Cand e cel mai bine sa postezi pe Facebook?

Ei bine, adevarul este ca nu exista un moment Universal in care e cel mai bine sa postezi pe Facebook, care sa se potriveasca tuturor regiunilor, afacerilor si brandurilor.

Observam in prezent o mare aglomeratie de continut. Pe Facebook se distribuie mai mult continut decat ar putea oricine dintre noi sa consume vreodata, astfel ca algoritmul Paginii de Noutati de pe Facebook ajuta sa determine ceea ce ne este afisat de fiecare data cand deschidem Facebook-ul (aici gasesti o explicatie detaliata cu privire la modul in care continutul ne scade impactul)

De fiecare data cand postezi pe Facebook, practic intri in competitie cu cel putin 1,500 alte postari pentru a ocupa un loc in Pagina de Noutati, iar momentul potrivit este unul dintre multi factori care determina ce continut este afisat.

Acestea fiind spuse, este posibil ca cel mai bun moment sa postezi sa fie in acelasi timp si cel mai prost. Sa spunem ca un studiu a concluzionat ca cel mai bun moment sa publici o postare este la ora 18:00 vinerea, si fiecare brand incepe sa publice continutul catre audientele lor la acea ora. In acest caz, cel mai probabil este ca foarte putine dintre acele postari sa fie afisate, din cauza competitiei ridicate. Acelasi lucru este valabil si in cazul ideii conform careia cel mai bun moment sa publici o postare este in afara orelor de varf – daca toate brandurile ar posta in afara orelor de varf atunci ar exista mai multa competitie, asa ca mai bine ar reveni din nou la postarile din timpul orelor de varf.

Totul este foarte ambiguu si nu exista un raspuns clar. In consecinta, as spune ca nu exista o ora specifica la care e cel mai bine sa postezi pe Facebook.

Deci, cand ar trebui sa postezi pe Facebook? Cateva strategii ce merita incercate

Daca nu exista „cea mai buna” ora in care sa postezi, cum te decizi cand sa publici continutul pe Facebook?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, in opinia mea exista doua abordari ce pot fi folosite:

  1. Conform datelor pe care le ai
  2. Cand este relevant

1. Conform datelor pe care le ai

Cand vine vorba de strategii de marketing si strategii digitale, cele mai bune date sunt cele proprii. Si din fericire, Facebook are o varietate de date disponibile pentru proprietarii si administratorii de pagina. O intelegere cuprinzatoare a propriei audiente pe Facebook si a rezultatelor continutului tau iti va aduce mai mult succes decat niste statistici generice rezultate din studii facute pe o varietate de Pagini pentru o multitudine de industrii si branduri.

2. Cand este relevant

Aceasta abordare este un pic mai putin stiintifica. Insa anumite tipuri de continut functioneaza cel mai bine pe moment sau la o ora cand relevanta e maxima. Un bun exemplu aici este continutul pe care multe echipe sportive il distribuie pe Facebook, pentru a-si tine fanii la curent cu privire la scoruri sau la stirile de ultima ora.

Acelasi lucru poate sa fie valabil si pentru afacerea ta. Anumite tipuri de continut vor avea cele mai bune rezultate chiar in momentul in cand sunt cele mai relevante. Spre exemplu, cel mai bun moment sa distribui continut legat de lansarea noului tau produs tinde sa fie imediat dupa ce ai anuntat produsul. Sau daca rulezi o reclama pe un post TV local, cel mai bine este sa creezi si distribui continut pe social media in acelasi moment in care reclama este difuzata.
Cum sa folosesti Statisticile Facebook pentru a afla care e cel mai bun moment sa postezi in cazul tau

Daca vrei sa afli care e cel mai bun moment sa postezi pe Facebook, primul si cel mai bun loc de unde sa incepi sunt Statisticile Facebook.

Pentru a-ti vedea Statisticile Paginii, da click pe Statistici din partea de sus a Paginii:

In meniul Statistici ai o varietate de date la dispozitie. Pentru aceasta postare insa, vom detalia cateva aspecte pentru a te ajuta sa descoperi cele mai bune momente in care sa iti postezi continutul.

Cum afli cand fanii tai sunt online

Din meniul Statistici, selecteaza Postari din coloana din stanga. Aici ai acces la o situatie detaliata a zilelor si orelor in care fanii tai au cea mai mare activitate pe Facebook:

Acest grafic afiseaza orele medii de pe parcursul unei saptamani. Plimba cursorul pe fiecare zi in parte pentru a vedea cum se prezinta acea zi in raport cu mediile. Iata un exemplu de cum zilele de duminica tind sa arate pentru Pagina noastra (linia bleumarin reprezinta datele de duminica):

Ce concluzii tragem din aceste date?

Putem vedea ca audienta noastra este online 7 zile pe saptamana si ca nu exista o zi specifica in care activitatea e mai intensa. Putem vedea de asemenea ca incepand cu aproximativ ora 9 dimineata, numarul persoanelor care sunt online creste gradual pana la aproximativ ora 6 seara. Orele noastre de varf pentru persoanele online sunt intre 8 dimineata si 10 seara, iar acest caz este general valabil pentru piata din Romania. Dupa ora 10, volumul scade si oamenii incep sa iasa de pe Facebook.
Exista o varietate de moduri in care sa interpretezi aceste date. Insa pentru mine, aceasta inseamna ca cele mai bune momente pentru a posta sunt in timpul orelor de program, intre 9 dimineata si 10 seara, cand audienta noastra e cea mai activa pe Facebook. As recomanda testarea unei varietati de momente in acest interval pentru a vedea ce functioneaza si daca exista vreo ora ideala.

Afacerile au succes datorita continutului, nu momentului in care se posteaza

Atunci cand unul dintre prietenii nostri de pe Facebook se casatoreste, cele mai mari sanse sunt sa vezi pe tot parcursul zilei fotografiile de nunta fixate in partea de sus a Paginii de Noutati, indiferent de momentul in care au fost postate. Aceasta se intampla fiindca fotografiile de nunta, indiferent daca iti plac sau nu, reprezinta un continut extrem de bun si de indata ce sunt postate, o multitudine de oameni se grabesc sa le aprecieze, distribuie si comenteze.

Daca vrei sa ai succes pe Facebook, continutul tau trebuie sa fie cel mai important factor. Nu momentul in care e postat. Bineinteles, momentul poate avea un efect asupra rezultatelor daca postarea este de actualitate sau daca e mai relevanta la un anumit moment dat – precum continutul tintit spre iubitorii de sport in momentul in care au loc meciurile. Insa in mare parte, succesul de pe social media se bazeaza pe continut.

 

Acum e randul tau.
Multumim pentru atentie. Ne-ar face o mare placere sa auzim cateva pareri din partea ta. Crezi ca exista un moment ideal pentru a posta pe Facebook?

 

Recommended Posts