Strategii de marketing care dau rezultate

Strategii de marketing

Cuprins

Ești pregătit să-ți scoți afacerea din anonimat și să-i crești notorietatea? Sau vrei să-ți duci businessul la următorul nivel și nu știi cum? Secretul nu stă în bugetele uriașe de marketing (deși ajută și ele), ci mai mult în strategiile inteligente pe care le adopți atunci când conduci o afacere. 

Niște strategii de marketing eficiente pot fi obținute dacă planifici atent și te adaptezi la cerințele pieței actuale. Fără o strategie construită corect nu vei reuși să atingi obiectivele stabilite și nu vei reuși să generezi niciodată rezultate cu adevărat.

În cele ce urmează, vei descoperi importanța unei strategii de marketing, dar și ce conține aceasta și cum se realizează – astfel încât să funcționeze și să obții rezultatele dorite. Iar apoi, vom detalia 20 de strategii de marketing pe care le-am testat și care au reușit să aducă rezultate.

Ce sunt strategiile de marketing?

Ce sunt strategiile de marketing

Sursa foto: freepik

Ai auzit des despre termeni precum ”marketing digital”, ”SEO” sau ”campanii de conștientizare, dar ce înseamnă toate acestea în esență? Simplu spus, strategiile de marketing sunt planurile detaliate pe care le creezi pentru a comunica valoarea produselor sau serviciilor tale către clienți în mod eficient. Aceste strategii se bazează pe o înțelegere profundă a pieței tale țintă și vizează stabilirea unei conexiuni puternice între brandul tău și nevoile sau dorințele clienților. 

Hai să ne gândim la un exemplu comun. Să luăm ca exemplu o călătorie cu mașina. Atunci când pleci la drum, trebuie să știi clar câteva lucruri, pentru a-ți ușura călătoria și pentru a te asigura că ajungi la destinație. 

Trebuie să știi de unde pleci, încotro te îndrepți, care e distanța până acolo, care e traseul și de cât combustibil ai nevoie. Nu ai vrea să pleci într-un concediu și când pornești la drum să uiți să setezi pe GPS destinația finală. Cum ai mai ajunge acolo unde îți dorești?

La fel e și în marketing. Când te gândești să-ți promovezi afacerea și să alcătuiești o strategie de marketing, trebuie să știi care sunt obiectivele tale, ce costuri vei putea suporta, care sunt canalele potrivite de comunicare și promovare, cum acționezi și ce rezultate vor apărea în urma acțiunilor.

Delimitarea tuturor acestor elemente construiesc o strategie de marketing. Iar pe baza unei strategii de marketing bine construite, poți începe să-ți promovezi afacerea în diferite moduri pentru a te bucura de rezultate.

Importanţa strategiilor de marketing într-un business

Importanţa strategiilor de marketing într-un business

Sursa foto: cmswire.com

Strategiile de marketing sunt importante pentru orice afacere care își dorește să crească și să prospere. Ele îți permit să-ți conturezi clar obiectivele și să direcționezi resursele acolo unde ar avea cel mai mare impact. Fără o strategie bine definită, eforturile tale de marketing pot deveni haotice și ineficiente, ceea ce poate duce la pierderea de oportunități importante și la cheltuirea nejustificată a bugetului.

În 2024, se așteaptă ca cheltuielile pentru publicitatea digitală în România să crească cu 13,2%, reflectând o dezvoltare continuă a utilizării canalelor digitale pentru a ajunge la potențialii clienți. Această creștere face parte dintr-un trend global, unde se estimează că publicitatea digitală va constitui 68,9% din totalul cheltuielilor de publicitate media. 

Așadar, marketingul online are un loc aparte în strategia unei firme, iar un rol important îl au tehnicile de marketing online, care au potențialul de a  atrage cât mai mulți potențiali clienți, într-un mod cât mai profitabil.  pentru a te ajuta pe tine să-ți crești afacerea și să devii mai profitabil. 

Iar în acest sens online-ul are și un avantaj extrem de important: măsurabilitatea. Faptul că poți să măsori cu exactitate și în timp real rezultatele unor campanii de promovare online, face ca tehnicile de marketing online să fie preferate de tot mai mulți oameni care aleg să se promoveze în online.

Un alt element cheie pe care o strategie de marketing îl aduce este capacitatea de a anticipa și răspunde la schimbările din comportamentul consumatorilor și din dinamica pieței. Acest lucru este important într-o lume unde tendințele se schimbă rapid și consumatorii se așteaptă la inovații constante. 

De asemenea, strategiile eficiente de marketing te ajută să construiești o relație solidă cu clienții tăi. Ele te orientează în cum să comunici valorile brandului tău într-un mod care rezonează cu audiența, creând o legătură emoțională care poate transforma un consumator ocazional într-un client loial. 

Beneficiile unei strategii de marketing eficiente

Beneficiile unei strategii de marketing eficiente

Sursa foto: ideatick.com

Adoptarea unei strategii de marketing bine gândite aduce numeroase beneficii afacerii tale, dintre care cele mai importante includ creșterea vizibilității, fidelizarea clienților și optimizarea costurilor de promovare. 

Creșterea vizibilității este foarte importantă într-o piață concurențială. O strategie eficientă te va ajuta să te asiguri că brandul tău ajunge la ochii și urechile avatarului tău de client. Acest lucru se poate realiza prin campanii de marketing targetate, conținut atractiv și utilizarea inteligentă a canalelor de social media. 

 Fidelizarea clienților este la fel de importantă. Odată ce ai câștigat un client, strategia ta ar trebui să includă metode de menținere a acestuia prin oferte personalizate, suport client de excepție și produse sau servicii care răspund constant așteptărilor. 

În final, optimizarea costurilor este un beneficiu major. Când știi exact ce canale și ce tipuri de mesaje funcționează cel mai bine pentru audiența ta, poți aloca bugetul de marketing mult mai eficient, evitând risipa de resurse pe tactici care nu aduc rezultate. În acest mod, te poți concentra pe strategiile care oferă cel mai mare return on investment (ROI).

Haideți să descoperim în continuare cele mai des întâlnite strategii de marketing online pe care le putem aplica pentru a ne promova cu succes afacerea. Aceste lucruri funcționează și dacă suntem în căutarea unor strategii de marketing în servicii, dar și dacă dorim să ne promovăm o afacere de comerț online.

Tipuri de strategii de marketing cu exemple

Sursa foto: forbes.com

În cele ce urmează vom detalia 20 de tipuri de strategii de marketing  cu exemple practice pentru ele. Astfel, vei putea să adaptezi informația și să găsești lucruri interesante pe care să le aplici și în afacerea ta.  

  1. Fă promovare împreună cu cei care au același public țintă și produse conexe

Prin colaborarea cu o altă companie care împărtășește aceleași obiective de piață, poți extinde considerabil reach-ul campaniilor tale de marketing. Aceasta permite ambelor părți să valorifice bazele de clienți existente, să ofere mai multă valoare și să intensifice impactul acțiunilor de promovare, conducând astfel la o creștere mutuală și o accesare facilă a grupurilor largi de consumatori.

  1. Folosește o strategie de marketing prin oferirea de instrumente gratuite

Astfel vei putea să-ți formezi foarte rapid o comunitate numeroasă și vei putea să motivezi oamenii să te urmărească, știind că vor primi valoare de fiecare dată când vor deschide un email de la tine sau vor citi o postare.

  1. Folosește ca tehnici de marketing funnel-uri de vânzare

Dacă te adresezi unui public rece, care nu te cunoaște, vei folosi un anumit limbaj, după care, în momentul în care oamenii interacționează cu tine, trec în etapa următoare a pâlniei de vânzări.
Folosește acest proces de filtrare a clienților potențiali pentru a-ți asigura succesul oricărei campanii. De la etapă la etapă folosește reclame diferite, limbaj diferit și comunică personalizat cu oamenii în funcție de etapa din funnel în care se află ei.

  1. Folosește-te de social media marketing

Social Media a devenit una dintre cele mai puternice surse de informare din lume. Doar în România sunt peste 12 milioane de oameni care au conturi de Facebook. Folosindu-te de tehnici de marketing pe social media, atât organic, prin postarea de conținut valoros, cât și plătit, prin reclamele Facebook, poți asigura o creștere sustenabilă afacerii tale.

  1. SEM / PPC

Aceste idei de marketing online fac referire la folosirea instrumentelor search engine marketing sau pay per click așa cum mai este cunoscut. PPC se referă la reclamele online de pe platforme precum Facebook sau Google, acolo unde plătești pe interacțiune.
Astfel de reclame sunt extrem de avantajoase pentru afacerile online deoarece livrează rezultate măsurabile. Poți vedea și aici un studiu de caz cu privire la acest tip de reclame.

  1. Folosește metode de remarketing  

Remarketingul este unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing online. El rețintește cu reclame persoanele care au interacționat deja cu site-ul tău sau cu pagina ta de Facebook, dar nu au ajuns să facă acțiunea pe care ți-ai dorit-o tu.

  1.  Crește reputația prin PR

Campaniile de PR pot asigura o imagine favorabilă brandului tău, pentru a te ajuta să vinzi mai mult atunci când te folosești de publicitatea plătită. Este foarte important să fii văzut cu ochi buni de către publicul tău, iar campaniile de PR te pot ajuta să faci asta.

  1. Folosește programe de afiliere

Există atâtea magazine online care reușesc să vândă produsele pe platforma lor proprie, însă aleg să vândă și pe Emag sau pe alte platforme. Așa funcționează marketingul afiliat. Vinzi prin canale de distribuție externe, plătind un procent din fiecare vânzare realizată extern, pentru a-ți crește piața de desfacere.

  1. Participă la evenimente din industrie

Faptul că ești în fața publicului tău țintă și în mediul offline, prin participarea la un eveniment sau la o conferință din domeniu, te ajută enorm de mult să îți asiguri vizibilitate și memorabilitate brandului.

  1. Creează webinarii gratuite

Asemeni tehnicii de oferire a conținutului gratuit, aceste webinarii te ajută să oferi valoarea oamenilor și să-i pregătești pentru etapa de vânzare, să-i convingi că ceea ce le oferi tu merită prețul pe care ei urmează să-l plătească.

  1. SMS Marketing

Aceasta este o tehnică extrem de puternică, deoarece apelează la intimitate. Când trimiți un mesaj pe telefon clientului tău, acesta are practic o discuție personală cu tine. Rata de conversie a acestor mesaje este una extrem de ridicată.

  1. Storytelling

Când apelezi la povești în marketing poți să crești vânzările semnificativ. Modul în care îl faci pe client să se identifice cu povestea și astfel cu brandul tău este un mod unic de vânzare. Poți face o vânzare fără a părea că vrei să vinzi de fapt. Știm cu toții că ne place să cumpărăm lucruri, însă nu ne place să ne fie vândute acestea.

  1. Email Marketing Automatizat

Email marketingul este în continuare unul din cele mai puternice moduri de a te promova. Folosește o secvență de email-uri personalizate și complet automatizate pentru a-ți face cunoscute ofertele publicului țintă.

  1. Inbound și Outbound marketing

Inbound marketing-ul presupune să atragi clientul spre produsele tale prin content valoros și prin tehnici de vânzare persuasivă. Outbound-ul presupune marketarea în mod direct, atunci când tu ești cel care inițiază vânzarea, tu promovezi produsele. Aceste tehnici mai sunt cunoscute și sub forma de pull marketing și push marketing.

  1. Guest post

Folosește-te de blogurile personalităților cunoscute pentru a posta acolo un articol de tip guest post care să ofere informații și valoare clienților potențiali ai respectivei persoane, pentru a-i transforma în potențiali clienți pentru produsele și serviciile tale.

  1. Podcasturi

Participarea la podcast, chiar și în postura de invitat, te poate poziționa cu ușurință ca expert pe domeniul discutat. Organizează sau participă la astfel de evenimente pentru a te promova eficient și pentru a te poziționa ca expert pe nișa ta.

  1. Educă piața prin ebook-uri, ghiduri, infografice  și content

Content is still KING! Folosește conținutul gratuit pe care îl postezi pe blog sau pe site-ul tău pentru a educa piața. Un astfel de articol citești chiar tu acum, un ghid despre strategii de marketing care funcționează pentru afacerea ta. Poți realiza și un ebook sau un infografic cu informații despre domeniul tău de activitate, pe care să-l folosești pentru a te promova cu succes.

  1. Influenceri

Știm cu toții campaniile Fashion Days cu Adelina Pestrițu. Brandul Fashion Days a ales să apeleze la o personalitate care are autoritate în domeniul modei pentru a-și promova produsele. Poți folosi și tu această strategie de marketing și poți apela la influencing pentru a promova brandul tău.

  1. Concursuri și giveaway-uri

Deși e o politică aparte pentru astfel de evenimente pe Facebook, dacă ești sigur că nu încalci standardele poți încerca să pui în practică și astfel de idei de marketing pentru a te promova.
Însă, cel mai bine ar fi să apelezi la un specialist în acest caz, pentru că majoritatea concursurilor realizate în online încalcă standardele și te poți trezi cu suspendarea paginii și contului.

  1. Tutoriale video

Poți să folosești canalul de YouTube al firmei tale pentru a crea tutoriale video despre domeniul tău, prin care să te poziționezi ca expert în domeniu. Promovarea prin astfel de metode de marketing online este eficientă mai ales în domeniile tehnice.

  1. Web push notifications

Aceasta metodă presupune trimiterea de notificări scurte direct pe browserul utilizatorilor, chiar dacă aceștia nu sunt pe site-ul tău în acel moment. Este un mod foarte bun de a reaminti utilizatorilor despre produsele sau ofertele tale și de a-i aduce înapoi pe site.

  1.  Marketing pe platforme de mesagerie

Utilizarea aplicațiilor de mesagerie precum WhatsApp, Telegram sau Messenger pentru a comunica direct cu clienții tăi. Poți trimite mesaje personalizate, oferte speciale și updates despre produsele tale.

  1. Parteneriate cu platforme de e-learning

Crearea de cursuri sau seminarii online care sunt găzduite pe platforme de e-learning populare poate atrage publicul interesat de autoeducare și îți poate crește autoritatea în domeniu.

  1. Campanii de co-branding

Colaborează cu alte branduri care nu sunt concurenți direcți, dar care au un public țintă similar, pentru a crea produse sau campanii de marketing comune. Acest lucru poate mări vizibilitatea ambelor branduri și poate aduce beneficii reciproce.

  1. Utilizarea realității augmentate

Implementarea tehnologiei de realitate augmentată în campaniile tale de marketing poate oferi o experiență unică și imersivă clienților. De exemplu, aplicațiile care permit vizualizarea produselor în spațiul propriu înainte de cumpărare pot crește rata de conversie.

BONUS: Întrebări cheie pentru alegerea unei strategii de marketing  online corecte

În final, tot ce trebuie să știi pentru a-ți stabili o strategie de marketing online corectă este:

  • Cui te adresezi? Cine este clientul tău?
  • Ce vrei să oferi? Care este oferta unică pe care o ai pentru clienții tăi?
  • Cine ești tu? Ce anume îți conferă autoritate și ce anume te face expert pe acea arie?
  • Ce trebuie să facă clientul? Care sunt pașii prin care oamenii pot ajunge la produsele tale?

Răspunde-ți onest la aceste întrebări și creionează o strategie de marketing prin care să-ți poziționezi afacerea în ochii publicului tău țintă, folosind chiar unele strategii de marketing exemple din acest articol.  Rezultatele nu vor întârzia să apară. 

Implementarea corectă a unei strategii de marketing

Implementarea corectă a unei strategii de marketing

Sursa foto: sme-news.co.uk

Pentru a te asigura că ai o strategie de marketing eficientă și că o implementezi corect, trebuie să iei în calcul o serie de factori de care va depinde succesul afacerii tale. În principal, orice strategie de marketing vei folosi, aceasta trebuie să conțină foarte clar 4 elemente extrem de importante:

  • Piața țintă – segmentul de piață
  • Clientul ideal – avatarul
  • Bugetul de marketing
  • Obiectivele de marketing

Piața țintă

În momentul în care dorești să-ți promovezi afacerea, trebuie să știi foarte clar care este segmentul tău de piață, care este piața țintă. Trebuie să știi către cine te adresezi. Asta deoarece într-un fel vei promova servicii B2B, care se adresează companiilor și într-un mod cu totul diferit te vei adresa într-o campanie de promovare B2C, unde consumatorul final este persoană fizică.
Și până și în interiorul segmentului există substraturi. Vei discuta într-un anumit mod cu o companie aflată la început și vei folosi o altă strategie când te promovezi către o corporație.

Clientul Ideal – Avatarul

Atunci când realizezi o strategie de marketing trebuie să cunoști clientul ideal al afacerii tale. Cine este persoana care cumpără de la mine? Unde o găsesc? Cu ce își ocupă timpul? Ce nevoie și dorințe are?
Trebuie să știi toate aceste răspunsuri despre clienții tăi pentru a putea construi un mesaj puternic care să îi determine să cumpere de la tine și să te aleagă pe tine în detrimental concurenței, atunci când vor să cumpere un produs sau un serviciu.

Bugetul de marketing

Pentru a porni la drum cu promovarea afacerii tale ai nevoie de un buget de marketing. Bugetul de marketing este realizat în strânsă legătură cu obiectivele de marketing și cu scopul afacerii tale.
Trebuie să știi clar cât te costă un client, cât încasezi de pe urma activității sale pe site-ul tău, cât costă să atragi click-uri noi pe site și raportat la toate acestea costuri să știi cât te va costa promovarea afacerii, pentru a ajunge acolo unde ți-ai propus, pentru a-ți atinge obiectivele. 

Obiectivele de marketing

Fiecare strategie trebuie să aibă un set de obiective clare și bine definite. Obiectivele de marketing trebuie să fie SMART pentru a putea fi concretizate în rezultate. Așadar, atunci când realizăm obiectivele de marketing pentru firma noastră acestea trebuie să ia în calcul formula SMART și să fie:

S –specifice și definite clar;
M – măsurabile, să se poată raporta și măsura cu ușurință;
A – din englezescul “achievable” – realizabile, accesibile, care să permită atingerea lor
R – realiste, să fie setate în conformitate cu realitatea;
T – din perspectiva timpului să fie definite și încadrate într-o perioadă concretă de timp. Să fie “time related” cum regăsim termenul original.

Un bun exemplu de obiectiv SMART ar fi: să creștem numărul de unități vândute, de la 100 la 120 în următoarele 3 luni.  Cu siguranță acest obiectiv este unul mult mai ușor de urmărit și de realizat decât clasicul “Vrem să creștem vânzările afacerii noastre”.

Aceste etape te vor ajuta să implementezi o strategie de marketing care nu numai că atinge obiectivele stabilite, dar și construiește o relație solidă cu clienții tăi, crescând astfel loialitatea și recunoașterea brandului. 

Sfaturi utile de la experți pentru promovarea unui produs

Sfaturi utile de la experți pentru promovarea unui produs

Sursa foto: clubbish.co.uk

Dacă vrei să promovezi un produs în mod eficient, trebuie să înțelegi câteva aspecte și să te poți adapta atunci când e cazul. Iată câteva sfaturi pe care le poți lua în considerare:

  • Identifică și înțelege publicul țintă

Este important să cunoști cui te adresezi pentru a personaliza postările pe social media în mod eficient, astfel încât să-ți pui în valoare cât mai bine produsul, în ochii cui trebuie.

  • Valorifică datele pentru optimizare

Folosește datele colectate pentru a ajusta și a îmbunătăți continuu strategiile de marketing. Acest lucru este important dacă vrei ca banii și energia ta să meargă în direcția de care afacerea ta are nevoie.

  • Ține cont de feedback-ul clientului

Ascultarea și integrarea feedback-ului clientului poate duce la îmbunătățirea produsului/serviciilor și a strategiilor de marketing.

  • Folosește tehnologia și inovația

Adoptarea celor mai noi tehnologii și inovații poate oferi un avantaj competitiv semnificativ.

Un alt lucru pe care îl mai poți face este să colaborezi cu o agenție de marketing care te poate ajuta să-ți atingi obiectivele mai isteț și mai rapid. 

Echipa noastră DoAds este specializată în Facebook Ads, lucru ce îți oferă oportunitatea de a beneficia de experiența și cunoștințele întregii echipe pentru a-ți optimiza campaniile publicitare. 

Colaborarea 1 la 1 și adaptarea continuă la schimbările pieței, fac din această agenție un sprijin real pentru afacerile mici și mari. Mai multe despre noi afli aici

Pune-ți viziunea la treabă și începe să lucrezi cu oamenii potriviți la succesul afacerii tale!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente

Ce înseamnă Link pe Facebook?

Linkurile sunt esențiale pentru navigarea pe internet și pentru conectarea informațiilor. Ele îți permit să accesezi rapid și ușor conținut relevant, să partajezi resurse importante

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări