Cum sa faci bani din Tik Tok

Tik Tok

Cuprins

Tik tok este o sursă interminabilă de nou, de altceva, diferită oarecum de celelalte aplicații cu care ne-am obișnuit până acum, care surprinde pe zi ce trece, tot mai mult. 

Misiunea aplicației a fost încă de la început, crearea de către utilizatori a videoclipurilor scurte și împărtășirea lor. 

Cu posibilități nenumărate de ‘înzestrare’ a videoclipurilor, printre care adăugarea de efecte, sunete de fundal, text, platforma tik tok este locul în care îi permiți imaginației să explodeze.

Milioane de persoane își arată talentele reale sau mai puțin reale, dar care distrează, jucând roluri amuzante, interpretând diferite personaje, imitând personalități, vedete. În funcție de cât de interesantă este postarea, aceasta poate deveni virală atrăgând mii, zeci, sute de mii sau milioane de followeri, care pot contribui, în anumite condiții, la bunăstarea ta financiară. Da, bunăstarea financiară, pentru că mulți se întreabă câți bani faci din tik tok.

Ce este Tik Tok?

  Compatibilă atât pe Android, cât și pe iPhone, gândită ca un stimulent al imaginației și al creativității, cu ajutorul căreia poți gândi, crea și împărtăși videoclipuri pe orice subiect, cu durată între 3-60 de secunde. Videoclipuri pe al cărui fundal poți auzi diverse piese sau sunete existente în baza aplicației.

Originară din China, platforma a fost lansată pentru prima dată în 2016 sub denumirea de ‘A.me’, care în primul an a înregistrat peste 100 de milioane de utilizatori, numărând 1 miliard de vizualizări pe zi.         

Lansată oficial în 2017, sub denumirea actuală aplicația atrage copii, adolescenți, tineri, adulți de toate vârstele, specialiști din varii domenii, antreprenori, companii, care aleg să se lase vrăjiți de această aplicație.

În 2018, Tik Tok a achiziționat musical.ly, o aplicație originară din Shanghai, o rețea ce permitea să se facă lip-sync pe video-uri scurte de comedie. În 2019, a fost inclusă în topul celor mai descărcate 10 aplicații din ultimii 10 ani, ocupând locul 7.

Tik Tok este o aplicație promovată, în primul rând, ca fiind o aplicație socială de împărtășire a videoclipurilor, unde te vei bucura de videoclipuri haioase, triste, dansuri, trucuri, educație pe toate planurile etc.

Aplicația dispune și de o funcționalitate de tip alertă, care, în momentul în care ai stat mai mult de 2 ore, te notifică. 

Câți bani faci din tik tok?

Cine nu-și dorește să obțină câștiguri într-un mod simplu și rapid? Cu Tik Tok este posibil acest lucru, dar în anumite condiții. Dacă le îndeplinești și respecți cerințele aplicației, sumele câștigate pot varia de la sute de dolari la zeci de mii, sute de mii sau chiar milioane de dolari (cazul celor mai bogați tik tokkeri din lume).

 Care este secretul unor câștiguri substanțiale cu tik tok?

Audiență uriașă pe o anumită nișă, relevantă pentru publicul tău și la modă. Audiența trebuie să fie relevantă și pentru agențiile de publicitate care își doresc să ajungă la clienții lor prin intermediul contului tău de nișă. 

Pentru crearea conținutului de brand, este necesară colaborarea cu agenții de marketing care relaționează cu brandurile ce vor să se promoveze în aplicație. Agenții vor negocia oferte pentru tine, comisionul acestora variind în funcție de anumiți termeni stabiliți de comun acord. Așadar întrebarea care stă pe buzele multor persoane interesate este câți bani faci din tik tok?

Câți bani faci din tik tok?

Din punct de vedere al posibilității de realizare a unor sume consistente de bani cu ajutorul aplicației, aceasta se deosebește de Instagram sau Youtube, unde poți câștiga bani în mod direct prin încărcare de conținut de calitate. Dar poți promova brandul sau poți conduce utilizatorii către site-uri externe, fapt care îți va genera venituri.

Utilizatorii pot câștiga între 50-150 de dolari pentru o postare de calitate, în funcție de numărul de urmăritori și de gradul de implicare al acestora.

Potrivit Influencer Marketing Hub, unele vedete TikTok câștigă în jur de 200 USD pentru fiecare 100.000 de urmăritori pe care îi au. Dacă ne gândim la influencerii cu milioane de urmăritori, fiecare postare sponsorizată le poate aduce mii de dolari în conturi.

Dar cele mai multe persoane care postează conținut nu câștigă venituri din postări, ci o fac pentru entertainment. Deși există varianta ca cei care au mulți urmăritori să fie vânați de agențiile de publicitate care vor să ajungă la grupul lor țintă prin intermediul postărilor relevante pentru ei.

Cu peste 6 milioane de utilizatori în România, Tik Tok a reușit să depășească Instagram, iar cu Facebook concurează pentru titlul de cea mai populară rețea. 

În alte țări, utilizatorii care obțin venituri din folosirea acestei platforme sunt plătiți direct de către aplicație, însă în România nu se întâmplă asta. Cel puțin, nu încă. 

Creator Found, un program al aplicației cu un fond de sute de milioane de dolari preconizat a se ajunge în următorii ani la peste un miliard, își plătește creatorii de conținut de calitate în funcție de vizualizări. Dar, cu anumite condiții, precum vârsta care trebuie să fie mai mare de 18 ani, persoana care postează trebuie să aibă cel puțin 10.000 de urmăritori și 100.000 de vizualizări în ultimele 30 de zile, să posteze conținut original și, desigur, să respecte regulile comunității.

  Dar, România încă nu este eligibilă. Potrivit specialiștilor, programul se va extinde și în alte state, iar șansele ca și România să fie inclusă sunt destul de mari, așa cum s-a întâmplat și în cazul platformei Youtube.

Așadar, poți crea o comunitate cu mii de urmăritori, iar companiile te vor plăti cu minimum 100 de euro pentru o postare.

Estimările ne duc cu gândul la faptul că un creator de conținut cu cel puțin 100.000 de urmăritori câștigă între 200 și 1000 de dolari pe lună. La peste 1 milion de urmăritori câștigurile se ridică la mii de dolari pe lună.

Influencerii sunt plătiți în funcție de numărul de aprecieri, vizionări și comentarii la videoclipurile sponsorizate.          

Reprezentanții reclamelor sponsorizate plătesc influencerii pentru vizualizări mai mari de 1000. 

Videoclipurile dedicate sponsorizărilor brandurilor câștigă și 1000 de dolari pentru o postare ce depășește 100.000 de vizualizări. 

Prin urmare, câți bani faci din tik tok? Răspunsul este: mulți, dacă înțelegi platforma și te dedici videoclipurilor interesante și originale.

De la câți urmăritori și vizionări faci bani pe tik tok?

Tik tok nu plătește direct pentru crearea și împărtășirea videoclipurilor în România, dar în alte țări există plata prin intermediul fondului Creator, program direct al platformei. 

Dar pentru a devenit eligibil, profilul unui utilizator are nevoie de minim 10.000 de urmăritori și cel puțin 100.000 de vizualizări în ultimele 30 de zile. 

Așadar, de la câți urmăritori faci bani pe tik tok? De la 10.000.

 Începător sau nu, trebuie să înțelegi foarte bine platforma, să respecți cerințele și condițiile de monetizare. Un conținut interesant și original poate fi o șansă uriașă prin care poți deveni cunoscut, poți câștiga popularitate și sume de bani consistente. Dar este necesar un efort integrat în acest sens.

12 metode de făcut bani pe tik tok

Percepută la început ca o aplicație dezvoltată în scopul entertainmentului, cu mai mult de 800 de milioane de utilizatori, aplicația îți poate aduce sume substanțiale dacă te documentezi și creezi conținut relevant, interesant, educativ etc. 

Dar să vedem care sunt metodele prin care putem obține bani cu ajutorul acestei aplicații. 

Dacă vrei să verifici cât câștigă un anumit tiktoker, folosește calculatorul de la influencermarketinghub.com, unde după introducerea numelui profilului pe care vrei să îl verifici, îți vei satisface curiozitatea.

Cum și câți bani faci din TikTok?

 Videoclipurile scurte pot reprezenta o sursă principală sau, doar suplimentară de venit cu ajutorul aplicației, în special că a depășit Instagram și Youtube ca număr de utilizatori.

       Postezi conținut de calitate pe tik tok? Atunci, ai posibilitatea să căștigi bani frumoși din asta, de ordinul sutelor, chiar miilor de dolari. Dar înainte trebuie să:

  • alegi ce vrei să faci, ce îți place cel mai mult ca să o poți face din pasiune, iar videoclipurile să fie originale, creative și interesante;
  • editezi videoclipul la o calitate foarte bună;
  • creezi o comunitate, un public, organic sau prin cumpărare accesând  premlike.com/ro. 

Să ne reamintim că principalul venit pe tik tok provine din publicitate, emisiuni, colaborări. 

Dar, concret cum putem face bani cu tik tok?

1. Publicitatea făcută profilurilor unor persoane: de exemplu, un blogger filmează un videoclip, marchează profilul unui agent de publicitate și încasează un anumit comision din asta. Asta le va mări audiența agenților de publicitate.

Un videoclip publicitar pentru un blogger care se află la început este plătit cu sume între 4-6 euro. Numărul mare de abonați, calitatea și relevanța conținutului determină prețul unei integrări de publicitate. Promovarea produselor este foarte profitabilă.

2. Administrare plătită a altor conturi. Poți administra conturile unor bloggeri sau influenceri care nu se pricep sau timpul nu le permite. Astfel, adaugi conținut, editezi videoclipuri, în scopul menținerii profilului. 

Poți colabora ca manager de conținut, caz în care te vei ocupa doar de conținut sau ca administrator ceea ce înseamnă că sarcina ta va fi gestionarea integrală a profilului respectiv.

Câștigurile pentru astfel de joburi variază de la 150 de euro pentru un cont la sume mai mari plătite de bloggerii populari. 

3. Bani din melodii. Videoclipurile filmate pentru aceeași melodie determină utilizatorii să asculte acea melodie în întregime, iar rezultatul este recunoașterea popularității cântăreților. Muzicienii prea puțin cunoscuți plătesc tiktokerii pentru videoclipurile înregistrate cu melodii noi cu sume care variază între 2-6 euro, pentru un singur video.

4. Emisiuni live prin publicitate. Poți face o emisiune live după ce atingi un 1000 de utilizatori, iar asta reprezintă unul din principalele tipuri de venituri pentru bloggerii începători. Cum generezi bani din transmisiile live? 

  1. Publicitatea produselor, în care poți promova propriile produse, dar și produsele agențiilor de publicitate, unde publicitatea trebuie să fie pe cât posibil de naturală. 
  2. Donații.

5. Colectare de donații. Donațiile reprezintă o monedă virtuală internă, acestea fiind stocate în Portofel. Orice utilizator poate cumpăra 100 de monede, caz în care va plăti puțin peste 1 euro și pe care le poate folosi pentru cadouri sub formă de autocolante celor ce difuzează conținut live. Cel care a difuzat primește aceste cadouri în urma cărora poate retrage 80% din valoare (astea sunt donațiile). 

     Când o persoană primește un cadou virtual, acesta se transformă în diamante. Programul Diamante vă permite să le transformați în bani, pe care îi puteți retrage într-un cont PayPal (trebuie să aparțină utilizatorului respectiv), suma minimă fiind de 10 dolari. În România încă nu este foarte populară schema de câștig, dar prinde pe zi ce trece și la noi.

Cine primește cele mai multe donații? Jocurile online, recenziile interesante, emisiunile amuzante și sfaturile utile în diverse domenii.

6. Crearea de felicitări originale. Utilizatorii creativi comandă felicitări de la tiktokeri, permițându-le bloggerilor să câștige bani cu videoclipuri scurte. Pentru a accepta cereri de felicitări, trebuie să postați un anunț specific la care adaugi hashtag. Astfel, utilizatorii interesați de acest subiect te pot găsi folosind în câmpul căutare astfel de cuvinte. Printre cele mai apreciate felicitări video sunt cântecele, poezii, cele haioase. Creează videoclipuri originale, interesante și vei vedea efectul. Costul unui astfel de videoclip este de până la 6 euro. 

7. Colaborați cu Alți Tik-tok-eri. Dacă profilul tău numără peste 10 mii de abonați, poți colabora cu bloggeri ce au în jur de 5-7 mii de abonați. În ce constau colaborările? În filmare comună a videoclipurilor de la distanță cu etichetarea bloggerului, ceea ce îi ajută pe utilizatori să mărească numărul de abonați, dar principalul dezavantaj al acestei colaborări este costul redus.

8. Câștiguri Din Programe Afiliate. Încă nu există programe de afiliere interne, dar ai posibilitatea să apelezi la rețelele CPA, cum ar fi admitad.com.

Cum se câștigă bani de la terți? Un tik-toker se înregistrează în rețeaua CPA, alege un material promoțional disponibil în rețeaua respectivă, îl publică pe rețeaua sa socială și primește bani pentru utilizatorii care vizitează site-ul pe care tik-tokerul îl promovează, vizitatorii care cumpără bunuri din magazinul promovat, care se înregistrează pe site, care participă la un webinar. 

Prețul unui clic pe link este de 0,15 cenți. Problema este că nu poți posta un link direct către o altă resursă în aplicație, ci trebuie să indici celelalte conturi social media în care tu să fi postat deja linkul la care abonatul de pe tik tok ar trebui să ajungă.

9. Vinzi videoclipuri interesante, cu conținut atrăgător. Dacă ai descoperit după analize, comparații, studiul pieței, ce prinde la public, ce conținut devine viral, poți filma videoclipuri interesante la o calitate superioară a editării, pentru ca ulterior să le vinzi pe site-uri speciale de stocuri.

10. Editarea video, un serviciu de care mulți bloggeri are nevoie. Urmăriți ce se întâmplă, ce efecte atrag, care sunt foarte apreciate și de ce. Analizați, comparați și descoperiți ce poate deveni viral. Editarea unui videoclip costă între 3 și 30 de dolari, în funcție de popularitatea celui pentru care editezi și de complexitate. Poți asimila cunoștințe minime de editare cu ajutorul tutorialelor existente pe internet.

11. Programe De Parteneriat. Aduci companiei clienți iar aceasta te va plăti cu un procent din vânzări. De exemplu, sunt magazine online care vând produse cosmetice, iar tu ești un blogger nișat pe frumusețe. Filmezi un video pe tema frumuseții, faci recenzii despre produsele cosmetice și inviți abonații să acceseze pagina magazinului care vinde produsele respective folosind link-ul vostru afiliat. Fiecare client care vă vizitează primește un premiu.

12. Promovare Ca Expert. Dacă ai cunoștințe foarte multe despre un anumit subiect, o nișă, un domeniu, poți crea tutoriale, cărți ebook, seminarii, cursuri, evenimente live pe care le poți promova în aplicație.

Încearcă una sau mai multe modalități enumerate și vei afla câți bani faci din tik tok. Totul depinde de cât de creativ și implicat ești.

De unde știu câți bani am pe tik tok?

Tiktok permite procesarea plăților doar prin intermediul conturilor PayPal. Așadar, dacă monetizezi cu ajutorul acestei aplicații, trebuie să creezi un cont pe acest procesator de plăți introducând detaliile corecte despre dumneavoastră. Suma minimă care poate fi retrasă este  100 de dolari iar cea maximă este de 1000 de dolari. Durata în care este verificată și acceptată tranzacția este de minimum 15 zile. 

​​Sfaturi pentru promovarea profilului de Tik Tok

  Vrei să-ți promovezi profilul pe tik tok dar nu știi ce metodă să alegi? 

  • Apelează la diverse provocări. Prezintă produsul sau serviciul tău, sau, pur și simplu, prezintă-te pe tine într-un clip scurt, original, creativ.
  • Utilizarea inteligentă a hashtagurilor. Extrem de folositoare pe orice platformă social media, și în special pe tik tok. O metodă extrem de importantă de a prezenta conținutul. Neapărat să fie relevante. Dacă postezi conținut despre hairstylling, hashtagul trebuie să fie în această direcție. Află care sunt cele mai utilizate pe nișa ta.
  • Analizează ce fac concurenții tăi. Vezi ce prinde la public, ce fac ei și este cel mai apreciat. Inspiră-te și creează conținut asemănător, dar original, creativ.
  • Vezi care sunt orele tale de vârf. Postează conținut de câteva ori pe zi, analizează la ce ore sunt cele mai vizualizate, dar compară și calitatea acestora, originalitatea, să vezi care a prins cel mai bine la public. Dacă faci upgrade la profilul tău în Pro Account, vei beneficia de opțiunea tik tok Analytics, unde vei găsi informații despre audiența ta. Astfel vei putea programa postările, iar numărul de abonați și vizualizări va crește.
  • Crearea de conținut de către utilizatori pentru brandul tău

Încurajează utilizatorii să posteze despre produsele tale, cu hashtag sau un cod QR. 

  •  Investește în TikTok Ads prin intermediul a 4 formaturi disponibile pentru TikTok Ads:
  • Menționări ale brandului (Brand TakeOver)
  • Anunțuri video native (Video Native Ads)
  • Branded Hashtag challenge
  • Filtre și efecte de brand.

     Fiind încă în versiune Beta platforma de publicitate din aplicație, costurile sunt destul de mari. Dar dacă te hotărăști pentru această metodă de promovare, studiază cu atenție taxele, condițiile, completează formularul și așteaptă să fii contactat de un reprezentant Tik Tok.

  • Răspunde la comentarii. Încurajează-i pe cei care îți văd postările să reacționeze. Ca majoritatea platformelor social media, și TikTok apreciază engagementul vizitatorilor. Comentariile reprezintă una din modalități. Astfel vei putea interacționa cu potențialii tăi clienți. TikTok clasează comentariile după numărul de like-uri pe care le primesc.

Ce să postezi ca să devii viral

 Cum să atragi fani și vizualizări pe tik tok? 

Vrei să devii cunoscut, vrei să faci oamenii să râdă, să educi, să oferi sfaturi utile provenite din experiența ta de viață sau din domeniul în care profesezi? Ți-ai propus să produci o schimbare pozitivă în lume cu ajutorul aplicației tik tok? Atunci, îți recomandăm următoarele tipuri de postări:

  • Cum repari ceva, fie că este vorba despre obiecte mici, fie că este vorba despre reparații prin casă, arată cum sunt înainte de a le repara, dar și după. Explică pas cu pas, filmează în etape și încadrează toate filmulețele într-un documentar
  • Rețete prezentate pas cu pas. Gospodinele vor adora acest tip de content, pentru că vor putea să prepare o bucurie delicioasă familiei
  • Tutoriale despre modă, makeup, manichiură, îngrijire personală. Care femeie nu își dorește să testeze metode noi de înfrumusețare?
  • Dacă ești om de afaceri, ajută-i pe alții să învețe din experiențele tale plăcute sau neplăcute
  • Dansuri pe orice gen de muzică. Sunt antrenante, energice, pline de viață și care revigorează psihicul
  • Provocări – experiențe precum Ice Bucket Challenge. Vezi clipurile în trend și adaugă-l pe al tău
  • Videoclipurile cu animale, în special puiuți, sunt extrem de apreciate
  • Clipuri relaxante, care induc liniște, precum apa curgând, păsări ciripind, întinderea nesfârșită a oceanului

Top cei mai bogați tik tok-eri

Îți imaginezi că sunt persoane în lume al căror cont pe tik tok le aduce milioane de dolari și de urmăritori? Vorbim despre starurile aplicației, ce dispun de abilități incredibile de a pompa serotonină cu ajutorul videoclipurilor scurte. 

       Potrivit Forbes, ei sunt cei mai bogați tik tokkeri din lume, la ora actuală.

  1. Charli D’Amelio, cu un câștig de 17,4 milioane de dolari și peste 133 de milioane de urmăritori este pe primul loc în topul celor mai bine plătiți influenceri ai tik tok-ului. Dansatoare de succes, clipurile postate i-au adus faima de care se bucură.
  2. Dixie D’Amelio, cu un câștig de 10 milioane de dolari și peste 57 de milioane de urmăritori. Sora mai mare a primei clasate, cu talent uriaș în ale cântatului. 
  3. Addison Rae câștigă anul 8.5 milioane de dolari și se bucură de 86 de milioane de urmăritori, postând clipuri scurte în care dansează. 
  4. Bella Poarch, cu venituri anuale din tik tok de 5 milioane de dolari și cu o comunitate alcătuită din 87 de milioane de urmăritori.

           Josh Richards: pe același loc datorită faptului înregistrează același venit  anual din tik tok de 5 milioane de dolari cu peste 26 de milioane de urmăritori. 

  1. Kris Collins, ale cărei câștiguri anuale din tik tok se ridică la 4.75 de milioane de dolari, cu peste 42 de milioane de urmăritori. 

Bun, acesta este clasamentul celor mai urmăriți și, implicit celor mai bogați tik tokeri, dar cum stau lucrurile în România în această rețea, care probabil este cea mai folosită în prezent? 

           Care sunt cei mai urmăriți influenceri din România?

  1. Andra Gogan, cea mai apreciată în aplicație, cu 9,7 milioane de urmăritori
  2. Dania Mihaiu, 3,9 milioane de urmăritori
  3. Cătălin Ionuț, 2,2 milioane de urmăritori
  4. Marius Elisei, 1,7 milioane de urmăritori
  5. Claudiu Iosif Saraj,  1,5 milioane de urmăritori
  6. Bibi, 1,5 milioane de urmăritori
  7. Cristina Almăşan, 1,2 milioane de urmăritori.

Postări haioase, interesante, întâmplări din viața de zi cu zi, talente pe care le au din belșug, postări cu și despre membrii familiiei, acești tineri reușesc să creeze conținut energic, motivațional de multe ori și cu care este imposibil să te plictisească.

 Câți bani faci din tik tok? După cum am văzut, răspunsul este foarte mulți, dar pentru a ajunge la astfel de sume, implicarea, dedicarea, creativitatea și originalitatea trebuie să se afle la cote superioare. Este o aplicație care atrage din ce în ce mai mulți utilizatori, dar foarte atrăgătoare ca și funcționalități. 

 Conținutul existent îți provoacă tot soiul de stări, de la amuzament și entertainment la meditație, melancolie, tristețe, dar care te ajută să regândești unele viziuni pe care le ai asupra vieții și dimensiunilor sale.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lasă un răspuns

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Principiul Pareto

Principiul Pareto

Simți că ai foarte multe activități dar totodată nu ai timp pentru nimic? La finalul zilei ajungi acasă obosit spunând că ai avut o zi

Influencer marketing

Influencer marketing

Influencer marketing este o formă de marketing online pe care o adoptă din ce în ce mai multe branduri. Această expresie este la modă de

Comportamentul consumatorului

Comportamentul consumatorului

‘You can’t be seen until you learn to see’, Seth Godin. În fiecare zi iei decizii. Deși pare de necrezut, este adevărat. Zilnic hotărăști ce

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce