Optimizare SEO

Optimizare SEO

Cuprins

Știai că peste 60% din traficul organic provine din motoarele de căutare și că doar 10% provine din rețelele de socializare?

Oamenii se folosesc în prezent, din ce în ce mai mult de mediul online pentru a se informa referitor la anumite aspecte, pentru a găsi informații sau pentru a face achiziții. Iar acest lucru se întâmplă în mare parte în motoarele de căutare, mai precis în Google.

Foarte puțini oameni se folosesc de rețelele de socializare pentru a afla anumite informații sau pentru a face achiziții.

Cu toții căutăm răspunsuri în Google. Mai mult decât atât, în Google facem comparațiile de produse, ne informăm asupra anumitor situații sau probleme cu care ne confruntăm sau căutăm produsele de care avem nevoie, în funcție de necesitățile noastre.

Pentru că acest lucru să se întâmple, adică să primim exact acel răspuns pe care îl căutăm, site-urile care ne afișează răspunsul potrivit în funcție de interogarea noastră, sunt optimizate din punct de vedere SEO.

Ce inseamna optimizarea seo si cum functioneaza?

Ce inseamna optimizarea seo si cum functioneaza

Cu toate că pare o strategie mai degrabă tehnică, SEO are de fapt în spate, un scop neașteptat, și anume atenția acordată utilizatorului final. Mai precis, prin optimizarea SEO, i se oferă utilizatorului cea mai bună experiență de navigare în motorul de căutare.

Optimizarea SEO se face așadar, pentru a ajuta utilizatorul să ajungă exact pe site-ul pe care îl caută, analizând intenția din spatele interogării făcute în motorul de căutare Google și oferind exact acel răspuns relevant pe care utilizatorul îl caută.

Dacă te întrebi despre optimizarea SEO, ce înseamnă, de fapt acesta este o strategie care aduce trafic relevant pe site-ul afacerii tale, atunci când aceasta este făcută în mod corect, fiind așadar una dintre cele mai eficiente metode de a ajunge la clientul tău țintă în cazul unei afaceri și de a-l aduce pe site-ul tău.

Ce este SEO?

SEO, care este acronimul de la Search Engine Optimization, se referă la optimizarea unui site pentru a oferi răspunsuri relevante în funcție de interogarea utilizatorului, folosindu-se de conținutul unui site dar și de specificațiile tehnice, în acord cu politicile Google.

Google ține cont și analizează cu ajutorul roboților numiți crawlers, comportamentul utilizatorului, iar mai departe, acesta oferă creatorilor de website-uri indiciile și regulile pe care să le aplice pe site-ul lor, pentru că acesta să apară în rezultatele căutărilor din motorul de căutare, atunci când un utilizator a făcut o anumită interogare.

Roboții Google analizează informațiile din milioanele de surse existente pe internet, iar în funcție de optimizarea SEO făcută de aceste site-uri, Google “decide” care este cea mai relevantă informație pe care să o furnizeze utilizatorului în cazul fiecărui tip de interogare.

Acest lucru este posibil doar pentru acele site-uri care au ținut cont în strategia lor de optimizarea SEO.

Site-urile care nu sunt optimizate SEO nu pot fi depistate de crawlers în Google, astfel că există riscul ca un site, chiar dacă este relevant pentru a fi afișat în cazul unei anumite interogări, să nu se afișeze pentru că nu a fost optimizat din punct de vedere SEO.

Practic, optimizarea seo se referă la toate acele tehnici și strategii de care un site se folosește pentru a- i ”spune” lui Google ce conține site-ul respectiv, care la rândul său îi va oferi utilizatorului exact ceea ce are nevoie, atunci când tastează anumite expresii în motorul de căutare Google.

Acest lucru este benefic atât pentru utilizator, cât și pentru orice business care își dorește să aducă pe site-ul său clientul pe care îl caută, de fapt.

Cum optimizezi SEO un site de la zero?

Cum optimizezi SEO un site de la zero

Pentru a înțelege de ce ai nevoie să-ți optimizezi un site din punct de vedere SEO este bine să înțelegi cum funcționează Google.

Ca să fie cât mai simplu, imaginează-ți că în acest moment vrei să cauți o anumită informație. Intri pe Google și tastezi spre exemplu, “optimizare seo site”.

Ei bine în acest moment în SERP (Search Engine Result Page) ți se vor afișa extrem de multe rezultate, probabil sute sau chiar milioane.  Dintre toate aceste rezultate doar primele sunt cele mai relevante pentru interogarea ta, mai precis, cele de pe prima pagină.

S-a demonstrat că foarte puțini oameni iau în considerare răspunsurile din SERP de pe pagina 2 sau 3 iar despre celelalte, nici nu se mai pune problema.

Dar, ca să ajungi în primele rezultate pe care oamenii vor da întotdeauna click, știind că Google face o analiză destul de bună referitoare la conținutul site-urilor și au încredere în acest aspect, trebuie să îți optimizezi extrem de bine conținutul din site și să faci toate implementările tehnice, așa cum Google le prezintă în documentația oficială. Găsești aceste informații oficiale, aici.

Așadar pentru a optimiza de la zero un site din punct de vedere SEO, trebuie în primă fază să înțelegi cum funcționează algoritmul Google, adică după ce criterii face analiza unui site, dar și să înțelegi foarte bine intenția utilizatorului, pentru a i putea oferi exact răspunsul de care are nevoie.

Dacă ții cont de aceste două lucruri, în primă fază, vei ajunge să fii afișat de către Google în primele rezultate din SERP.

Obiectivele principale pe care sa le urmaresti intr-o strategie de seo

Obiectivele principale pe care sa le urmaresti intr-o strategie de seo

Așa cum am spus la început, Google ține cont de experiența utilizatorului  și de relevanța a conținutului, atunci când decide dacă un site ”merită” să fie afișat în primele poziții din SERP.

Pentru a te asigura că ții cont de aceste lucruri și că site-ul tău va ajunge în primele rezultate din Google, iată ce obiective să urmărești în strategia ta.

Maximizarea vitezei de afișare a paginilor

Acest obiectiv se referă practic la un set de standarde pe care Google le folosește în prezent pentru a evalua dacă o pagină este sau nu relevantă pentru utilizator și îi va oferi cea mai bună experiență.

În acest obiectiv trebuie să ții cont de încărcarea conținutului în mai puțin de cinci secunde, pentru că un site care se încarcă foarte greu va crea o experiență neplăcută utilizatorului, iar acest lucru va face ca utilizatorul să părăseasă rapid site-ul.

Site Mobile Friendly

Conform anumitor statistici, peste 70% din traficul de pe un site provine de pe dispozitivele mobile ceea ce înseamnă că dacă site-ul tău nu este optimizat pentru mobil s-ar putea să pierzi locul în clasamentul din SERP Și totodată clientul.

Reducerea ratei de respingere

Rata de respingere se referă la acei vizitatori care au intrat pe site-ul tău dar nu au rămas să navigheze, ci au ieșit imediat. Acest lucru se datorează în mare parte cuvintelor cheie utilizate greșit, conținutului necorespunzător sau de proastă calitate dar și întreaga experiență oferită pe site, precum încărcare greoaie, arhitectură prea complicată etc.

Pentru a evita și a reduce această rată de respingere este important să te folosești doar de cuvintele cheie relevante pentru produsele și serviciile tale în fiecare pagină a site-ului și să oferi conținut cât mai calitativ și mai complet.

Alege să creezi un site cât mai simplu și mai intuitiv, care să fie ușor de navigat.

Tehnici de SEO și de marketing bine aplicate

Spre exemplu, URL-urile care conțin foarte multe simboluri și cifre nu mai sunt de actualitate și nici nu te ajută în strategia ta SEO.

Folosește-te așadar de URL-uri prietenoase, în care să incluzi atât cuvintele relevante pentru fiecare pagină,  care să exprime exact ceea ce utilizatorul poate găsi în fiecare pagină a site-ului tău.

Un alt lucru la care trebuie să fie atent sunt cuvintele cheie, pe care trebuie să le utilizezi în mod corespunzător și să nu faci abuz de ele doar pentru a încerca să păcălești motorul de căutare. Acest lucru poate funcționa pe termen scurt însă pe termen lung s-ar putea să fi penalizat de către Google.

Nu uita să aplici în fiecare pagină a site-ului tău cele mai bune practici pe care Google le recomandă, pentru partea tehnică dar și să vii cu metode de marketing pentru a atrage atenția vizitatorilor și ai face să rămână cât mai mult timp pe site-ul tău.

Consolidarea autorității

După ce ai implementat toate aceste obiective îți mai rămâne un singur lucru de făcut și anume acela de creștere a autorității site-ului tău. Iar acest lucru îl poți face prin crearea strategiei de link building, despre care vom vorbi imediat.

Tipuri de optimizari SEO

Tipuri de optimizari SEO

Strategia SEO se împarte în două componente și anume optimizarea paginilor din site-ul tău și recomandările externe (făcute de alte site-uri) către site-ul tău, adică SEO on Page ș SEO off Page.

Hai să vedem de ce trebuie să o ții cont atunci când vrei să îți optimizezi site-ul din punct de vedere SEO, luând în considerare ambele strategii.

În SEO este necesar să aplici ambele strategii dacă îți dorești să ai cu adevărat rezultate pentru că doar împreună ele formează, de fapt întreaga strategie SEO care îți aduce acele rezultate la care te aștepți.

Optimizarea seo on-page

Optimizarea seo on-page

Optimizarea SEO on Page se referă la toate acele strategii pe care le aplici pe site-ul tău pentru a-ți optimiza site-ul din punct de vedere SEO, folosindu-te de cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău cât și de caracteristicile tehnice pe care Google le ia în considerare atunci când își trimite roboțeii pentru a analiza site-ul tău.

Așadar în Seo on Page trebuie să ții cont de toate aceste lucruri:

  • Găsirea celor mai relevante cuvinte cheie pentru produsele sau serviciile pe care tu le oferi;
  • Introducerea cuvintelor cheie în paginile care exprimă răspunsurile la acea interogare;
  • Crearea de URL-uri relevante pentru fiecare pagină a site-ului tău;
  • Conținut cât mai valoros și mai relevant pentru utilizator;
  • Optimizarea imaginilor;
  • Optimizarea elementelor HTML: Meta titlul, Meta descriere și Headinguri optimizate seo;
  • Folosirea URL-urilor prietenoase și relevante pentru fiecare pagină din site;
  • Crearea de legături interne între paginile site-ului tău;
  • Securizarea site-ului.

Optimizarea seo off page

Optimizarea seo off page

După ce ai finalizat cu optimizarea On Page poți să treci la următorul pas din strategia ta de SEO și anume la optimizarea SEO off Page.

Aceasta îți ajută site-ul să își crească autoritatea cu ajutorul backlink-urilor. Aceste backlinkuri pot fi obținute prin crearea de conținut pe site-uri externe care să facă trimitere către site-ul tău.

Ele sunt văzute practic, de către Google, ca un fel de recomandare a unor site-uri cu autoritate, pentru site-ul tău.  Această strategie îi transmite, practic lui Google că ești un site de încredere și că ai un conținut relevant și valoros pentru utilizator.

Poți găsi anumite site-uri care să vorbească despre paginile din site-ul tău cărora dorești să le crești autoritatea, însă în mare parte aceste recomandări în România sunt contra cost.

Așadar ai nevoie să îți creezi o strategie completă de link building, în fiecare lună, creând conținut relevant pentru serviciile sau produsele pe care tu le oferi, în care să introduci linkuri către site-ul tău sau către anumite pagini care îți dorești să primească mai multă autoritate.

Îți recomandăm să te orientezi doar către acele site-uri care au deja un domain rating foarte bun pentru a putea transfera din autoritatea acestuia către site-ul tău.

Optimizarea internal linking

Optimizarea internal linking

Strategia de internal linking este o componentă a strategiei SEO on Page și este benefică atât pentru utilizator cât și pentru a ajuta Google să înțeleagă legătura dintre anumite pagini din site-ul tău cu altele.

În acest fel Google își face o idee despre întreaga structură a site-ului tău și poate stabili o ierarhie între paginile foarte relevante și cele mai puțin valoroase.

Un link intern este practic orice fel de link care face trimitere dintr-o pagină a site-ului tău către o altă pagină, tot din site-ul tău.

Să luăm un exemplu.

Să presupunem că ai scris un articol de blog despre ”strategia de marketing” dar ai și un alt articol de blog care vorbește despre un ”top al celor mai bune cărți de marketing”.

Ei bine, dacă în interiorul primului articol cu ”strategia de marketing” pui un link cu trimitere către celălalt articol de blog cu ”top cele mai bune cărți de marketing”, pentru că este relevant în acest conținut, practic ai făcut internal linking.

Poți folosi această strategie și pentru a-ți promova diferite produse sau servicii  în conținut, dar întotdeauna să ții cont să faci trimitere doar către acele pagini care sunt într-adevăr relevante pentru acea pagină.

Realizarea unui kw research de succes

Realizarea unui kw research de succes

Găsirea de cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău este unul dintre cei mai importanți pași din strategia ta de SEO. Dacă acest pas nu este făcut în mod corect, întreaga ta strategie s-ar putea să fie una care să nu îți aducă rezultatele la care te aștepți.

Așadar, alege întotdeauna cuvintele cheie care exprimă foarte precis ceea ce afacerea ta, oferă.

Nu folosi cuvinte generaliste doar pentru că au un volum mare de căutare pentru că vei fi penalizat de către Google și nici nu vei reuși să ajungi în primele poziții din rezultatele motorului de căutare.

Folosește te de acele cuvinte care exprimă ceea ce este relevant pentru fiecare pagină din site-ul tău cât și pentru produsele sau serviciile pe care le oferi, chiar dacă au mai puține căutări.

Nu alerga după acele cuvinte cu în volum mare de căutare, pentru că acestea au și concurență la fel de mare iar șansele ca tu să ajungi în prima poziție din Google cu acele cuvinte cheie sunt minime.

Spre exemplu, dacă tu vinzi pantofi de damă din piele naturală, nu folosi cuvântul cheie “pantofi damă” deoarece acesta reprezintă o generalitate și se poate referi la mai multe materiale.

Așadar site-ul tău, care conține doar pantofii din piele naturală nu va fi considerat relevant de către Google.

Tipuri de cuvinte cheie

Un alt lucru pe care trebuie să îl știi despre cuvintele cheie este că acestea se împart în mai multe tipuri și este necesar să le folosești pe fiecare, în paginile relevante, în funcție de intenția din spatele acelei interogări.

Spre exemplu cuvintele cheie cu intenție de informare vor fi relevante doar pentru un conținut informativ și nu pentru vânzarea unui produs a unui serviciu.

Cuvintele cheie cu intenție de cumpărare le poți folosi pe paginile de vânzare și nu vor fi relevante pentru articolele de blog.

Mai mult decât atât, include în strategia ta de utilizare a cuvintelor cheie, acele cuvinte denumite ”long tail”, pentru a exprima cât mai bine ceea ce se regăsește în paginile site-ului tău. Astfel vei avea șanse foarte mari să fii vizibil în primele rezultate din Google.

În loc să folosești, spre exemplu cuvântul “rochie roșie”, utilizează expresia “rochie roșie de seară lungă cu bretele”.

Tool-uri pentru căutarea cuvintelor cheie

Căutarea cuvintelor cheie o poți face cu ajutorul tool-urilor precum:

  • Keyword Planner de la Google;
  • Google Search Console;
  • Topic Seo Monitor;
  • Ubersuggest;
  • Ahrefs;
  • Moz;
  • Semrush.

Optimizarea seo a unui blog

Optimizarea seo a unui blog

Pentru optimizarea seo de blog, trebuie să ții cont de două aspecte și anume, de cuvintele cheie relevante pentru conținut dar și de calitatea informațiilor pe care le vei livra prin intermediul blogului.

Așadar, în primă fază caută acele cuvinte cheie care au intenție de informare și au legătură cu ceea ce site-ul tău oferă.

Să presupunem că oferi un curs de marketing.

Așadar pot să te orientezi către orice tip de conținut în articolele tale de blog, care au legătură cu acest domeniu cum ar fi spre exemplu ”metode de promovare în mediul online”.

După ce ai găsit cuvintele cheie, construiește o structură pe baza acestora și începe să îți scrii articolul de blog, folosind inclusiv cuvintele cheie în conținut.

Atașează orice fel de informații suplimentare referitor la acest articol, de la imagini, la infografice, statistici sau chiar surse oficiale sau videouri. Adaugă inclusiv un CTA (call to action) către cursul tău de marketing.

Nu uita să oferi o experiență cât mai completă utilizatorului tău prin fiecare articol de blog, pentru a te asigura că vei ajunge în primele rezultate ale căutărilor din motorul de căutare dar și că ai creat un conținut de calitate pentru utilizator.

Optimizarea seo pe mobil

Optimizarea seo pe mobil

Acum că ai aflat că o mare parte din utilizatori navighează de pe dispozitivele mobile, îți poți da seama cât de important este acest lucru în strategia ta de SEO.

Pe lângă faptul că un utilizator care intră pe un site optimizat SEO are o experiență plăcută, s-a demonstrat că rata de a reveni pe un site optimizat SEO este mult mai bună, la fel ca opinia utilizatorilor despre un astfel de site.

Mai mult decât atât ai un beneficiu și din partea lui Google atunci când decizi să îți optimizezi site-ul pentru mobil, deoarece Google acordă o prioritate în indexare, site-urilor care sunt optimizate mobile friendly.

În cazul în care nu știi dacă site-ul tău este optimizat pentru mobil poți să verifici pe acest site.

Mobile-friendly test

Pentru a te asigura că utilizatorul tău are o experiență plăcută de pe mobil, acordă o atenție deosebită încărcării site-ului, elementelor de design care să se încadreze perfect pe dispozitivele mobile, folosește cât mai puține elemente de tip pop-up și implementează inclusiv butoane de apelare rapidă de pe mobil.

Dacă ai o afacere cu o locație fizică,  utilizează strategia de local SEO, pentru a putea fi găsit foarte rapid în Google atunci când utilizatorii se folosesc de dispozitivele mobile pentru navigare.

Cum sa faci o analiza tehnica si cum sa cresti viteza unui site?

Cum sa faci o analiza tehnica si cum sa cresti viteza unui site

Pentru a te asigura că îți păstrezi potențialii clienți pe site-ul tău cât mai mult timp, este important să îți îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului fie că vorbim de dispozitivele mobile sau de cele de tip desktop.

Acest lucru va contribui și la minimizarea Bounce Rate-ului, adică rata de respingere sau de ieșire de pe site, foarte rapid. Lucru care nu va fi foarte bine “văzut” de către roboțeii Google.

În plus, nici un utilizator nu va avea răbdare să navigheze pe un site a căror pagini se încarcă foarte greu sau chiar sacadat.

Așadar pentru a face o analiză tehnică a vitezei de încărcare pe site-ul tău atât pe desktop cât și pe dispozitivele mobile, folosește-te de instrumentul Google Page Speed Insight, pe care îl poți accesa de aici.

PageSpeed Insights

Cu acest instrument poți să vezi cât de bine funcționează site-ul tău, dar și să înțelegi unde este nevoie de îmbunătățire.

Anumite rezultate pe care le vei găsi în acest instrument s-ar putea să fie dificil de înțeles, în special dacă nu ai experiență în programare, așadar apelează la un programator pentru a te ajuta să rezolvi toate problemele pe care acest tool l-a depistat în site-ul tău.

Tool-uri si instrumente folosite în optimizarea SEO a unui website

Tool-uri si instrumente folosite în optimizarea SEO a unui website

Pentru că în optimizarea SEO a website-ului tău, trebuie să iei în calcul foarte multe aspecte, îți recomandăm să te folosești de instrumentele pe care le ai la dispoziție, care sunt foarte eficiente și te ajută să îți construiești o strategie mult mai bună, dar și să ai acces la date relevante, de care să te folosești ulterior.

Iată de ce instrumente să te folosești în SEO:

  • Google Search Console;
  • Google Analytics;
  • Google Trends:
  • Google Ads Keyword Planner;
  • Ahrefs;
  • Seranking;
  • Screaming Frog SEO;
  • Moz;
  • Yoast Seo (pentru WordPress);
  • XML Sitemaps;
  • Robots.txt Generator.

Pretul serviciilor de optimizare seo de pe piata

Pretul serviciilor de optimizare seo de pe piata

Așa cum ai văzut deja optimizarea SEO  implică o strategie complexă și depinde de foarte mulți factori. Așadar atunci când ne referim la servicii sau agenție de optimizare seo și prețuri, lucrurile nu sunt tocmai foarte precise.

Prețurile diferă, tocmai pentru că fiecare business are obiective proprii, dar și stadiul fiecărui site este diferit. Mai mult decât atât prețul poate varia și în funcție de nișă, de complexitatea site-ului dar și de concurență.

Spre exemplu,  în cazul unui magazin online, optimizarea este mult mai complexă decât în cazul unei pagini de prezentare a unui serviciu.

De asemenea, atunci când vorbim de nișe cu o concurență mare precum domeniul medical, marketing sau IT, strategia de optimizare SEO va trebui făcută mult mai complex pentru ca site-ul să se evidențieze dintre toate site-urile concurenților.

Așadar, atunci când apelezi la astfel de servicii, vor fi luate în considerare toate aceste lucruri pentru a ți se oferi un preț în funcție de business-ul tău, în mod specific.

Însă ca să îți faci o idee generală, prețurile se pot încadra între 500 și 2000 €/lună pentru un site de lead generation și între 700 și 3000 €/lună pentru site urile de tip eCommerce.

Ține cont așadar, că înainte de a se stabili prețul pentru strategia ta de SEO, este nevoie de o analiză și de un audit complet al site-ului într-o discuție cu un specialist SEO.

In cat timp apar rezultatele SEO si cum sa grabesti indexarea site-ului/paginilor?

In cat timp apar rezultatele SEO si cum sa grabesti indexarea site-ului-paginilor

Există mai multe metode care pot fi aplicate atunci când vorbim de strategia SEO.

Și, deși unii specialiști îți promit rezultate foarte rapide, s-ar putea să nu se folosească de strategia cea mai integră pentru a-ți genera rezultatele pe care ți le promit.

Așadar dacă te aștepți să ai rezultate rapide, s-ar putea să suporți anumite consecințe, pe care Google le poate depista, atunci când nu este folosită strategia SEO corectă și anume cea denumită White Hat SEO.

Această tehnică este cea corectă, care ajută la construirea unei afaceri de încredere, pe termen lung, cu toate că va trebui să aștepți cel puțin 6 luni pentru a vedea rezultate vizibile. Aici depinde foarte mult de nișă, de stadiul în care se află site ul și brandul tău dar și de concurență.

Tehnica numită  Black Hat SEO, îți poate aduce rezultate foarte rapide, însă această strategie îți va afecta site-ul pe termen lung pentru că se folosește de anumite metode care nu sunt agreate de către Google.

Iar în momentul în care Google va depista că s-au folosit spre exemplu, prea multe cuvinte cheie sau, s-au folosit în mod eronat, acesta va putea penaliza site-ul pentru totdeauna.

Așadar în SEO, trebuie să ai răbdare, pentru a avea parte de cele mai bune rezultate aplicând strategia corectă, chiar dacă durează 6 luni sau 1 an.

Optimizare SEO vs Google Ads

Optimizare SEO vs Google Ads

Înainte de a vorbi despre această comparație, este bine să înțelegi că SEO este o modalitate de promovare care îți aduce rezultate organice adică gratuite în mod constant.

Google Ads este tot o modalitate de promovare, însă aceasta apare în rezultatele din Google ca fiind o reclamă sponsorizată adică plătită.

Ca să îți dai seama foarte bine despre acest lucru, tot ce ai de făcut este să faci o căutare în Google și să observi că primele rezultate din SERP au în față un mesaj de tip “anunț” sau “ad”.

rezultate din SERP

Ei bine, acestea sunt de fapt site-uri care au plătit promovarea și nu s-au folosit neapărat de SEO.

Atunci când te folosești de Google Ads poți să apari în primele rezultate din motorul de căutare atât timp cât plătești reclame.

Însă în momentul în care site-ul tău este optimizat SEO, în mod corect, vei apărea în primele rezultate, imediat sub cele plătite tot timpul, chiar și după ce ai finalizat strategia SEO.

Așadar, diferența între SEO și Google ADS este că, în SEO plătești o singură dată și te bucuri de rezultate pe termen lung, iar în cazul Google Ads,  vei avea rezultate atât timp cât vei avea campanii plătite active. Când acestea vor fi oprite, nu vei mai fi primul în rezultatele căutării.

Însă,  aceste două metode merg mână în mână și te ajută la crearea de trafic bogat pe site-ul tău și la creșterea vizibilității.

Așadar este recomandat, în primă fază să îți optimizezi site-ul din punct de vedere SEO, iar pentru a te bucura de și mai mult trafic și creșterea brandului să apelezi la Google Ads. Astfel vei face un mix foarte bun de promovare, care vă duce la creșterea mai rapidă și succesul business-ului tău.

Avantajele optimizarii SEO

Avantajele optimizarii SEO

Probabil că deja te-ai convins cât de benefic este SEO pentru business-ul tău, însă ceea ce ai aflat până acum este foarte puțin din ceea ce se îți oferă, de fapt.

Ai foarte multe avantaje atunci când te folosești de SEO în  strategia ta de  atragere de trafic pe site ul tău, și mai ales atunci când te folosești de acesta pentru a-ți îmbunătăți strategiile de promovare de pe alte canale, precum rețelele de socializare sau Google Ads.

Iată care sunt toate avantajele pe care SEO ți le oferă:

  • Trafic de calitate – atragi doar acei clienți care sunt cu adevărat interesați de ceea ce tu oferi;
  • Îți crești brandul – datorită vizibilității dar și a faptului că oferi informații și conținut de calitate, oamenii te vor recunoaște ca și profesionist și vor avea mai multă încredere în brandul tău;
  • Îți crești vânzările și numărul de clienți;
  • Poți reduce costurile de promovare;
  • Ai parte de trafic în mod constant;
  • Obții conversi mult mai ușor;
  • Ești cu un pas în fața concurenților și te poți distinge de ei prin strategie și conținut de calitate;
  • Ai parte de promovare 24/7;
  • Îți crești valoarea business-ului tău și încrederea clienților;
  • Scazi bounce rate-ul (rata de respingere);
  • Crezi relații de încredere și de durată cu clienții tăi;
  • Ai parte de un ROI (return of investiment) foarte bun.

7 strategii de optimizare seo a unui magazin online si a unui site de prezenta

7 strategii de optimizare seo a unui magazin online si a unui site de prezenta

Strategia SEO este o strategie destul de complexă și, deși se face în mod unic pentru fiecare site, există câteva strategii comune pe care trebuie să le aplici și ulterior să le ajustezi în funcție de afacerea ta și de obiectivele pe care vrei să le îndeplinești.

Iată așadar 7 strategii valabile pentru optimizarea SEO la un magazin online sau la un site de prezentare.

Găsește cuvintele cheie relevante

Cuvintele cheie sunt acele expresii pe care oamenii le caută în motorul de căutare atunci când vor să afle anumite informații sau să o facă anumite achiziții.

Pentru a găsi cele mai relevante cuvinte cheie pentru afacerea ta, trebuie să te folosești de tool-urile despre care am vorbit mai sus și să alegi doar acele expresii care exprimă foarte clar,  produsul sau serviciul tău.

Alege cuvinte cheie pentru fiecare pagină din site-ul tău dar și pentru articolele de blog și împarte-le în așa fel încât să fie distribuite în mod corect și să nu exagerezi cu prea multe cuvinte cheie pe o singură pagină.

Creează o descriere de calitate

Indiferent că vorbim de descrierea unui produs sau a unui serviciu, aceasta este extrem de importantă atât pentru utilizator cât și pentru ca Google să poată  depista despre ce este vorba în acea pagină.

Așadar alege să faci descrieri cât mai de calitate și mai bine informate, dar și să te folosești de cuvintele cheie corespunzătoare pentru fiecare produs sau serviciu.

Nu crea conținut duplicat

Conținutul duplicat este acel text care apare în mai multe locuri în online. mai precis acel conținut pe care îl găsești pe mai multe site-uri.

Așadar este indicat să creezi conținut unic pentru fiecare pagină și produs din site-ul tău. În cazul în care nu te pricepi foarte bine la scris apelează la specialiști precum content writeri sau copywriteri.

De asemenea nu folosi aceleași cuvinte cheie pe mai multe pagini din site-ul tău, pentru a evita conținutul duplicat.

Creează internal linking

Fie că vorbim de produsele din magazinul tău sau de o pagină de prezentare, cu siguranță ai alte sugestii pe care i le poți face utilizatorului, așadar fă trimitere către aceste pagini sau alte produse similare prin intermediul internal linking ului. 

Scrie articole de blog foarte bune

Articolele de blog te ajută foarte mult la vizibilitate dar și la a crea o relație bună cu clientul și o imagine de expert în nișa ta.

Așadar chiar dacă ești un magazin online, poți aborda foarte multe subiecte pe blogul tău, care au legătură cu produsele sau serviciile pe care le vinzi.

Folosește-te aici de cuvintele cheie informaționale pentru a aduce trafic pe site-ul tău și introdu linkuri către produsele din magazinul tău.

Scapă de orice pagina moartă

Cu siguranță știi despre acele pagini, pe care intri și nu se găsește niciun conținut sau un rezultat. Ei bine acestea sunt niște pagini moarte care îți pot afecta site-ul dar mai ales, experiența utilizatorului.

Descoperă care sunt aceste pagini fie că vorbim despre un produs sau un articol care nu mai există sau despre oricare alte pagini din site-ul tău și redirecționează-le către o pagină similară activă.

Urmărește evoluția și folosește datele în alte metode de promovare

Datorită tool-urilor de care te vei folosi în SEO, vei putea colecta date importante despre utilizatorii site-ului tău, pe care le poți folosi ulterior în strategiile tale de promovare, pentru că acestea te vor ajuta să îți cunoști mult mai bine clientul dar și comportamentul acestuia.

Acum că știi ce este SEO și la ce te ajută acest tip de optimizare, tot ce îți rămâne de făcut este să începi chiar acum să îți optimizezi site-ul, fie că vrei să o faci chiar tu sau să apelezi la o agenție.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce