Carti de marketing

carti de marketing

Cuprins

Oamenii nu cumpără produse sau servicii. Ei cumpără soluții la problemele lorSună cunoscut?  

Te-ai întrebat vreodată cum ai putea să oferi oamenilor soluții la problemele lor într-un mod atrăgător? Vrei să înveți cum să comunici cu potențialii tăi clienți? Să îmbunătățești comunicarea cu cei existenți? 

Transmiterea unui mesaj clar, specific și puternic reprezintă cheia succesului produsului sau serviciului pe care îl promovezi. Un mesaj care să comunice empatie, beneficiu și obiectivitate. 

Dar cum faci asta? Prin marketing.

 Marketingul este procesul prin care o persoană trece de la statutul de potențial client la cel de client.

Dar cum transformi un potențial client într-un client?   

Chiar și pentru cei mai talentați marketeri intuiția nu e de ajuns. Personalități de renume în marketing au învățat din propria experiență și din propriile greșeli.

Din fericire, mulți dintre aceștia au așezat experiența lor în cărți de marketing, special pentru ca noi, cei interesați de acest domeniu, să învățăm din greșelile lor și să le evităm.

Ți-ar plăcea să te inspiri și tu din experiența lor, din multitudinea de exemple relevante pe care le-au așternut special pentru a te ajuta să parcurgi drumul spre succes? 

În continuare, îți prezentăm unele dintre cele mai bune cărți de marketing pentru antreprenori, marketeri, pentru oricine deține o afacere sau promovează una.

Învață de la cei mai buni pentru a gândi diferit, pentru a fi diferit, pentru a învăța cum să promovezi și să vinzi produsul sau serviciul tău. 

1.Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, de Philip Kotler

Cum captezi atenția clienților printr-un mesaj puternic? Cum oferi personalitate și autenticitate conținutului?

Philip Kotler răspunde la aceste întrebări în cartea pe care ți-o recomandăm și care te ajută să înțelegi schimbarea comportamentului consumatorului din zilele noastre.

Vei înțelege cum consumatorul de azi are din ce în ce mai puțin timp. El este înconjurat de atâtea alternative, încât lipsa unui mesaj care să-i capteze atenția va determina eșecul afacerii. 

Trebuie să înveți să ieși în față, iar această carte îți arată cum să o faci. Vei descoperi noile reguli în marketing, vei învăța cum să creezi momentele WOW, acele momente de impact.

2.Principiile marketingului, de Philip Kotler

 Vrei să înveți totul despre marketing? 

Personalitate remarcabilă în marketing, Philip Kotler scrie “Biblia” marketing-ului, conștient fiind că reprezintă alegerea perfectă pentru tine dacă ți-ai propus să fii un marketer de succes. 

Chiar dacă ai fost deja inițiat în arta vânzării, este cartea care îți va aminti unele principii pe care, poate, le vei vedea din altă perspectivă. Are darul de a face o tranziție ușoară de la teorie la exemple relevante.

3.Confesiunile unui om de publicitate, de David Ogilvy

 Una dintre cele mai atrăgătoare și interesante.

David Ogilvy, părintele publicității, vorbește despre șansa reală de a deveni un expert în publicitate dacă asta îți dorești cu adevărat. Autorul unor sloganuri publicitare care au cucerit lumea ne învață cât de importantă este creativitatea, originalitatea. 

Se știe că lui David Ogilvy nu-i plăceau regulile, fapt dovedit și prin succesul său. În cartea sa, autorul ne spune cât de importantă este publicitatea gândită pentru ca produsele tale să ajungă la persoanele potrivite. 

Aspectele teoretice sunt evidențiate într-un mod clar, însoțite de multe exemple relevante din anii 60-80, dar cu un puternic impact și ale căror principii nu vor muri niciodată, indiferent de evoluția societății, a tehnologiei, a internetului.

4.Marketingul motivațional, de Robert Imbriale

Cum ne dăm seama ce îi motivează pe oameni să cumpere? 

Este o întrebare pe care antreprenorii și marketerii care vor să aibă succes cu produsul sau serviciul lor nu și-o adresează frecvent. Oare de ce?  Pentru că se concentrează doar pe tehnici de vânzare, nu și pe psihologia cumpărătorului. 

În cartea sa, Robert Imbriale explică ce îi motivează pe oameni în luarea deciziei de a cumpăra. 

Tu vrei să știi ce îi motivează pe oameni să cumpere? Citește cartea și vei afla.

5.Psihologia persuasiunii, de Robert B. Cialdini

Cine nu și-ar dori să aibă o putere extraordinară de convingere?

Renumitul psiholog, Robert B. Cialdini, ne învață cum am putea să deprindem această abilitate și ne face cunoscute principiile psihologice din umbră. Aprecierea și reciprocitatea sunt două dintre aceste principii psihologice care te vor ajuta să vinzi. 

Nu evita cartea sa, pentru că e posibil să cunoști o ascensiune a vânzărilor dacă le vei pune și în aplicare.

Un aspect foarte important este deosebirea majoră între convingerea celorlalți că produsul este soluția la problema lor și manipularea acestora.   

Autorul ne învață că respectarea eticii, a deontologiei profesionale ne susține în demersul nostru și ne arată drumul spre succes.

6.Secretul unui storyteller, de Carmine Gallo

 Îți plac poveștile? Cui nu?  Îți amintești cum în copilărie te lăsai purtat pe aripile unor povești frumoase al căror final era unul fericit?

Gândește-te cum o poveste spusă de tine, acum, ți-ar schimba viața. 

Să vinzi prin intermediul poveștilor este una dintre cele mai frumoase tehnici de marketing. Ne putem da seama și de ce. Povestea creează emoție, te ajută să te regăsești în povestea celui care relatează. 

Dacă nu reușești să-ți spui povestea așa cum ți-ar plăcea să fie înțeleasă, îți recomandăm Secretul unui storyteller care te va învăța să vinzi transformare cu ajutorul poveștilor. 

Te vei întâlni pe parcursul cărții cu storytelleri de brand din timpurile noastre, de la care vei avea foarte multe de învățat și care te vor surprinde cu poveștile lor de succes. Sunt oameni care și-au asumat riscuri uriașe, care s-au perfecționat greșind și care nu au renunțat.

Așadar, învață să spui o poveste! O poveste care te va ajuta să vinzi. Pentru ca, după aceea, să poți spune Povestea succesului tău!

7.Asta înseamnă Marketing, de Seth Godin

Seth Godin, cel care a inspirat milioane de antreprenori, marketeri.     

Cartea sa reprezintă baza cunoștințelor sale despre marketing oferite într-un limbaj accesibil.

Care este esența cărții, acea Big Idea, așa cum spunem noi în marketing?! Marketerii de succes nu folosesc consumatorii ca să rezolve problemele companiei lor, ci folosesc marketingul ca să rezolve problemele altora.

Marketerii de succes zguduie lumea, o fac mai bună, pentru că marketingul de calitate se bazează pe empatie, emoție și generozitate. 

Această carte te învață cum să identifici publicul potrivit, cum să profiți de semnalele necesare pentru poziționarea ofertei, cum să obții încrederea grupului țintă.

8.Cum cresc brandurile – ceea ce specialiștii în marketing nu știu, de Byron Sharp

 Dacă vrei să știi cum cresc brandurile și modul în care cumpără oamenii, este cartea potrivită.         Astăzi, toate brandurile trăiesc din vânzări, așa că, nu vor dori să practice metode de marketing necorespunzătoare care nu aduc rezultate vizibile. Dar cum ajungi să practici un marketing eficient? Afli răspunsul dacă vei citi Cum cresc brandurile.

 9.Experiența Apple, secretele construirii unei relații pe termen lung cu clienții, de Carmine Gallo

Când spunem Apple, ne gândim la produse excepționale, de o calitate desăvârșită. Cum reușește marele gigant să păstreze o relație extraordinară cu clienții săi? Care este secretul comunicării de succes pe care o are cu aceștia?

Cum am putea și noi să oferim potențialilor noștri clienți sau celor deja existenți, o experiență memorabilă astfel încât să le rămânem în minte așa cum o fac cei de la Apple? Răspunsul este reinventarea. De fiecare dată într-un mod șocant.

Respectă clientul, nu doar prezentându-i un produs excepțional. Carmine Gallo, expert în comunicare care a studiat foarte bine Apple, ne ajută să înțelegem de ce clienții sunt fideli brandului, reușind să ne dezvăluie câteva din practicile acestora.

10.Vaca mov, Transformă-ți afacerea prin idei remarcabile, de Seth Godin

 Vrei să fii diferit? 

Originalitatea este fundamentul succesului în zilele noastre. Iar asta înseamnă un produs care să atragă atenția. Acest produs este o „vacă mov”, adică ceva deosebit care iese în evidență și stârnește interesul consumatorului. 

Fiind bombardați cu atâtea produse și informații, tindem să trecem rapid peste orice, practicând obișnuitul scroll într-un mod alert. Astfel că atenția trebuie captată în maximum două secunde. 

Zilnic, consumatorii intră în contact cu o mulțime de produse plictisitoare (vaci albe cu pete negre). Iar dacă printre ele se va strecura o vacă mov, sigur clientul tău va acorda atenție acesteia. 

Câteva dintre atributele marketingului sunt comune marilor giganți precum Apple, Starbucks de au succes răsunător. Care sunt acelea? Vei afla acest lucru în cartea lui Seth Godin.     Dacă și tu vrei să creezi produse remarcabile citește această carte.

11.Ecommerce No Bullshit, de Cosmin Dărăban

Societatea evoluează, afacerile trebuie să se adapteze, iar pentru asta vizibilitatea în mediul online trebuie să cunoască un trend ascendent. Din ce în ce mai mulți antreprenori, oameni de afaceri, se mută în online, sau se regăsesc doar în online. 

Vânzările online cresc de la an la an, iar un magazin online devine un must have dacă tinzi spre succes.

Dacă vrei să te bucuri de un magazin online profitabil, Cosmin Dărăban îți explică în cartea sa o serie de strategii și modele eficiente. Vei afla  pașii prin care trebuie să treci pentru deschiderea unui magazin online, lansarea cu ajutorul tehnicilor de marketing, SEO, PPC, SMM, email marketing, content marketing.    

Cartea face referire și la principiile psihologice care motivează oamenii să cumpere online. Este genul de carte care îți oferă rețeta ideală de vânzări și marketing online.

12.Growth Hacker în Marketing, de Ryan Holiday

Vei afla ce este growth hacking-ul, care sunt caracteristicile sale, cum se schimbă modul în care facem marketing în era tehnologiei. Găsim exemple de companii care au folosit acest concept pentru a-și îmbunătăți procesul de lansare și promovare.

Cum vede autorul growth hackerul? Marketerul de azi este un growth hacker care folosește internetul și rețelele de socializare pentru urmărire, testare, replicare și îmbunătățire a procesului de promovare, astfel încât rezultatele propuse să fie atinse într-un mod rapid și măsurabil.

13.Small Data, de Martin Lindstrom

Martin Lindstrom valorifică puterea informației calitative în misiunea sa.

Oare cum este să petreci aproape un an în casele unor străini și să observi fiecare detaliu despre aceștia, pentru a descoperi dorințele ascunse sau ceea ce duce la construirea unui produs sau brand de milioane? 

Asta s-a întâmplat cu Martin Lindstrom. A fost angajat de cele mai mari branduri din lume pentru a descoperi la ce anume reacționează clienții lor.

Detaliile, aparent nesemnificative, creează începutul unor branduri iconice. 

Această carte foarte interesantă povestește, de exemplu, cum un pantof de sport uzat descoperit prin Germania, în casa unui băiat, a condus la revenirea pe piață a LEGO. 

Informații care pot părea insignifiante sunt extrem de importante pentru comportamentul uman și de neprețuit pentru oricine își dorește să înțeleagă factorii care declanșează decizia de cumpărare.

14.Vânzări 2.0: Punct și de la Capăt, de Adrian Cioroianu

Schimbările în arta vânzării, provocate de pandemie, ne obligă să schimbăm și noi abordarea cu care ne promovăm produsele sau serviciile. O abordare creativă și originală este absolut necesară în aceste vremuri pe care le trăim.

Adrian Cioroianu alături de alți 19 antreprenori și vânzători de top din România ne echipează cu resursele necesare pentru dezvoltarea unei afaceri în acest context provocator.

Indiferent de punctul în care te găsești în dezvoltarea afacerii tale, vei putea identifica idei concrete, cartea oferind abordări diferite.

15.Începe cu De Ce, de Simon Sinek

 Oamenii nu cumpără ceea ce faci, ci motivul pentru care o faci. O carte excelentă care îți vorbește despre acest lucru, care te ajută când te afli la început de drum în business.

Primul pas trebuie să fie răspunsul la întrebarea DE CE, adică misiunea brandului tău, a produsului, de ce îl creezi. Dacă ai aflat răspunsul la această întrebare foarte importantă, trebuie să continui cu stabilirea valorilor și principiilor care vor sta la baza de ce-ului. Pentru ca în final să urmeze Ce rezultate vrei să obții din aplicarea principiilor.

O carte care inspiră prin poveștile de succes ale companiilor/liderilor care au început cu această întrebare minune, DE CE: Apple, Continental Airlines, Wal-Mart, Martin Luther King Jr.

16.Lansarea, de Jeff Walker

Cartea îți dezvăluie o formulă care garantează succesul dacă lansezi o afacere în mediul online. Se adresează afacerilor deja existente, cât și celor aflați la început de drum deopotrivă, pe care le învață cum să aibă în mod rapid o afacere profitabilă.

Cel mai probabil ai experimentat măcar o situație de-a lungul vieții în care te-ai străduit mult timp să realizezi ceva. Pe drum ai îndurat sacrificii și pierderi până când ai ajuns la o descoperire a ta proprie.       

 Cartea aceasta se aplică foarte bine celor care vând în special produse informaționale, dar și pentru alte modele de business.

17.Clienți pe viață, de Carl Sewell și Paul Brown

 O varietate de principii și metode prin care să-ți transformi cumpărătorul ocazional într-un client devotat, care cumpără de la tine constant și te recomandă mai departe. Despre asta este succesul.

Ce spune Sewell în cartea sa? Descoperiți ce vor clienții și asigurați-vă că exact acel lucru îl primesc.    

Indiferent că deții o afacere sau ești la început de drum, metodele demonstrate ale lui Sewell îți vor propulsa afacerea și îți vor schimba viitorul. 

Deoarece trăim într-o epocă în care stabilirea unei relații de încredere cu clientul prin care să obținem loialitatea acestuia, aceste calități vor transforma clientul ocazional în client pe viață.

18.High Performance Habits, de Brendon Burchard

Brendon Burchard, un expert de talie mondială în obținerea performanței, vorbește în cartea sa despre 6 obiceiuri care generează performanță, indiferent de domeniu (3 obiceiuri pe care trebuie să le formezi în raport cu tine însuți, iar celelalte 3 în raport cu ceilalți).

Citită și recitită, cartea te va ajuta să internalizezi obiceiurile care nu se vor mai dezlipi de tine și care te vor ajuta să ai succesul dorit, dar și să-l menții.

19.Traffic Secrets: The Underground Playbook for Filling Your Websites and Funnels with Your Dream Customers, de Russell Brunson

 Produsul sau serviciul tău este excelent, procesul de vânzare este bine gândit, dar clienții nu vin în număr foarte mare? Cartea de față te va ajuta să obții trafic și clienții pe care ți-i dorești. 

Russell Brunson te va ajuta să înțelegi și să conturezi profilul clientului ideal, să obții trafic pe pagina ta, atât organic cât și plătit. Să te folosești de growth hacking într-un mod inedit.

Ai la dispoziție instrumente concrete care te vor ajuta să crești vânzările.

20.Expert Secrets: The Underground Playbook For Turning Your Online Visitors Into Lifelong Customers, de Russell Brunson

 Ai un talent și vrei să ți-l monetizezi? Expert Secrets te învață cum să reușești. Îți arată pașii prin care poți deveni o autoritate în domeniul în care profesezi. Vei învăța cum să comunici cu audiența ta, vei fi înțeles, iar povestea brandului tău va ajunge la audiența ta exact așa cum îți dorești să fie transmisă. 

Cartea are o componentă practică solidă, oferindu-ți o serie de șabloane de webinar, prezentări etc. Este o carte de marketing practic.

21.Idei cu lipici, de Chip Heath, Dan Heath

Care idei au lipici?

Genialitatea și simplitatea unei idei pot fi dobândite prin aplicarea unor principii fundamentale.

Autorii te învață cum să captezi și să păstrezi atenția oamenilor cu o idee simplă, dar magică. Te vor ajuta să înscrii în mentalul oamenilor ideea ta astfel încât ei își vor aminti de tine. Să devii credibil cu ajutorul ideii tale reprezintă un alt deziderat.   Citind Idei cu Lipici vei putea să transmiți emoție prin intermediul unei idei.

22.The 12 Powers of a Marketing Leader: How to Succeed by Building Customer and Company Value, de Thomas Barta și Patrick Barwise

Ți-ar plăcea să-ți schimbi comportamentul atât de tare încât să te transformi într-un lider de marketing de succes? 

 În această carte vei descoperi 12 comportamente specifice, 12 puteri care vor determina succesul în afaceri și în relația cu echipa ta. Sunt comportamente care obțin performanță și rezultatele așteptate, atât de tine cât și de echipa ta.

23.Catalyst, How to Change Anyone’s mind, de Jonah Berger

Cine nu-și dorește schimbare? Cine nu ar vrea să schimbe ceva în viață?

Un marketer își dorește să schimbe părerea clienților. Liderii organizațiilor luptă să schimbe mentalitățile oamenilor, organizațiile care lucrează pentru oameni și pentru planetă vor să schimbe lumea. Dar schimbarea la acest nivel este destul de dificilă.

În dorința noastră de a schimba lucrurile, uităm de principii și apelăm la manipulare în sens peiorativ, deși este evident că nu asta e calea. 

Trebuie schimbată în primul rând perspectiva asupra unui lucru, iar asta o faci cu ajutorul unui catalizator, lucruri pe care îl vei învăța din cartea lui Jonah Berger, autorul bestsellerului Contagious.

24.Cele 22 de legi imuabile ale marketingului, de Al Ries și Jack Trout

Citind despre marketing, vei întâlni sute de idei și tactici pe care le poți experimenta, însă mare parte din ele nu vor supraviețui. Nu este și cazul principiilor pe care le vei regăsi în această carte, principii care vor dăinui mereu.

Există 22 de legi care au guvernat marketingul de la prima reclamă și care se vor manifesta în orice mediu în care comunică, offline sau online.

Așadar, este o carte indispensabilă unui marketer de succes, pentru că te învață cum să aplici cele 22 de legi în orice organizație.

Autorii relevă cum cele mai mari corporații s-au afirmat sau au dispărut de pe piață pentru că au respectat sau au încălcat legile marketingului.

O lege extrem de importantă este Legea percepției: marketingul nu este competiția produselor în sine, ci a percepțiilor pe care le au consumatorii asupra produselor, iar asta vine și ca efect al mesajului pe care îl vei transmite.

25.eCommerce Marketing: How to Get Traffic That BUYS to your Website, Paperback, de Rytis Lauris

Te chinui să afli cum și unde să cheltuiești buget pe marketing pentru a-ți crește vânzările? Te preocupă cum îmbunătățești tehnicile de marketing? Nici o problemă. 

Cartea este scrisă într-un limbaj accesibil și te învață cum să-ți optimizezi tehnicile de marketing pentru ca vânzările tale să accelereze.

Este o carte ce trebuie să fie prezentă pe biroul tău, pregătită să rezolve orice provocare care va apărea în timp. Conține sfaturi pentru îmbunătățirea marketingului indiferent ce canal de promovare folosești.

26.They ask – You answer, de Marcus Sheridan

Content marketingul nu mai este doar despre identificarea celor mai bune cuvinte cheie și crearea de linkuri. Este despre crearea unui conținut de calitate. 

Cartea te va ajuta să construiești o strategie eficientă de content marketing utilizând principii dovedite care au revoluționat marketingul, pentru toate tipurile de companii, din toate sectoarele de activitate.

27.Marketing: A Love Story, de Bernadette Jiwa

 Cum facem ca ideea noastră să conteze? Să aducă valoare celui care o citește? Una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm, ca antreprenori și inovatori, este înțelegerea modului de a face ca ideile noastre să rezoneze. 

Ce aducem nou? Cum ne diferențiem? 

O carte menită să producă schimbare în modul în care facem marketing.

28.Designing Brand Identity, de Alina Wheeler

Cum creezi un brand? Cum îl dezvolți astfel încât acesta să devină unul renumit? Trecându-l prin 5 etape. De la cercetare până la analiză, de la etapa lansării până la guvernare, este cartea care oferă managerilor de brand, specialiștilor în marketing etapele unui proces prin care brandul tău va fi recunoscut. 

Vei citi despre procesul prin care mai multe branduri au devenit cunoscute la nivel  mondial. 

29.Misbehaving: The Making of Behavioral Economics, de Richard Thaler

Un marketer foarte bun va reuși să înțeleagă modul în care gândește consumatorul. Legendarul economist comportamental Richard Thaler, vorbește despre asta în cartea sa, Misbehaving.         

El reușește să explice cititorului iraționalitatea consumatorului. Ne ajută să înțelegem de ce greșim de prea multe ori când luăm o decizie.     

Este o carte utilă pentru marketeri pentru că ei trebuie să înțeleagă aceste patternuri.

30.Contagious, Why Things Catch On, de Jonah Berger

Una dintre cele mai bune cărți de marketing. Jonah Berger explorează în cartea sa și ne explică de ce unele informații devin virale, în timp ce altele nu.

Este o carte fundamentală specialistului de marketing care vrea și trebuie să răspundă la această întrebare pe care toată lumea și-o adresează.

31.Win: The Key Principles to Take Your Business from Ordinary to Extraordinary, de Frank Luntz

Vrei să înveți să comunici eficient? Citește Win și vei afla care este cea mai bună metodă de comunicare.

Cartea este despre ce a învățat Frank Luntz în timpul experienței pe care a avut-o cu clasa politică explicându-le cum să comunice eficient. A fost extrem de apreciat, dar și urât pentru competența sa. 

Astfel, Luntz a preluat experiența pe care a avut-o și a aplicat-o în afaceri, dedicând cartea marketerilor care vor să învețe să comunice într-un mod care va fi apreciat de consumator.

32.Noile reguli de marketing și PR, de David Meerman Scott

Schimbările aduse de apariția și evoluția internetului, felul în care acesta a schimbat modul de achiziție, comportamentul consumatorului. Toate acestea sunt detalii pe care este nevoie să le înțelegem.

O carte extrem de importantă pentru cine vrea să înțeleagă cu adevărat marketingul în era digitală.  

Este și o trecere în revistă a modului în care companiile se pot folosi de aceste schimbări pentru a ajunge la clienți prin rețele de socializare, bloguri, comunicate de presă, video-uri și marketing viral.

 33.Biblia vânzărilor, de Jeffrey Gitomer

Da, este o carte despre vânzări, dar marketingul este altceva decât vânzare? Este foarte important pentru orice marketer să înțeleagă principiile fundamentale ale unei vânzări de succes. 

Vânzarea prin marketing se produce la nivel macro, adică mesajul tău care își propune să vândă ajunge la un număr foarte mare de oameni, la un nivel scalabil. 

Învață cum să comunici beneficii, înainte de a comunica caracteristicile unui produs.     Este una dintre cărțile de marketing care te vor purta pe culmea succesului.

34.Cu ce se mănâncă de fapt Marketingul, de Daniela Suhanea, Attila Birtha

 Cartea este un instrument folosit de managerii români care doresc eficientizarea și optimizarea activităților de marketing în companiile pe care le conduc.

Ce înseamnă marketingul? Ce face un marketer? Ce poți face tu? Cum aplici strategia, cum o monitorizezi astfel încât să-ți ofere o percepție a ceea ce trebuie schimbat? Care este misiunea? Care sunt valorile care te conduc? Cum să-ți cunoști competiția? Cum scrii un plan de marketing? Cum stabilești bugetul și ce rezultate ți-ai propus? 

Sunt întrebări la care îți vor răspunde autorii.

35.Cum sa livrezi fericire, de Tony Hsieh

Ne explică cum o cultură organizațională diferită de cea tradițională poate fi un model de atingere a succesului. Adică, să-i faci fericiți pe alții te va face fericit și pe tine. Este un principiu și o realitate care se aplică și în viața de toate zilele.

Acordă atenție deosebită serviciului cu clienții și transformă această responsabilitate într-una a tuturor angajaților. Autorul ne sfătuiește să îi ajutăm pe angajați să se dezvolte pe ambele planuri, personal și profesional. 

Cine este Zappos? Un retailer online cu vânzări anuale de 1 miliard de dolari.

36.Când cumpărătorul spune NU, Strategii esențiale pentru a realiza o vânzare, de Tom Hopkins, Ben Katt

Realizarea unei vânzări se bazează pe conceperea unor strategii eficiente. Strategii care sunt explicate în detaliu de această carte, împreună cu exemple de dialog din situații reale. Vei face cunoștință cu pașii prin care stabilești o conexiune cu potențialul client până în momentul în care vei auzi atât de mult așteptatul DA!

  Împărțită în patru secțiuni, cartea analizează Modelul Circular al Persuasiunii, primul sistem de vânzări complet din lume, având posibilitatea să afli câte sensuri poate avea un “nu”. Ți se prezintă motivele pentru care cumpărătorul preferă să spună “nu”. 

Vei trece prin toate etapele procesului de vânzare până ajungi la finalizare.  Te învață cum să identifici nevoile cumpărătorului, cum să prezinți soluțiile, dar și ce greșeli faci în etapa de finalizare a vânzării. 

Vei descoperi care sunt tehnicile de negociere cu câștig pentru ambele părți. Vei afla cum să răspunzi atunci când cumparatorii spun “da”.

37.Start în antreprenoriat. Călătoria antreprenoriatului de la a ști la a avea înspre a deveni, de Cristian Onețiu

Start în antreprenoriat este o carte pentru antreprenori, nu despre antreprenori, adresându-se deopotrivă celor care își doresc o afacere proprie, și celor care au deja o afacere, dar vor ca aceasta să crească exploziv. 

Pentru cei care nu au încă o afacere, cartea lui Cristian Onețiu reprezintă o motivare. Autorul îi provoacă pe aceștia să-și ia un angajament pe 3 – 5 ani de a-și construi propria afacere, oferindu-le 12 principii cheie dar și o serie de sfaturi practice care să-i ajute să reușească pe acest drum.”

38.Curs de vânzări, de Zig Ziglar

 Autorul  povestește cum a reușit să aibă succes în ceea ce face, pentru că, mai întâi de toate a ajutat multe persoane să obțină ce și-au dorit. A învățat că prin a reuși să faci ce trebuie, vei putea face ce vrei atunci când vrei. 

Numele lui Zig Ziglar este sinonim cu noțiunile de încredere, motivare și succes. A căpătat renumele unei personalități de talie mondială, fiind în prezent președintele Corporației Zig Ziglar, al cărei scop este acela de a ajuta oamenii să-și utilizeze cu succes toate resursele de care dispun.

 39.Strategia oceanului albastru, Cum să creezi un spaţiu de piaţă necontestat şi să faci concurenţa irelevantă, de Renee Mauborgne, W. Chan Kim

Strategia oceanului albastru argumentează că o concurență nu aduce altceva decât nefericire, presiune zilnică, rivalitate cu competitorii tăi, lucruri care vor genera scăderea profitului.

Autorii spun că succesul trebuie să vină din crearea unor medii în care oceanele albastre își fac loc atât de mult încăt vor putea crește fără a rivaliza cu alții.

Cartea ne ajută să ne focusăm pe crearea propriilor oceane albastre, nu roșii (roșu provine de la culoarea “sângelui” vărsat din cauza rivalizării) și pe elaborarea unei strategii care ne vor aduce succesul fără amenințare la adresa altora.

40.Marketingul digital și antreprenorii români, de Luiza Mesesan-Schmitz, Claudiu Coman

Cartea este un instrument util în schimbarea atitudinii antreprenorilor față de marketingul digital, față de potențialul canalelor de promovare în mediul online.  Se adresează atât antreprenorilor la început de drum, dar și celor care și-au dezvoltat o afacere dar au avut probleme cu stagnarea sau scăderea vânzărilor.    

Cartea prezintă beneficiile utilizării instrumentelor de marketing digital, descriind canalele de promovare online, aspecte practice privind marketingul digital, precum și multe alte informații menite să schimbe percepția antreprenorilor față de promovarea online.

Dacă înveți să descoperi ce nevoi au oamenii, ce-și doresc ei să obțină în viață, cum vor să fie, ce vor să facă, ce nu le place și de ce vor să scape, vei fi un marketer de succes.

Gândește-te ce nevoi acoperă produsul tău, scrie asta în textele de vânzare și vei observa impactul pe care-l vor avea asupra potențialilor clienți.    

În prezent, din ce în ce mai mulți oameni de afaceri sunt nevoiți să-și promoveze brandul în mediul online, altfel e greu să-și atingă obiectivele, cu atât mai puțin să aibă succes. 

Explozia internetului din ultimii ani ne provoacă să gândim mai mult, să comunicăm mai bine și să manifestăm interes pentru nevoile celuilalt.

81 % dintre cei care achiziționează un produs/serviciu își preiau informația din mediul online înainte de a face pasul către achiziția propriu-zisă.

Marketingul digital presupune să cunoști instrumentele folosite pentru promovarea unui produs sau serviciu și să înțelegi foarte bine canalele de promovare (promovarea prin Google AdWords, SEO, SMM, marketing prin conținut, video marketing, email marketing).     

Antreprenori, proprietari ai unor mici afaceri, companii care tânjesc spre succes și care încearcă să-și creeze un renume, dar care nu știu să comunice pe limba clienților, să le cunoască nevoile, să le asculte dorințele. 

Nu înțeleg sau nu vor să înțeleagă termenii în jurul cărora se învârte o afacere. 

 Nu doar produsul în sine trebuie să fie centrul atenției. Poți avea un produs bun, dar un mesaj slab nu va reuși să vândă produsul respectiv, ci va conduce spre eșec.   Beneficiu, Claritate, Specificitate! Sunt termeni pe care dacă nu-i vom înțelege, nu vom reuși să vindem produsul nostru. 

 Sunt preocupări care ne determină să găsim soluții la problemele clientului sau al potențialului client.

Citind  cele mai bune cărți de marketing vei învăța cum să comunici, în primul rând, BENEFICII, nu CARACTERISTICI. Este cea mai importantă calitate a unui marketer de succes. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări