Performance Marketing

Performance Marketing

Cuprins

În 2023 tot mai multe companii conștientizează importanța prezenței lor în online. Succesul unei afaceri este influențat într-o mare măsură de mediul online, deoarece acolo se află publicul țintă.

Indiferent de domeniul în care îți desfășori activitatea trebuie să te asiguri că ești cu un pas în fața competitorilor tăi pentru a dezvolta o afacere de succes. De aceea, cei care lucrează în marketing sunt provocați să aducă noi soluții inovatoare și rezultate satisfăcătoare în intervale de timp tot mai scurte și la costuri reduse.

Descoperă de la specialiștii DoAds ce este performance marketing și cum te poate ajuta în dezvoltarea business-ului tău.

Ce este Performance Marketing?

Ce este Performance Marketing

Performance marketing sau marketingul de performanță reprezintă o serie de activități desfășurate în campaniile de promovare online pentru care plătești în funcție de performanța obținută.

Aceste activități se bazează pe o strategie care se stabilește în funcție de bugetul disponibil pentru investiție și de obiectivele dorite, conform unui plan de acțiune dezvoltat de echipa de marketing.

Spre deosebire de marketingul tradițional și organic, marketingul de performanță este utilizat în mod special pentru a conduce, a urmări și a măsura acele acțiuni, iar apoi a plăti când acțiunea a fost finalizată – indiferent dacă este vorba despre o vânzare, o rezervare sau un client potențial.

Pentru o bună funcționare a planului, echipa de marketing este nevoită să identifice, să stabilească și să atingă obiectivele de performanță digitală la costuri cât mai mici pentru clienți.

La DoAds reușim să planificăm strategii care să aducă rezultate avantajoase, rapide și eficiente clienților noștri, utilizând funcțiile tuturor uneltelor pe care online-ul ni le pune la dispoziție.

Mai mult de atât, plătind atunci când o anumită acțiune este finalizată, un antreprenor se poate simți încrezător că banii lui sunt cheltuiți bine, deoarece este mai aproape deja de publicul țintă prin campania desfășurată.

Care este diferența dintre Performance Marketing și Digital Marketing?

Care este diferența dintre Performance Marketing și Digital Marketing

În majoritatea formelor tradiționale de publicitate, o companie plătește o taxă în avans pentru spațiul publicitar, indiferent de performanța pe care acesta o oferă. Acest lucru ar putea însemna mii de euro cheltuiți fără a vedea vreodată o conversie.

Performance marketing este un tip de marketing digital în care plătești publicitatea numai atunci când apare un anumit rezultat. Acestea pot însemna conversii precum vizualizări, click-uri, rezervări, vânzări și alte acțiuni pe care le stabilești ca obiectiv de la începutul campaniei.

Marketingul digital este un termen larg care cuprinde diverse strategii, modele de plată și canale. Performance marketing este o ramură a marketingului digital, care se împarte în mai multe tipuri.

Iată care sunt tipurile de performance marketing:

Marketing afiliat

Printre cele mai cunoscute metode de performance marketing, acesta implică parteneriatul cu site-uri de cupoane, loialitate, recenzii și stimulente sau poate implica colaborarea cu un influencer, YouTuber sau blogger.

Deși majoritatea specialiștilor de marketing plasează semnul de egalitate între performance marketing și affiliate marketing, subliniem că marketingul afiliat este doar o ramură a performance marketing-ului, alături de alte metode.

Publicitate nativă sau conținut sponsorizat

Aceasta este o formă de media plătită care, spre deosebire de reclamele grafice sau reclamele banner, nu arată cu adevărat ca reclame.

Acest tip de performance marketing implică includerea unei postări sau a unui videoclip dedicat pe un site web care publică, de obicei, conținut similar. În acest fel, conținutul sponsorizat se va combina cu restul conținutului, dar va include unele indicații că este sponsorizat.

Uneori, compensația va fi sub forma unui produs gratuit sau a unei experiențe, în timp ce alteori este o plată bazată pe CPA (cost per action), CPM (pay per impression) sau CPC (cost per click).

Marketing pe rețelele sociale

Această formă de marketing de performanță folosește rețelele de social media pentru a câștiga trafic și pentru conștientizarea mărcii, cum ar fi conținutul digital prezentat pe Facebook, LinkedIn sau Instagram.

Folosind diferite formate de anunțuri și opțiuni de direcționare, companiile pot ajunge la clienții potențiali în timp ce măsoară KPI, cum ar fi implicarea, rata de clic (CTR), CCP și rentabilitatea investiției.

Marketing de căutare plătit

Apare atunci când o companie plătește pentru clicuri către anunțuri sponsorizate pe motoarele de căutare precum Google Ads, Yahoo sau alte motoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)

Opusul marketingului de căutare plătit, căutarea organică folosește metode neplătite, cum ar fi optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și se bazează pe algoritmul motorului de căutare pentru a se clasa în top.

Este important să reții faptul că acestea reprezintă metode prin care întâlnești performance marketing în campaniile online, care, la rândul său, reprezintă una dintre strategiile a marketingului digital.

Performance Marketing în România

Performance Marketing în România

În România, noțiunea de performance marketing se identifică predominant cu marketingul afiliat, care, am explicat anterior, că este de fapt doar o ramură a marketingului de performanță.

În majoritatea anunțurilor de recrutare a companiilor din România regăsim această asociere din descrierile joburilor, ceea ce va duce în eroare candidații și specialiștii care vor dori să lucreze cu tine.

Este necesar să cunoști ce înseamnă cu adevărat performance marketing, cum funcționează și ce beneficii va aduce afacerii tale, deoarece doar în acest mod îți poți stabili obiective clare și o strategie corectă.

Cum funcționează Performance Marketing?

Cum funcționează Performance Marketing

Pentru a concepe campanii de performance marketing, este necesar ca specialiștii să aibă în vedere tipul produsului, piața, prețurile și poziționarea în căutările și preferințele publicului. În funcție de toate acestea se stabilesc parametrii planului de acțiune și strategia de atingere a obiectivelor stabilite.

Echipa DoAds construiește campanii de performance marketing creative și adaptate obiectivelor afacerii tale. Dacă îți dorești performanță în marketing-ul tău, lasă-ne mesajul tău aici.

Performance marketing are loc atunci când reclamele tale sunt puse pe un anumit canal, pentru care plătești ulterior, în funcție de performanța generată. Printre metodele de plată existente, se regăsesc următoarele:

  • Cost Per Click (CPC) – plătești în funcție de numărul de clicuri efectuate pe anunțul tău. Aceasta metodă este recomandată pentru a genera mai mult trafic către site-ul tău.

  • Cost Per Impression (CPM) – afișările sunt în esență vizualizări ale anunțului tău. Cu CPM, plătești pentru fiecare mie de vizualizări.

  • Cost Per Sales (CPS) – la costul pe vânzare plătești doar atunci când faci o vânzare care a fost determinată de un anunț publicitar. Acest sistem este, de asemenea, utilizat în mod obișnuit în marketingul afiliat.

  • Cost Per Leads (CPL) – precum CPS, aici plătești atunci când cineva se înscrie pentru ceva, cum ar fi un buletin informativ prin e-mail sau un webinar. CPL generează clienți potențiali, astfel încât să poți urmări clienții și să stimulezi vânzările.

  • Cost Per Acquisition (CPA) – costul pe achiziție este similar cu CPL și CPS, dar este mai general. Cu această structură, plătești atunci când consumatorii efectuează o anumită acțiune precum realizarea unei vânzări, partajarea informațiilor lor de contact, vizitarea blogului tău, etc.

Performance Marketing: Top canale de vânzare

Performance Marketing Top canale de vânzare

Există cinci tipuri de performance marketing pe care agențiile specializate le folosesc pentru a genera trafic. Le-am amintit anterior ca tipuri de performance marketing, iar acum le descriem din punct de vedere al canalelor de vânzări:

1. Anunțuri grafice

Probabil că ai văzut o mulțime de anunțuri grafice recent. Aceste reclame apar pe partea din fluxul de știri Facebook sau în partea de sus ori de jos a acelei pagini web de știri pe care tocmai ai vizitat-o.

Deși reclamele grafice își pierd treptat atractivitatea din cauza popularității tot mai mari a blocatorilor de anunțuri și a ceea ce experții numesc orbirea bannerelor, multe companii au în continuare succes cu anunțuri grafice care utilizează conținut interactiv, videoclipuri și design grafic captivant.

2. Publicitate nativă sau conținut sponsorizat

Publicitatea nativă profită de aspectul natural al unei pagini web sau al unui site pentru a promova conținut sponsorizat. De exemplu, videoclipurile sponsorizate pot apărea în secțiunea „Urmăriți următorul” a unei pagini YouTube.

Publicitatea nativă funcționează deoarece permite conținutului tău sponsorizat să trăiască perfect alături de alte tipuri de conținut organic. Adesea, utilizatorii nu vor face diferența între aceste tipuri de conținut, și reușești să îți promovezi afacerea într-un mod care să pară natural.

3. Marketing de conținut

Marketingul de conținut se referă la educarea publicului. Prin această metodă, accentul se pune pe furnizarea de informații utile utilizatorilor și pe punerea produselor sau serviciilor tale în context.

De exemplu, o companie de vitamine ar putea scrie o serie de postări informative pe blog despre beneficiile probioticelor, cu un link înapoi la probioticele pe care le vând. Marketingul de conținut este un canal care poate include postări pe blog, studii de caz, cărți electronice și multe altele.

4. Social Media

Cu ajutorul rețelelor de socializare ai oportunitatea de a ajunge la utilizatori și de a-i conduce către site-ul tău. Utilizatorii pot, de asemenea, să partajeze conținutul tău sponsorizat în mod organic, ajutând la extinderea anunțului tău.

Facebook are cea mai extinsă listă de servicii, dar nu sunt de ignorat și alte platforme precum LinkedIn, Instagram și Tik Tok, care oferă multe oportunități de a ajunge la clienți noi.

5. Marketing în motoarele de căutare (SEM)

Majoritatea cercetărilor online se fac prin intermediul motoarelor de căutare, iar asta înseamnă că este esențial să ai un site optimizat pentru marketingul pentru motoarele de căutare (SEM).

În ceea ce privește marketingul de performanță, accentul se pune în primul rând pe cost-per-click (CPC), în special pentru publicitatea plătită. Pentru SEM organic, mulți specialiști în marketing de performanță se bazează pe marketingul de conținut și pe paginile de destinație optimizate pentru SEO.

Beneficii Performance Marketing

Beneficii Performance Marketing

Având în vedere că viitorul marketingului digital arată din ce în ce mai promițător în fiecare an, utilizarea canalelor de performance marketing te poate ajuta să îți dezvolți afacerea prin atragerea unor rezultate impresionante la costuri reduse.

Iată cele mai importante motive pentru care ar trebui să investești în performance marketing:

  • Performanță măsurabilă și transparentă – poți vedea întreaga cale click-to-consum a fiecărui cumpărător și poți identifica unde să investești mai mult și în ce parteneri, ce canale astfel încât să produci rezultate mai bune.

  • Risc mai mic – deoarece plata se face numai după ce are loc o acțiune dorită, CPA (costul pe achiziție) este adesea mai mic și rentabilitatea investiției mai mare. Acest lucru lasă mai mult loc în buget pentru ca alte strategii de marketing de performanță să se extindă și să fie testate pentru a crește afacerea.

  • Notorietate – poți ajunge la persoane noi din publicul tău țintă și ai șanse de a crește traficul către site-ul tău.

  • Stabilirea obiectivelor clare – stabilești obiectivele de performanță specifice pe care dorești să le atingi prin campania publicitară, cum ar fi creșterea traficului pe site, generarea de clienți potențiali sau realizarea de vânzări.

  • Identificarea publicului țintă – identifici publicul țintă la care dorești să ajungi prin campania publicitară, inclusiv informații demografice, interese și locație.

  • Alegerea canalului de publicitate – selectezi canalele de publicitate pe care dorești să le folosești pentru a ajunge la publicul țintă, cum ar fi motoarele de căutare, rețelele sociale sau site-urile web.

  • Setarea ofertei și a bugetului – stabilești o sumă dedicată pentru fiecare acțiune dorită și un buget pentru întreaga campanie publicitară. Oferta este suma pe care ești dispus să o plătești pentru fiecare acțiune dorită, iar bugetul este suma totală de bani pe care o vei cheltui pentru întreaga campania publicitară.

  • Lansarea campaniei – lansezi campania publicitară și afișezi reclamele pentru publicul țintă prin canalele de publicitate alese.

Performance marketing permite companiilor să măsoare rezultatele și să determine rentabilitatea investiției, ceea ce duce la o utilizare mai eficientă a bugetului de publicitate.

Specialiștii în marketing pot viza anumite categorii de public și pot urmări succesul campaniilor, permițând o direcționare rafinată și o utilizare mai bună a resurselor.

Acest lucru are ca rezultat costuri de publicitate mai mici, rentabilitate mai mare a investiției și o eficiență îmbunătățită a marketingului. De asemenea, performance marketing duce la experiențe publicitare mai semnificative și relevante pentru consumatori.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări