CPA marketing

CPA marketing

Cuprins

CPA, acronimul care definește „Costul per acțiune”, reprezintă o metodă de afiliere prin care se câștigă bani destul de ușor, mai ales dacă reușești să livrezi un număr foarte mare de vânzări. 

Cu alte cuvinte, business-ul plătește afiliatului un anumit procent din valoarea produsului pe care afiliatul, prin metodele sale de promovare, a reușit să-l vândă. Descoperă în continuare tot ce trebuie să știi despre CPA marketing și cum funcționează!

Ce este CPA marketing?

Dacă te întrebi ce este CPA marketing, lucrurile sunt destul de simple: reprezintă o formă de venit pasiv prin care o persoană care reușește să vândă produsul unui anumit brand, business și, astfel, primește un anumit comision din prețul acestuia. Valoarea comisionului diferă în funcție de clauzele afilierii, putând fi mai mare sau mai mică.

În general, comisionul este plătit atunci când o persoană, îndrumată de către terțul afiliat, cumpără un anumit produs, se înscrie într-o campanie de testare, participă la sondaj de piață, vizionează o reclamă ori oferă un feedback dacă deja a cumpărat produsul. 

Afiliaților li se plătește comisionul atunci când persoana îndrumată a îndeplinit cu succes cerințele.

CPA marketing versus afiliate marketing

Spre deosebire de afiliate marketing, în care afiliații sunt plătiți cu un anumit comision din valoarea produsului doar în momentul în care reușesc să aducă persoane care achiziționează respectivul produsul, CPA marketing reprezintă o formă de afiliere în care ți se oferă comision chiar prin simpla completare a unui sondaj de către persoana pe care ai adus-o.

Cu alte cuvinte, e mult mai ușor să câștigi venit pasiv din CPU marketing decât din afiliate marketing, deoarece, de asemenea, există și multe posibilități prin care poți câștiga un anumit comision. Uneori, este îndeajuns ca utilizatorul să apese pe un link de afiliere care să-l redirecționeze către o anumită pagină.

Beneficiile CPA marketing

CPA marketing prezintă numeroase beneficii, în special dacă te adresezi, ca afiliat, unui public țintă căruia îi cunoști comportamentul de navigare online. 

Câștigi bani

În special dacă ți-ai creat deja o comunitate solidă, poți câștiga bani frumoși ca afiliat CPA marketing. Dincolo de venitul pasiv întotdeauna binevenit, poți să-ți crești blogul sau platforma prin activezi în CPA marketing.

CPA marketing nu este chiar atât de diferit față de alte strategii de marketing, ceea ce înseamnă că multe afaceri, branduri și business-uri apelează la această strategie. 

Iar asta înseamnă o extensie suplimentară a posibilității de a face vizibilă o afacere și, implicit, de a-i crește numărul de potențiali clienți, prezentând riscuri scăzute de incrementare și nereușită.

Ușor de configurat

De asemenea, este ușor de lansat și configurat, întrucât nu necesită costuri ridicate. După ce te asociezi cu o rețea de afiliere CPA, poți obține chiar instant trafic către propriul site. 

Pentru un magazin online, spre exemplu, traficul este vital, iar când publicitatea este deja integrată, poți spune că dispui de rezultate duble.

Ca afiliat, spre deosebire de posibilitatea de a face venit pasiv din reclame susținute de Adsense sau alte tipuri strategii, care deseori îngreunează utilizarea unui site sau blog, ofertele susținute prin CPA marketing pot fi mult mai ușor de integrat în blog. 

Acestea vor fi mult mai subtile și, astfel, nu-ți vor scădea traficul pe site.

Cum funcționează CPA marketing în România?

Referitor la CPA marketing România, aceasta funcționează chiar foarte bine. Multe branduri, business-uri și antreprenori apelează la această strategie pentru a-și crește vizibilitatea afacerii și pentru a-și maximiza vânzările prin targetarea audienței specifice. De asemenea, pentru afiliați, ofertele reprezintă posibilități impresionante de a obține venit pasiv.

Cum se calculează CPA-ul?

Costul pe acțiune (CPA) mediu se calculează împărțind costul total al conversiilor la numărul total de conversii. 

De exemplu, dacă se înregistrează trei conversii, una cu costul de 10 RON, cealaltă cu costul de 12 RON iar alta cu costul de 14 RON, suma CPA medie pentru acestea va fi de 12 RON.

Cum să optimizezi costurile per CPA?

Pentru a optimiza costurile per CPA, administratorii de persoane afiliate pot lua în considerare îndrumarea acestora în a aborda anumite strategii. 

Spre exemplu, pot examina ofertele afiliaților și oferi informații strategice despre cui să se adreseze, cum să insereze link-urile, precum și informațiile privitoare la anunțurile folosite pentru a optimiza conversia.

De asemenea, sfaturile privitoare la conținut se dovedesc a fi vitale, deoarece ele definesc, de cele mai multe ori, imaginea produsului comerciantului. 

Reclamele trebuie schimbate la un anumit interval de timp și, de asemenea, se pot oferi bonusuri și chiar premii afiliaților cei mai activi, care înregistrează cele mai mari conversii.

De asemenea, business-urile pot recruta afiliații care înregistrează cele mai mari vânzări pentru o anumită nișă, pot chiar cere părerea afiliaților și negocia contracte cu aceștia. 

Modul de expunere al produselor sau serviciilor este esențial, deoarece reprezintă primul contact cu potențialii clienți.

Model de CPA marketing

Pentru un exemplu cât mai clar, să spunem că vrei să te afiliezi cu un magazin de produse beauty care îți pun la dispoziție această posibilitate. Tu ai deja o comunitate, așa că prezinți comunității tale oferta la un ruj care costă 100 de RON, spunându-le că poate fi cumpărat prin intermediul link-ului livrat de către tine.

Procentul care îți revine ție este de 10% per fiecare vânzare. Dacă 10 persoane cumpără rujul prin intermediul link-ului tău, atunci, pentru fiecare achiziție, tu vei primi 10 RON. Ceea ce înseamnă că ai primit suma de 100 de RON pentru că, datorită faptului că ai transmis publicului tău mesajul, magazinul de produse beauty a înregistrat vânzări de 1000 de RON.

Metode de promovare prin CPA marketing

Există foarte multe metode de promovare prin CPA marketing. În funcție de domeniul de activitate al afacerii tale, poți apela la site-uri web care se ocupă cu review-uri, quiz-uri, platformele de socializare, landing page, fiecare dintre ele având potențialul de a crește traficul site-ului tău și, implicit, vânzările active.

Cele mai bune rețele de CPA marketing din România

Referitor la cele mai bune rețele de CPA marketing din România, acestea sunt următoarele: Admitad, Peerfly, Clickbooth, Max Bounty. 

De asemenea, aici poți găsi cele mai bune rețele CPA marketing de afiliere, fiecare cu potențial specific în ceea ce privește posibilitatea de înregistrare de tranzacții și promovarea brandului tău.

Cum să câștigi bani cu cele mai bune practici de CPA

Înainte de toate, trebuie să-ți cunoști foarte bine publicul și să existe un grad de interconexiune maximală între tine și el. 

Fidelizarea, de asemenea, reprezintă o variabilă cheie dacă vrei să înregistrezi tranzacții reușite, numeroase prin afiliere CPA marketing. 

Nu există o rețetă de succes, ci consecvență și încercarea de a livra conținutul într-un mod armonios, prietenos. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lasă un răspuns

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Principiul Pareto

Principiul Pareto

Simți că ai foarte multe activități dar totodată nu ai timp pentru nimic? La finalul zilei ajungi acasă obosit spunând că ai avut o zi

Influencer marketing

Influencer marketing

Influencer marketing este o formă de marketing online pe care o adoptă din ce în ce mai multe branduri. Această expresie este la modă de

Comportamentul consumatorului

Comportamentul consumatorului

‘You can’t be seen until you learn to see’, Seth Godin. În fiecare zi iei decizii. Deși pare de necrezut, este adevărat. Zilnic hotărăști ce

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce