Social media manager

Social Media Manager

Cuprins

Cum ar putea fi definit un social media manager?

Un personaj creativ care transformă invizibilul în vizibil.

Sursă foto: expats-paris

Vrei ca afacerea ta să prospere? Ți-ai propus ca în scurt timp, câteva luni, un an, doi, ca produsul sau serviciul pe care-l oferi să ajungă la cât mai mulți oameni?

Vrei să vorbești în numele propriului brand? Sau să le reprezinți pe cele care-ți plac? 

Fii sau alege cel mai bun social media manager!

Vizibilitatea unui brand pe care îl reprezinți în mediul online este asigurată de un social media manager. Acesta se ocupă, de promovarea pe platformele social media. 

Este persoana responsabilă de crearea strategiei și campaniei de marketing. Este cel care determină consumatorul, prin anumite modalități, să interacționeze cu brandurile pe rețelele de socializare, Facebook, Instagram, LinkedIn etc. 

Pentru a avea rezultatele dorite, un social media manager trebuie să știe să comunice prin intermediul storytelling-ului, să aibă o idee clară despre ce înseamnă impactul vizual al unei imagini sau videoclip și abilitatea de a analiza ce este relevant pentru publicul căreia i se adresează.

Rețelele de socializare au devenit un element cheie de marketing datorită avantajului de a identifica și învăța mai multe despre nevoile, dorințele și frustrările consumatorului.

1. Ce înseamnă social media manager?

Sursă foto: pixabay

Un social media manager poate fi perceput ca o scurtătură spre succesul unei afaceri. Drumul spre creșterea ratei de conversie, a generării de leaduri.

Studiile arată că 92% dintre oameni, folosesc platformele social media. Inclusiv antreprenorii, companiile etc. care au nevoie de promovare în mediul online, care vor să devină vizibili pentru publicul lor țintă. 

Un social media manager este vocea brandului pe canalele de social media. Vorbește despre el, îi relevă viziunea, obiectivele și dorințele. 

Este acea persoană care răspunde la comentarii, creează strategii și campanii de promovare, precum și un conținut relevant pentru o audiență specifică. 

Promovarea pe platformele social media este cea mai eficientă cale de promovare a unui produs, serviciu, brand.

2. Calitățile unui specialist în social media

Sursă foto: pixabay

Creșterea preferințelor consumatorului de a utiliza canalele social media în scopul comunicării cu brandurile preferate provoacă antreprenorii, companiile etc, să acorde atenție deosebită celor foarte bine echipați pentru a gestiona relația cu publicul țintă. 

Hiring the best is your most important task” –  Steve Jobs

Social media înseamnă marketing, PR, sales și customer service, toate la un loc, de multe ori, într-un singur om. Fiecare social media specialist trebuie să fie înzestrat cu anumite caracteristici specifice și abilități unice, care-l vor ajuta să dezvolte și să mențină reputația brandului.

Nu este suficient ca un specialist în social media să posede cunoștințe doar  rețelele de socializare. 

Pentru ca afacerea să aibă șanse mari de a deveni vizibilă publicului țintă, un social media specialist trebuie să aibă câteva calități fără de care îi este greu să gândească, să creeze, implementeze și să monitorizeze campaniile brandului respectiv.

Așadar, calitățile unui specialist în social media sunt:

  • Curiozitatea imperativă despre tot ce îl înconjoară, despre brandul pe care îl reprezintă, despre grupul țintă căreia i se adresează, despre nevoile, dorințele și frustrările acestuia. 
  • Îi place să citească. Lectura, indiferent de carte, dezvoltă gândirea, imaginația și creativitatea. Îmbogățește vocabularul, fapt extrem de important în crearea unui conținut de calitate. Te ajută să faci asocieri, conexiuni între cultura ta generală, obiectivele brandului și mesajul pe care îl postezi. A te diferenția de restul presupune un nivel ridicat de cultură și inteligență.
  • Pasiunea. Printre cele mai importante calități ale unui social media specialist. Dedicarea și implicarea în creșterea vizibilității brandului provin din pasiunea pentru ceea ce face.
  • Să scrie într-un limbaj conversațional. Postările pe rețelele de socializare nu trebuie să fie confundate cu o reclamă, ci trebuie să angajeze interacțiunea celor care văd mesajele.
  • Reacție imediată la comentariile celor care interacționează cu pagina brandului.
  • Creativitate, originalitate și atenție la detalii. Încearcă să te diferențiezi de restul. Cel mai mic detaliu se poate transforma într-un succes sau, dimpotrivă, într-un eșec. Dar mare grijă! Eșecul unui mesaj poate însemna eșecul afacerii!
  • Concordanța mesajelor cu obiectivele campaniei și brandului. Ceea ce postezi trebuie să reflecte întocmai viziunea și obiectivele brandului.
  • Respectarea confidențialității.
  • Maturitatea emoțională. Ce scriu alții, nu este despre tine. Nu lua nimic la modul personal.
  • Empatie și răbdare. Un social media specialist va arăta consumatorului că îi pasă de nevoile lui. Trebuie să te pui în pielea lui, să îl înțelegi, fapt care se va transforma într-un serviciu grozav de customer care.
  • Abilitatea de a recunoaște leaduri. Cum social media este locul în care oamenii își împărtășesc părerile și experiențele, de-aici se pot desprinde o mulțime de întrebări, nevoi, probleme pe care tu, ca social media specialist le vei recunoaște ca oportunități de a aduce clientul aproape.
  • Sense of humour. Dar nu de amator. Trebuie să știi când și cum simțul umorului salvează situații neplăcute, transformându-le în ocazii.
  • Abilitatea de a rezolva, nu escalada conflictele. Am devenit din ce în ce mai agitați, nerăbdători să ni se rezolve problemele, iar dacă nu se întâmplă rapid, totul degenerează în conflict. Așa că încearcă să rezolvi orice problemă apărută și experiența utilizatorului cu brandul tău va fi una extraordinară, fapt care-l va motiva să revină.
  • Abilități de storytelling. Cui nu-i plac poveștile? Povestea creează emoție, iar emoția se transformă în lead.
  • Gestionarea eficientă a timpului și o planificare ca la carte. Organizarea trebuie să fie un alt punct forte al unui social media specialist.
  • Impactul vizual al unei campanii. Orice mesaj însoțit de o imagine sau un videoclip, trebuie să aibă un impact vizual semnificativ. Și, neapărat, trebuie să existe o legătură clară și puternică între cele două. Remember! O imagine înseamnă cât 1000 de cuvinte.
  • Talent pentru înțelegerea statisticilor. Analiza și înțelegerea statisticilor, măsurarea rezultatelor reprezintă un reper pentru îmbunătățirea unei campanii sau pentru viitoarele, și atunci, trebuie traduse în cel mai bun mod cu putință.
  • Spirit de echipă. Un social media specialist lucrează de multe ori și cu alți colegi, copywriteri, content writeri, specialiști facebook ads etc.
  • Dorința de a învăța instrumente noi de marketing, de implementare și măsurare.

3. Responsabilitățile unui social media manager

Sursă foto: pixabay

Social media manager. Un personaj care transformă invizibilul în vizibil. Cam așa s-ar traduce un astfel de specialist. Dar cum face asta? Care sunt responsabilitățile lui ce-l vor ajuta să-și îndeplinească obiectivul într-un mod eficient? 

Le vom trasa în 4 categorii, fiecare având punctele sale:

3.1. Crearea strategiei de Social Media

Crearea strategiei de social media este cheia spre rezultate performante. Concentrează-te pe cele mai potrivite rețele de socializare. Creează profilul grupului țintă și identifică pașii care duc la atingerea obiectivelor.

  • Crearea unei strategii social media. Definești scopul prezenței brandului pe rețelele de socializare și cum intenționezi să ajungi acolo. 
  • Stabilirea bugetelor pentru activitățile de social media. O strategie implică asigurarea resurselor pentru atingerea rezultatelor dorite. Ce compromisuri trebuie să faci?Ce indicatori vei avea de măsurat?
  • Planificarea campaniilor în social media, a fazei de execuție, a programărilor activităților zilnice.

3.2. Implementarea în social media

În această etapă trebuie să măsori și să analizezi rezultatele obținute. Cât de vizibil a devenit brandul, câte leaduri a generat etc. Există o mulțime de indicatori pe care îi poți seta în funcție de obiectivele campaniei.

  • Gestionează campaniile în social media și activitățile de zi cu zi. Înregistrează rezultatele și păstrează canalele de comunicare deschise pentru a trata orice problemă ivită în mediul dinamic al platformelor de socializare.
  • Gestionează prezența pe rețelele sociale. Postează conținut nou, updatează-l pe cel vechi, răspunde la comentarii, distribuie material postat de fani, clienți și de influencerii populari.
  • Brand advocacy. Creează legături cu bloguri, forumuri și influenceri. Creează o rețea de ambasadori ai brandului. 
  • Angajează-te în conversații și răspunde la întrebări.

3.3. Crearea de conținut pentru social media

Un element foarte important care trebuie să creeze emoție, interes și acțiune pentru brandul respectiv. Un element care trebuie să convertească. 

  • Postează conținut relevant și de calitate unde consideri că are șanse să fie distribuit, nu doar pe profilul social.
  • Dacă există un blog, postează. Scrie în fiecare zi. Scrie ceva ce poți folosi ca și conținut. Crește progresiv numărul de postări.
  • Creează și încarcă videoclipuri pe youtube, facebook și instagram. Găsește cel mai bun content pe care l-ai scris și transformă-l în versiunea video.
  • Creează și menține un calendar editorial pentru social media și programarea postărilor.

3.4. Monitorizarea social media

Monitorizarea te va ajuta să dezvolți campanii mai bune, să scrii strategii mai eficiente decât a celor create până atunci. 

Ce implică monitorizarea?

Măsurarea eficienței acțiunilor întreprinse de un social media manager pentru a descoperi care sunt cele mai profitabile pentru brand și evaluarea rezultatului investiției (ROI) care poate fi făcută cu indicatorii de performanță (KPI) și a metricilor stabiliți anterior.

  • După crearea și executarea strategiei de social media, trebuie să măsori rezultatele, în funcție de proprii metrici. Cât de cunoscut a devenit brandul, ce leaduri a generat etc.
  • Analizarea și evaluarea campaniilor și strategiilor social media.
  • Redactarea unui raport zilnic/săptămânal/lunar despre eficiența campaniilor, raport care va sumariza ce se întâmplă cu campania.
  • Monitorizarea trendului în social media.
  • Monitorizarea principalilor concurenți din social media.
  • Monitorizarea spațiului social, a subiectelor relevante și conversațiilor.
  • Înțelegerea impactului din social media asupra traficului.

4. Salariu ca social media manager

Sursă foto: pexels

Este firesc să ne întrebăm care este salariul unui social media manager. Dar trebuie să luăm în considerare și următorul aspect. Poate să aleagă între a fi angajat cu contract individual de muncă într-o corporație, companie, organizație etc sau să devină freelancer, situație în care problema va fi tratată diferit.

Salariul unui social media manager

Salariul un om de marketing, publicitate, PR, angajat în România, variază între 2750 de lei și 8000 de lei. Acest venit este obținut în funcție de specializarea și capacitatea de a te impune. De rezultatele semnificative care te vor ajuta să negociezi salariul. Este evident și de ce.

Ca freelancer, poți alege proiecte punctuale, de scurtă durată sau de lungă durată. În ambele cazuri, vei fi plătit în funcție de experiență, de rezultatele anterioare, de cele pe care le obții în timpul derulării contractului respectiv, de popularitatea brandului, de capacitatea ta de a negocia etc.

5. Pregătirea necesară pentru a deveni social media manager

Sursă foto: pexels

Cuvântul ‘pregătire’ poate fi perceput ca existența unei diplome sau a unui certificat pentru a profesa sau a desfășura o activitate într-o anumită poziție pe care vrei să o ocupi.

Da, este adevărat că în unele situații sunt cerințe de acest gen, cum ar fi o diplomă de licență în marketing sau business. Sau, cei care te angajează sau pentru care vei lucra ca reprezentant al brandurilor lor, pot solicita certificate de social media management, digital marketing, content marketing etc. Dar sunt puține astfel de cazuri.

Important este ca rezultatele tale trebuie să arate că ești omul de care brandurile au nevoie. Că își pot atinge obiectivele afacerii cu ajutorul tău.

Până acum am discutat despre pregătirea sub forma anilor de studiu în domeniu.

Dar care sunt abilitățile specifice pe care trebuie să le aibă un social media manager?

  • Social media marketing și/sau PR.
  • Dezvoltarea strategiilor de social media și marketing.
  • Generare de leaduri, vânzări, social media, construirea și menținerea unei comunități.
  • Cunoașterea canalelor social media, a modului de a se folosi de puterea acestora pentru a putea construi un renume brandului pe care îl reprezintă.
  • Utilizarea instrumentelor de analiză și abilitatea de a adapta strategia de marketing în funcție de rezultatele analizei, de indicatori.
  • Generarea de idei, de conținut atractiv care să devină viral.
  • Gestionarea conținutului de pe site.
  • Scrierea mesajelor și a titlurilor care atrag, care promovează brandul.
  • Abilități de research.
  • Capacitatea de a învăța oricând, de a se adapta, de a fi la curent cu instrumentele noi de măsurare și analiză.
  • Foarte bune cunoștințe SEO.
  • Expertiză Social Media. Ce tip de conținut funcționează pe fiecare platformă, în ce momente ale zilei sau săptămânii sunt online oamenii, cum să optimizeze conținutul.
  • Customer service. 50% din clienți preferă brandurile care au grijă de ei, care le ascultă nevoile și le rezolvă problemele atunci când apar.
  • Visual intelligence. La fel de important ca abilitatea de a scrie. Trebuie să ști să creezi sau să alegi acele clipuri sau imagini care au șanse mari să deveni virale. Poți încerca să transformi în video mesajul scris.

Abilități organizaționale ale unui social media manager

Este foarte posibil să cooperezi și cu alți specialiști în promovarea brandului și atunci este important să poți comunica eficient cu aceștia.

Necesar:

  • Abilități de comunicare eficientă.
  • Abilitatea de a lucra sub presiunea termenelor scurte.
  • Capacitatea de prioritizare și de a lucra pe mai multe proiecte.
  • Abilitatea de a lucra independent și flexibil.
  • Proactivitate.

6. Cum știi dacă ți se potrivește poziția de social media manager

În România, un social media manager este luat în derâdere de cei care nu au habar despre ce presupune această poziție. Întrebările celor cu care intri în contact și cu care discuți despre ceea ce faci, sunt de obicei “tu ești aceea sau acela care postează toată ziua pe facebook?”, sunt greu de acceptat.

Sau, o altă situație frecvent întâlnită. Cei care te angajează așteaptă să creezi un mesaj în câteva minute și care să devină viral și să atragă zeci de mii, sute de mii de vizualizări, distribuiri. Nu există așa ceva, nu în scurt timp.

Social media înseamnă interacțiune cu oamenii, înseamnă construirea unei comunități în mod organic prin conținut de calitate și relevant.

Poziția de social media manager nu este pentru cei care nu au răbdare, care nu pot avea o viziune asupra unui brand, care nu au capacitatea de a înțelege.

Trebuie să fie complet dedicat oricărui brand pe care îl promovează. Trebuie să i se citească pasiunea pe chip, trebuie să poată comunica eficient, să se poată adapta la orice și oricine. Dacă nu există aceste calități, poziția de social media manager este posibil să nu fie potrivită pentru tine.

Analizează! Analizează! Analizează! Și, apoi, decide!

7. Freelancer vs angajat într-o companie

Un social media manager se va ocupa de prezența și dezvoltarea unei afaceri în mediul online.

Să luăm cazul unui social media manager angajat. Care ar fi avantajele și dezavantajele unei asemenea poziții încheiate cu un contract individual de muncă?

Sursă foto: pexels

Avantaje:

  • Stabilitatea unui venit.
  • Plata contribuțiilor către stat este sarcina angajatorului.
  • Socializarea, interacțiunea cu un grup mare de oameni.
  • Beneficii, bonusuri incluse în pachetul salarial.
  • Training gratuit, tabere specifice, tematice, team build-uri.

Dezavantaje:

  • Lucrezi doar pentru o companie.
  • Programul de lucru trebuie respectat întocmai.
  • Lucrezi pentru cine ți se cere.

Acum, hai să privim cazul unui social media manager freelancer.

Sursă foto: pexels

Avantaje:

  • Flexibilitatea programului.
  • Posibilitatea unor câștiguri mult mai mari, în funcție de experiență, abilități, numărul de ore, reputația brandului.
  • Posibilitatea de a lucra pentru mai multe proiecte.
  • Petreci mai mult timp cu familia.

Dezavantaje:

  • Existența unei forme legale, deși acest aspect nu ar trebui să fie un dezavantaj, decât din perspectiva taxelor mari existente în unele cazuri.
  • Va trebui să te descurci singur cu plata contribuțiilor la stat.
  • Riscul unei organizări și planificări ineficiente.
  • Riscul de nerespectare a termenelor limită.
  • Nesiguranța unui venit lunar.

Avantaje și dezavantaje există în ambele situații, angajat sau freelancer. Important este să identifici nevoile tale, dorințele, să-ți analizezi foarte bine abilitățile și capacitatea de a gestiona singur toată afacerea.

Dacă ești organizat, vrei un câștig mai mare, te pricepi foarte bine la ceva, ești sociabil, comunicativ și poți întreține relații valoroase cu oamenii, ți se potrivește varianta de freelancer.

În schimb, dacă îți place să mergi la birou și te omoară gândul administrării unei afaceri, rămâi la jobul pe care îl ai, sau învață să te ocupi și de administrare.

Varianta cea mai bună este să începi în paralel, pentru că astfel vei știi cum te adaptezi, ce poți face, în cât timp etc.

8. Ce trebuie să stăpânești dacă vrei să ai succes ca social media manager

Sursă foto: pixabay

Până acum, am văzut care sunt calitățile unui bun social media manager, care sunt responsabilitățile lui. Dar ce trebuie să știe, ce cunoștințe trebuie să aibă ca să poată fi un om de succes pentru orice brand pentru care lucrează?

  • Cunoștințe de marketing. Cum să creezi o strategie de publicitate și să promovezi un produs, digital marketing, cunoștințe solide de research, cum să creezi o călătorie eficientă a consumatorului, cum să creezi un plan de marketing.
  • Content writing și copywriting. Cum promovezi o campanie cu ajutorul conținutului. Cum determini oamenii să deschidă mailurile. Aplicarea formulelor de copywriting. Cum să scrii titluri care convertesc. 
  • Social media marketing. Cum promovezi pe facebook. Facebook Ads Manager, cel mai popular instrument de promovare. Totul despre rețelele de socializare. Crearea primei reclame pe facebook. Instalarea Facebook Pixel. Strategii de promovare.
  • Cunoștințe SEO. Cum optimizezi site-ul pe google. Cum optimizezi conținutul. Cum crești și cum măsori traficul pe un site. Cum atragi trafic organic.
  • Cunoștințe despre email marketing. Cum crești rata de deschidere a emailurilor. Bazele email marketingului.

9. Provocările unui social media manager

Sursă foto: pixabay

Marketingul în social media s-a transformat pentru brandurile moderne de la ‘ar fi plăcut să avem un social media manager’ la ‘trebuie să avem’.

Puterea platformelor social media poate fi dedusă cu ușurință din 3 elemente care se întâmplă în online.

  • În fiecare zi, 45% din întreaga populația globului dedică peste 2 ore rețelelor de socializare.
  • Peste 70% din marketeri consideră social media extrem de eficientă pentru promovare.
  • Reclamele din social media determină utilizatorii, peste 80%, să decidă asupra achiziționării unui produs sau serviciu.

A fi un bun social media manager este oarecum dificil, din cauza evoluției tehnologiei și trendurilor extrem de schimbătoare în social media. Iar asta poate fi destul de challenging.

Care sunt cele mai mari 5 provocări cărora un social media manager trebuie să le facă față? Care sunt soluțiile acestor provocări?

Social media poate fi un mister dacă nu ești familiar cu modul în care funcționează. Înțelegerea provocărilor te va ajuta să găsești rapid soluții pentru contracararea acestora.

Provocarea nr. 1. Definirea obiectivelor de marketing.

Sursă foto: pexels

Surprinzător cum un social media manager se chinuie să stabilească obiectivele campaniei de marketing care să se alinieze cu obiectivele de business. Pentru mai mult de 45% asta reprezintă cea mai mare provocare.

Așadar, dacă obiectivele nu sunt bine definite, va fi greu să măsori performanțele, fapt care va afecta bugetul viitoarelor campanii.

Care este soluția acestei provocări?

  • Începe cu o imagine de ansamblu a obiectivelor. Descoperă adevărata misiune a brandului, de ce se află în social media. Astfel vei identifica mai ușor obiectivele afacerii. Planifică obiectivele de promovare în social media. 
  • Setează obiective SMART pentru fiecare campanie. Aceste obiective te ajută să nu deviezi de la bugetul setat.
  • Specific. Definește platforma și tipul de interacțiune.
  • Măsurabil. Poți utiliza analytics pe fiecare rețea de socializare pentru a măsura rata de angajament și reach. 
  • Realizabil. Asigură-te că obiectivul poate fi realizat atât prin campanii organice, cât și plătite.
  • Realist. Setează un obiectiv pe care îl poți atinge într-o anumită perioadă, bazat pe experiențele anterioare.
  • Încadrat în timp. Trebuie să definești foarte bin perioada pentru a putea să calculezi valori precise.

Cu cât obiectivele sunt mai SMART, cu atât campaniile vor fi mai eficiente.

Provocarea nr. 2. Identificarea celei mai potrivite platforme.

Sursă foto: pixabay

Prea puțini conduc un research ca la carte, astfel încât să identifice platforma pe care publicul lor țintă se regăsește. A investi în platforma nepotrivită poate mări bugetul destul de mult, în special dacă folosești frecvent reclame plătite. Trebuie acordată maximă importanță acestui aspect.

Care este soluția acestei provocări?

De exemplu, dacă vrei să creezi o conexiune cu consumatorul, Twitter este cea mai potrivită platformă. Pe de altă parte, Instagram este potrivită dacă ți-ai propus să motivezi influencerii să distribuie brandul pentru a-l face cunoscut.

Alocă timp să-ți cunoști bine audiența căreia vrei să te adresezi. Pe ce platformă sunt activi? Care sunt principalele lor activități în social media? Studiază profilul demografic. Află detalii despre sex, vârstă, locul de unde accesează social media. Apoi, întâlnește-i pe platformele respective. Sunt mulți care depind de natura afacerii tale.

Brandurile B2C trebuie să fie active pe platforme vizuale ca Facebook și Instagram pentru a atrage atenția consumatorilor. Brandurile B2B ar trebui să posteze frecvent pe LinkedIn pentru identificarea conexiunilor cu brandurile relevante pentru ei. Este important să urmărești și competitorii.

  • “Out of sight, out of mind” este foarte real pentru utilizatorii social media. Dacă nu ai o prezență puternică pe canalele de socializare pe care competitorii tăi sunt activi, vei pierde oportunitatea multor conversații benefice. Descoperă canalele pe care concurenții sunt prezenți. Apoi, gândește cum îți vei face prezența acolo.

Provocarea nr. 3. Înțelegerea audienței targetate.

Sursă foto: pixabay

Multe branduri dețin afaceri extraordinare în magazine, dar în plan de social media eșuează. Diferența constă în faptul că în magazinele fizice, clienții sunt cei care caută o anumită marcă, în timp ce pe rețelele de socializare, mărcile trebuie să caute clienții. Și, unele dintre ele nu au habar cum să facă asta.

Se întâmplă deseori ca un social media specialist, să creeze conținut și de-abia apoi să vadă care este publicul țintă. Consideră că un content grozav duce la conversie, chiar dacă nu este targetat. Greșită abordare! Să zicem că un conținut bun ar putea genera engagement, însă este foarte posibil să nu genereze leaduri dacă nu este adaptat nevoilor publicului țintă.

Marketingul fără direcție se bazează pe abordarea de tip ‘spray and pray’ care nu prea aduce vânzări. Mai mult chiar, poate afecta credibilitatea brandului. Riști să fi blocat sau raportat dacă bombardezi oameni cu conținut irelevant.

Un studiu despre motivele pentru care oamenii dau unfollow brandurilor pe social media arată așa:

  • Customer care neglijent, 56%.
  • Conținut irelevant, 51%.
  • Prea multe reclame ale brandurilor, 43%.
  • Vorbesc despre politică sau probleme sociale, 34%.
  • Ignoră postări sau mențiuni de la oameni, 29%.
  • Se folosesc de influenceri pentru a vinde produse, 14%.

Sursă: media.sproutsocial.com

Care este soluția acestei provocări?

Știi care este consumatorul tău ideal? Ai creat profilul buyer persona? Explorează baza de date existentă, analiza reclamelor și lista de abonați prin e-mail. Acum, creează un avatar al clientului ideal din datele pe care le-ai colectat.

Verifică informațiile în profunzime. Câți copii are clientul tău ideal? Cum își petrec weekendurile? Ce muzică ascultă? Colectează toate informațiile relevante pentru afacerea ta sau pentru cea pe care o reprezinți. Poți analiza conversațiile cu clienții despre marca, produsul și nișa ta. Trebuie să înțelegi ce le place și ce nu pentru a modela obiectivele și conținutul campaniei.

Asta te va ajuta să înțelegi ‘de ce-ul’ din spatele acțiunilor unui consumator. De ce urmăresc o anumită platformă? De ce folosesc butonul ‘unfollow’ pentru brandul tău? De ce volumul de mențiuni despre brand este scăzut? Folosește aceste descoperiri pentru a stabili o conexiune cu consumatorul și creează un content atrăgător.

Provocarea nr. 4. Scăderea acoperirii organice și a ratei de engagement.

Sursă foto: pexels

În timp ce acoperirea organică scade, costul reclamelor plătite crește. Mărcile se luptă pentru un echilibru între obiective și buget.

Care este soluția acestei provocări?

Fă astfel încât platformele să lucreze pentru tine. Cunoaște foarte bine algoritmii. Dacă Instagram este principala ta platformă, folosește Instagram Stories. Au rate mari de engagement și îți permite să spui povestea brandului într-un mod efectiv. A fi live este un mod simplu să-ți maximizezi acoperirea organică. Poți colabora cu influenceri pentru găzduire de interviuri, podcasturi și sesiuni de Q&A.

Optimizează conținutul social pentru orele potrivite de postare. Marketingul video este crucial în zilele noastre. Folosește videoclipuri pentru a prezenta cunoștințele și pentru a remedia problemele clienților. Determină cumva urmăritorii să partajeze conținut pe care îl poți reutiliza pe conturile tale de rețele sociale. Dovada socială va spori credibilitatea brandului.

Provocarea nr. 5. Creșterea costului cu publicitatea.

Sursă foto: pexels

Brandurile renumite pot prefera să cumpere implicare prin reclame plătite pe rețelele sociale. Dar chiar și asta devine o provocare. Costurile publicitare cresc, iar concurența este din ce în ce mai serioasă. Devine din ce în ce mai greu să-ți recuperezi investiția și să faci profit din reclamele plătite.

Un motiv din spatele acestei tendințe este popularitatea imensă a reclamelor plătite, în special a reclamelor Facebook. În trimestrul III al anului 2019, pe Facebook erau 7 milioane de agenți de publicitate activi.

Care este soluția la această provocare?

Pe Facebook, sunt disponibile multe opțiuni de plasare, cum ar fi fluxul de știri pentru dispozitive mobile sau desktop, reclame din panoul din dreapta, messenger ads și Rețeaua de public Facebook. Optează pentru plasarea mobilă, deoarece Facebook are o bază extinsă de utilizatori în rândul utilizatorilor de telefonie mobilă.

Dacă vrei să afli mai multe despre diferitele formate de anunțuri și destinații de plasare, consultă rapoartele trimestriale privind veniturile Facebook. Vei avea o idee bună despre afișările unice ale anunțurilor pe care fiecare format le obține într-o zi.

Pregătit să înfrunți aceste provocări? Fiecare tip de marketing vine cu propriul set de provocări. Social media marketing nu este excepția. Folosește tipurile și strategiile amintite mai sus pentru a crea o vizibilitate și credibilitate brandului reprezentat.

10. Ce nu ți se spune atunci când vrei să devii social media manager

Sursă foto: reetugraphicdesigner

Să fii plătit pentru a posta pe rețelele populare de socializare, pentru mulți, este un vis devenit realitate. Statisticile ne spun că gradul de satisfacție al unui social media manager este de 3.8 din 5 puncte, adică destul de bine. Lista publicată de CNNMoney/PayScale a top 100 de cariere cu creștere uriașă, plătite foarte bine și satisfăcătoare, conține și poziția de social media manager, aceasta ocupând locul 42 în lume.

Dar cum arată de fapt munca unei astfel de poziții?

Ce este avantaj și ce este dezavantaj?

Avantajul nr. 1. Vei fi plătit pentru a petrece timp pe rețelele de socializare, aproape 8 ore /zi, să fi cu ochii pe influenceri, să descoperi ce conținut devine viral, să adaugi voce și creativitate postărilor pe care le faci.

Dezavantajul acestui avantaj. Studiile dovedesc că utilizarea excesivă a rețelelor de socializare este asociată cu izolare socială, scăderea imaginii de sine, anxietate, și chiar depresie.

Soluția. Organizare și planificare eficientă.

Avantajul nr. 2. Munca ta are potențialul de a deveni virală sau de a avea un impact pozitiv. Este incitant faptul că postarea ta poate deveni virală. Gândul că poți fi apreciat și inclus în lista cu ‘cele mai bune postări din rețelele sociale’ este magnific.

Să vedem ce spune Mary Kearl de la Noodle despre ceva extraordinar ce i s-a întâmplat!

‘Am scris postări pentru conturi influente de pe rețelele sociale, am apreciat postările companiei mele pe rețelele sociale sau în care au fost implicate celebrități și am postat videoclipuri care au fost distribuite de mii de ori. Într-unul dintre cele mai neașteptate momente ale carierei mele, am reunit un sportiv cu verigheta pe care a pierdut-o în timpul Maratonului din New York.’

Repostarea cererii sale de ajutor pentru găsirea inelului a fost împărtășită de peste o mie de ori. Drept urmare, maratonistul și-a primit inelul înapoi și a putut să-l cunoască pe voluntarul care l-a găsit. Povestea a ajuns să primească acoperire media în Runners World și ABC News.

Dezavantajul acestui avantaj: Mistakes can go viral, too. O postare neglijentă sau insensibilă poate deveni una dintre „cele mai mari greșeli de pe rețelele sociale”.

Soluția. Nu sări peste elementele fundamentale, cum ar fi corectarea și recitirea mesajului înainte de a fi publicat.

Avantajul nr. 4. Vei primi feedback rapid despre ceea ce faci. Studiile arată că primirea aprecierilor determină creșterea performanțelor. Satisfacția ta când rata de engagement cu postările tale crește, este uriașă.

Dezavantajul acestui avantaj. Trebuie să evoluezi constant pentru a-ți menține performanța ridicată. Când apar modificări, trebuie să revizuiești strategia de conținut, fapt care va duce, inițial, la scăderea ratei de engagement.

Deci, alegi să faci o carieră din poziția de social media manager? Este cea mai potrivită pentru tine? Doar tu vei ști dacă potențialele avantaje depășesc potențialele dezavantaje. Dacă îți dorești un rol creativ în care gândirea rapidă este solicitată și foarte apreciată, și căruia îi poți face față, atunci această carieră poate merită explorată în continuare.

Nu există o cale clară pentru a deveni un manager de social media, dar adesea angajatorii acordă preferință celor cu diplome în jurnalism, comunicare, marketing, studii media, relații publice, publicitate sau un domeniu similar.

Gândește! Analizează totul! Ia cea mai bună decizie pentru tine!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări