Politica de Produs pentru un Magazin Online

Politica de Produs pentru un Magazin Online

Cuprins

Dacă ai un magazin online, cu siguranță îți pasă de clienții tăi și de interacțiunea cu produsele tale. Pentru a te bucura de profitabilitate, stabilitate și notorietate, este necesar să le poți satisface dorințele și nevoile consumatorilor.

Află din acest articol cum poți aplica diverse strategii pe termen lung cu ajutorul politicii de produs.

Ce este politica de produs?

Ce este politica de produs

Orice afacere online are nevoie de un plan de afaceri, de o strategie și de o politică de produs. Produsul are un rol extrem de important în scalarea afacerii, de aceea trebuie să iasă în evidență atât prin calitatea sa, cât și prin metodele de promovare ale acestuia.

Pentru a ajunge în topul preferințelor consumatorilor, pe lângă o strategie stabilă ai nevoie de o politică de produs, fiind o metodă eficientă pentru dezvoltarea afacerilor noi și consolidarea afacerilor mature.

Alături de preț, promovare și distribuție, politica de produs formează cei 4P ai marketingului. Aceasta reprezintă un mix de acțiuni, tactici și strategii legate de producția și dezvoltarea unui produs, cu scopul de a crește satisfacția clienților existenți și potențiali.

În ultimii ani, clienții și-au modificat comportamentul în online. Își caută informații sau validări din mai multe surse, intră zilnic pe minim 5 canale de social media diferite și ai nevoie să fii cât mai relevant atât pentru ei, cât și pentru tipul de comunicare existent pe acele platforme.

De aceea, prin programul MANIFESTO dorim să îți oferim sprijin în adaptarea la schimbările din prezent ca să comunici cu posibilii tăi clienți prin toate canalele disponibile. În acest fel, vei avea o viziune mai clară asupra strategiilor pe care să le abordezi și în politica ta de produs pentru a-ți duce afacerea la următorul nivel.

De ce politica de produs este importantă pentru un magazin online?

De ce politica de produs este importantă pentru un magazin online

Obiectivele urmărite de politica de produs privesc modul concret de alocare a resurselor firmei tale. Printre aceste obiective se regăsesc:

1. Supraviețuirea – asigurarea că produsele tale corespund cerințelor astfel încât, într-o piață competitivă, să te poziționezi în topul preferințelor consumatorilor.

2. Dezvoltarea – prin adaptare și inovare constantă, politica de produs te ajută să evoluezi și să crești pe piața în care activezi.

3. Flexibilitate – indiferent de schimbările care au loc la nivel global sau în particular, politica de produs te ajută să fii flexibil la schimbări, pentru a rămâne competitiv și aliniat la noile tendințe.

4. Scalabilitate – este important să gestionezi resursele eficient, iar politica de produs îți arată metode de îmbunătățire a profitului.

Așadar, politica de produs este un proces complex de cercetare și adaptare a produselor la cerințele de pe piață, astfel încât oferta să se plieze perfect pe nevoile publicului țintă.

Caracteristici importante care fac parte din politica de produs pentru un magazin online

Caracteristici importante care fac parte din politica de produs pentru un magazin online

Politica de produs pentru un magazin online reprezintă, de fapt, o serie de acțiuni pe care trebuie să le pui constant în practică:

  • Cercetarea produsului, care se bazează în principal pe cercetarea calității, prin feedbackul oferit de către clienți, pe ciclul de viață al produsului și pe poziționarea acestuia față de concurență.

În această primă etapă, focusul este asupra produselor comercializate în prezent și a modului în care sunt percepute și utilizate de către clienți. În funcție de rezultate, vei ști ce strategii sunt potrivite pentru a fi implementate astfel încât să nu pierzi avantajele competitive față de celelalte afaceri prezente în piață.

  • Îmbunătățirea produsului te va poziționa mereu în topul preferințelor consumatorilor. Inovația este importantă în ciclul de viață al produsului.

  • Asigurarea legală a produsului pentru ca producerea, ambalarea, depozitarea și livrarea produsului să respecte legile actuale specifice.

  • Rentabilitatea, care este rezultatul obținut în urma unor analize regulate a produselor comercializate, din care se constată ce este și ce nu este rentabil.

De asemenea, costurile de achiziție au un rol important în politica de produs. Acestea trebuie să fie cât mai eficiente pentru ca afacerea ta să genereze vânzări din mai multe surse, la un cost de achiziție scăzut.

Tipuri de decizii pentru politica de produs a unui magazin online

Tipuri de decizii pentru politica de produs a unui magazin online

Deși este privită ca o succesiune de decizii de factură tehnologică, politica de produs este, de fapt, un proces economic complex în care afacerea se raportează la necesitățile pieței conform cerințelor consumatorilor.

Afacerile de tip magazin online sunt într-o continuă dezvoltare. Așadar, deciziile înțelepte nu vor face decât să te diferențieze de concurență și să aducă un plus de valoare produsului tău. 

Iată care sunt tipurile de decizii pe care trebuie să le iei cu privire la politica de produs a unui magazin online:

1. Decizii pentru bunurile și serviciile individuale

Aceste decizii sunt luate în urma analizei următoarelor aspecte importante legate de produsul tău:

Branding – deși poate fi greu de crezut, numele produsului tău este un factor decisiv în alegerea consumatorilor. De asemenea, viziunea și mesajul pe care le transmiți prin branding au un rol important în atragerea clienților care se identifică prin acestea.

Calitatea produsului – caracteristicile, design-ul și ușurința de utilizare te ajută să captezi atenția și interesul potențialilor clienți, așadar devine o decizie mai mult decât vitală pentru viitorul afacerii tale.

Ambalajul – până la convingerea că produsul tău este calitativ și îndeplinește nevoile clientului, este indicat să-i stârnești curiozitatea prin aspectul unic al ambalajului. În acest pas vei lua decizii importante precum culorile utilizate, fonturile alese și forma ambalajului.

Pachet de servicii – dacă deții un magazin în care clientul are nevoie de asistență în montare, asamblare sau altele, atunci acest tip de servicii îți va aduce un avantaj competitiv față de concurenți, fiind foarte apreciat de către clienți.

2. Decizii pentru o linie de produse sau servicii

În ceea ce privește linia de produse sau servicii, deciziile sunt la nivel cantitativ și din punct de vedere al rentabilității. Așadar, este necesar să analizezi fiecare categorie de produse și să urmărești fluxul de utilizare al produsului respectiv.

3. Decizii pentru un mix de produse

Mixul de produse reprezintă totalitatea produselor create și vândute de către tine, prin magazinul tău online. Deciziile pe care trebuie să le iei cu privire la acest mix de produse au legătură cu diversitatea și cantitatea de produse pe care dorești să le pui la dispoziția consumatorilor.

4. Decizii cu privire la poziționarea produsului tău pe piață

Este important să ai o strategie cu privire la poziționarea produsului tău deoarece acest aspect va influența percepția potențialilor clienți. O poziționare corectă va atrage consumatori, va stârni interesul și va evidenția de ce trebuie să aleagă produsul tău și nu al concurenței.

Ce rol are strategia de produs într-un business online?

Ce rol are strategia de produs într-un business online

Strategia de produs se referă la o serie de KPIs prin care măsori rezultatele obținute, în urma tuturor sarcinilor realizate de echipa ta. Este important să dezvolți o strategie detaliată și bine structurată, pentru că face parte din motorul afacerii tale, ținând cont de toate aspectele importante și eliminând cele mai puțin relevante.

Iată ce roluri îndeplinește strategia de produs într-un business online:

  • Îți oferă soluții de adaptare la trendul pieței astfel încât să îți păstrezi avantajul competitiv față de ceilalți.

  • Identifică publicul țintă și metodele prin care poți să ajungi la el.

  • Îți expune pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru scalarea business-ului.

Alături de strategia de produs, este indicat să implementezi și o strategie de marketing adaptată viitorului.

Astfel, vei avea mai multe șanse să rămâi în mintea potențialilor clienți și să-i transformi în clienți fideli.

Strategii de produs pentru un magazin online

Strategii de produs pentru un magazin online

Pentru a identifica cea mai bună strategie pentru produsul tău este indicat să observi dacă este suficientă o strategie generală, valabilă pentru tot mixul de produse, sau una particulară, în funcție de tipul produsului.

Printre cele mai utilizate strategii de produs pentru un magazin online se numără următoarele:

  • Strategia costurilor – menținerea unui raport calitate-preț excelent.

  • Strategia de diferențiere – promovarea unui produs unic, cu o poveste specială și un mesaj de impact.

  • Strategia de focalizare – loializarea unei anumite categorii de consumatori prin produse personalizate specifice nevoilor sale.

Toate aceste modalități de planificare și funcționare a magazinului tău online îți vor oferi o viziune mai clară și un plan elaborat de acțiune pe termen lung.

Cu toate acestea, dacă vrei mai puțină teorie și mai multă practică, te invităm în programul MANIFESTO pentru a învăța alături de noi să implementezi o strategie completă de digital marketing.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări