Ce este SEO?

Ce este SEO

Cuprins

Vrei ca site-ul afacerii tale să fie cât mai vizibil în motoarele de căutare? Să atragi trafic care să-ți golească stocul în cel mai scurt timp?

Dacă răspunsul este pozitiv, acest articol este pentru tine.

Optimizarea unui site pentru motoarele de căutare este un proces complex și dinamic, proces ce poartă denumirea de SEO.

SEO este acronimul expresiei de optimizare a site-ului (Search Engine Optimisation) și presupune implementarea unor tehnici al căror obiectiv principal este creșterea poziției în motoarele de căutare.

Deși la prima vedere poate părea ceva nu foarte complicat, procesul prin care un site ajunge printre primele poziții într-un anumit motor de căutare, este unul îndelungat, dar cu rezultate sigure dacă este implementat în mod profesionist.

Un site optimizat generează vânzări, dar într-o anumită perioadă, care poate fi  mai scurtă sau mai lungă.

Ce este și ce înseamnă SEO

Ce este și ce înseamnă SEO
Sursă foto: Dignited

Ce este SEO? Ne referim la creșterea din punct de vedere cantitativ și calitativ a traficului pe care un site îl primește prin intermediul rezultatelor organice dintr-un motor de căutare sau altul.

Motorul de căutare Google domină piața din România, având acoperire de aproximativ 95%.

Creșterea numărului de pagini web a generat apariția motoarelor de căutare. De la câteva milioane cu ani în urmă, în prezent, există mai mult de 1 miliard. Un număr impresionant! Imaginează-ți ce număr la fel de impresionant de produse și servicii există în toată lumea, stocate în peste 1 miliard de pagini site-uri.

  • Potrivit siteefy.com, în luna august existau 1,139,467,659 de pagini web, dintre care active doar puțin peste 200,000,000 sunt active. În fiecare zi se creează 252,000 de site-uri, iar în fiecare minut 175.

Și atunci, este firesc să îți propui ca obiectiv, aflarea printre primele poziții în Google.

Oamenii își petrec multe ore pe internet. Zilnic au loc milioane de interogări despre produsele sau serviciile de care au nevoie. Și, indiferent ce produs sau serviciu vinzi, cu siguranță există un public țintă pentru categoria ta.

Când aceștia caută pe internet produse sau servicii și tastează anumite cuvinte sau expresii cheie, precum ‘pantofi sport’, ‘rochii de nuntă’, ‘cel mai bun psihoterapeut în București’, optimizarea corectă a site-ului tău, care presupune adăugarea de conținut de calitate, titluri cât mai relevante și atrăgătoare, meta titluri ce respectă cerințele Google etc, îl va propulsa printre primele, dacă nu chiar pe prima poziție.

  • Paginile afișate în motorul de căutare după efectuarea unei interogări de către un utilizator se numesc Search Engine results Pages, acronimul fiind SERP. Aceste pagini se traduc în ‘clasament’, adică rezultatele afișate de motorul de căutare.

Așadar, ce înseamnă SEO?

Optimizarea unui site pentru afișarea printre primele poziții în clasamentul Google în funcție de căutările publicului țintă în motorul de căutare, ceea ce va atrage trafic și creșterea numărului de conversii.

Cum funcționează SEO și cum te ajută?

Cum funcționează SEO și cum te ajută
Sursă foto: White Links SEO

Cum funcționează procesul de SEO?

Să luăm cel mai folosit motor de căutare, Google. Acest motor are un crawler, un soi de roboțel ce adună informații despre conținutul regăsit pe internet. Acest roboțel se întoarce cu informațiile către Google pentru a construi un index, alimentat printr-un algoritm funcționabil în baza a sute de factori și care încearcă să creeze o legătură între căutarea ta și informațiile pe care el le-a găsit pentru a-ți oferi cele mai bune rezultate.

Diferența dintre SEO și publicitatea plătită, este faptul că SEO implică urcarea organică în primele poziții ale motorului de căutare, iar asta înseamnă că nu trebuie să plătești pentru a te afla printre primele poziții.

 La ce ne referim când spunem că procesul SEO este unul dinamic?

Răspunsul este simplu. Cu cât ești mai informat cu privire la actualizările pe care Google la face în mod constant, cu atât te vei adapta mai repede, reușind să implementezi modificările înaintea competitorilor tăi, și poate că vei fi cu un pas înaintea acestora, iar asta se va traduce în vânzări considerabile.

Secretul reușitei este optimizarea tuturor paginilor din site-ul tău. Cu cât optimizezi un număr mai mare de pagini, cu atât crește puterea site-ului.

Ce înseamnă SEO in marketing?

Ce înseamnă SEO in marketing
Sursă foto: WEBiSetup

Cheia succesului unei strategii SEO este să o implementezi corect și să aștepți rezultatele. Este o strategie prin intermediul căreia vei obține vizibilitate, trafic către site-ul tău și generarea de conversii. Este un proces de durată, dar cu rezultate sigure.

Probabil că ai auzit zicala ‘’Content is King’’. Bill Gates a rostit-o prin 1996 și este la fel de adevărată și în zilele noastre.

De ce? Răspunsul este simplu.

  • Când un utilizator efectuează o căutare pe internet și este fericit cu rezultatul obținut, adică acele informații care îl ajută să-și îndeplinească o dorință, să-și rezolve o problemă, și tu știi că ai generat acel conținut, trăiești un sentiment intens de satisfacție personală dar și Goole va aprea acest lucru. Cu această ocazie îți îndeplinești și obiectivul afacerii. Conversiile/Vânzările, pentru că Google a înțeles că ai creat un conținut de care utilizatorului chiar are nevoie.

  • Important este ca acel conținut să fie de calitate și relevant pentru cel care caută un produs sau un serviciu. Google analizează conținutul și îl afișează pe cel mai bun în topul căutărilor.

Și aici intervine SEO, în special tipul de seo on page. Dar, dacă acel conținut nu este calitativ, este inutilă chiar și o strategie SEO performantă.

Ce înseamnă SEO în marketing?

SEO Marketing este o subdiviziune a marketingului digital ce presupune optimizarea webiste-ului pentru motoarele de căutare. Ne folosim de anumite practici prin care să îmbunătățim vizibilitea unei pagini și atragerea de trafic.

Pentru înțelegerea conceptului de SEO marketing este necesar să înțelegi conceptele de SEO on page și SEO off page, pe care le regăsești explicate mai jos în secțiunile acestui articol.

Pentru o strategie SEO marketing performantă este necesară optimizarea atât on site, cât și off site. Conținutul de calitate joacă unul dintre cele mai importante roluri. Fără conținut relevant, puțin probabil să crești în popularitate și să atragi linkuri de calitate pe site.

Pentru a beneficia de avantajele SEO în marketing, ia în considerare următoarele sfaturi:

  • Crearea de conținut de calitate în care informația să fie utilă și ușor de înțeles;

  • Asigură-te că arhitectura site-ului este eficientă și accesibilă de pe toate device-urile;

  • Research de cuvinte cheie relevante brandului tău;

  • Optimizează URL-urile;

  • Targetează corect publicul țintă, local, național chiar și internațional în funcție de interesele tale;

  • Construiește o prezență solidă pe platformele social media potrivite brandului tău.

Așadar, pentru a atrage succesul, ține cont de toate aceste sfaturi.

Cum funcționează multi marketing-ul?

Cum funcționează multi marketing-ul
Sursă foto: Zebra Techies Solution

Optimizarea SEO a cunoscut de-a lungul timpului modificări ample, trecând de la o simplă activitate de research în scopul identificării celor mai relevante cuvinte cheie pentru o afacere, la folosirea mai multor tehnici și metode prin care un brand să câștige vizibilitate, să atragă trafic și să vândă.

Astăzi nu mai implementăm doar detaliul tehnic. Este nevoie de diferențierea brandului prin Marketing.

În prezent, SEO presupune folosirea mai multor metode de marketing pentru a crește vizibilitatea, atragerea traficului și generarea conversiilor, a vânzărilor.

Promovarea prin SEO este necesar a fi îmbinată cu celelalte canale de promovare.

Nu mai este suficientă promovarea cu ajutorul unei singure metode. De exemplu, email marketing. Cum fiecare business are o bază de date cu clienții săi, promovarea prin email marketing este un must.

Segmentează clienții în funcție de unele criterii și vei obține rezultate uimitoare. De asemenea, postările de pe platformele social media trebuie să se adreseze publicului tău țintă, unui anumit segment, nu întregii audiențe. Gândește-te la scopul pentru care creezi o anumită postare și targetează specific.

Poți investi în campaniile PPC pe anumite canale, Google, Facebook, LinkedIn etc., în funcție de obiectivele afacerii tale.

Cu ajutorul SEO poți prelua datele pe care le obții despre clienții tăi folosind instrumente precum Google Search Console sau Google Analytics, pe care le poți utiliza ulterior la optimizarea reclamelor, fie că sunt plasate pe canalele de social media, Google sau email marketing.

De ce să fii omniprezent pe toate canalele de promovare?

De ce să fii omniprezent pe toate canalele de promovare
Sursă foto: Invoice

Strategia unui business online presupune prezența pe mai multe canale de promovare. O strategie care va implica obligatoriu și o strategie SEO.

Concurența din ce în ce mai mare a generat necesitatea de a fi prezent pe mai multe canale de promovare. Utilizatorii sunt prezenți pe nenumărate platforme, și atunci este firesc că un brand trebuie să fie și el prezent acolo unde este publicul său țintă.

După cum spuneam mai sus, strategia de promovare trebuie să includă și crearea și implementarea unei campanii SEO, concentrată pe mai multe canale de promovare în afara rezultatelor obținute în mod organic.

Diferența dintre SEO și celelalte canale de promovare

Diferența dintre SEO și celelalte canale de promovare
Sursă foto: smarters

Diferența principală dintre promovarea SEO și celelalte canale de promovare este faptul că unele sunt organice, altele plătite, iar a treia categorie funcționează pe bază de recomandări (platformele social media).

Rezultatele obținute diferă atât din punct de vedere al relevanței publicului țintă, cât și al promovării plătite, în funcție de canalul folosit.

Ce înseamnă seo on page și seo off page?

Ce înseamnă seo on page și seo off page
Sursă foto: icanbecreative

O strategie SEO performantă se desfășoară atât în interiorul site-ului, cât și în exteriorul acestuia. Dar ce semnifică aceste expresii?

Ce înseamnă SEO on page?

SEO on page (cu alte cuvinte, presupune să ajuți motorul de căutare să înțeleagă despre ce este site-ul tău).

Presupune acțiunea de implementare la nivelul site-ului a unor măsuri, printre care: adăugarea de titluri relevante și atrăgătoare, crearea conținutului de calitate, crearea unor descrieri convingătoare, îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului, prelucrarea și optimizarea imaginilor, optimizarea URL-urilor.

Este un tip de optimizare care decide parțial poziția site-ului în motoarele de căutare. Este primul pas pe care trebuie să-l faci înainte de a trece la următorul, SEO off site.

Este crucial acest tip de optimizare din interiorul site-ului, fără de care nu vei reuși să obții rezultatele pe care le dorești.

Ce înseamnă SEO off page?

SEO off page (este despre a câștiga încredere în site-ul tău).

Presupune atragerea de backlinks de pe site-uri relevante, dar și alte activități de marketing realizate în afara site-ului.

Numărul link-urilor plasate de alte site-uri către pagina ta web este unul dintre cele mai importante aspecte ce ține de optimizarea off site. Aceste link-uri către site-ul tău de pe alte site-uri sunt văzute ca niște recomandări de către Google, care ajută la creșterea autorității site-ului tău pe care l-ai optimizat deja prin SEO on Page.

Așadar, cele două tipuri de optimizări SEO se interconectează. Pentru rezultate sigure, efectuează ambele tipuri de optimizări.

În cât timp apar rezultatele în SEO?

În cât timp apar rezultatele în SEO
Sursă foto: Semrush

Search Engine Optimisation (SEO) fiind o strategie pe termen lung, rezultatele dorite apar într-o anumită perioadă destul de lungă, de minim 6 luni. Situațiile în care acestea apar într-un timp relativ scurt sunt rare.

Oricum, este o întrebare al cărei răspuns depinde de mai mulți factori, printre care vechimea site-ului, calitatea acestuia, măsurile luate în cadrul optimizării on site, link-urile.

Toate acestea sunt factori care influențează poziționarea paginii tale web în clasamentul Google.

Spre deosebire de trecut, când procesul de SEO era relativ simplu și rezultatele se vedeau într-un timp scurt pentru că strategia era concentrată pe câteva cuvinte cheie, iar concurența nu era atât de mare precum este acum, în prezent lucrurile stau diferit.

În zilele noastre, expresiile pe care le introduc utilizatorii în motorul de căutare sunt mai complexe, mai specifice. Concurența este din ce în ce mai mare, dar și mai puternică.

Așadar, timpul în care te poți regăsi printre primele poziții în interogările Google se află undeva între 3-6 luni minim.

Bugetul alocat pentru SEO

Bugetul alocat pentru SEO
Sursă foto: b4mind

Campania SEO poate fi gândită și implementată chiar de tine, proprietarul afacerii, dar asta presupune să cunoști toate informațiile despre ce înseamnă o astfel de promovare.

Te poți înscrie la un curs, ceea ce va trebui să plătești o anumită sumă. Ulterior va trebui să investești și în câteva tool-uri performante pentru analiza și monitorizarea paginii.

Sau, o altă soluție și poate cea mai bună, cu excepția situației în care poate chiar tu ești specialist SEO, este să angajezi o persoană care știe ce face sau o agenție specializată în astfel de servicii.

Bugetul pe care va trebui să-l aloci pentru SEO diferă de la agenție la agenție, în funcție de mai multe criterii.

Tool-uri care te ajută în promovarea SEO

Tool-uri care te ajută în promovarea SEO
Sursă foto: Visible Links Pro

Fiind atât de complex procesul de optimizare a unui site, este firesc că ai nevoie de tool-uri complete (care să acopere toate nevoile) și performante care să te ajute să obții cele mai bune rezultate.

Deși există instrumente gratuite pentru sprijin în strategia SEO (ubersuggest), acestea nu sunt suficiente și nici foarte sigure.

Așadar este indicat să investești în tool-uri care să-ți furnizeze informațiile de care ai nevoie.

Care sunt cele mai bune instrumente care te ajută în promovarea SEO?

Google Keyword Planner

Ideal pentru identificarea volumului căutărilor prin Google search și analiza cuvintelor/expresiilor cheie.

SEO Monitor

Descoperi cuvintele cheie pe care le poți folosi în scopul creșterii vizibilității. Informații despre întreg traseul utilizatorului pe care îl parcurge în caz de achiziție a unui produs sau serviciu, începând cu research-ul, vizita pe site și achiziționarea.

Ahrefs

De fapt, nu este un singur tool, ci un set folosite pentru analiza backlinks și analiza SEO. Este un instrument care își îmbunătățește în mod constant utilitățile.

Ce instrumente regăsim în interiorul acestui tool foarte performant?

  • Site Explorer. Cu acesta poți analiza care este profilul backlink-ului de pe site-ul tău, dar și paginile web ale concurenței;

  • Content Explorer analizează conținutul relevant cu cele mai multe interacțiuni pe platformele social media;

  • Keywords Explorer explorează idei de cuvinte cheie relevante afacerii tale;

  • Site Audit, care va analiza problemele și erorile ce apar pe site.

Ahrefs este unul dintre cele mai importante tool-uri pentru orice specialist SEO, dacă nu chiar cel mai important.

Google Search Console

Acest instrument te ajută să optimizezi, să analizezi și să verifici starea site-ului în rezultatele organice de căutare.

Google Analytics

Un instrument gratuit ce îți permite să urmărești ce fac persoanele care îți vizitează site-ul, ce pagini le plac cel mai mult, pe care pagină petrec cel mai mult timp. Cu alte cuvinte, puteți analiza comportamentul consumatorului pe site.

Aceste informații te ajută să îmbunătățești paginile pe care utilizatorul petrece foarte puțin timp.

Folosește instrumente performante care te ajută să obții rezultate foarte bune cu ajutorul strategiei SEO.

Sfaturi pentru învățarea strategiilor în SEO

Sfaturi pentru învățarea strategiilor în SEO
Sursă foto: Search Engine Journal

Strategia SEO este crearea unui plan pentru a atrage trafic pe site și obținerea conversiilor. Etapele principale ale unei strategii SEP sunt analiza cuvintelor cheie, optimizarea on site și off site.

Cel mai important detaliu de care trebuie să ții cont într-o strategie SEO este intenția audienței la care vrei să ajungi. Ce înseamnă acest lucru?

Paginile de categorii de produse sau de produse conțin informațiile necesare achiziției, în timp ce o postare pe un blog trebuie să aibă scop de informare și educare, pentru că de aceea o persoană citește articole pe un blog.

Să luăm un exemplu pentru a înțelege foarte bine acest detaliu. Să spunem că vinzi recuperatoare de căldură. Este clar că în pagina de produs de pe site se vor regăsi informații despre produs, precum detalii tehnice, preț etc., însă pe blog, postarea trebuie să sune astfel: ‘’de ce este util un recuperator de căldură?’’

O strategie performantă de SEO trebuie să fie gândită luând în considerare toate informațiile relevante pentru brandul ce va beneficia de aceasta. O strategie SEO urmărește câțiva pași clari și definitorii pentru succesul unei campanii.

Așadar, care sunt acești pași ce vor atrage vizibilitate, trafic și conversie, unei afaceri?

  • Analiza site-ului și a conținutului;

  • Analiza cuvintelor și a surselor de trafic;

  • Research de cuvinte care te ajută să obții vizibilitate;

  • Analiza concurenței, în special a celor care apar în primele poziții în motorul de căutare pentru cuvintele care te interesează;

  • Creează conținut de calitate și folosește cuvintele cheie identificate;

  • Folosește un instrument SEO performant;

  • Optimizare SEO on site (ce înseamnă SEO on page – vezi definiția de la punctul 5);

  • Optimizare SEO off site (ce înseamnă SEO off page – vezi definiția de la punctul 5);

  • Urmărește paginile cu traficul cel mai mare, analizează motivele și ia măsuri;

  • Un pas la fel de important este atragerea de backlinkuri de la site-uri cu autoritate, relevante pentru domeniul tău;

  • Urmărirea și analiza rezultatelor obținute.

Ultimul pas. Bucură-te de succesul afacerii tale!

Poți respecta cu ușurință pașii dacă ești concentrat pe performanță, și nu pe superficialitate.

În final, toți ne dorim succesul, indiferent că lucrăm pentru afacerea noastră sau că suntem specialiști pentru un anumit brand.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce