.

În funcție de lungime

O primă categorisire a cuvintelor cheie este în funcție de lungimea acestora. Astfel că te poți folosi atât de cuvinte scurte precum ”strategie de marketing digital” cât și de cele lungi, denumite cuvinte cheie de tip coadă lungă în planul sao sau long tail precum ”strategie de marketing digital pentru facebook și instagram”.

În funcție de intenția utilizatorului

O altă modalitate de a folosi cuvintele cheie în mod corect în site-ul tău este să cunoști care este de fapt intenția utilizatorului din spatele fiecărei interogări. Pentru a depista acest lucru te poți ghida după tipurile de cuvinte cheie, care îți vor arăta per general la ce fel de conținut se așteaptă utilizatorul să găsească în anumite tipuri de interogari.

Cuvinte cheie informaționale

Cuvintele cheie informaționale sunt acele cuvinte cu intenție de informare, așa cum bănuiești. Acest tip de interogare se folosește de către un utilizator atunci când își dorește să afle anumite răspunsuri la întrebările lui sau când are o problemă și caută o rezolvare. 

Acest tip de interogare este făcută de către utilizator și atunci când știe că are o problemă dar nu a reușit să identifice cu certitudine care este de fapt problema specifică cum ar fi spre exemplu ”promovare plătită”sau„ promovare organică”. Astfel că, acesta va căuta informații și posibile soluții pentru problema lui dar și pentru a depsita cu claritate unde se situează el. 

Cel mai adesea cuvintele cheie informaționale cuprind expresii precum: ”ce este?” ”cum..?”, ”cine” ”de ce” etc?

Iată câteva exemple de cuvinte cheie informaționale: cum se face promovarea plătită, cine a câștigat cupa mondială în 2022, ce este social media, de ce se promovează afacerile, ghid promovare pentru afaceri, tutorial marketing online, exemple de afaceri de succes etc. 

Cuvintele cheie informaționale le vei folosi întotdeauna în redactarea articolelor de blog și ajută foarte mult la oferi utilizatorului valoare și încredere în brandul tău. 

Mai mult decât atât, odată ce utilizator a intrat în contact cu informațiile oferite de tine, îți crești șansele ca acesta să revină pe site-ul tău pentru a face achiziții ulterioare.

Cuvinte cheie navigaționale

În cazul acestor cuvinte, utilizatorul știe foarte clar ce vrea sau unde ar vrea să ajungă. Din acest motiv de regulă aceste cuvinte cheie conțin nume de branduri sau de site-uri specifice precum ”laptop emag”. 

El va face acest tip de căutare pentru a accesa direct acea pagină și a scăpa de navigarea prin întreg site-ul. 

Cuvintele cheie navigaționale pot fi folosite doar în urma unui branding foarte bun. Dacă clientul nu a auzit de tine nu vor exista astfel de interogări. De asemenea acestea pot fi folosite dacă vinzi produse de la branduri cunoscute. 

Aceste cuvinte cheie sunt compuse din produs/serviciu + nume brand, de exemplu: ”cursuri doads”, ”mașină de spălat emag”.

Cuvinte cheie pentru informații comerciale

Atunci când un utilizator tastează un astfel de cuvânt cheie, intenția sa este de investigare comercială. Practic el a găsit deja o soluție, însă vrea să vadă care este cea mai bună soluție existentă. 

Să presupunem că utilizatorul vrea să învețe să se promoveze pe platformele sociale. El știe că există astfel de cursuri însă îl va vrea pe cel mai bun. Așadar va tasta ”cel mai bun curs de Facebook Ads” sau va căuta un ”top cele mai bune cursuri Facebook Ads”. 

După ce a găsit acea recomandare va merge din nou în Google și va căuta exact acel curs despre care a aflat că este cel mai bun. 

Tot aici, în cadrul acestui tip de interogare au loc și acele comparații pe care utilizatorii le fac, spre exemplu curs Facebook ADS vs curs Tik Tok ADS.  

Poți despista aceste cuvinte cheie ușor, deoarece au în componența lor expresii precum: cele mai bune + produs sau serviciu, top produse sau servicii, păreri sau recenzii produse sau servicii, produs + atribut sau comparații de produse și servicii.

Cuvintele cheie tranzacționale

Acestea sunt singurele cuvinte cheie pe care un utilizator le tastează în Google atunci când își dorește cu adevărat să facă o achiziție și acestea le poți folosi cu certitudine în paginile tale de produse, servicii,  în magazinul tău sau în landing pages.

Poți depista cu ușurință aceste cuvinte tranzacționale prin faptul că acestea conțin expresii precum: de vânzare, ieftin, reduceri, preț, discount sau chiar serviciu plus oraș sau cartier precum specialist marketing București.

Cuvintele tranzacționale sunt limitate în fiecare nișă, așadar folosește-te de toate tipurile de cuvinte cheie în site-ul tău și nu doar de cele cu intenție de cumpărare.

Ce trebuie sa stii inainte sa începi o cautare de cuvinte cheie?

Ce trebuie sa stii inainte sa începi o cautare de cuvinte cheie
Sursă foto: searchenginejournal

Înainte de a începe pur și simplu căutarea cuvintelor cheie, trebuie să știi foarte clar ce anume vinzi sau la ce întrebări îți dorești să le răspunzi clienților tăi. 

Cuvintele cheie trebuie să exprime în totalitate ceea ce tu oferi și nicidecum să nu te folosești de cuvintele cheie doar pentru că au un volum mare de căutare. 

Un alt lucru pe care trebuie să îl știi este să nu folosești același cuvânt cheie pe mai multe pagini, pentru că acest lucru va duce la ”canibalizarea” paginilor, adică Google nu va mai știi care este pagina cea mai relevantă pentru acel cuvânt cheie și îți va arăta când o pagină, când alta în rezultatele căutării. 

Așadar folosește cuvinte specifice fiecărei pagini din site-ul tău, fie că vorbim despre un produs, de spre un articol de blog sau o pagină de vânzare.

Pasii pentru cautarea de cuvinte cheie in seo

Pasii pentru cautarea de cuvinte cheie in seo
Sursă foto: freepik

Deși pare destul de ușor de găsit cuvintele cheie seo pentru afacerea ta, acest proces este unul destul de complex și necesită mai mulți pași pentru a găsi acele cuvinte cheie care sunt cu adevărat relevante pentru business-ul tău.

Iată așadar, de ce anume să ții cont în alegerea acestora și la ce să fii atent pentru a aplica strategia seo corectă în site-ul tău.

Intenția utilizatorului

Intenția utilizatorului

Intenția utilizatorului este ceea ce acesta își dorește să găsească atunci când caută ceva pe Google.  

Iar pentru a te asigura că folosești cuvintele cheie potrivite în fiecare pagină din site-ul tău este important să înțelegi care este intenția utilizatorului atunci când face o anumită interogare și ce anume se așteaptă să găsească.

Dacă nu ții cont de acest aspect vei folosi cuvintele cheie în mod greșit, iar paginile care se vor afișa în urma interogărilor nu vor fi cele la care utilizatorul se așteaptă, crescându-ți astfel rata de respingere a site-ului și evident scăzându-ți poziționarea în rezultatele căutării.

Dar cum afli care este intenția utilizatorului?

Pentru a afla intenția utilizatorului din spatele unui cuvânt cheie, pe lângă faptul că te poți ghida după tipurile acestora, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să cauți pe Google acel cuvânt cheie și să analizezi rezultatele. 

Ce anume se afișează în primele rezultate? Un articol de blog? O categorie de produse? U video? O pagină de produs?

Dacă vei descoperi că pentru acea interogare, majoritatea rezultatelor sunt spre exemplu articole de blog este foarte clar ca vei folosi acel cuvânt cheie într-un articol de blog, pentru că aceasta este intenția utilizatorului pentru acea interogare. 

Google analizează prin algoritmii săi foarte avansați care este comportamentul utilizatorului pentru fiecare tip de interogare și spre ce rezultat se îndreaptă în urma interogării. Astfel stabilește care este tipul de conținut prioritar, pentru că deja știe ce intenție are utilizatorul în spatele acelei interogări.

Relevantă și analiza cuvintelor cheie

Relevantă și analiza cuvintelor cheie
Sursă foto: searchenginejournal

Relevanța cuvintelor cheie se referă nu doar la acele cuvinte cheie care exprimă foarte clar și specific produsul sau serviciul tău ci și modul în care te folosești de ele. Așadar înainte de a utiliza pur și simplu cuvintele cheie este bine să faci o analiza a cuvintelor cheie. Iar acest lucru trebuie făcut pentru fiecare interogare în parte. 

Dacă spre exemplu ai găsit un cuvânt cheie cu intenție de informare, acesta nu va fi relevant pentru utilizator dacă îl vei utiliza în descrierea ta de produs sau de categorie, deoarece clientul nu se așteaptă să primească un produs ci vrea doar o informație. Valabil și viceversa pentru cuvintele cheie cu intenție de vânzare. Aici nu vei scrie un articol de blog, ci vei folosi un cuvânt cheie relevant care descrie produsul sau categoria ta de produse. 

În același timp relevanța cuvintelor cheie se referă și la a te folosi de cuvintele cheie care descriu cât mai specific ceea ce utilizatorul va găsi în pagina respectivă.

Analiza cuvintelor cheie

O astfel de analiză a cuvintelor cheie este practic un proces prin care evaluezi și analizezi toate interogările și expresiile de căutare care îți pot aduce mai mult trafic pe site dar și să depistezi care sunt eventualele oportunități de care încă nu ai profitat.

Acum că ai înțeles care sunt tipurile de cuvinte cheie și  știi exact unde să le folosești în site-ul tău, pentru că știi care este intenția utilizatorului, va trebui să iei în considerare o analiză a cuvintelor cheie pe care deja le utilizezi, pentru a vedea unde te clasezi în Google cu aceste cuvinte cheie. Poți face acest lucru cu ajutorul instrumentului ahrefs.com.

Un alt lucru la care trebuie să te uiți atunci când faci analiza cuvintelor cheie este dificultatea cu care vei putea ajunge pe prima pagină din Google. Adică cât de utilizat este  de alte business-uri acel cuvânt cheie și care este poziționarea brandului tău în raport cu celelalte business-uri.

De asemenea nu uita să verifici care sunt cuvintele cheie de care concurența ta se folosește pentru a le integra și tu în site-ul tău dar și pentru a găsi acele oportunități de care pot să profiți.

Cuvinte cheie pentru bussines-uri locale

Cuvinte cheie pentru bussines-uri locale
Sursă foto: marketstarget

Cuvintele cheie sunt foarte importante în cazul unui business local, în special atunci când acestea sunt folosite în mod corect.

Dacă business-ul tău se află în București iar tu folosești un cuvânt cheie generalist care va apărea în interogările din întreaga țară, s-ar putea să induci omul în eroare și să îți crești rata de respingere de pe site.

Așadar folosește-te de cuvinte cheie care conțin expresii precum serviciu/produs + oraș sau chiar sector, cum ar fi spre exemplu cabinet stomatologic București. 

În acest mod vei aduce doar clienții din zona afacerii tale pe site dar și în business-ul tău.

Cuvinte cheie pe care sa nu le alegi

Cu toate că vei fi tentat să alegi acele cuvinte cheie care au un volum foarte mare de căutare, nu face această greșeală pentru că nu vei reuși să ajungi cu ele în prima pagină din Google, datorită faptului că sunt utilizate de foarte multe afaceri. 

În strategia SEO și notorietatea brandului este foarte importantă, deci cu atât mai mult cu cât ești un business nou sau unul care acum își construiește brandul, vei ajunge mai greu în prima poziție dacă te folosești de astfel de cuvinte cu volum foarte mare de căutare. 

De asemenea nu te folosi de acele cuvinte foarte generale, care exprimă domenii sau industrii, deoarece nu vei avea șanse că urci în rezultatele cu astfel de cuvinte, având în vedere că acestea nu reprezintă un serviciu sau un produs specific.  

De exemplu dacă vei folosi cuvântul “testere” acesta poate să reprezinte atât testele pentru parfumuri, dar și testele de culoare pentru vopsele, astfel că Google nu va ști exact ce anume să afișeze. În cazul în care vinzi testere auto, folosește-te de acest cuvânt specific care descrie concret ce anume va găsi utilizatorul  în pagina ta.

Un alt lucru pe care să nu îl faci atunci când alegi cuvintele cheie este să nu te folosești de cuvintele cheie utilizate de concurența ta, dacă acestea nu reprezintă ceea ce tu ai în site-ul tău. 

Dacă spre exemplu tu vinzi pantofi de damă doar din piele naturală, nu folosi cuvântul ”pantofi damă”. Aceștia pot reprezenta și alte materiale pe care clientul tău nu le va regăsi în site-ul tău și îi va crea o experință neplăcută.

Cum alegi cuvintelor cheie pentru Youtube?

Cum alegi cuvintelor cheie pentru Youtube
Sursă foto: twistarticle

YouTube-ul este un motor de căutare care este deținut de către Google și funcționează după aceleași principii. Așadar dacă îți dorești vizibilitate și creșterea canalului tău de YouTube va trebui să folosești cuvinte cheie pentru YouTube care pot fi găsite inclusiv prin intermediul motorului de căutare Google dar și pe platforma Youtube, evident.

Cu siguranță atunci când ai făcut anumite interogari pe Google ai observat că primele rezultate din motorul de căutare sunt de tip video care provin practic de pe YouTube. De ce? Pentru că intenția utilizatorului în cadrul anumitor cuvinte cheie cu intenție de informare este de a viziona un video și nu de a citi un text.

Așadar prin intermediul cuvintelor cheie utilizatorul poate fi redirecționat direct din Google către canalul de YouTube.

Cum găsești cuvintele cheie pentru Youtube?

Pentru a găsi cuvintele cheie pe care le poți folosi pe canalul tău de YouTube, utilizează aceleași instrumente pe care le folosești pentru site-ul tău, sugestiile pe care YouTube sau Google ți le oferă atunci când tastezi în bara de căutare sau instrumente precum YouTube Buddy, Youtube Analitis,  BuzzSumo Keyword Research Tool, VidlQ.

O altă modalitate de a găsi cuvintele cheie pentru YouTube este să te folosești de acele cuvinte pe care concurența ta sau alte canale le-au utilizat, dacă reprezintă conținutul din video-ul tău.

Cuvintele cheie pentru YouTube trebuie folosite atât în setările canalului tău cât și pentru fiecare video în parte, iar acestea trebuie să fie la fel de relevante ca și în cadrul unui site, pentru tipul de conținut pe care îl vei furniza prin intermediul videoului respectiv.

Instrumente și tool-uri pentru căutarea de cuvinte cheie

Instrumente și tool-uri pentru căutarea de cuvinte cheie
Sursă foto: searchenginejournal

Pentru că nu ai cum să știi ce anume caută oamenii în Google și ce cuvinte cheie să folosești pe site-ul afacerii tale, ai nevoie de anumite tool-uri sau de un generator de cuvinte cheie care să te ajute să le descoperi. 

Unul dintre cele mai utilizate instrumente în găsirea cuvintelor cheie este planificatorul de cuvinte cheie Keyword Planner, instrumentul pus la dispoziție chiar de Google, pe care îl poți accesa din Google Ads. 

Alte tool-uri de care te poți folosi sunt:

  • ahrefs.com;
  • ubersuggest.com;
  • topics.seomonitor.com;
  • keywordplanner.

Majoritatea acestor instrumente sunt gratuite însă opțiunile de care te poți folosi sunt limitate. Pentru a te folosi la maxim de ele va trebui să apelezi la un plan premium care se plătește lunar.

În cazul instrumentului de la Google, vei putea vedea volumul corect de căutare al fiecărui cuvânt, doar dacă vei avea activă o campanie plătită.

Cum implementezi cuvintele cheie în site în audit on page?

Cum implementezi cuvintele cheie în site în audit on page
Sursă foto: sitechecker

După ce ai descoperit cuvintele cheie și ai stabilit unde le vei poziționa în site-ul tău, acum este momentul să știi că, cuvintele cheie în site trebuie puse în mod strategic, atât în partea de conținut cât și în elementele Meta ale unui site.

Spre exemplu, folosește cuvintele cheie care au cel mai mare volum de căutare în meta titlul fiecărei pagini și în meta descrierea acestora.

Următoarele cuvinte cheie poziționează-le în titlurile de secțiune și folosește pentru titlul sau Heading 1 cuvântul cu cel mai mare volum de căutare.

Acum grupează-ți toate cuvintele cheie pe care le vei introduce în conținutul paginii și folosește-le o dată, maxim de două ori în secțiunea în care se potrivesc, fie că vorbim despre un conținut pentru o pagină de vânzare, descrieri de categorii sau articole de blog.

Nu face exces de folosirea cuvintelor cheie în conținut deoarece poți fi penalizat de către Google.

Strategii pentru alegerea cuvintelor cheie în funcție de nișa ta

Strategii pentru alegerea cuvintelor cheie în funcție de nișa ta
Sursă foto: searchenginejournal

Pentru a te asigura că găsești cele mai relevante cuvinte cheie pentru nișa ta, folosește te de următorii pașiîn strategia ta, dar ține cont și de toate lucrurile discutate în acest articol.

Pasul 1

Fă-ți o listă cu cele mai importante cuvinte care definesc activitatea ta.

În acest pas te poți pune în papucii clientului, încercând să găsești acele expresii pe care crezi că el le va tasta în Google pentru a ajunge la produsele sau serviciile oferite de tine.

Pasul 2

Folosește te de un tool de căutare a cuvintelor cheie și găsește toate acele cuvinte pe care utilizatorii chiar le caută în Google. Alege doar cuvintele care exprimă specific ceea ce tu oferi.

Pasul 3

Împarte-le pe categorii în funcție de tipul acestora.

Pasul 4

Verifică care este intenția utilizatorului din spatele fiecărui cuvânt găsit pentru a ști exact unde anume îl vei poziționa în site-ul tău, căutând fiecare cuvânt în Google. Analizează primele rezultatele.

Pasul 5

Analizează concurența cu instrumente precum ahrefs.com și depistează și mai multe oportunități de cuvinte pe care nu le-ai găsit în instrumentul de căutare de cuvinte cheie.

Pasul 6

Folosește cuvintele cheie în paginile relevante din site-ul tău și urmărește evoluția lor prin intermediul instrumentelor Google Analytics și Google Search Console.

Pasul 7

Verifică de pe ce alte cuvinte au ajuns utilizatorii în site-ul tău atât cu ajutorul instrumentului Google Search console cât și cu Ahrefs.com.

Așadar, cuvintele cheie te pot ajuta să îți dezvolți businessul în mod organic, pe termen lung, fără a plăti pentru fiecare click sau afișare și poți ajunge în prima poziție din Google atunci când te folosești de cuvintele cheie în mod corect și relevant pentru business-ul tău.

Pune în practică toate aceste informații și dezvoltă-ți afacerea cu ajutorul cuvintelor cheie.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări