Promovare pe Facebook Ads – [Ghid] creat de foști angajați Facebook

promovare facebook

Cuprins

Vrei să începi să faci promovare pe Facebook? Echipa DoAds a pregătit un ghid cu idei de promovare pe Facebook cu ajutorul colegilor care sunt foști angajati Facebook, ținând cont de ultimele actualizări ale aplicației.

Promovarea pe Facebook reprezintă una dintre cele mai mari oportunități pentru afacerile din ziua de azi. La nivel mondial, Facebook raportează un număr de utilizatori de peste 2.5 miliarde, iar în România există deja peste 11 milioane de utilizatori. 

Avantajele pe care le oferă promovarea Facebook devin astfel indubitabile. Multitudinea de utilizatori reprezintă o piață de desfacere incredibilă pentru afacerile care aleg să se promoveze pe Facebook. Iar un avantaj și mai mare e constituit de faptul că Facebook are o capacitate extraordinară de a segmenta această piață și de a ne oferi șansa să ne adresăm fix cui dorim cu mesajele noastre publicitare.

Opțiunile de segmentare a audienței, opțiunile de alegere a tipului de campanie și a rezultatelor pe care le dorim în urma reclamelor au avansat enorm în ultimii ani. De aceea, promovarea pe Facebook devine o necesitate pentru strategia de marketing a fiecărei afaceri. 

Asta ne-a făcut să realizăm în acest articol un ghid complet de promovare afacere pe Facebook în care să vă arătăm pas cu pas cum se creează o pagină de Facebook de business, cum vă puteți promova gratuit afacerea pe Facebook și cum puteți folosi instrumentele pe care le pune la dispoziție Facebook pentru promovarea avansată. 

Să începem! 

Cum îți lansezi propria pagină de afacere pe Facebook?

Construirea unei pagini pe Facebook este extrem de simplă. Odată logat în profilul tău, în colțul din dreapta sus, pe desktop, în dreapta pozei de profil, vei descoperi meniul cu funcționalități Facebook. Vei apăsa pe el și vei alege din secțiunea de creare opțiunea Page. 

De asemenea, o variantă mai simplă ar fi să accesezi direct link-ul  facebook.com/pages/create și să completezi informațiile necesare, urmând pașii.

Va trebui să completezi numele, categoria paginii și o scurtă descriere. Alege o descriere reprezentativă pentru ceea ce faci și atractivă pentru utilizatori. 

promovare facebook creeaza o pagina de facebook

Apoi, va trebui să adaugi fotografia de profil și cea de copertă.  

Cele mai multe pagini aleg ca fotografie de profil LOGO-ul firmei, iar pe fotografia de copertă poți să-ți afișezi adresa, url-ul site-ului sau datele de contact, pentru a da oportunitatea oamenilor interesați să te contacteze rapid.

completeaza datele paginii de facebook

După ce ai realizat toți pașii, vei putea să umpli pagina de conținut, să pui postări despre afacerea și produsele sau serviciile tale. Iar mai apoi poți invita prietenii să dea like paginii tale și poți începe să distribui postările în grupuri de interes pentru a-ți face afacerea cunoscută. 

Promovarea Facebook – cum te promovezi gratuit pe Facebook?

Odată ce ți-ai realizat pagina, afacerea ta este vizibilă online. Însă, fiind la început, pagina ta nu va ajunge la foarte mulți oameni. Iar dacă îți inviți prietenii să o aprecieze, asta nu înseamnă că ei vor deveni și clienții tăi automat.

Așadar? Cum ajungi la oamenii care te interesează? Cum ajungi la clienții tăi? 

Promovare pe Facebook prin intermediul grupurilor

Cea mai simplă modalitate de promovare Facebook gratuită este să te înscrii în diverse grupuri de profil pentru activitatea ta, grupuri în care poți găsi și alți oameni interesați de acel domeniu. Iar acolo să oferi conținut de valoare oamenilor din grup, lăsând în postări link-ul către pagina ta. 

Cum faci asta? 

Atunci când ești pe profilul de Facebook, în meniul vertical din partea stângă vei găsi secțiunea Groups. Sau mai ușor decât atât, intri pe link-ul: https://www.facebook.com/groups/feed/

Aici vei vedea toate grupurile în care ai avut activitate sau grupurile pe care le administrezi, iar în meniul din stânga sus ai opțiunea Discover. Aici poți descoperi noi grupuri de interes pentru tine. 

promovare pe facebook pe grupuri

După ce te-ai înscris în grupurile care te interesează, tot ce trebuie să faci este să începi să discuți cu oamenii, să le răspunzi în comentarii la întrebările pe care le au sau chiar să adaugi informații și postări în grupuri, postări care să îi ajute pe alți oameni, să le fie utile. 

În acest mod îți construiești o imagine pozitivă pe grupuri și te poți poziționa ca specialist într-un anumit domeniu. Așa încât oamenii care te văd, când vor avea nevoie de servicii în acel domeniu, să apeleze la tine. 

Promovare Facebook prin Marketplace

O altă modalitate de promovare gratuită pe Facebook este să adaugi anunțuri marketplace cu produsele tale sau serviciile tale pe platforma Facebook. 

Cum faci asta? 

Accesezi link-ul: https://www.facebook.com/marketplace și în meniul din stânga ai opțiunea Create New Listing (Creare Anunț). Dai click pe ea și urmezi pașii pentru a-ți lista anunțul în marketplace.

promovare pe facebook pe marketplace

Avantajul acestui tip de promovare este faptul că marketplace este o platformă adaptată vânzărilor. Deci, prin adăugarea unui astfel de anunț, poți să vinzi direct pe Facebook, nu doar să-ți construiești imagine. 

Totuși, în ultima vreme, Facebook a încercat să limiteze din ce în ce mai mult impactul organic al postărilor. Ceea ce înseamnă că deși te promovezi gratuit pe Facebook, folosind aceste opțiuni detaliate mai sus, rezultatele tale vor fi limitate. 

De aceea, este important să înțelegi cum funcționează promovarea plătită pe Facebook, pentru că aceasta este cea care creează rezultate și care îți oferă o mulțime de oportunități. 

Hai să vedem împreună, așadar, cum construiești prima reclamă Facebook? 

Promovarea Facebook prin reclame plătite

Piața de digital marketing din România a depășit în 2020 80 de miliarde de euro. Iar din toți acești bani, o foarte mare parte este direcționată către reclamele Facebook. Sunt zeci de mii de antreprenori care folosesc deja instrumentele de promovare Facebook pentru a-și face afacerile mai cunoscute. 

Cum construiești prima reclamă pe Facebook?

Există două modalități de a te promova plătit pe Facebook. Prima modalitate este cea standard, care este destul de limitată, însă este mai simplă de utilizat. Iar a doua este modalitatea de promovare Facebook mai avansată, disponibilă în secțiunea “din spatele cortinei” – din panoul de administrare reclame. 

Să le luăm pe rând. 

Pentru a crea o simplă reclamă Facebook, odată ce ai intrat pe pagina pe care tocmai ai lansat-o, în partea din stânga jos o să ai opțiunea de promovare – butonul Promote. 

Cum construiesti prima reclama de promovare pe Facebook

În momentul în care apeși pe Promote o să intri în secțiunea de reclame, unde poți alege obiectivul reclamei, în prima secțiune, apoi poți pune textul și imaginea. O să vezi că poți alege între o varietate de obiective, în funcție de ce anume te interesează: să primești mai multe apeluri telefonice, să ai mai multe vizite pe site, să obții datele de contact ale utilizatorilor sau simple like-uri la pagină.

creeaza o reclama pe facebook

Textul îl vei pune în secțiunea primary text – aici va trebui să realizezi un text de reclamă cât mai bun, pentru a maximiza șansele de reușită ale reclamei tale. Pentru a înțelege mai bine cum se fac reclamele eficiente, poți descărca ghidul DoAds pentru reclame.

Mai jos, în următoarea secțiune poți selecta audiența.  Aici poți alege vârsta oamenilor cărora să afișezi reclama, dar și locația unde se află aceștia. De asemenea, poți să alegi și care sunt interesele lor, pentru a încerca să faci o audiență cât mai specifică, în funcție de clienții tăi țintă.

selecteaza audienta pe facebook

Apoi, în a treia secțiune alegi bugetul și durata reclamei. O să vezi că, pentru a permite Facebook-ului să optimizeze reclama ta, trebuie să alegi o durată de minim 4 zile, la recomandarea lor. 

Iar bugetul trebuie să fie unul potrivit, nici prea mare, nici prea mic, în funcție de obiectivele tale, pentru a reuși să ai rezultatele scontate.

alege bugetul unei reclame de promovare pe facebook

După ce vei completa toți pașii va trebui să selectezi metoda de plată și să dai click pe “Promote Now”.

Aceasta este o modalitate de a te promova prin intermediul reclamelor Facebook. Însă, există mai multe modalități. Spre exemplu, poți alege să sponsorizezi o singură postare de pe pagină, dacă nu vrei să construiești reclama de la zero. 

Asta presupune să realizezi o postare în pagină, cu ceea ce dorești să prezinți oamenilor, apoi să îi dai “Boost” – să o promovezi. 

Cum faci asta? 

Vei găsi opțiunea de Boost post sub fiecare postare care este disponibilă pentru promovare, pe pagina ta.

boost post pentru o reclama la o postare de promovare pe facebook

Aceste modalități pot funcționa pentru afacerea ta, însă, de cele mai multe ori aduc rezultate limitate, deoarece și opțiunile de setare a campaniilor sunt limitate. De aceea, indicat este să realizezi reclame din Ads Manager atunci când faci Promovare Facebook pret. 

Promovare Facebook la nivel profesionist – cum faci reclame din Ads Manager?

Pentru a intra în panoul de administrare reclame, pentru a-ți debloca toate opțiunile pe care Facebook le pune la dispoziție pentru realizarea unei campanii profesioniste, intră pe link-ul: https://business.facebook.com/ – acesta este locul din care îți creezi Business Manager-ul – coșul de active digitale pus la dispoziție de Facebook. 

În partea din dreapta sus a ecranului vei avea opțiunea de creare a unui business manager. 

Dă click pe butonul Create Account. 

creeaza contul de business manager pentru promovarea pe facebook

Apoi va trebui să adaugi numele Business Manager-ului, numele tău și o adresă de email de pe care vei gestiona activele digitale. După ce le-ai completat, dă click pe Submit pentru a trece mai departe. 

creeaza contul de business manager

După ce ai creat Business Managerul vei ajunge în secțiunea de setări (vei fi redirecționat automat acolo). Aici te vei duce la secțiunea Accounts, sub – secțiunea Ad Accounts. Iar în partea dreaptă, în fereastra ce se deschide când dai click pe Ad Account vei apăsa pe butonul albastru Add. 

creeaza un cont nou in business manager pe facebook

Vei fi dus într-o fereastră în care să completezi informațiile necesare construirii contului de publicitate. Introduci numele contului, fusul orar și moneda în care vei face plata. Apoi vei fi îndrumat spre a adăuga datele de plată, informațiile cardului.

introdu datele de plata pentru contul de reclame pe facebook

Sfatul nostru este să urmezi acești pași cu un specialist, deoarece există posibilitatea să faci anumite setări greșit. Dacă dorești să vezi cum se setează un astfel de cont, poți accesa informații avansate și tutoriale despre acest proces, comandând cursul nostru DoAds like a Pro.

După ce ți-ai setat contul de publicitate și ai rezolvat pașii necesari cu metoda de plată, poți să te duci în meniul Business Manager și să cauți opțiunea de administrare reclame. 

administrare reclame facebook

După ce ai intrat în secțiunea de administrare reclame, vei da click pe butonul verde “Create” – pentru a crea o reclamă nouă. Iar apoi vei fi dus în procesul de creare a unei campanii. 

Vei putea alege obiectivul din cele 11 obiective disponibile, în funcție de ce anume te interesează. 

alege obiectivul campaniei de promovare pe facebook

Brand Awareness – Vizibilitatea mărcii – reclame pentru creșterea notorietății brandului nostru

Reach – Impact – reclame pentru a crește vizibilitatea, având ca obiectiv afișarea la un număr cât mai mare de oameni 

Trafic – campanii pentru trimiterea oamenilor pe site – campanii pentru creșterea numărului de vizitatori 

Engagement – campanii pentru creșterea numărului de interacțiuni la o pagină, la o postare sau la un eveniment

App Instals – campanii pentru descărcarea și instalarea de aplicații mobile din magazinul de aplicații 

Video Views – campanii pentru creșterea numărului de vizionări la un clip video 

Lead Generation – campanii pentru obținerea datelor de contact a potențialilor clienți 

Messages – campanii care atrag oamenii în messanger pentru a putea purta o convorbire cu aceștia – campanii pentru generarea de mesaje pe pagina noastră de Facebook 

Conversion – campanii de conversie – acest mod de promovare este cel folosit pentru a determina creșterea numărului de vânzări 

Catalog Sales – vânzări ale produselor din catalog 

Store Traffic – campanii pentru promovarea locației fizice a afacerii tale pe plan local 

Fiecare obiectiv de promovare Facebook are rolul său într-o strategie de marketing. Pentru a înțelege mai bine rolul lor, descarcă ghidul DoAds în care îți este explicat întreg procesul de realizare a unei campanii la nivel profesionist. 

După ce ai ales obiectivul de campanie, poți începe construirea sa, pe baza opțiunilor avansate pe care ți le oferă Facebook. 

Poți alege diferite audiențe, poți construi și audiențe personalizate cu cei care deja au vizitat site-ul tău sau au interacționat cu pagina de Facebook, poți construi și audiențe asemănătoare, care să se folosească de inteligența artificială a Algoritmului Facebook pentru a-ți găsi publicul țintă. 

Despre audiențe custom (personalizate) am discutat și aici. Iar despre audiențele asemănătoare – lookalike (așa cum se numesc ele) am discutat și aici. Vezi articolele pentru a vedea cum le setezi.  

După ce ai setat audiența, bugetul, timpul de rulare, metoda de licitare, ajungi în secțiunea de reclamă, unde poți adăuga textul reclamei, imaginea sau videoclipul și link-ul de destinație sau diferite alte opțiuni. 

În momentul în care setezi o campanie de acest tip, ai 3 mari secțiune: campania, setul de reclame și reclama. Pentru fiecare secțiune există diferite setări. 

Spre exemplu, poți seta unde anume să se afișeze reclama (plasare automată – pe toate canalele disponibile sau plasare manuală – doar pe Facebook sau doar pe Insta sau Audience Network sau în diferite combinații, în funcție de formatul reclamei și obiectivul tău).

alege locul unde sa se afiseze reclamele de promovare pe facebook

De asemenea, ai disponibile mai multe formate de reclamă din care poți alege, dacă faci promovare Facebook sau promovare instagram din Ads Manager și nu o simplă reclamă standard. Poți alege între formate dinamice, imagini statice sau video, carusele de produse sau experiențe instant pe mobil. 

alege formatul de reclama pentru promovarea pe facebook sau instagram

Pentru a aprofunda modalitățile de setup a unei reclame în acest fel am creat și un curs gratuit.   

Folosind toate aceste instrumente, promovarea Facebook va deveni un adevărat arsenal pentru afacerea ta, cu ajutorul căruia poți obține rezultate din ce în ce mai bune și poți dezvolta business-ul la cel mai înalt nivel. 

Dacă ai nevoie de mai multe informații despre cum să setezi reclamele sau dacă dorești servicii de promovare efectuate de profesioniști, ne poți contacta. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări