Manager Marketing: ce este și ce face

Manager Marketing

Cuprins

Sigur ai auzit de această poziție, manager de marketing. Este un job din ce în ce mai căutat pentru că orice afacere are nevoie de promovare și publicitate.

Dar ce face o persoană aflată în acest rol, ce abilități trebuie să aibă pentru a îndeplini cu succes obiectivele pe care și le propune, ce trebuie să facă pentru a obține un job și cât câștigă sunt detalii pe care le vei afla dacă rămâi cu noi și citești acest articol până la final.

Un marketing manager este persoana care organizează și gestionează implementarea campaniilor de marketing al căror scop principal este atragerea și creșterea cererii pentru produse și servicii. Cu alte cuvinte, este persoana care atrage trafic, vizibilitate și creșterea vânzărilor unui produs sau serviciu.

Este o definiție cu spectru larg ce se referă la acțiuni precum crearea, implementarea și evaluarea campaniilor de marketing, gestionarea strategiei pe platformele de social media, a bugetelor campaniilor de marketing.

Colaborează cu departamentele de creație și publicitate, revizuiește materialele pregătite pentru print și media digitală, pregătește contractele de publicitate, acțiuni de research la nivel de piață pentru identificarea de noi oportunități și multe alte sarcini.

Ce este și ce face un manager de marketing?

Ce este și ce face un manager de marketing
Sursă foto: markletic.com

Un marketing manager este persoana care planifică, coordonează și monitorizează activitățile de marketing ale unei companii. Scopul este promovarea produselor sau a serviciilor companiei către potențialii clienți, dar și creșterea vânzărilor.

Ce responsabilități are un manager de marketing?

Pentru îndeplinirea obiectivelor, managerul de marketing răspunde de:

1. Identificarea obiectivelor de marketing și elaborarea unui plan solid și detaliat care să le ducă la îndeplinirea acestor obiective.

2. Analiza pieței și a concurenței pentru a determina care sunt cele mai bune modalități de promovare a produselor sau serviciilor companiei.

3. Dezvoltarea strategiilor de publicitate și promovare, incluzând campanii publicitare, evenimente și participarea la târguri de afaceri.

4. Gestionarea relațiilor cu clienții și distribuitorii prin intermediul măsurilor de relaționare a clienților și de menținere a loialității acestora.

5. Gestionarea bugetului campaniilor de marketing și monitorizarea eficienței acestora.

Un marketing manager poate lucra într-o varietate de industrii și poate avea responsabilități diferite în funcție de dimensiunea și natura afacerii în care lucrează. Poate fi responsabil pentru marketingul unui singur produs sau serviciu, sau poate avea responsabilități mai largi de marketing pentru întreaga companie.

Este un job pe care-l regăsești în toate industriile și care este foarte bine plătit, dacă experiența și rezultatele tale sunt grăitoare.

Ce abilități trebuie aibă un manager de marketing?

Ce abilități trebuie aibă un manager de marketing
Sursă foto: Careerkhojo

Dacă vrei să obții rezultate excelente în această poziție trebuie să deprinzi unele abilități, care nu sunt dificil a fi învățate într-o anumită perioadă. Important este să îți dai seama dacă ți-ar plăcea un astfel de job și dacă îți este potrivit.

Iată care sunt cele mai importante abilități pe care un manager de marketing trebuie să le aibă:

  • Să știi să comunici atât verbal, cât și în scris pentru prezentarea clară a ideilor, pentru a dezvolta și menține relații profesionale cu clienții, colaboratorii, dar și cu personalul. 

  • Trebuie să înveți să cercetezi și să analizezi statisticile și alte informații de pe piața de profil, pentru că pe și pe baza acestora vei elabora strategia de marketing. Cu cât sunt mai precise, actuale și relevante, cu atât strategia de marketing va fi mai bună. 

  • Trebuie să știi să planifici totul până la cel mai mic detaliu. Planul trebuie să includă toate activitățile de marketing pentru a fi îndeplinite obiectivele stabilite. 

  • Trebuie să fii creativ. Să ai în permanență idei care te pot ajuta să te diferențiezi de concurență, în special unde piața este extrem de competitivă. 

  • Trebuie să fii un bun negociator, ceea ce înseamnă că trebuie să știi să negociezi termenii unui contract sau acord pe care îl ai cu un client, colaborator etc. 

  • Trebuie să fii lider, nu șef. Un lider inspiră personalul să obțină cele mai bune rezultate, îi motivează, îi apreciază. Gestionează cu succes orice task, fie că este responsabil chiar el de acel task, fie că vorbim despre personal.

  • Trebuie să înțelegi perspectiva potențialului client și a clientului deja existent. Să înțelegi ce îi motivează să acționeze într-un fel sau altul, să cumpere sau nu produsul sau serviciul brandului pe care îl reprezinți.

  • Poți lucra sub presiune? Poți respecta un deadline? 

  • Este necesar să stăpânești algoritmii de funcționare ai platformelor de socializare. Trebuie să fii la curent cu modificările periodice care au loc. Acum, mai toate afacerile își fac loc în mediul online, pentru că au înțeles cât de puternic este acest instrument de promovare și de atragere a clienților.

Nu trebuie să te îngrijorezi dacă nu ai una sau mai multe abilități din cele menționate, pentru că acestea se pot dezvolta cu efort și implicare.

Tipuri de manageri de marketing

Tipuri de manageri de marketing
Sursă foto: Impact branding & design

Vrei să explorezi minunata lume a marketingului? Află din următoarele rânduri care sunt cele mai cunoscute tipuri de manageri de marketing, fie că vorbim despre agenții sau marile companii.

Marile companii sau agențiile de dimensiune mare prevăd mai multe roluri de acest gen, pentru că există mai multe departamente în interior, însă te poți specializa într-o anumită ramură de marketing, de la strategie la execuție.

Iată care sunt cele mai cunoscute tipuri:

  • Managerul de marketing digital este responsabil de promovarea produsului sau serviciului, exclusiv în mediul online. Este cel mai complex tip, deoarece trebuie să se ocupe de tot ce reprezintă produsul în mediul online. El dezvoltă strategii pentru motoarele de căutare, social media, email, optimizarea ratei de conversie.

  • Managerul de social media marketing este persoana a cărei responsabilitate principală este gestionarea canalelor de social media. Gestionează crearea conținutului și impactul acestuia, campaniile plătite, întreaga comunitate etc.

  • Managerul de marketing afiliat se concentrează pe relațiile dintre companie și afiliații care câștigă comisioane în schimbul atragerii traficului pe site-ul produsului, serviciului, brandului.

  • Managerul de marketing de conținut supraveghează crearea de conținut care atrage clienți pe site. Creează strategii de îmbunătățire a conținutului, pentru atragerea unui număr mare de vizitatori.

  • Managerul de marketing pe linie de creștere este persoana care se concentrează pe îmbunătățirea indicatorilor pe care compania îi urmărește, indicatori care se măsoară în conversii: vânzări, înscrieri la newsletter etc. Se concentrează pe îmbunătățirea călătoriei clientului prin intermediul funnelului de marketing. Activitățile de zi cu zi implică planificarea și implementarea de teste care oferă informații despre implicarea publicului și ratele de conversie.

  • Managerul de marketing de produs răspunde de crearea celor mai bune strategii pentru prezentarea produsului sau serviciului în fața potențialilor clienți. Sigur că acest tip de marketing este în centrul activităților de vânzare, marketing și dezvoltare.

Care ramură ți-ar plăcea din cele prezentate mai sus? Produs, conținut, afiliere, social media? Dacă nu știi încă, imaginează-ți ce ți-ar plăcea să faci cel mai tare. La ce te pricepi cel mai bine. După ce vei fi aflat toate acestea, construiește-ți drumul spre succes cu o astfel de poziție.

Află din rândurile următoare cum să devii manager de marketing.

Cum să devii manager de marketing

Cum să devii manager de marketing
Sursă foto: freepik

Un marketing manager este persoana care se dedică acestui rol și investește resursele disponibile pentru a avea succes.

Este adevărat faptul că sunt companii care solicită pentru ocuparea acestui loc, o diplomă formală, adică existența unei educații solide în acest sens, și aici ne referim la o facultate sau un master.

Dar majoritatea care oferă această poziție preferă candidații cu diverse cursuri de marketing sau asociate acestora, publicitate, comunicare etc, experiență și rezultate foarte bune ale campaniilor de promovare.

Așadar, nu te îngrijora că nu ai o educație formală în marketing. Dacă de-abia ai împlinit vârsta majoratului și ți-ar plăcea să ocupi o astfel de poziție în viitor, înscrie-te la o facultate de profil.

Educația formală este o bază solidă pentru construirea unui succes, dar dacă deja ai depășit această perioadă, te poți înscrie cu ușurință la diferite cursuri de marketing, publicitate, social media etc.

Important este că cercetezi și să afli părerile celor care au participat la un astfel de curs pentru a știi dacă este potrivit pentru tine.

Cursurile la care vei participa îți vor oferi un certificat. Dar reține! Nu este suficientă certificarea. Este nevoie să înveți cât mai mult despre domeniu și să acumulezi experiență prin diferite modalități.

Caută oportunități care îți oferă posibilitatea de a-ți dezvolta abilitățile pe care le-am menționat mai sus. Învață să comunici mai bine atât verbal, cât și în scris, în fața unui public, indiferent de dimensiunea acestuia.

Învață SEO pentru că te ajută să direcționezi campaniile pe platformele digitale. Învață să analizezi informațiile și statisticile dintr-un anumit domeniu pentru implementarea cu succes a unei campanii de marketing.

Practică ce ai învățat. Sigur există în viața ta prieteni care au afaceri în diferite industrii și pe care îi poți ajuta să-și promoveze un produs sau serviciu, dar în același timp te poți ajuta pe tine. Poți acumula experiența de care ai nevoie și care îți va aduce rezultate remarcabile pe o astfel de poziție.

De asemenea, te poți adresa unei organizații caritabile căreia să-i construiești și să-i implementezi o campanie de marketing în social media, de exemplu, și pe care ulterior o poți adăuga portofoliului.

Creează un portofoliu cu acele campanii care au avut cele mai multe rezultate. Îngrijește-te ca acest portofoliu să fie creat într-un mod vizual atrăgător. Dacă nu te pricepi, te poți adresa unui freelancer pe care-l găsești pe diferite platforme specifice.

Creează un CV relevant, atrăgător și concis. Te va ajuta pentru că orice angajator solicită un astfel de document.

Înscrie-te în grupurile de marketing de pe platformele social media, în grupurile de antreprenori. Nu doar că vei avea acces la informație prețioasă în domeniul marketingului, ci și la oportunități de angajare sau preluare a diferitelor proiecte care îți plac.

Cât câștigă un manager de marketing?

Cât câștigă un manager de marketing
Sursă foto: Expert Mind

Salariile pentru managerii de marketing variază în funcție de mai mulți factori, cum ar fi industria în care lucrează, nivelul de experiență, nivelul de educație și locația geografică.

În Statele Unite ale Americii, salariul mediu anual pentru un manager de marketing este de aproximativ 135.030 de dolari, conform datelor furnizate de Bureau of Labor Statistics din SUA. Salariile pot varia însă foarte mult, de la circa 60.000 de dolari până la peste 150.000 de dolari pe an, în funcție de factorii menționați mai sus.

În Europa, salariile pentru managerii de marketing variază de asemenea în funcție de țară și de alți factori. De exemplu, în Marea Britanie, salariul mediu anual este de aproximativ 50.000 de lire sterline, în timp ce în Germania este de aproximativ 65.000 de euro.

Este important de menționat că aceste cifre sunt doar estimări medii și că salariile reale pot varia în funcție de multe alți factori.

În România, conform averagesalarysurvey.com, salariul mediul anual este 85.000 lei. În București, acesta poate ajunge la 93.000 lei. Potrivit aceluiași site, observăm faptul că nivelul de experiență este decisiv în stabilirea salariului.

Potrivit paylab.ro, 70% din ocupanții acestei poziții sunt femeile, ale căror venituri variază între 4.400 și 16.000 lei/lună.

Așadar, acum că ai aflat cele mai importante detalii despre ce face și cât câștigă un manager de marketing, ce spui? Ți se potrivește această poziție? Dacă ai răspuns afirmativ, începe să-ți construiești drumul spre succes. Îți va lua ceva timp, dar rezultatele vor fi pe măsura efortului și implicării tale.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări