Studiu de caz Facebook Ads – $172.283 in 45 zile

Pentru că #stămîncasă  și avem mai mult timp la dispoziție, am scris acest studiu de caz despre cum am administrat, un buget de 170 de mii dolari, în doar 45 de zile pe Facebook, generand încasări de $384.000.

Model de business: dropshipping
Încasări generate: $384 000
Buget Facebook cheltuit: $172.283
Profit brut: aprox. $160.000

ROAS (total): 2,22
Breakeven ROAS: 1,3
AOV: $38
CPA Target: 20$
Buget zilnic mediu: $3800
Cel mai mare buget cheltuit intr-o zi: $11500
Magazin și cont de publicitate nou pornite de la zero

Țări promovate: Predominant US dar și Canada, Australia și UK
Nișa, produs, site: Confidențial conform cerinței clientului

Înainte să intrăm în detaliile promovării, doresc să explic pe scurt modelul de business dropshipping.  Tradițional, când ai un magazin online, cumperi stocul și îl vinzi mai departe cu un adaos comercial. Majoritatea antreprenorilor, au un depozit unde țin marfa, au angajați care se ocupă de colete, au de plătit chirie și alte costuri fixe  care rezultată din deținerea și vinderea unui stoc de marfă.

Când faci dropshipping, nu cumperi marfa în avans. Cumperi doar ce ai vandut. Dacă de exemplu astăzi au intrat două comenzi, se dă o comandă mai departe la furnizor, prin care eu cumpăr (cu banii încasați deja de la consumator) produsele din comenzi. Deci marfa se află în gestiunea  furnizorului (sau la dropship fulfillment agent), el o ambalează și o livrează consumatorului, iar eu mă ocup doar de magazinul online și de vânzarea produselor respective.

Din acest motiv nu ai costuri fixe și nu necesită o investiție în avans.  Un alt beneficiu mare: dacă furnizorul are capacitate decentă de producție și livrare, poți scala foarte rapid și agresiv… așa cum am făcut o noi pentru acest client în Q4 2019 între 5 noiembrie și 20 decembrie.

Pe baza motivelor enumerate mai sus, când faci dropshipping, poți avea un ROAS  de breakeven foarte mic. În cazul de față a fost de 1,3. Cu alte cuvinte dacă am cheltuit 10 dolari și am încasat 14,  1 dolar a fost profit. 

Per total,  s-a obținut un ROAS de 2,2. Poate nu ți se pare că este un ROAS  mare, dar dacă calculezi că acest ROAS înseamnă un profit brut de aproximativ 160 de mii de dolari în 45 de zile cred că îți vei schimba părerea.
Pe aceeași temă mai trebuie și precizat că pe piețele dezvoltate, unde am promovat (US, Canada, Australia și UK), piața este mult mai competitivă, iar ROAS-ul obținut este mult mai mic ca în România.

Acum că am discutat aceste aspecte, să intrăm în detalii  despre structura campaniilor.

Să începem cu bugetul: 

Pentru Costul Per Achiziție (CPA), targetul a fost 20$. Relativ rapid am observat că Adset-urile  cu buget mic, de 1x CPA (20$) sau 1,5x CPA (30$) au adus rezultate mai multe și mai consistente decât bugetul mai mare de 5x CPA sau 10X CPA. Ca urmare am scalat prin crearea  a foarte multor AdSets. Mai exact am creat 1007 Adsets și 1940 de reclame (nu unice).

Deoarece am rulat foarte multe reguli de automatizare, în fiecare zi Adset-urile care nu aduceau rezultate, erau oprite (respectiv cele care aduceau rezultate, scalate)  urmând ca ziua următoare, să publicăm Adsets noi pentru a avea mereu un număr mare de reclame active. Evident că am multe din cele 1000 de Adsets au fost duplicate și retestate cu diferite creative.

Las aici unele exemple de reguli folosite pentru oprirea automată a Adset-urilor neproductive:

Nivel de Adset (Turn OFF/ON Adset):

– Oprește Adset dacă ASTĂZI s-a cheltuit X Lei (x fiind CPA-ul tău target), dar nu a fost nici o vânzare

– Oprește Adset dacă ASTĂZI s-a cheltuit 2X ATC CPA target (10$), dar nu a fost nici un ATC

-Repornește Adset dacă CPA este în target ASTĂZI (uneori atribuția Facebook vine întârziat și datele din Ads Manager se actualizează mai târziu, această regulă reactivează ce deja e oprit de una dintre regulile de mai sus)

Ca și Audiențe:

Pentru că acest magazin a fost creat în momentul în care am lansat campaniile, nu aveam  date pentru audiențele Lookalike. După ce am obținut peste 100 de achiziții și 1000 de ATC’s,  am rulat aproape exclusiv pe audiențele lookalike. Cum era de așteptat, LLA din Purchase au avut cele mai bune rezultate însă  și LLAs create din celelalte evenimente sau combinații de Page Visit Frequency au adus rezultate bune.

Creative:
Am testat toată gama de creative oferite de Facebook. De la Carusel și Collection Ads, până la Video și Single Image.  Pe departe cele mai bune rezultate au venit din Single Image. După cum am mai precizat și în studiile de caz anterioare, și în acest caz creativele  care conțin culori puternice, contrastante, au ieșit câștigătoare după numeroase teste, iar ca urmare, odată ce am identificat unele combinații, am scalat cu acele reclame.

Campanii Retargeting:

Pe campaniile de retargeting am obținut un ROAS  de 2,90 și s-a cheltuit aproximativ 20% din bugetul total de promovare. Ca și Value Proposition am oferit reducere de 10%-15% în Ad-urile de retargeting si text de tip Scarcity

Am avut campanii cu ABO (Adset Budget) în care am retargetat printre altele:

View Content: 1 zi, 3 zile, 7 zile, 14 zile și 30 zile
ATC:  1 zi, 3 zile, 7 zile, 14 zile și 30 zile

În acelasi timp am dat un Duplicate la campaniile de retargetare și le-am introdus într-un CBO cu bid de Minim Roas.

Ambele variante au adus rezultate foarte bune. Pe CBO s-a observat un ROAS ușor mai mare decat ABO.

Ca notă de încheiere,  dropshippingul este un business care necesită un volum foarte mare de comenzi pentru a fi profitabil.  Pe lângă toate beneficiile pe care le-am enumerat la început, sunt și foarte multe dezavantaje când lucrezi pe model dropshipping, iar Facebook nu îți face deloc viața ușoară cu politicile gândite să pună bețe în roate la dropshippers pe care nu i-a interesat foarte mult de consumatori.
În schimb, dacă  ai produse calitative,  timpul de livrare este unul scurt  și urmărești politicile Facebook, poate fi un model de afacere foarte rentabilă.
Succes si sanatate multă!