Cum construiești un marketing funnel de succes

Cum construiești un marketing funnel de succes

Cuprins

Ești business owner sau un specialist în marketing care lucrează pentru anumite branduri? Asta înseamnă că știi un aspect esențial. Orice afacere are nevoie de vizibilitate pentru a-și îndeplini obiectivele și pentru a obține succesul mult dorit.

Dar vizibilitatea nu este suficientă pentru creșterea și succesul unei afaceri. Trebuie să parcurgem împreună cu fiecare consumator, călătoria spre destinația dorită. Iar această destinație este cea care poate transforma un potențial client în client.

Înainte de a parcurge această călătorie, va trebui să aflăm cine este clientul țintă pe care-l vom însoți pe drumul ce duce spre achiziția produsului sau serviciului tău.

Cunoașterea modului în care consumatorul abordează un anumit produs sau serviciu, este esențială. Piața este din ce în ce mai sofisticată, competiția acerbă în ultimii ani, iar comportamentul consumatorului se schimbă de la o zi la alta în funcție de mulți factori.

Cheia vizibilității, a atragerii clienților, dar și menținerea lor, se află în cunoașterea publicului țintă căruia te adresezi. Un public ce trebuie să parcurgă toate etapele prin care ajunge la achiziție.

Cu alte cuvinte, este vorba despre călătoria clientului, iar traseul este dificil, dar nu pentru el, ci pentru tine ca business owner sau specialist în marketing.

Este o călătorie care începe cu etapa de conștientizare a brandului.

Dacă vrei o afacere de succes, te rugăm să citești acest articol ce-ți va arăta ce și cum să faci pentru a ajunge la destinația dorită, atât tu, cât și clientul tău.

Este o călătorie importantă, la finalul căreia valoarea pe care o oferi unui client se va întoarce la tine. Este un gen de situație win-win.

Ce este marketing funnel?

Ce este marketing funnel
Sursă foto: Squeeze Growth

Există o varietate de modele de marketing funnel, dar în esență, toate au aceeași structură ce cuprinde mai multe etape, începând din partea de sus și parcurgând restul etapelor până la ultima, cea din partea de jos a funnelului.

Marketing funnel reprezintă călătoria clientului care începe cu etapa de conștientizare a brandului tău, trece prin alte câteva etape și se finalizează cu conversia și transformarea clientului într-un ambasador al afacerii tale.

Care sunt, pe scurt, pașii unui marketing funnel?

Îi vom detalia în următoarele secțiuni.

În funcție de căutarea clientului într-un anumit motor de căutare, pe unele cuvinte cheie, tu poți deveni vizibil sau nu (awareness).

Dacă ajunge la tine, va face cunoștință cu brandul tău și va încerca în cea de-a doua etapă, să afle dacă tu îi poți rezolva problema sau împlini dorința pe care o are. În această etapă, îl poți ajuta să conștientizeze problema pe care o are și pe care încă nu o recunoaște (interes).

 A treia etapă a funnelului este cea de considerare, în care potențialul client se gândește dacă să aleagă produsul tău, încercând în același timp să verifice și ce îi oferă concurența ta. Este, poate, etapa cea mai importantă în care tu va trebui să vii cu acel moment de ‘’aha’’ care să te diferențieze de competiție și care să-l convingă că tu ești cea mai bună alegere.

Penultima etapă, cea a conversiei este obiectivul tău major, dar călătoria nu se termină aici. Trebuie să te asiguri că site-ul tău este optimizat pentru toate dispozitivele, altfel vei pierde clientul pe drum.

Urmează etapa fidelizării. În funcție de cât de bun este produsul tău, clientul revine. Mai mult de atât. Te va recomanda prietenilor, colegilor etc. Va fi precum un ambasador al brandului.

Exemplu de marketing funnel

Exemplu de marketing funnel
Sursă foto: autogrow

Un exemplu de marketing funnel este călătoria unei persoane ce traversează toate etapele și care se poate finaliza cu achiziția și fidelizarea. Este o călătorie pe care o poți realiza în următorul mod:

  • Postări interesante și relevante de blog ⏭️ Listă e-mail-uri ⏭️ Conversie.
  • Podcasturi ⏭️ Postări de blog⏭️ Conversie.
  • Reclamă Facebook ⏭️Landing page (pagina produsului)⏭️Conversie.
  • Postare pe pagina unui influencer ⏭️ Landing Page ⏭️ Conversie.

Un aspect foarte important este conștientizarea faptului că poate, deși, modelul tău de marketing funnel este suficient de clar, realitatea poate fi diferită pentru consumatori.

Gândește-te de câte ori renunță un potențial client când ajunge într-o anumită etapă. Ei pot să treacă direct la achiziție sau se pot retrage oricând pe traseu. Ori poate exista și situația în care două persoane devin clienți, fără a parcurge toate etapele așa cum le-ai gândit tu, ci cum le gândesc ei. Unii se pot înscrie la emailul tău, pentru ca la un moment dat să ajungă la conversie. Alții nu se înscriu, renunță, dar revin și ajung la conversie.

Ține cont de faptul că fiecare persoană este unică, iar asta înseamnă că și călătoria este diferită pentru fiecare persoană.

Exemplul de mai jos dovedește cum poate converti un model de marketing funnel, dar în moduri diferite.

cum poate converti un model de marketing funnel
Sursă foto: singlegrain

Exemplu efectiv de marketing funnel

Netflix. Cel mai folosit canal plătit de streaming ce permite clienților vizionarea celor mai recente filme, show-uri tv, documentare.

În 2021, Netflix avea aproape 214 milioane de subscriberi. Pagina lor este destul de intuitiv, cu o interfață prietenoasă și care nu creează nicio confuzie, iar consumatorul primește exact ce își dorește. Experiența consumatorului este foarte plăcută, datorită ușurinței cu care poate fi găsită orice informație și cu care se poate abona.

Plans and Pricing - Netflix
Sursă: autogrow.co

Compania oferă posibilitatea de a renunța la abonament fără a fi obligat să îți duci contractul la finalizare. Adică, te poți retrage oricând.

Ce pași urmează funnelul de vânzare al Netflix?

1. Homepage-ul

Oferă explicații clare privind perioada de probă gratuită. Nu există riscul de a te abona automat dacă nu îți dorești asta. Cum se întâmplă în cazul majorității site-urilor, care te atrag cu o lună gratuită, după care ești obligat să plătești cel puțin prima lună.

2. Pagina de preț

Poți da scroll până la secțiunea de întrebări unde vei găsi informațiile despre tarif.

Poți utiliza serviciile de pe orice dispozitiv dorești.

frequently asked questions
 Sursă: autogrow.co

De ce funcționează Funnelul lor de Vânzare?

Pentru că opțiunile de plată sunt foarte bune: card de cadou, credit card, PayPal. Toate cardurile cunoscute sunt acceptate. Siguranța plății pe care pagina o oferă este net superioară. Netflix este simplu. Focusat pe călătoria clientului. Răspund la obiect tuturor întrebărilor.

Ce îi diferențiază?

Brandul. Puterea lui. Îi poți contacta chiar și telefonic, lucru pe care nu multe companii web based o fac. Acest detaliu atrage negreșit încrederea în brand.

Construiește un marketing funnel extraordinar pentru o călătorie a consumatorului cât mai ușoară. În acest mod, tu vei avea succes, iar clientul își va rezolva problema pe care o are. Sună bine?

Beneficiile marketing-ului funnel

Beneficiile marketing-ului funnel
Sursă foto: umbrellaus

Un marketing funnel este important fie că vrei să crești numărul vânzărilor, să generezi lead-uri sau doar să atragi trafic pe site. Te ajută să crești vizibilitatea indiferent de etapa în care vrei să te conectezi cu potențialii tăi clienți.

  • Unul dintre cele mai importante beneficii este măsurabilitatea, deoarece îți poate arăta unde renunță consumatorii, oferindu-ți posibilitatea de îmbunătățire a strategiei.

Să luăm un exemplu. Dacă pierzi consumatorul după prima etapă, ai nevoie de îmbunătățirea strategiei de vizibilitate.

  • Crește rata de conversie. Vor fi multe persoane care vor vizita site-ul, dar nu vor rămâne mult timp, iar achiziția nu va avea loc. Dar probabilitatea ca cei care rămân să se transforme în clienți este foarte mare.

Un marketing funnel îți permite să convingi consumatorul până se transformă în client.

  • Câștigă încrederea în brandul tău. Câștigi încredere, cu un conținut relevant și informativ pentru potențialii tăi clienți.

Oferi valoare. Primești valoare.

  • Atragerea de noi lead-uri. Conținutul de calitate va atrage inevitabil clienți. Dar probabil că te întrebi următorul lucru. Care poate fi cel mai bun content? 

Asta depinde de business-ul tău și de modul în care tu îi poți rezolva problema consumatorului. Conținutul trebuie să fie informativ și să-i ofere răspunsul la întrebarea pe care el și-o adresează, întrebare pe care tu trebuie să o cunoști deja.

Cu ajutorul conținutului care poate fi sub diverse forme, ebook, ghid, articol, poți stabili ca obiectiv strângerea de emailuri. După obținerea acestora, poți da startul unei relații de încredere cu clienții tăi.

  • Poți estima rata conversiilor cu ajutorul unui funnel. Deoarece este măsurabil, poți previziona numărul persoanelor care trec prin fiecare etapă. Astfel poți identifica problemele la nivel de site, conținut, produs sau serviciu.

Dacă un consumator părăsește funnelul într-o anumită etapă, tu vei știi cauza. Iar acestea sunt informații excelente pentru îmbunătățirea strategiei de marketing.

  • Poți construi cea mai bună constructivă relație de comunicare cu potențialii clienți, dar și cu cei care au devenit deja clienți. Un plan post achiziție trebuie să conțină activități ce le mențin interesul pentru a reveni.

Păstrarea clienților este un proces cu mult mai puține resurse financiare consumate decât atragerea de noi clienți.

Beneficiile le vei urmări chiar tu în fiecare etapă a funnel-ului în funcție de obiectivele pe care ți le-ai stabilit.

Cum funcționează și care sunt etapele unui marketing funnel?

Cum funcționează și care sunt etapele unui marketing funnel
Sursă foto: PixelMe

Un marketing funnel funcționează, pornind din the top of the funnel ce se adresează unui număr mare de persoane, care trec sau nu prin următoarele etape de middle și coboară până la the bottom unde vei găsi cumpărătorii, acei clienți cărora le-ai câștigat încrederea.

Care sunt etapele unui funnel?

Ne vom referi la cel mai eficient funnel pentru a înțelege cel mai bine călătoria unui consumator.

1. Etapa de Awareness

Nimeni nu poate cumpăra un produs despre care nu știe că există. Ești de acord? Așadar, scopul tău va fi să-l faci vizibil prin targetarea publicului căruia vrei să te adresezi.

Cum poți face asta:

  • Cu ajutorul reclamelor bine gândite, al cărui mesaj să fie foarte clar, să transmită emoție și faptul că acel produs este pentru el. Facebook Ads, Google Ads, Instagram Ads etc.

  • Postări de blog cu informație valoroasă pentru consumator, atât de atrăgătoare încât să genereze trafic. Știm că oamenii caută pe internet de fiecare dată când sunt interesați de un produs sau o informație. Dar chiar și despre produse, ei caută informații înainte de a le cumpăra. Așadar, când tu oferi o soluție la problema lor, consumatorii vor începe să înțeleagă cum răspunzi nevoii lor.

  • Platforme de social media folositoare nu doar pentru postarea informației valoroase, dar și pentru crearea unei interacțiuni cu un consumator.

  • Webinarii gratuite în care oferi informație pertinentă și utilă.

  • SEO, newslettere email, sunt de asemenea metode cu ajutorul cărora poți crește vizibilitatea.

Gândește-te la un singur lucru în această etapă. Scopul principal este să creezi impact asupra acelor persoane cărora brandul tău le poate rezolva problema.

2. Etapa de Interes

Este cea în care vei converti etapa de conștientizare a brandului într-o intenție de cumpărare. Este etapă care consumă mult timp, extrem de vitală pentru marketing funnel. Aici conectezi audiența cu brandul tău de care a devenit conștientă și încerci să-i convingi să te aleagă pe tine dintr-un ocean de competitori.

În această etapă un rol important îl are o strategie eficientă de marketing, precum și felul în care îi ajuți pe oameni să înțeleagă cum produsul tău le poate rezolva problema. Oferă-le instrumente gratuite sau demo-uri care îi pot ajuta să transforme consumatorul în cumpărător.

3. Etapa de considerare

Este momentul în care un potențial client a înțeles ce poate face pentru el produsul sau serviciul tău, dar vrea să vadă și ce oferă competiția. Este momentul în care trebuie să te diferențiezi de ceilalți. Studiază ce oferă concurența și vino cu un plus de valoare.

4. Etapa de conversie

Este cea la care vrei să ajungi, dar asta nu înseamnă că este totul și că aici se termină călătoria. Nicidecum! Achiziția nu este singurul tip de conversie. Conversii pot fi și înscrierile pentru email, folosirea de instrumente gratuite. Folosește testimoniale, comparații care vor duce la conversii.

5. Etapa de loializare și advocacy

Conversia a fost obținută, dar acum trebuie să-l convingi să revină, iar asta înseamnă că trebuie să acorzi o experiență plăcută clientului. De la modul în care acorzi atenția cuvenită elementului ‘’customer client’’ până la retenție.

Poți oferi în această etapă secțiune de genul Q&As, tutoriale, chat, lucruri pe care oamenii le apreciază.

Advocay se referă la faptul că acel client te va recomanda colegilor, prietenilor, va distribui pe platforme conținutul tău. Este timpul să amplifici experiența prin acordarea de discounturi, oferte. Să aplici chestionare scurte pentru obținerea unui feedback clar, care te va ajuta să îmbunătățești strategia.

Va trebuie să-ți construiești o strategie eficientă pentru ca această călătorie a consumatorului să  parcurgă toate etapele până la capăt, fără a le părăsi.

Diferența dintre brandurile B2B și B2C în marketing funnel

Diferența dintre brandurile B2B și B2C în marketing funnel
Sursă foto: VTEX

Principala diferență dintre brandurile B2B (business to business) și B2C (business to consumator) este numărul oamenilor implicați în proces și nivelul de interacțiune dintre branduri și consumatori.

În majoritatea cazurilor, consumatorii B2C traversează călătoria funnel-ului singuri sau cu foarte mică interacțiune cu brandul.

Eforturile de sensibilizare a clienților sunt realizate prin țintirea unor grupuri mari de consumatori sau prin utilizarea instrumentelor de automatizare a marketingului și foarte puțini clienți interacționează efectiv cu un reprezentant.

De cealaltă parte, consumatorii B2B adaugă mai mult de 5 persoane din departamente diferite. În timp ce etapele de sus ale funnel-ului respectă același patern ca și în cazul B2C, în etapele de jos, intervin reprezentanții în vânzări care stabilesc comunicarea cu consumatorii B2B.

Analizează cu atenție imaginea de mai sus care îți explică într-un mod grafic care sunt deosebirile dintre B2C și B2B în marketing funnel.

Pâlniile neliniare

Pâlniile neliniare
Sursă foto: 60 Second Marketer

Tiparul unui marketing funnel a suferit unele modificări de-a lungul timpului, datorită evoluției pieței, competiției din ce în ce mai mare, dar și comportamentului consumatorului care este într-o continuă schimbare, motiv pentru care multe branduri își propun să abordeze într-un mod complex comportamentul post cumpărare.

Deși nu există un consens cu privire la modelul de pâlnie neliniară, acesta rămâne totuși o modalitate valoroasă de a evalua comportamentul consumatorului și de a optimiza eforturile de marketing. Indiferent de modelul de canal de marketing pe care îl folosești, cel mai important factor este că planul de marketing trebuie să se alinieze puternic la fiecare etapă a călătoriei cumpărătorului.

Forma acestui marketing funnel, de con, care începe de sus în jos cu câțiva cumpărători care fac o achiziție și ajung la finalul călătoriei unui marketing funnel. De acolo, brandurile sunt atenți la comportamentul post achiziție, luând în considerare factori precum gradul de satisfacție, recenzii și feedbackul oferit de clienți.

Obiectul noii abordări a acestui tip de funnel este crearea unei relații puternice cu consumatorul, și nu doar să se asigure că aceștia nu vor migra către concurență, ci vor ca ei să revină să cumpere și să fie precum ambasadorii unui brand.

Diferența dintre marketing funnel și sales funnel

Diferența dintre marketing funnel și sales funnel
Sursă foto: Encharge

Este important să recunoaștem rolul marketingului și al vânzărilor în călătoria consumatorului. Să privim la contrastul dintre cele două, sales funnel vs. marketing funnel cu ochiul modernismului.

Ce este marketing funnel?

Acest tip de funnel generalizează modul în care clienții interacționează cu conținutul, reclamele brandului tău, precum și experiența pe care o are acesta, începând cu momentul în care face cunoștință cu brandul, până când devine un client fericit.

Analiza unui marketing funnel ajută afacerea să se alinieze mind setului consumatorului și să puncteze locul în care strategia eșuează. Astfel, prin identificarea a ce funcționează și a ce nu, poți veni cu modificări substanțiale.

Cum sunt explicate cele 5 etape ale unui marketing funnel din perspectiva cumpărătorului?

  • Conștientizare – Am văzut brandul tău.
  • Interes – Știu ce vinzi și pare a fi o soluție bună pentru mine.
  • Considerare – Sunt interesat de ce vinzi, dar nu sunt sigur că ești cel mai bun furnizor.
  • Conversie – Sunt pregătit să-ți cumpăr produsul.
  • Advocacy –  Sunt un client care va reveni și te va recomanda și altora.

După cum observi, un marketing funnel se împarte între a vinde brandul și a vinde produsul. Dar asta se realizează cu ajutorul conținutului și experienței, mai mult decât prin interacțiune directă.

Aceasta este una dintre cele mai mari deosebiri dintre cele două funneluri.

Ce este un sales funnel?

Se referă la relația clienților tăi cu echipa de vânzări din momentul în care are loc prima achiziție până atunci când aceștia revin să cumpere.

În timp ce un marketing funnel privește interacțiunea consumatorului cu conținutul brandului, un sales funnel este despre interacțiunea cu echipa ta de vânzări.

Sales funnel este un mod excelent prin care poți identifica punctele forte, precum și vulnerabilitățile procesului de vânzare.

Privește ce se întâmplă cu un consumator în timp ce trece prin următoarele etape:

1. Partea de sus a unui funnel. Conștientizare. Primul punct de contact cu echipa ta de vânzări. Obiectivul este următoarea etapă.

2. Partea de mijloc a unui funnel. Considerare sau calificare. Este momentul în care consumatorul și-a exprimat intenția, iar echipa de vânzări are abilitatea să influențeze ultima decizie.

3. Partea de jos a unui funnel. Conversie și Loialitate. Este doar despre îmbunătățire. Un gen de commitment al clientului cu brandul tău.

Cele două tipuri de funneluri sunt imagini ale aceleiași călătorii, chiar dacă există deosebire între ele. Observând faptul că cele două se întâlnesc într-un anumit punct le poți eficientiza.

Experiența clienților în marketing funnel

Experiența clienților în marketing funnel
Sursă foto: ClickFunnels

Ca marketer trebuie să fii orientat spre moduri de creștere a brandului, dar trebuie să înțelegi că nu totul este despre vânzări sau atragerea de clienți. Este necesar focusul pe crearea unei călătorii cât mai plăcute a consumatorului.

Optimizarea acestei călătorii va aduce beneficii atât pentru tine, cât și pentru client. Nu doar afacerea ta este importantă, ci și clientul. Trebuie să existe acea senzație incredibilă de win win.

Obiectivul fiecărei afaceri ar trebui să fie următorul

“Oferi valoare prin ceea ce faci, prin ceea ce ești. Primești valoare.’’

Focusează-te pe crearea unei experiențe cât mai plăcute a consumatorului și vei obține rezultatele la care nu te aștepți.

Fiecare etapă din călătoria clientului este importantă, motiv pentru care trebuie să iei măsuri de încurajare a consumatorului să traverseze toate etapele.

Cum setezi corect un funnel al călătoriei clientului?

Cum setezi corect un funnel al călătoriei clientului
Sursă foto: Beloved Brands

1. Stabilește-ți obiectivele înainte de crearea unui astfel de funnel. Ce îți dorești să obții cu strategia? Ce rezultat este pentru tine un succes? Stabilirea obiectivelor te ajută să dezvolți o strategie prin crearea unei hărți a călătoriei clientului.

2. Creează o hartă a călătoriei clientului care te ajută să înțelegi ce se întâmplă în fiecare etapă și să iei măsuri de încurajare a clienților pentru ca aceștia să treacă prin toate fazele.

3. Identifică etapa în care renunță consumatorul. Analizează feedback-ul pentru a veni cu îmbunătățiri.

4. Creează o strategie care să se adreseze acelor puncte în care consumatorul renunță la traseu și care să te ajute să îmbunătățești experiența lui. Asta poate însemna să creezi conținut nou, customer service sau optimizarea site-ului.

5. Testează și optimizează. Analizează cum acționează strategia implementată.

6. Măsoară rezultatele și schimbă unde este nevoie. Rata de conversie, feedback și alți metrici.

7. Repetă. Îmbunătățește tot ce este nevoie pentru ca experiența clientului să fie plăcută.

Folosește un template pentru a crea harta călătoriei consumatorului pentru rezultate excelente.

Cele mai bune rezultate vin cu eforturi continue și implicare totală.

Strategia pentru un marketing funnel de succes

Strategia pentru un marketing funnel de succes
Sursă foto:  Sales Funnel Expert

O strategie eficientă trebuie să țină cont de schimbările în comportamentul consumatorului. Indiferent că ciclul de vânzare al produsului sau serviciului tău, este lung sau scurt, un plan holistic de marketing care să integreze toate elementele, este cheia unei campanii de succes.

Un plan bun de marketing permite colectarea informațiilor necesare pentru crearea unei experiențe frumoase a consumatorului, din partea de sus a modelului de conștientizare, până în partea de jos, a achiziției.

Călătoria consumatorului nu este liniară, el migrând de la o platformă la alta, de pe un tip de dispozitiv pe altul, fapt pe care trebuie să-l ai în vedere când creezi campania de marketing.

Cheia unei campanii de succes este să înțelegi și să cunoști audiența căreia i te adresezi, precum și cum se pliază pe etapele funnelului. Înțelegerea acestor aspecte te ajută să stabilești modul în care ajungi la ei.

Iată care sunt pașii unei strategii de marketing funnel.

1. Înțelegerea etapelor unui marketing funnel

Sunt nenumărate moduri în care poți divide părțile unui funnel, dar în esență sunt 3 părți.

  • Upper funnel (partea de sus), prima etapă în călătoria consumatorului. Acum tu atragi clienți noi cărora le faci cunoștință cu brandul tău. Poți să-ți spui povestea, colectezi informații prin cookie-uri sau obții adrese de emailuri ale persoanelor interesate de brandul tău. Video, display, sunt metode foarte bune de awareness al căror obiectiv este captarea atenției, click-ul și direcționarea spre website-ul tău.

  • Mid funnel (mijlocul). Transformi lead-urile în potențiali clienți. Acum consumatorii iau în considerare brandul tău, caută informații despre el, dar și despre al competitorilor. Video, display sunt formate care conduc consumatorii către conținut de calitate, precum postări de blog, ebook. Este momentul să te diferențiezi de concurență.

  • Lower funnel (partea de jos) în care potențialii și-au arătat interesul față de brandul tău și sunt gata să cumpere. Vrei să te aleagă pe tine. Asigură-te că ai CTA (call to action) simple și clare, relevante produsului pe care îl promovezi.

2. Definirea audienței targetate

Trebuie să cunoști cine este audiența ta și unde se potrivesc în funnel. Folosește tactici diferite de targetare pentru a capta audiența. Folosește schema celor 5 W – who, what, when, where, why – pentru a defini profilul ideal al clientului tău țintă.

3. Stabilește unde și cum ajungi la audiența ta

Cercetează care sunt cele mai bune platforme în care poți ajunge la audiența ta. Platforme social media, website, TV? Întreabă-te unde descoperă de obicei brandurile, cât timp petrec pentru consumul conținutului de pe o platformă sau alta, ce tip de conținut consumă, care sunt principalele lor interese.

După ce ai stabilit canalele pe care va trebui să te promovezi, gândește-te la punctele forte și slabe ale fiecărei platforme și determină în ce etapă  funnelului le poți încadra.

4. Stabilește obiective realiste în funcție de fiecare etapă a funnelului

5. Creează un mesaj și ajută-l să fie de impact prin folosirea unui vizual creativ. Spune o poveste prin intermediul lui, indiferent de etapa din funnel în care te afli.

Cum măsori conversiile în marketing funnel?

Cum măsori conversiile în marketing funnel
Sursă foto: Clever Tap

Cele mai bune campanii realizate în mediul online sunt rezultatul perseverenței și constanței în atingerea obiectivelor și a atenției în măsurarea rezultatelor obținute. Măsurarea conversiilor în marketing funnel determină îmbunătățirea experienței clientului.

Măsurarea acestor rezultate se face cu ajutorul mai multor instrumente care ajută la îmbunătățirea următoarelor campanii.

Tool-uri de măsurare a rezultatelor în funnel

Tool-uri de măsurare a rezultatelor în funnel
Sursă foto: Full Circle Insights

Iată câteva dintre soluțiile de măsurare a rezultatelor unei campanii desfășurate printr-un marketing funnel:

Google Analytics

Oferă o viziune amplă și detaliată asupra site-ului în care a fost implementat acel cod de tracking. Vei avea informații despre ce fac vizitatorii pe site, paginile cu numărul mare de accesări, timpul petrecut pe site, de unde au ajuns pe site, ce platforme și device-uri au fost utilizate, numărul de vizitatori unici, comenzi efectuate, dar și alte detalii relevante afacerii tale.

Informațiile pe care ți le oferă acest instrument valoros te ajută să creezi un profil real al clienților, în funcție de criterii precum vârstă, sex, locație, interese, pasiuni etc.

Facebook Ads, Google Ads, Instagram Ads, TikTok Ads

Cu ajutorul reclamelor plasate pe mai multe platforme social media, Google sau alte motoare de căutare, obții informații prețioase despre călătoria consumatorului.

Funnelul

Printre cele mai importante tehnici de măsurare a rezultatelor unei campanii se află chiar funnelul de vânzare, el fiind principalul motor de generare a lead-urilor.

Există anumite software-uri care te ajută să măsori rezultatele, precum:

  • Systeme.io;
  • LeadPages;
  • ClickFunnels;
  • HubSpot Lead Management;
  • WishPond.

Platformele de măsurare a campaniilor de email marketing

Cu MailChimp vei avea informații despre rata de deschidere a emailurilor, rata de accesare a linkurilor din email, rata de dezabonare etc.

Landing page

Cu ajutorul paginii de produs vom obține toate informațiile cu privire la acel produs.

Un marketing funnel gândit pentru fiecare etapă din călătoria consumatorului, îți crește afacerea într-un mod uneori lent, dar sigur. Învață cine este publicul tău țintă și oferă-i cea mai plăcută și prietenoasă experiență. O experiență care-l va face să revină și să te recomande.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări