Când este cel mai bine să postezi pe Facebook?
Ei bine, adevărul este că nu există un moment Universal în care este cel mai bine să postezi pe Facebook, care să se potrivească tuturor regiunilor, afacerilor și brandurilor.
Observăm în prezent o mare aglomerație de conținut. Pe Facebook se distribuie mai mult conținut decât ar putea oricine dintre noi să consume vreodată, astfel că algoritmul Paginii de Noutăți de pe Facebook ajută să determine ceea ce ne este afișat de fiecare dată când deschidem Facebook-ul (aici găsești o explicație detaliată cu privire la modul în care conținutul ne scade impactul)
De fiecare dată când postezi pe Facebook, practic intri în competiție cu cel puțin 1,500 alte postări pentru a ocupa un loc în Pagina de Noutăți, iar momentul potrivit este unul dintre mulți factori care determină ce conținut este afișat.
Acestea fiind spuse, este posibil ca cel mai bun moment să postezi să fie în același timp și cel mai prost. Să spunem că un studiu a concluzionat că cel mai bun moment să publici o postare este la ora 18:00 vinerea și fiecare brand începe să publice conținutul către audiențele lor la acea oră. În acest caz, cel mai probabil este că foarte puține dintre acele postări să fie afișate, din cauza competiției ridicate. Același lucru este valabil și în cazul ideii conform căreia cel mai bun moment să publici o postare este în afara orelor de vârf – dacă toate brandurile ar posta în afara orelor de vârf, atunci ar exista mai multă competiție, așa că mai bine ar reveni din nou la postările din timpul orelor de vârf.
Totul este foarte ambiguu și nu există un răspuns clar. În consecință, aș spune că nu există o oră specifică la care este cel mai bine să postezi pe Facebook.
Deci, când ar trebui să postezi pe Facebook? Câteva strategii ce merită încercate:
Dacă nu există „cea mai bună” oră în care să postezi, cum te decizi când să publici conținutul pe Facebook?
Pentru a răspunde la această întrebare, în opinia mea, există două abordări ce pot fi folosite:
- Conform datelor pe care le ai
- Când este relevant
1. Conform datelor pe care le ai
Când vine vorba de strategii de marketing și strategii digitale, cele mai bune date sunt cele proprii. Și, din fericire, Facebook are o varietate de date disponibile pentru proprietarii și administratorii de pagină. O înțelegere cuprinzătoare a propriei audiențe pe Facebook și a rezultatelor conținutului tău îți va aduce mai mult succes decât niște statistici generice rezultate din studii făcute pe o varietate de Pagini pentru o multitudine de industrii și branduri.
2. Când este relevant
Această abordare este un pic mai puțin științifică. Însă anumite tipuri de conținut funcționează cel mai bine pe moment sau la o oră când relevanța este maximă. Un bun exemplu aici este conținutul pe care multe echipe sportive îl distribuie pe Facebook, pentru a-și ține fanii la curent cu privire la scoruri sau la știrile de ultimă oră.
Același lucru poate să fie valabil și pentru afacerea ta. Anumite tipuri de conținut vor avea cele mai bune rezultate chiar în momentul în care sunt cele mai relevante. Spre exemplu, cel mai bun moment să distribui conținut legat de lansarea noului tău produs tinde să fie imediat după ce ai anunțat produsul. Sau dacă rulezi o reclamă pe un post TV local, cel mai bine este să creezi și distribui conținut pe social media în același moment în care reclama este difuzată.
Cum să folosești Statisticile Facebook pentru a afla care este cel mai bun moment să postezi în cazul tau
Dacă vrei să afli care este cel mai bun moment să postezi pe Facebook, primul și cel mai bun loc de unde să începi sunt Statisticile Facebook.
Pentru a-ți vedea Statisticile Paginii, dă click pe Statistici din partea de sus a Paginii:
În meniul Statistici ai o varietate de date la dispoziție. Pentru această postare însă, vom detalia câteva aspecte pentru a te ajuta să descoperi cele mai bune momente în care să îți postezi conținutul.
Cum afli când fanii tăi sunt online
Din meniul Statistici, selectează Postări din coloana din stânga. Aici ai acces la o situație detaliată a zilelor și orelor în care fanii tăi au cea mai mare activitate pe Facebook:
Acest grafic afișează orele medii de pe parcursul unei săptămâni. Plimbă cursorul pe fiecare zi în parte pentru a vedea cum se prezintă acea zi în raport cu mediile. Iată un exemplu de cum zilele de duminică tind să arate pentru Pagina noastră (linia bleumarin reprezintă datele de duminică):
Ce concluzii tragem din aceste date?
Putem vedea că audiența noastră este online 7 zile pe saptamană și că nu există o zi specifică în care activitatea este mai intensă. Putem vedea, de asemenea, că începând cu aproximativ ora 9 dimineața, numărul persoanelor care sunt online crește gradual până la aproximativ ora 6 seara. Orele noastre de vârf pentru persoanele online sunt între 8 dimineața și 10 seara, iar acest caz este general valabil pentru piața din România. După ora 10, volumul scade și oamenii încep să iasă de pe Facebook.
Există o varietate de moduri în care să interpretezi aceste date. Însă, pentru mine, aceasta înseamnă că cele mai bune momente pentru a posta sunt în timpul orelor de program, între 9 dimineața și 10 seara, când audiența noastră este cea mai activă pe Facebook. Aș recomanda testarea unei varietăți de momente în acest interval, pentru a vedea ce funcționează și dacă există vreo oră ideală.
Afacerile au succes datorită conținutului, nu momentului în care se postează
Atunci când unul dintre prietenii noștri de pe Facebook se căsătorește, cele mai mari șanse sunt să vezi pe tot parcursul zilei fotografiile de nuntă fixate în partea de sus a Paginii de Noutăți, indiferent de momentul în care au fost postate. Aceasta se întamplă fiindcă fotografiile de nuntă, indiferent dacă îți plac sau nu, reprezintă un conținut extrem de bun și de îndată ce sunt postate, o multitudine de oameni se grăbesc să le aprecieze, distribuie și comenteze.
Dacă vrei să ai succes pe Facebook, conținutul tău trebuie să fie cel mai important factor. Nu momentul în care este postat. Bineînțeles, momentul poate avea un efect asupra rezultatelor dacă postarea este de actualitate sau dacă este mai relevantă la un anumit moment dat – precum conținutul țintit spre iubitorii de sport în momentul în care au loc meciurile. Însă, în mare parte, succesul de pe social media se bazează pe conținut.
Acum este rândul tău!
Mulțumim pentru atenție! Ne-ar face o mare plăcere să auzim câteva păreri din partea ta. Crezi că există un moment ideal pentru a posta pe Facebook?
Responses