Motorul de cautare Google

Motorul de cautare Google

Cuprins

Peste 5 miliarde de oameni din întreaga lume utilizează internetul zilnic, în prezent,  confirm statistica.com. Dacă e să facem o reprezentare procentuală, această sumă reprezintă 63,1% din populația globului.

Ne folosim de internet pentru orice. Iar pandemia prin care am trecut a schimbat și mai mult acest comportament al nostru, făcându-ne să petrecem din ce în ce mai mult timp online.

În online comunicăm cu cei dragi, facem cumpărături, aflăm diferite informații, comparăm produse sau servicii, punem întrebări personale sau generale , muncim, ne dezvoltăm, cunoaștem persoane noi sau ne creăm și dezvoltăm propria afacere.

Lumea online a devenit o parte din viața noastră datorită utilității și calității vieții pe care o avem folosindu-ne de mediul online.

Mai mult decât atât, viața în online se dezvoltă din ce în ce mai mult, iar modul și rapiditatea cu care avansează tehnologia, ne oferă o perspectivă de viitor mult mai ușoară și mai rapidă de a afla informații, de a face cumpărături, de a ne dezvolta sau a ne crea propriul business.

În mediul online există o multitudine de direcții pe care oamenii le folosesc, referindu-ne la motoarele de căutare dar și la rețelele de socializare.

Conform earthweb.com, în 2022 sunt peste 8,5 miliarde de căutări pe zi,  în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă 2,5 trilioane de căutări pe an.

Există mai multe motoare de căutare în întreaga lume, însă conform aceleiași statistici peste 1 miliard de oameni folosesc Google, lunar pentru interogările lor, ceea ce înseamnă peste 80.000 de interogări în Google în fiecare secundă.

Mai mult decât atât s-a efectuat o medie pentru fiecare utilizator, iar statistica a demonstrat faptul că fiecare persoană efectuează în medie în jur de 3 până la 4 căutări în fiecare zi, mai precis, aproximativ 120 de căutări, în motorul de căutare Google, în fiecare lună.

Așadar, Google este un potențial infinit de informații dar și de persoane la care poți ajunge atunci când ne referim la dezvoltarea afacerii tale.

Dar hai să vedem mai multe despre cum funcționează un motor de căutare și care este rolul acestuia.

Ce reprezinta un motor de cautare?

Ce reprezinta un motor de cautare

Cu toate că ne folosim de motoarele de căutare în fiecare zi, probabil că nu te-ai întrebat niciodată ce este și ce reprezintă un motor de căutare.

Așadar, în acest articol vom vorbi despre acest lucru dar și despre cum funcționează un motor de căutare și care este rolul acestuia în viața noastră sau într-un business.

Deși pare că un motor de căutare este extrem de greu de înțeles de fapt lucrurile nu stau chiar așa. Un motor de căutare este un instrument web care îți permite ție, ca utilizator să găsești diferite informații pe întreg internetul.

Însă, cum poate acesta să facă toate aceste lucruri cu o acuratețe incredibilă?

Ei bine, orice motor de căutare se folosește de diferite software-uri automatizate, care mai poartă numele de roboți (robots, bots) sau  păianjeni (spiders).  Acești roboței sau păianjeni călătoresc pe toate paginile din web pentru a descoperi site-urile relevante pentru fiecare interogare a utilizatorului, returânâdu-i rezultatul cel mai relevant posibil.

Motoarele de căutare se folosesc de cuvinte sau expresii cheie pe care oamenii le tastează pentru a găsi acele informații de care utilizatorul are nevoie.

Datorită software-urilor foarte avansate și a roboților de care se folosesc motoarele de căutare, rezultatele care pot fi generate foarte rapid sunt de ordinul milioanelor, iar toată această scanare a întregului internet se face în doar câteva milisecunde.

Totuși nu toate aceste rezultate sunt cu adevărat relevante pentru interogările făcute de către utilizator, iar aici intervine rolul unui motor de căutare pe internet.

Rolul unui motor de cautare pe internet

Rolul unui motor de cautare pe Internet

Dacă te întrebi care este rolul unui motor de căutare răspunsul este extrem de simplu. Atunci când vrei să afli o anumită informație și apelezi la o interogare în bara de căutare, îți dorești să primești cea mai relevantă informație referitoare la întrebarea pe care ai pus-o, nu-i așa?

Ei bine, rolul unui motor de căutare este chiar acesta, de a returna rezultatul potrivit fiecărui utilizator în funcție de intenția pe care acesta o are atunci când tastează anumite expresii în bara de căutare.

Ca să poată face acest lucru,  principalul rol al acestuia este de a scana și colecta cât mai multe informații de pe web, a crea o bază de date cu toate aceste informații, pe care ulterior să le poată returna ca și răspuns al interogării utilizatorului.

Google se folosește de un sistem automatizat foarte avansat care oferă răspunsuri relevante și fiabile luând în calcul foarte mulți factori, printre care și comportamentul utilizatorului.

Mai mult decât atât Google oferă utilizatorului acces ușor și rapid la extrem de multe informații și chiar la o categorisire a acestora precum răspunsuri simple și concise, răspunsuri de tip video sau imagini sau afișare de hărți.

Pe lângă asta, rolul unui motor de căutare este de a oferi inclusiv cele mai relevante produse atunci când un utilizatorul își dorește să facă o achiziție, astfel că motoarele de căutare precum este Google au un rol esențial în orice business care își dorește să ajungă la utilizatorul său, mult mai rapid și mai ușor.

Exemple de motoare de cautare din lume

Exemple de motoare de cautare din lume

Există foarte multe de exemple de motoare de căutare în lume, cu toate că Google este unul dintre cele mai folosite, datorită acurateții rezultatelor dar și pentru că este extrem de folositor în marketing și în strategiile de promovare.

Youtube

Platforma YouTube care a fost fondată în anul 2005 de către PayPal, a fost achiziționată după doar un an de la lansare de către Google și funcționează după aceași algoritmi, foarte bine puși la punct. Așadar, Google deține practic cele mai utilizate motoare de căutare din lume.

Anul trecut YouTube avea peste 2 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, furnizând acestora peste 1 miliard de ore de videoclipuri în fiecare zi.

Microsoft Bing

Bing este un motor de căutare deținut de Microsoft, iar acesta este extrem de folosit în Statele Unite datorită faptului că oferă un program de recompense celor care îl folosesc în magazinele Microsoft și Windows.

Yahoo

Yahoo este cunoscut ca fiind unul dintre cei mai populari furnizori de servicii de e-mail însă motorul său de căutare deține o cotă de piață destul de mică și aceasta este în scădere.

Totuși acesta se află pe locul trei la nivel mondial ca și popularitate și este în mare parte un motor de căutare implicit pentru utilizatorii browser-ului Firefox.

Baidu

Baidu este un motor de căutare utilizat, în mare parte în China și a fost fondat în anul 2000.

Deși în România nu este foarte folosit, acesta își îmbunătățește algoritmul pentru a reuși să aibă o ofertă la fel de asemănătoare cu cea oferită de Google.

Yandex

Yandex este un motor de căutare realizat de 2 dezvoltatori ruși și este utilizat în mare parte în Rusia.

Algoritmii pe care Yandex îi folosește sunt mult mai simpli decât cei de la Google, iar  analiza este făcută în mare parte pe utilizatorii ruși decât pe cei externi.

Amazon

Motorul de căutare Amazon, lansat chiar de gigantul shop cu același nume, are în America mai bine de jumătate dintre toate căutările cu intenția de cumpărare, în acest motor și nu în Google.

Dezavantajul este că rezultatele returnate în acest motor de căutare provin doar din magazinul propriu.

Ask

Acest motor de căutare a fost fondat în anul 1995 sub numele de Ask Jeeves și acesta funcționează în mare parte pe un format foarte simplu sub formă întrebare-răspuns. 

Practic utilizatorii pot accesa anumite răspunsuri care exista deja în baza de date a acestui motor de căutare, însă acestea nu sunt actualizate precum în cazul altor motoare de căutare.

SlideShare

Slideshare este un motor de căutare care se axează în mare parte pe căutarea de cărți electronice sau PDF uri, fapt care îl face să fie un motor de căutare excelent în cazul în care ai nevoie de astfel de informații.

Cum functioneaza motorul de cautare Google?

Cum functioneaza motorul de cautare Google

Așa cum ai văzut, Google este un motor de căutare care funcționează după aceleași principii ca oricare alt instrument de acest gen, dar acesta este unul dintre cele mai utilizate motoare de căutare din lume și din România, deoarece acesta este foarte complex și oferă cele mai bune rezultate. 

Google se folosește de automatizări multiple pentru a scana întreg internetul și a returna rezultatele de care utilizatorul are nevoie în momentul în care face o anumită interogare. 

Comparativ cu alte instrumente de căutare, Google deține o multitudine de instrumente inteligente de care se folosește, pentru a face o analiza cat mai precisă și a oferi rezultate extrem de precise și de relevante pentru utilizator. 

Mai mult decât atât, față de alte motoare de căutare, Google oferă și o confidențialitate mai bună decât multe alte motoare de căutare, iar acest lucru este foarte important pentru mulți dintre utilizatorii de internet.

Google înțelege intenția utilizatorului

Fiecare motor de căutare are algoritmi diferiți atunci când ne referim la clasarea rezultatelor, iar ceea ce va fi clasat în prima pagină din Google nu va fi afișat și pe motorul de căutare Yahoo, Bing etc. 

Însă, acuratețea cu care Google returnează rezultatele în cazul oricărui tip de interogare, se datorează faptului că acesta încearcă să înțeleagă intenția utilizatorului din spatele fiecărei expresii cheie tastată în motorul de căutare.

Mai precis Google face o analiză complexă a utilizatorului, imediat ce acesta a tastat o anumită expresie, înțelegând astfel ce anume își dorește să găsească în funcție de cuvintele pe care le-a tastat în bara de search.

Google își dorește să ofere-i ofere utilizatorului cea mai bună experiență

De fapt, scopul acestui motor de căutare este să îi ofere utilizatorului cea mai bună experiență, analizându-i comportamentul și îmbunătățindu-și astfel, în mod constant algoritmul în funcție de comportamentul acestuia,  personalizând rezultatele ulterioare. 

Practic, utilizatorul este cel care va face ca un site să fie în primele poziții. În urma analizei făcută de către Google,  acesta va ”favoriza” acele site-uri care sunt cu adevărat relevante pentru utilizator și le va aduce în primele poziții din rezultate.

Atât timp cât ții cont de utilizator dar și de elementele cheie pe care Google le urmărește, ai toate șansele să fi clasat în primele rezultate.

Cum se face indexarea pe Google?

Returnarea rezultatelor pe care Google le afișează,  se face după diferite formule matematice complexe de care acesta se folosește, care generează cel mai bun rezultat în SERP (Search Engine Result Page).

Acest lucru este posibil datorită algoritmului care preia în mod constant, diferite elemente cheie ale fiecărei pagini web găsite pe internet, de la titlul paginii, la conținut, cuvinte cheie, elemente meta sau HTML, link-uri etc. și le plasează în funcție de relevanța acestora pentru interogarea făcută de utilizator.

Motorul de căutare Google se folosește de crawlers sau păianjeni pentru a prelua informațiile necesare de pe paginile pe care le scanează, iar apoi le adaugă într-o listă proprie, numită index.  Ulterior, el se folosește de această bază de date,  pe care o actulizează în mod constant, pentru a returna exact rezultatul pe care utilizatorul îl așteaptă, cu o acuratețe uimitoare. 

Pentru ca site-ul tău să fie indexat, adică găsit de către acești păianjeni automatizati și adăugat în indexul Google, este nevoie să îți optimizezi site-ul, în conformitate cu recomandările Google. Atunci când îți creezi un site care îți dorești să fie optimizat pentru Google, va trebui să iei în considerare informațiile și recomandările oficiale ale acestuia, pentru a te asigura că ai ținut cont de algoritmii luați în considerare Google. Găsești aceste informații, aici.

Cum setezi motorul de cautare google ca motor prestabilit?

Cum setezi motorul de cautare google ca motor prestabilit

Dacă vrei să îți setezi motorul de căutare Google ca și motor prestabilit tot ceea ce ai de făcut este să faci câteva setări în browser-ul pe care îl folosești. 

Și, pentru că în mare parte majoritatea utilizatorilor se folosesc de Chrome, iată cum poți să faci aceste setări:

  • Apasă pe cele trei puncte din partea dreaptă a browserului imediat ce l-ai deschis sau tastează în bara de căutare a browser-ului chrome://settings;

  • Odată ce ai ajuns la meniul ”Setări” caută opțiunea ”Motor de căutare”;

  • Aici selectează ”Google„ din bara de opțiuni.

Pentru celelalte tipuri de browser, vei găsi această opțiune tot în meniul ”Setări”.

Motorul de cautare Google si SEO

Motorul de cautare Google si SEO

După cum am vorbit mai sus, ai văzut că Google se folosește de anumite elemente pentru a indexa site-urile existente pe web. Mai precis Google, ia în considerare anumiți parametri, atunci când oferă un anumit rezultat în urma unei interogări făcute de utilizator.

Însă, dacă un site nu este optimizat SEO (Search Engine Optimization), adică nu a ținut cont de toate aceste elemente pe care Google le urmărește și le analizează, practic acel site nu va fi indexat, adică văzut de către Google și implicit nu va fi luat în considerare în afișarea acestuia, în urma unei interogări.

Să presupunem că vinzi un curs de marketing.

Dacă site-ul tău nu este optimizat SEO cu cuvintele cheie relevante pentru serviciul tău, nu are implementate toate detaliile tehnice și nu i-a fost semnalat lui Google faptul că acest site conține un răspuns relevant pentru cei care caută astfel de servicii + trimis sitemap-ul – harta site-ului tău – pentru ca Google să înțeleagă ce informații se regăsesc pe site-ul tău, atunci site-ul tău nu va apărea în rezultatele din Google, pentru că nu va fi depistat de crawlers.

Și acum probabil te întrebi: ok, dar cum fac ca Google să îmi indexeze site-ul?

Ei bine, aici intervine SEO, adică optimizarea site-ului tău pentru motoarele de căutare.

Un specialist SEO știe exact cum funcționează Google, care sunt parametrii de care acesta se folosește și de asemenea, cum să facă cercetarea potrivită pentru nișa în care tu activezi pentru a se folosi de cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta.

SEO ia în considerare toate modificările care sunt necesare de implementat pe site-ul tău, într-un mod corect, bazat pe politicile Google, pentru ca acesta să fie indexat dar și pentru a urca site-ul în SERP, în primele poziții.

Mai precis, SEO ajută orice site să fie acel răspuns relevant pe care omul îl căută în Google, urcând site-ul în primele poziții, ajutând la vizibilitatea brandului dar și la creșterea traficului pe site, deci a vânzărilor.

SEO se folosește de aceleași principii pe care Google le ia în considerare, pe lângă partea tehnică și anume, îmbunătățirea experienței utilizatorului pe fiecare pagină din site, ceea ce va duce implicit la succesul site-ului.

De ce sa tii cont daca vrei sa ajungi pe prima pagina

De ce sa tii cont daca vrei sa ajungi pe prima pagina

În prima pagină din Google vei regăsi mereu 10 rezultate. Cu toate acestea, nu toate rezultatele din prima pagină se bucură de aceeași atenție. Din contră.

Din acest motiv, trebuie să îți dorești să fii pe prima poziție din prima pagină cu site-ul tău. 

Conform statisticilor, primul rezultat primește aproximativ 45% din click-uri, în timp ce rata de click pentru cel de-al doilea scade deja la 14%, iar pentru cel de-al treilea la 10%. Iar șansele de click sunt în scădere pe măsură ce te îndepărtezi de prima poziție.

Bun. Și cum poți face să ajungi acolo, te întrebi, nu-i așa?

Indexarea unui site nu este singurul scop în SEO. Pentru că există extrem de multe rezultate care pot fi afișate pentru o singură interogare, care de cele mai multe ori sunt de ordinul milioanelor,  faptul că site-ul tău să fie unul dintre cele mai relevante dintre toate aceste răspunsuri, are nevoie de optimizare SEO.

Optimizarea SEO este practic, acea strategie care ajută site-ul să devină acel răspuns relevant pe care utilizatorul îl primește atunci când tastează un anumit tip de expresie cheie, pozitionandu-l în primele rezultate din motorul de căutare.

Pentru că acest lucru să se realizeze este nevoie ca în optimizarea SEO să se facă o analiză completă atât a părții tehnice a site-ului cât și a intenției din spatele interogării făcute de utilizator, referitoare la serviciile sau produsele site-ului respectiv.

Imaginează-ți că în online există o concurență imensă. Și foarte multe site-uri din aceeași nișă pot fi relevante pentru anumite interogări, însă nu orice site va ajunge în primele poziții din Google, cu toate că ar putea fi acel răspuns relevant pentru utilizator.

Tocmai aici intervine rolul optimizării SEO care va aplica cea mai bună strategie pentru ca site-ul optimizat să fie cel mai bun răspuns pentru utilizator, din punct de vedere al calității informației și relevanței și să fie poziționt în primele poziții din prima pagină.

De ce să ții cont că să ajungi în primele poziții din Google?

Dacă ești proprietarul unui site sau al unui business în online este foarte clar faptul că îți vei dori să ajungi în primele rezultate din Google pentru a avea parte de vizibilitate, mai mult trafic și mai multe vânzări.

Însă așa cum ai văzut, Google ia în considerare extrem de mulți factori atunci când clasează rezultatele iar dacă nu ai cunoștințe foarte bune despre optimizarea SEO, iată de ce anume să o ții cont ca să ajungi în primele rezultate din SERP.

Asigură-te că site-ul tău este indexat

Înainte de a face orice fel de altă modificare pe site-ul tău verifică dacă acesta este indexat de către Google, adică dacă apare în motorul de căutare.

Poți verifica acest lucru tastând în bara de search Google, aceasta căutare:

” site:numește.ro/com”

Dacă site-ul tău apare în primul rezultat, atunci înseamnă că Google ți-a indexat site-ul.

În cazul în care site-ul tău nu este indexat va trebui să soliciți indexarea cu ajutorul instrumentului Google Search Console.

Implementează toate recomandările tehnice oferite de Google

Asigură-te că ții cont de toate recomandările pe care Google le face în documentația sa oficială referitoare la optimizarea SEO, pe care o găsești aici.

Focusează-te pe oferirea unei experiențe bune a utilizatorului pe site-ul tău

Dacă vrei să fii pe aceeași lungime de undă cu Google și să ajungi în primele rezultate din acel motor de căutare va trebui să te focusezi pe același scop și anume pe oferirea unei experiențe cât mai bune a utilizatorului pe site-ul tău.

Sfaturi si strategii de optimizare a site-urilor pe Google

Sfaturi si strategii de optimizare a site-urilor pe Google

Strategia de optimizare a site-urilor pentru Google, adică strategia SEO este o strategie care ia în considerare mai multe aspecte, atât în ceea ce privește site-ul tău, cât și felul în care acesta este văzut de către Google și recomandat de către alte site-uri care au deja autoritate în “ochii” utilizatorilor și ai lui Google.

Mai precis, strategia SEO se axează atât pe optimizarea tuturor paginilor din site-ul tău (SEO on Page) cât și pe recomandările externe făcute de către alte site-uri (SEO off Page).

Așadar iată de ce aspecte să ții cont dacă vrei să aplici cea mai bună strategie SEO pentru site-ul tău.

Securizează-ți site-ul

Pentru că experiența utilizatorului este cea mai importantă în algoritmii Google, un site care nu este securizat, îi va oferi cu siguranță o experiență neplăcută utilizatorului.

Așadar dacă nu ai încă un site securizat, este bine în primă fază să te ocupi de acest lucru, având un certificat SSL pentru site-ul tău.

Găsește cuvintele cheie relevante

Atunci când vrei să cauți ceva în Google, te folosești de anumite cuvinte sau expresii pe care Google la rândul său, le consideră fiind cuvinte cheie pentru acea interogare.

Pentru a te asigura că site-ul tău este găsit rapid de către utilizator în Google, este important să faci o cercetare referitoare la depistarea acestor expresii sau cuvinte cheie pe care utilizatorul le folosește atunci când are intenția de a căuta produsul sau serviciul pe care tu îl oferi.

Odată ce ai găsit aceste cuvinte, folosește-le într-o formă cât mai naturală (fără a face excese)  în conținutul paginilor tale pentru ca Google să înțeleagă că în site-ul tău se regăsește acel răspuns relevant pentru utilizator.

Creează conținut cât mai valoros

Nu doar cuvintele cheie sunt importante în optimizarea SEO ci și tipul conținutului pe care îl oferi utilizatorului.

Cu cât vei crea un conținut mai de calitate, aici ne referim la toate tipurile de conținut, de la acel scris, la cel video și chiar la imagini, cu atât vei avea mai multe șanse să fii considerat de către Google, un rezultat relevant și de valoare pentru utilizator.

Optimizează URL-urile și imaginile

Site-ul tău trebuie să fie unul extrem de prietenos chiar și atunci când vorbim de părțile mai tehnice precum URL-rile.

Acele URL-uri care conțin cifre sau simboluri pot indica o insecuritate în mintea utilizatorului, plus că acestea nu vor indica ce anume se regăsește în acea pagină.

Atunci când optimizezi URL-urile, acestea pot ajuta și din punct de vedere SEO, prin introducerea cuvintelor cheie dar și la experiența utilizatorului, pentru a știi exact pe ce pagină din site, se află.

Imaginile optimizate SEO îți vor crește vizibilitatea site-ului, datorită faptului că vor fi afișate de către Google în secțiunea de imagini din motorul de căutare.

Optimizează meta titlul și meta descrierea

Aceste elemente sunt de fapt niște bucățele  de cod HTML prin care îi transmiți motorului de căutare despre ce este vorba în site-ul tău.

Meta titlul este un factor de ranking, adică de clasare a rezultatelor în Google și din acest motiv acesta ar trebui să conțină cel mai relevant cuvânt cheie pentru pagina respectivă.

Meta descrierea nu mai este un factor de ranking, însă această ajută la o experiență mai bună a utilizatorului, așadar asigură-te că este scrisă într-un mod cât mai clar și mai convingătoare dar și că conține un CTA (call to action) puternic.

Îmbunătățește viteza de încărcare a site-ului

Nici un utilizator nu va avea răbdare să navigheze pe un site care se încarcă foarte greu, iar acest lucru te poate afecta atât din punct de vedere al clasării în Google, cât și a experienței utilizatorului.

Pentru a  verifica dacă site-ul tău are o viteză de încărcare bună atât pe desktop și pe mobil, folosește-te de site-ul de la Google denumit Page Speed Insight, care îți oferă aceste informații și pe care îl găsești aici.

Aici vei vedea exact ce anume îngreunează încărcarea site-ului tău și care sunt recomandările pe care să le implementezi în site.

Optimizează site-ul pentru mobil

Conform statisticilor din ultima perioadă, peste 70% din utilizatori navighează pe internet de pe dispozitivele mobile. Așadar dacă site-ul tău nu este optimizat, adică nu se afișează în mod corect de pe mobil, este cazul să iei în considerare acest lucru.

În caz contrar vei fi depunctat de către Google dar și de către utilizator, pentru că nu i-ai oferit o experiență plăcută atunci când a intrat pe site-ul tău.

Verifică dacă site-ul tău este optimizat pentru mobil, aici.

Creează un site cât mai intuitiv

Simplitatea este de cele mai multe ori un atuu de care este bine să te folosești chiar și atunci când vorbim despre site-ul tău.

Pentru a avea un site bun,  nu înseamnă că trebuie să fie un site complicat.

Așadar un site care este simplu și extrem de ușor de folosit, cu o arhitectură (meniu) cât mai simplă, va crea o experiență plăcută utilizatorului și va ajuta la scăderea Bounce Rate-ului (rata de respingere/ieșire de pe site).

Creează legături între paginile din site

Legăturile între paginile din site-ul tău, îl va ajuta pe Google să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în site-ul tău dar îi va oferi și o experiență complexă utilizatorului.

Redirecționează-ți, așadar utilizatorul către acele pagini de produse sau articole de blog, ce au legătură între ele, cu ajutoul link-urilor interne din site.

Folosește te de instrumentele de la Google

Google pune la dispoziția proprietarilor de site-uri câteva instrumente de care te pot folosi în strategia SEO pentru a-ți îmbunătăți site-ul dar și pentru a analiza anumite date de care ai nevoie în strategia ta de marketing.

Aceste instrumente gratuite sunt:

  • Keyword Planner;
  • Google Search Console;
  • Google Analytics;
  • Google Ads;
  • Google Trends;
  • Page Speed Insight;
  • Test My Site.

Combină strategia SEO cu alte strategii de marketing

Strategia SEO este doar o modalitate din toate strategiile de marketing pe care le poți implementa pentru a avea mai mult succes în online.

Așadar SEO nu se referă doar la acele strategii tehnice ci și combinarea celor mai eficiente strategii de marketing în site.

Aici ne putem referi la anumite avantaje pe care le poți oferi utilizatorului tău, precum butoane de apelare rapidă, formulare de programare, înscriere la newsletter, descărcare de ghiduri gratuite, videouri etc.

Mai mult decât atât strategia SEO merge mână în mână cu strategia de Google Ads și poate fi extrem de benefică chiar și în crearea strategiei pentru rețelele de socializare, având în vedere că,  în cadrul acestei strategii ai acces la anumite date despre utilizatorii site-ului tău și îi poți cunoaște astfel, mult mai bine.

Așadar, Google are un rol esențial în afacerea ta, iar acum că ai înțeles cum funcționează și cum te poate ajuta să îți crești vânzările, tot ce îți rămâne de făcut este să aplici toate aceste sfaturi și să te bucuri de rezultate.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce