Texte de promovare a produselor cu exemple

texte de promovare a produselor

Cuprins

Dacă ai o afacere online, una din abilitățile cele mai importante este cea de redactare a unor texte de promovare a produselor care să atragă utilizatorii. Aceste texte sunt extrem de importante atât pentru reclamele pe care le rulezi pentru afacerea ta, cât și pentru prezentarea produselor pe site-ul tău. 

Dacă vrei să-ți crești vânzările online ai nevoie de reclame eficiente și descrieri de produs atractive. Reclama va aduce trafic pe site-ul tău, iar descrierile de produs vor influența potențialii clienți să cumpere. 

Așadar, în acest articol îți vom arăta o serie de pași pe care să îi realizezi pentru a scrie texte de promovare a produselor eficiente și care să îți genereze rezultate. 

Cum scrii texte de promovare a produselor online care să genereze rezultate?

Pentru a scrie un text bun de promovare a unui produs trebuie să respecți o serie de principii, general valabile în online. 

Dacă vei analiza cu atenție orice reclamă sau pagină web realizată de profesioniști, vei observa că toate respectă aceleași reguli de bază. 

1. Scoate în evidență beneficiile produsului    

Atunci când scrii texte de promovare a produselor online trebuie să incluzi în descrierile tale o mulțime de beneficii care să îi convingă pe oameni că acel produs este fix ceea ce au ei nevoie. Atenție mare la identificarea corectă a beneficiilor. 

Beneficiile nu înseamnă să enumeri caracteristicile produsului, ci să te concentrezi pe ce anume are de câștigat clientul dacă achiziționează acel produs. Nu trebuie să confunzi beneficiile unui produs cu atributele sale. 

Beneficiile sunt argumentele emoționale pe care le prezintă produsul tău, în timp ce caracteristicile sunt componentele obiective: formă, greutate, culoare, specificații tehnice. 

Exemplu: 

– Caracteristică: camera foto a acestui telefon este de 24MPX 

– Beneficiu: poți face cele mai reușite și clare fotografii în fiecare vacanță cu familia

2. Scrie texte de promovare a produselor care să fie SEO friendly

Pentru ca site-ul tău să ajungă pe o poziție cât mai bună atunci când oamenii caută produse pe internet, trebuie ca descrierile produselor să fie bine optimizate pentru motorul de căutare. 

Asta presupune că descrierile trebuie să conțină cuvintele pe care oamenii le utilizează atunci când caută produsul respectiv. Ele trebuie să se regăsească în text după o anumită structură. 

Regulile de bază în acest sens sunt: 

– Cuvântul cheie să se regăsească în prima parte a titlului

– Să fie prezent în primul paragraf, cât mai la început 

– Să existe în subtitlurile din acel text 

– Și să se regăsească și în diferite paragrafe din text, cu o frecvență optimă  

3. Adresează-te prin textele de promovare a produselor unui public țintă specific

Întotdeauna când te promovezi online trebuie să iei în calcul cui te adresezi. Pentru a scrie un text de promovare bun trebuie să știi care este publicul tău țintă. 

Asta pentru că cele mai bune texte de reclamă sunt cele care vorbesc pe limba clienților tăi. Trebuie să discuți direct și prietenos cu audiența ta, pentru a-ți face vizitatorii să cumpere.

Hint: Există o regulă foarte simplă atunci când realizezi textele de descriere a unui produs sau textele unei reclame: Regula 80 / 20. 80% din text trebuie să fie despre ei (despre clienții tăi) și doar 20% despre tine.

Așadar, uită de reclamele și textele care încep cu “Noi suntem…, noi facem…, noi oferim…” și concentrează-te mai bine pe texte pentru vizitatorii tăi în care să le arăți ce primesc ei în urma ofertei tale, ce au de câștigat.

4. Scrie texte de promovare a produselor simple, ușor de înțeles și relevante pentru publicul tău 

Cel mai simplu principiu pe care trebuie să-l respecți pentru a scrie texte de calitate este Regula KISS – Keep It Stupid Simple. 

Scrie întotdeauna direct,simplu și la obiect. Textele tale trebuie să folosească un limbaj comun, să fie simple și ușor de înțeles de către publicul țintă. 

Foarte mulți specialiști comit greșeala de a folosi un limbaj de lemn, un limbaj ultraspecializat în reclame. Nu uita, tu nu te adresezi prin reclamele tale unor colegi de breaslă, specialiști în domeniu, ci unor cumpărători, oameni care în viața de zi cu zi nu folosesc termenii de specialitate pe care îi folosești tu în domeniul tău. 

Folosește în textele reclamelor și în descrierile produselor cuvinte relevante, pe care și clienții le folosesc atunci când descriu sau caută informații despre produslele tale.  

5. Apelează în textele tale de promovare la emoții și la tehnici de persuasiune 

Oricât de multe caracteristici tehnice am vedea la produsul pe care îl cumpărăm, oricât de multe argumente logice ar folosi vânzătorul pentru a ne convinge, decizia de cumpărare o vom face întotdeauna emoțional. 

Oamenii cumpără emoții, nu produse. Cumpărăm emoția pe care acel produs ne-o transmite sau emoția pe care ne-o oferă utilizarea unui produs. 

Așadar, folosește-te de emoții atunci când scrii texte de promovare a produselor în reclame sau în descrierile produselor de pe magazinul tău online. Trebuie să știi ce emoție îi face pe clienții tăi să acționeze mai rapid. 

De cele mai multe ori, în marketing, frica este o emoție utilizată cu succes. Reclamele bazate pe frică tind să funcționeze mai bine. La fel de eficientă este și emoția lăcomiei, dacă este utilizată cu scopul de a crea o ofertă atractivă. 

Iată un exemplu reprezentativ pentru reclame bazate pe fiecare dintre emoțiile menționate. 

FRICA: Nu risca să îți distrugi nunta! Alege un fotograf profesionist de evenimente

LĂCOMIA: Profită de oferta noastră specială 1 + 1 gratis: plătești 1 bluză, primești 2   

Dacă te folosești de aceste 5 reguli atunci când redactezi textele tale pentru reclamă sau pentru descrierile de produse, cu siguranță rezultatele nu vor întârzia să apară. 

Ce trebuie să mai știi pentru a realiza texte de promovare care să aibă succes? De cele mai multe ori, dacă stai să analizezi textele din online, vei observa că majoritatea urmează o structură asemănătoare. 

Iar acest lucru nu este întâmplător. 

Copywriteri celebri și specialiști în marketing au testat de-a lungul a zeci de ani de carieră diferite formule sau “rețete de succes” pentru a realiza un text de vânzare bun.

Așa s-a ajuns la creionarea unor șabloane – a unor template-uri de texte care pot fi adaptate cu succes pe orice tip de produs pentru ca acesta să aibă rezultate. 

În continuare îți vom pune la dispoziție și 3 astfel de șabloane pe care le poți folosi pentru a realiza reclame persuasive și convingătoare pentru vizitatorii tăi. Iar la final vei avea parte și de un bonus. 

3 formate standard care te ajută să scrii texte de promovare a produselor online care să facă vânzări + BONUS 

Primul și totodată cel mai utilizat format de  redactare a unui text de promovare este bazat pe principiul AIDA. 

AIDA – Atenție / Interes / Dorință / Acțiune 

AIDA presupune să scrii un text luând în calcul 4 etape mari: 

– atragerea atenției

– menținerea interesului 

– crearea dorinței 

– îndemnul la acțiune 

Mai jos poți vedea și un exemplu de reclamă bazată pe acest format, pentru a înțelege mai bine cum funcționează.  

Exemplu:

Atragerea atenției:  Vrei să slăbești într-un mod sănătos și rapid? Spune STOP mâncatului compulsiv! 

Menținerea interesului: Ți-am pregătit un program complet de nutriție care te va învăța cum să slăbești în doar 4 săptămâni, fără să te înfometezi și fără diete care să-ți distrugă organismul. 

Crearea dorinței: Imaginează-ți cum ar arăta trupul tău fără colăceii de pe șolduri și cu un abdomen plat pe care să-l poți afișa fără probleme de fiecare dată când mergi la plajă sau la piscină. 

Îndemn la acțiune: Intră acum pe www.exemplusite.ro, completează formularul de comandă și vei primi ghidul complet de slăbit în doar 24 de ore.    

Un alt format simplu de utilizat și care produce rezultate în marketing este șablonul bazat pe Regula SUAC.  

SUAC – STOP / UITE / ACȚIONEAZĂ / CUMPĂRĂ

La fel ca și în cazul AIDA, textul trebuie conceput pe 4 etape care să determine vizitatorul să acționeze și să cumpere produsul tău. În primă etapă trebuie să-l determini să stopeze răsfoirea de informații, scrolling-ul online. Apoi trebuie să-i prezinți oferta, să-l faci să acționeze și să-l îndemni să cumpere. 

De cele mai multe ori, pentru etapa de acaparare a atenției, în mediul online te va ajuta și imaginea folosită în reclame. 

Pentru a realiza o reclamă de succes, trebuie să înțelegi cum percep vizitatorii reclamele. Avem un exemplu în acest caz. 

texte de promovare a produselor

Un alt format pe care îl poți utiliza pentru a realiza reclame și texte de promovare a produselor online care să îți crească vânzările este cel bazat pe principiul de raritate: SCARCITY

Acest șablon nu face neapărat referire la modalitatea în care structurezi textul, ci la modul în care structurezi call to action-ul din text. 

Un text de promovarea a produselor tale bazat pe scarcity creează sentimentul de urgență, activând în vizitatori frica de a rata oportunitatea (FOMO – fear of missing out). Acest sentiment este unul foarte puternic și dacă este utilizat corespunzător poate genera rezultate foarte bune. 

Iată un exemplu de reclamă bazată pe urgency. 

texte de promovare a produselor

BONUS DE FINAL: 3 tipuri suplimentare de texte de promovare a produselor pe care le poți folosi în reclame

Pentru a realiza o reclamă, după cum vezi, poți utiliza o mulțime de template-uri și formate standard. Însă, nu trebuie să iei mereu în calcul aceste formate prestabilite, atâta timp cât respecți regulile de bază. 

Dacă textul tău respectă principiile de bază din marketing, formatul său poate să fie și unul diferit. Important este să faci texte de promovare a produselor care să prezinte beneficiile și să îndrume clar la acțiune pe cel care vede reclama. 

Iată alte 3 tipuri de reclame pe care le poți folosi pentru a face vânzări online

Reclame cu text de promovare scurt – bazat pe call to action ca element principal 

texte de promovare a produselor

Reclame cu text de promovare mai lung – care să prezinte beneficiile produsului mai clar 

 texte de promovare a produselor

Reclame cu structură complexă de tipul unei pagini web – care să prezinte produsul în detaliu 

texte de promovare a produselor

Dacă ai nevoie de mai multe informații, ne poți contacta sau te poți uita pe blog-ul nostru, acolo unde vei găsi o mulțime de studii de caz și informații interesante despre promovarea unei afaceri.

Acum ca stii ce trebuie sa contina un text de promovare a produselor citeste si acest articol pentru mai multe exemple si idei de promovare a unui produs

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări