Fidelizarea Clientilor | Ce este si cum Functioneaza

Fidelizarea Clientilor, Ce este si cum Functioneaza

Cuprins

Dacă ai un business, pentru tine cât de importanți sunt clienții tăi? Sunt sigur că foarte importanți. Fără ei, afacerea ta nu ar funcționa nu-i așa? Sau ar funcționa dar nu ai obține profit.

Dar, cât de dificil este și cât de mult te costă efortul de a aduce un client nou? Știi tu, promovare, resurse financiare și umane, timp, strategii peste strategii, trecerea de la un stadiu la altul în pâlnia de vânzare, campanii care funcționează sau nu și așa mai departe.

Toate eforturile astea de a aduce de fiecare dată un client nou (o audiență rece)  în afacerea ta te costă mult mai mult decât să te orientezi către fidelizarea clienților existenți. Către acești clienți care te cunosc, știu ce faci, îți cunosc produsele, au cumpărat deja de la tine dar poate încă nu sunt hotărâți să revină pentru că tu nu ai încercat să îi convingi să facă asta.

Ei bine, folosindu-te de fidelizarea clienților în business-ul tău vei avea atât tu de câștigat pe termen lung cât și clienții tăi existenți care se vor bucura de multiple avantaje. Fidelizarea clienților nu doar că asigurarea unor venituri constante, ci poate  contribui și la creșterea afacerii prin intermediul recomandărilor și loialității clienților.

Dar ce înseamnă mai exact fidelizarea clienților și cum, sau de ce funcționează?

Hai să aflăm în rândurile de mai jos.

Ce inseamna fidelizarea clientilor?

Ce inseamna fidelizarea clientilor
Sursă foto: searchengonejournal

Fidelizarea clienților reprezintă așadar procesul de construire a unei relații de lungă durată și de încredere cu clienții afacerii tale. Cei pe care i-ai atras în afacerea ta, care au luat contact cu tine sau cu produsele tale deja.

Acest proces constă în luarea de măsuri și implementarea de strategii optime pentru a-ți menține clienții existenți și a-i determina să revină și să aleagă în continuare produsele sau serviciile pe care tu le ai de oferit.

Și pentru că aducerea unui client nou te costă mai mult decât să păstrezi un client care a achiziționat deja de la tine este esențial să îți concentrezi atenția și resursele asupra păstrării acestor clienți și pentru a le satisface în mod constant și eficient nevoile.

Fidelizarea clientilor vs retentia clientilor

Fidelizarea clientilor vs retentia clientilor
Sursă foto: nextiva

Fidelizarea clienților și retenția clienților sunt două concepte interconectate, dar care adesea sunt confundate sau considerate sinonime.

Cu toate acestea, există diferențe subtile între ele și înțelegerea acestor diferențe poate contribui la dezvoltarea unei strategii eficiente de menținere a clienților în business-ul tău pe termen lung.

În timp ce fidelizarea clienților se referă așa cum ai văzut  la procesul de a câștiga și menține loialitatea clienților într-un mod activ,  retenția clienților, pe de altă parte, se referă la capacitatea unei afaceri de a păstra clienții existenți și de a-i încuraja să continue să facă achiziții pe termen lung.

Scopul fidelizării clienților este de a crea o relație de lungă durată și de încredere cu clienții, astfel încât aceștia să continue să achiziționeze produsele sau serviciile. În timp ce scopul renției este de a-i păstra o dată ce aceștia ți-au devenit clienți. Iar retenția se face prin intermediul fidelizării.

Există mai multe metode și strategii prin care fidelizarea și retenția clienților pot fi realizate eficient. În ambele cazuri însă este  important să înțelegi nevoile și preferințele clienților și să le oferi o experiență unică și personalizată de fiecare dată.

Un aspect cheie al fidelizării clienților este crearea unei comunicări eficiente și constante cu aceștia, oferindu-le informații relevante despre produse, oferte speciale sau noutăți din cadrul companiei. Iar în cazul retenției abordarea eficientă este înțelegerea nevoilor și așteptărilor clienților și oferirea unor servicii și produse de calitate superioară.

În plus, construirea unei relații de încredere și oferirea unui serviciu excelent pentru clienți poate contribui semnificativ la menținerea acestora pe termen lung.

Sinergia dintre fidelizarea clienților și retenția clienților

Deși fidelizarea clienților și retenția clienților sunt concepte distincte, acestea sunt strâns legate și se completează reciproc.

Fidelizarea clienților este un proces activ care începe cu atragerea și câștigarea clienților, iar retenția clienților se concentrează pe menținerea și dezvoltarea relației cu aceștia pe termen lung.

Prin fidelizarea clienților, îți poți construi o bază solidă de clienți loiali, ceea ce va facilita procesul de retenție a clienților. O dată ce clienții sunt câștigați și fideli, este esențial să le ofere servicii și produse de calitate superioară, astfel încât aceștia să rămână loiali și să te  recomande altora.

Tipuri de clienti fideli

Tipuri de clienti fideli
Sursă foto: istock

O dată ce ai înțeles acest proces și vrei să aplici strategia de loializare în mod eficient trebuei să știi că există mai multe tipuri de clienți fideli, care pot fi împărțiți în funcție de nivelul lor de implicare și de relația pe care o au cu afacereata. Cunoscând aceste lucruri îți poți crea strategii de abordare diferite în funcție de fiecare segment în parte.

Iată câteva categorii de clienți fideli.

Clienții loiali de bază

Acești clienți sunt cei care revin în mod regulat și aleg în mod constant produsele sau serviciile oferite de afacerea ta.  Ei se simt confortabil cu experiența oferită de tine și au încredere în calitatea și valoarea produselor tale.

Acești clienți sunt adesea cei mai prețioși și provocatori, deoarece asigură venituri constante și pot recomanda afacerea ta altor persoane, astfel că este esențial să ai mare grijă de ei.

Clienții ambasadori

Acest tip dei clienți sunt entuziasmați de afacerea ta și devin ambasadori ai brandului. Ei nu doar că achiziționează produsele sau serviciile tale, dar vorbesc și recomandă cu entuziasm afacerea ta altor persoane din proprie inițiativă. 

Clienții ambasadori pot fi o sursă valoroasă de promovare pentru afacerea ta și pot contribui la creșterea bazei de clienți într-un mod organic. Așadar fii sigur că le oferi atenția ta. 

Clienții implicați

Acești clienți sunt activi și implicați în relația cu afacerea ta. Ei pot participa la sondaje de satisfacție, oferă feedback și sugestii pentru îmbunătățirea serviciilor tale și pot fi dispuși să participe la evenimente sau promoții speciale. 

Clienții implicați au tendința de a lua parte la dezvoltarea și îmbunătățirea afacerii tale și pot deveni o sursă valoroasă de informații și idei. Deci, nu-i scăpa din ochi. 

Clienții cu nevoi specifice

Acești clienți au nevoi sau preferințe speciale și căută soluții personalizate din partea ta. Prin satisfacerea acestor nevoi și oferirea de servicii sau produse adaptate, le poți câștiga încrederea și fidelitatea pe termen lung. 

De regulă acest tip de clienți apreciază eforturile tale de a-i înțelege și de a le oferi soluții personalizate și pot rămâne alături de tine pe termen lung.

Clienții care au avut experiențe pozitive anterioare cu afacerea ta

Astfel de oameni pot deveni clienți fideli ai afacerii tale datorită experiențelor pozitive pe care le-au avut cu afacerea ta  în trecut. Calitatea serviciilor, interacțiunile plăcute și rezolvarea promptă a problemelor anterioare i-au determinat să rămână fideli și să aleagă în continuare afacerea ta.

Cum analizam eficienta unei campanii de fidelizare?

Cum analizam eficienta unei campanii de fidelizare
Sursă foto: threadbascket

Pe măsură ce îți înțelegi cât mai bine clienții și îți creezi acele strategii eficiente și personalizate pentru fiecare dintre segmentele de clienți fideli care au nevoie diferite, un lucru esențial este să analizezi eficiența campaniilor tale.

Pentru a analiza eficiența unei campanii de fidelizare, este important să colectezi și să analiezi date relevante care îți oferă o imagine clară a rezultatelor obținute. 

Iată câteva metode eficiente de analiză a eficienței unei campanii de fidelizare:

Măsurarea ratei de retenție a clienților

Această metrică indică procentul de clienți care rămân fideli afacerii pe o anumită perioadă de timp. Măsurarea ratei de retenție ne permite să evaluăm cât de bine reușim să menținem clienții existenți și să identificăm eventualele probleme sau tendințe.

Monitorizarea frecvenței de cumpărare

Într-o astfel de campanie este important să analizezi cât de des clienții tăi  fideli achiziționează produsele sau serviciile tale. Prin monitorizarea frecvenței de cumpărare, poți evalua gradul de implicare al clienților și impactul campaniilor de fidelizare asupra comportamentului lor de achiziție.

Evaluarea valorii medii a comenzilor

Analizarea valorii medii a comenzilor plasate de către clienții fideli îți permite să înțelegi cât de mult cheltuiesc aceștia pentru afacerea ta și cum se schimbă această valoare în timp. 

Creșterea valorii medii a comenzilor poate indica eficiența campaniilor de fidelizare în stimularea achizițiilor suplimentare.

Monitorizarea feedback-ului clienților

Nu uita că feedback-ul clienților este o sursă valoroasă de informații despre satisfacția lor și impactul campaniilor de fidelizare asupra lor. Analizarea feedback-ului poate dezvălui aspecte pozitive și potențiale probleme care pot fi abordate și îmbunătățite.

Compararea rezultatelor cu obiectivele stabilite

Un alt lucru esențial este să comparirezultatele obținute în cadrul campaniei de fidelizare cu obiectivele stabilite inițial. Dacă obiectivele nu sunt îndeplinite, este necesar să identifici și să corectezi eventualele deficiențe sau să ajustezi strategia în consecință.

Utilizarea analizei datelor demografice și comportamentale sau segmentarea

Analiza datelor demografice și comportamentale ale clienților îți poate oferi o perspectivă mai detaliată asupra eficienței campaniei de fidelizare pe care o derulezi. 

Prin segmentarea clienților și evaluarea performanței în funcție de caracteristicile lor specifice, poți identifica grupurile țintă care răspund cel mai bine campaniei și astfel poți adapta mesajele și ofertele în consecință.

Analiza concurenței

Analiza performanței afacerii tale în comparație cu concurența îți  poate oferi informații valoroase despre eficiența campaniei de fidelizare. Evaluarea modului în care tu te poziționezi față de concurență și compararea rezultatelor te poate ajuta să identifici punctele tale forte și evident să găsești oportunități de îmbunătățire.

Scorul de referinta – Net Promoter Score (NPS)

Scorul de referinta - Net Promoter Score (NPS)
Sursă foto: greyfinch

Scorul de referință Net Promoter Score (NPS) este un metric important utilizat în fidelizarea clienților și în analiza rezultatelor campaniilor de fidelizare. Acest metric măsoară gradul de loialitate și recomandare a clienților față de afacerea ta.

Metoda NPS se bazează pe o întrebare simplă adresată clienților tăi: “Pe o scară de la 0 la 10, cât de probabil este să recomandați afacerea noastră unui prieten sau unui coleg?”. Răspunsurile sunt apoi împărțite în trei categorii:

1. Promotori (score 9-10): Acești clienți sunt cei mai loiali și mai susceptibili să recomande afacerea ta altor persoane. Ei sunt mulțumiți de experiența avută și se pot transforma în ambasadori ai brandului.

2. Neutri (score 7-8): Aceștia sunt mulțumiți de experiența avută cu afacerea ta, dar nu sunt la fel de entuziasmați ca și promotorii. Deși nu sunt susceptibili să recomande în mod activ afacerea ta, nici nu vor avea un impact negativ asupra scorului general NPS.

3. Detractori (score 0-6): Acest tip de clienți au o experiență negativă și sunt puțin susceptibili să recomande afacerea ta. Ei pot exprima  mai degrabă nemulțumiri și pot influența negativ imaginea de brand.

Pentru a calcula NPS, se scade procentul de detractori din procentul de promotori. Rezultatul poate varia între -100 și +100, și cu cât este mai mare scorul NPS, cu atât afacerea ta are un număr mai mare de promotori în comparație cu detractorii.

Așadar, NPS poate fi un indicator util în evaluarea eficienței campaniilor de fidelizare, deoarece îți oferă o perspectivă clară asupra gradului de satisfacție și loialitate al clienților tăi. 

În urma analizei rezultatelor NPS, poți identifica punctele  tari și slabe în ceea ce privește fidelizarea clienților și poți lua măsuri pentru a îmbunătăți experiența oferită și a crește numărul de promotori.

Totodată, NPS îți permite să îți compari performanța în fidelizarea clienților cu cea a concurenței și să ident oportifici unități de îmbunătățire. Dacă scorul NPS este în creștere sau este mai mare decât cel al concurenței, acesta poate indica o eficiență crescută în campaniile de fidelizare și un grad mai mare de satisfacție al clienților.

Scorul de fidelitate – Customer Loyalty Index (CLI)

Scorul de fidelitate - Customer Loyalty Index (CLI)
Sursă foto: squaretalk

Scorul de fidelitate al clienților (Customer Loyalty Index – CLI) este o altă metrică importantă utilizată în analiza fidelizării clienților și evaluarea gradului lor de loialitate față de afacerea ta. 

Acesta măsoară nivelul de angajament și de repetare a achizitiilor din partea clienților fideli.

Scorul de fidelitate CLI se bazează pe o serie de indicatori și întrebări care evaluează diferite aspecte ale relației clienților cu afacerea ta, cum ar fi:

1. Recurența achizițiilor: Aici se analizează frecvența cu care clienții revin și efectuează achiziții repetate. Clienții fideli vor avea o frecvență mai mare de achiziții și vor contribui astfel la creșterea scorului de fidelitate CLI.

2. Valoarea medie a comenzilor: Se examinează suma medie cheltuită de clienți la fiecare achiziție. Clienții fideli tind să aibă o valoare medie a comenzilor mai mare, deoarece sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru produsele sau serviciile tale.

3. Retenția clienților: Se urmărește și procentul de clienți care rămân fideli afacerii pe o anumită perioadă de timp. O rată mare de retenție indică faptul că, clienții tăi sunt mulțumiți și continuă să aleagă afacerea ta  în detrimentul competitorilor.

4. Recomandările clienților: De asemenea, se calculează și identifică și cât de des clienții noștri recomandă afacerea noastră altor persoane. Clienții fideli sunt mai predispuși să recomande afacerea noastră și să devină ambasadori ai brandului în cadrul rețelei lor de cunoștințe.

Scorul de fidelitate CLI poate fi calculat prin combinarea și ponderarea acestor indicatori și întrebări specifice. Cu cât scorul de fidelitate CLI este mai mare, cu atât afacerea noastră are un număr mai mare de clienți fideli și un grad mai mare de loialitate.

Scorul de valoare pe termen lung – Customer Lifetime Value (CLV)

Scorul de valoare pe termen lung - Customer Lifetime Value (CLV)
Sursă foto: monsteinsights

Scorul de valoare pe termen lung al clienților (Customer Lifetime Value – CLV) este o  altă metrică esențială în analiza fidelizării clienților și evaluarea valorii aduse de fiecare client pe parcursul întregii relații cu afacerea ta 

Acesta măsoară valoarea financiară estimată pe care o aduce un client pe durata relației cu afacerea ta. 

Scorul CLV se bazează pe o serie de factori, inclusiv:

1. Valoarea medie a comenzilor. Se identifică suma medie cheltuită de către un client la fiecare achiziție. Cu cât valoarea medie a comenzilor este mai mare, cu atât CLV-ul va fi mai ridicat.

2. Frecvența achizițiilor. Aici se analizează cât de des un client revine și efectuează achiziții repetate. Clienții fideli, care revin în mod regulat și achiziționează produse sau servicii de la afacerea ta, vor avea un CLV mai mare.

3. Durata relației cu clientul. În acest caz se calculează durata medie a relației cu un client. Cu cât durata relației este mai lungă, cu atât este posibil să generzi mai multe venituri de la acel client pe parcursul timpului, ceea ce va contribui la un CLV mai ridicat.

4. Cheltuieli suplimentare.  Se iau în considerare și cheltuielile suplimentare pe care un client le poate genera pe parcursul relației cu afacerea ta, cum ar fi achizițiile adiționale, abonamentele sau serviciile adiționale.

Calcularea CLV-ului necesită analiza datelor și utilizarea unor modele și formule specifice adaptate afacerii tale. Este important să iei  în considerare și costurile asociate cu păstrarea și gestionarea relației cu clienții pe termen lung.

Scorul de valoare pe termen lung al clienților (CLV) îți  oferă o perspectivă holistică asupra valorii aduse de fiecare client în afacerea ta pe termen lung. Totodată te ajută să identifici și să prioritizezi clienții cu un potențial mai mare de generare de venituri și să îți concentrezi resursele și eforturile de fidelizare asupra acestora.

Prin optimizarea CLV-ului, îți poți crește veniturile și profitabilitatea afacerii prin creșterea valorii aduse de fiecare client pe parcursul întregii relații cu acesta.

Rata de cumparaturi repetata

Rata de cumparaturi repetata
Sursă foto: anologix

Un alt metric extrem de important în fidelizarea clienților este rata de cumpărături repetate. Cu cât aceasta este mai mare cu atât campaniile tale sunt mai eficiente. Acest metric măsoară procentul de clienți care revin și efectuează achiziții repetate într-un anumit interval de timp.

Rata de cumpărături repetate poate fi calculată utilizând următoarea formulă:

Rata de cumpărături repetate = (Numărul de clienți cu achiziții repetate / Numărul total de clienți) x 100

Această metrică îți permite să evaluezi în ce măsură reușesști să menții clienții fideli și să îi determini să revină în mod constant pentru achiziții ulterioare. 

O rată mare de cumpărături repetate indică un nivel ridicat de satisfacție și loialitate din partea clienților și evident succesul campaniilor tale.

Fidelizarea clientilor: Strategii pentru magazine online

Fidelizarea clientilor, Strategii pentru magazine online
Sursă foto: visme

Dacă ești deținătorul unui magazin online cel mai probabil că te întrebi cum anume să aplici această strategie de fidelizare. Ei bine, există mai multe tipuri de strategii de fidelizare la care poți apela și în general acestea ar trebui personalizate în funcție de specificul afacerii tale dar și de clienții tăi. 

Însă pentru a-ți face o idee iată câteva dintre cele mai comune strategii pentru un magazin online din care te poți inspira.

Implementează programe de loialitate online în magazinul tău

Implementarea unui program de loialitate online poate fi extrem de eficientă în atragerea și menținerea clienților fideli ai magazinului tău. 

Acest program poate oferi recompense, puncte de locailitate sau reduceri exclusive pentru clienții care revin pentru achiziții ulterioare sau care îndeplinesc anumite obiective. 

Un alt lucru pe care îl poți face aici este te folosești de mesajele automate sau e-mailurile personalizate pentru  ainforma clienții despre punctele acumulate sau ofertele speciale la care au dreptul.

Oferă o experiență de cumpărături personalizată

Personalizarea experienței de cumpărături online poate face o mare diferență în fidelizarea clienților. 

Astfel că ce poți face în acest caz este să utilizezi tehnologia de recomandare pentru a oferi sugestii personalizate de produse în funcție de preferințele și istoricul de cumpărături al fiecărui client. 

De asemenea poți crea conturi de utilizator pentru fiecare clienți, care le  va permite să-și gestioneze preferințele, adresele de livrare și să beneficieze de o experiență de cumpărături mai ușoară și mai rapidă.

Oferă un serviciu de relații cu clienții excelent

Nu uita că nu doar achiziția este importantă ci și relaționarea cu clientul în tot acest proces sau ulterior. Așadar, asigurarea unui serviciu de relații cu clienții de calitate superioară este esențială, cu atât mai mult în mediul online. 

Nu uita să răspunzi prompt la întrebările și nelămuririle clienților, să oferi asistență tehnică sau informații suplimentare și să rezolvi orice problemă sau reclamație într-un mod profesionist și amabil. 

În același timp, feedback-ul clienților trebuie tratat cu seriozitate și utilizat pentru a-ți  îmbunătăți continuu serviciile și experiența de cumpărături a clienților.

Comunicare constantă și personalizată cu clienții tăi

Menținerea unei comunicări regulate și personalizate cu clienții poate întări relația cu aceștia și le poate crește încrederea. 

În acest sens, te poți folosi de campanii de email marketing pentru a le trimite clienților informații despre noutăți, promoții sau oferte speciale. 

Un alt lucru pe care îl poți face pentru a comnunica cu clienții tăi este să te folosești de social media și blogul afacerii tale pentru a oferi conținut valoros și relevant, precum sfaturi de utilizare a produselor sau ghiduri de cumpărături.

Asigură livrare rapidă și servicii post-vânzare de calitate

Loializarea nu se referă doar la cele mai bune produse și servicii până la achiziție ci mai ales post achiziție. Mai mult, în mediul online, livrarea rapidă și serviciile post-vânzare de calitate sunt extrem de importante pentru a menține satisfacția și fidelitatea clienților. 

Așadar, trebuie să asiguri un proces de livrare eficient și sigur, oferind informații de urmărire și actualizări constante. 

De asemenea, nu uita să oferi asistență post-vânzare în caz de probleme, retururi sau schimburi, astfel încât clienții să se simtă în siguranță și să aibă încredere în achizițiile lor.

Ce inseamna marketingul de fidelizare a clientilor?

Ce inseamna marketingul de fidelizare a clientilor
Sursă foto:source.wustl.edu

Marketingul de fidelizare a clienților reprezintă un set de strategii și tactici pe care le folosești pentru a menține și consolida relația cu clienții tăi existenți și pentru a-i determina să revină și să aleagă în mod constant produsele sau serviciile oferite de afacerea ta.

Scopul principal al marketingului de fidelizare a clienților este de a construi și dezvolta o bază solidă de clienți fideli, care să îți genereze venituri constante și să devină ambasadori ai brandului tău. Atfel că, în loc să te concentrezi exclusiv pe atragerea de clienți noi, marketingul de fidelizare se axează pe menținerea și creșterea valorii clienților tăi existenți.

Implementarea acestui program îți permite creezi strategii eficiente prin care să oferi recompense, puncte sau reduceri exclusive clienților care revin pentru achiziții ulterioare sau care îndeplinesc anumite obiective. Astfel, îi motivezi să revină și să achiziționeze în mod constant, în schimbul avantajelor oferite de programul de loialitate.

Comunicarea constantă și personalizată joacă un rol esențial în marketingul de fidelizare a clienților. Menținerea unei comunicări regulate și personalizate prin intermediul e-mailurilor, mesajelor text sau rețelelor de socializare te ajută să rămâi în contact cu clienții și să le oferi informații relevante. Poți trimite oferte speciale, promoții sau noutăți adaptate în funcție de preferințele și comportamentul de achiziție al fiecărui client.

O experiență de cumpărături personalizată este un alt aspect important în marketingul de fidelizare a clienților. Utilizează tehnologia disponibilă pentru a crea o experiență de cumpărături unică și adaptată nevoilor clienților, cum ar fi recomandările personalizate de produse, bazate pe istoricul de achiziții sau preferințele individuale ale clienților, îi ajută să găsească mai ușor produsele potrivite și să se simtă apreciați.

Asigurarea unui serviciu post-vânzare de calitate despre care vorbeam anterior este esențială în marketingul de fidelizare a clienților. Oferă suport prompt și eficient în rezolvarea problemelor sau întrebărilor clienților, astfel încât aceștia să se simtă apreciați și să aibă încredere în afacerea ta. Feedback-ul clienților este valoros, așa că ia-l în considerare pentru a îmbunătăți constant produsele, serviciile și experiența generală oferită.

Implicarea clienților și solicitarea feedback-ului lor contribuie la construirea unei relații solide cu aceștia. Fii deschis la sugestiile și opiniile clienților și arată-le că le acorzi atenție. Implică-i în dezvoltarea afacerii și oferă-le un sentiment de apartenență. Astfel, îi vei motiva să rămână fideli și să devină ambasadori ai brandului tău.

Marketingul de fidelizare a clienților are multiple avantaje, precum creșterea veniturilor prin achiziții repetate, reducerea costurilor de marketing în atragerea de noi clienți și promovarea loialității și recomandării afacerii către alți potențiali clienți. 

Prin implementarea unui plan strategic de marketing de fidelizare, vei construi relații solide și de lungă durată cu clienții tăi, aducând beneficii pe termen lung pentru afacerea ta.

Ce este programul de loialitate?

Ce este programul de loialitate
Sursă foto: appmysite

Un program de loialitate este o strategie de marketing utilizată în afcera ta pentru a recompensa și încuraja clienții fideli să continue să aleagă produsele sau serviciile pe care le oferi. 

Acesta constă într-un sistem prin care clienții primesc beneficii, recompense sau avantaje speciale în schimbul loialității lor față de brand.

Tipuri de programe de fidelitate

Tipuri de programe de fidelitate
Sursă foto: neurotags

Există diverse tipuri de programe de fidelitate pe care afacerile le pot implementa pentru a-și recompensa și fideliza clienții. Iată câteva dintre cele mai comune tipuri de programe de fidelitate:

Puncte de recompensă

Acesta este un tip de program de loialitate în care clienții primesc puncte pentru fiecare achiziție efectuată. Aceste puncte pot fi ulterior utilizate pentru a obține reduceri, produse gratuite sau alte beneficii precum achiziționarea de produse din magazinul tău. 

Carduri de loialitate

Dacă vrei să îți fidelizezi clienții oferă-le carduri de loialitate, care pot fi scanate sau utilizate în funcție de numele sau codul de client pentru a acumula beneficii și recompense în timpul achizițiilor. 

Aceste carduri pot fi personalizate și pot permite accesul la oferte speciale sau evenimente exclusive.

Niveluri de loialitate

Un program de loialitate cu niveluri implică clasificarea clienților în diferite trepte sau niveluri, în funcție de volumul achizițiilor sau frecvența cumpărăturilor. Cu cât un client urcă în niveluri superioare, cu atât beneficiază de recompense mai atractive și avantaje exclusive.

Această modalitate îi face pe clienți să își dorească să treacă de la un nivel la altul achizționând din ce în ce mai multe produse din magazinul tău în special dacă au parte de recompense frumoase. 

Abonamente

Aceasta este o modalitate de a oferi un program de loialitate bazat pe abonament, în care clienții plătesc o sumă lunară sau anuală pentru a beneficia de avantaje speciale. Aceste avantaje pot include livrare gratuită, acces prioritar la produse noi sau reduceri exclusive.

Promoții speciale

O altă strategie pe care o poți implementa este să organizezi promoții speciale sau evenimente destinate exclusiv clienților fideli. Aceste promoții pot include reduceri exclusive, promoții “cumpără unul și primești unul gratis” sau alte oferte atractive.

Recompense de referință

Un program de loialitate bazat pe referințe încurajează clienții să recomande afacerea ta către prieteni sau cunoștințe. În schimb, clienții fideli pot primi recompense sau beneficii suplimentare atunci când aduc noi clienți și aceștia fac achiziții.

Acestea sunt doar câteva exemple de tipuri de programe de fidelitate pe care afacerile le pot implementa pentru a încuraja loialitatea clienților. Este important ca programul de loialitate să fie adaptat la specificul afacerii și la preferințele clienților, pentru a asigura eficiența și succesul său.

Campanii de fidelizare: Exemple

Campanii de fidelizare, Exemple
Sursă foto: pobuca

Ca să fie și mai explicit pentru tine hai să luăm câteva exemple de campanii de fidelizare de la afaceri renumite. Cu siguranță la multe dintre aceste campanii ai luat și tu parte sau te-ai bucurat de avantajele acestora. 

eMAG

Magazinul online eMAG oferă spre exemplu un program de fidelizare numit eMAG Plus, care oferă membrilor acces la beneficii exclusiviste, cum ar fi livrare gratuită și rapidă pentru anumite produse, reduceri speciale la anumite categorii de produse și evenimente exclusive de cumpărături. 

De asemenea, eMAG oferă și puncte de loialitate, numite eMAG Coins, pe care clienții le pot utiliza pentru a obține reduceri la achiziții viitoare dar și posibilitatea de plată în rate în cazul în care plătești un abonament lunar exclusiv. 

Revolut

Deși nu este un magazin online acest exemplu te poate inspira în a-ți crea și tu propria campanie de fidelizare. 

Revolut, platforma de servicii financiare digitale, a implementat un program de fidelizare numit Revolut Rewards. Acest program oferă clienților recompense și cashback la achiziții efectuate cu cardurile Revolut la diferite magazine partenere, inclusiv la cumpărături online, restaurante, hoteluri și altele. Astfel, clienții pot economisi bani și beneficia de avantaje suplimentare prin utilizarea cardului Revolut.

De asemenea un alt program de loializare utilizat de aceștia este că la recomandarea afacerii către un prieteni primești o sumă de bani direct pe cardul tău, o dată ce prietenul tău și-a făcut cerere pentru un card Revolut.

Glovo

Glovo, platforma de livrare rapidă de produse, a lansat programul de fidelizare numit Glovo Prime. Acest program oferă membrilor livrare gratuită și rapidă pentru comenzi de la anumite magazine și restaurante partenere. De asemenea, clienții Glovo Prime beneficiază de reduceri exclusive și promoții speciale, încurajându-i astfel să aleagă Glovo pentru toate nevoile lor de livrare.

Aceste companii renumite și multe altele demonstrează importanța implementării unor strategii eficiente de fidelizare a clienților pentru a-i menține angajați și a-i recompensa pentru loialitatea lor față de brand. 

Aceste programe de fidelizare oferă clienților beneficii speciale, reduceri și avantaje exclusive, creând astfel o relație puternică și de lungă durată între companie și clienți.

Așadar, acum că ai aflat cât de importantă este fidelizarea clienților și știi și cum să o aplici în afacerea ta, tot ce îți rămâne de făcut este să îți creezi chiar acum propriile strategii. 

În cazul în care nu știi exact care ar fi cea mai bună strategie de fidelizare pentru magazinul tău online am creat programul MANIFESTO unde împreună cu mai mulți specialiști din domeniul marketingului online te ajutăm să îți construiești strategia optimă afacerii tale și să îți crești vânzările între 30 și 400%.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări