Campanii PPC

CAMPANII PPC

Cuprins

Vrei să fii cunoscut? Îți dorești ca afacerea ta să fie din ce în ce mai vizibilă? Ți-ar plăcea ca produsele sau serviciile tale să ajungă la un număr foarte mare de persoane? Te gândești cum să transformi potențialii clienți în clienți fideli? Visezi să obții conversii? Atunci, citește acest articol pentru a afla cum poți să ai parte de toate aceste lucuri.

Dacă în trecut, promovarea brandurilor se desfășura exclusiv în mediul offline, cu ajutorul panourilor stradale, direct, în magazine, ori prin intermediul mijloacelor de comunicare locale sau naționale de radio și televiziune, în prezent lucrurile stau diferit.

Acum, brandurile au posibilitatea de a ajunge la un număr mare de utilizatori, folosindu-se de instrumentele de promovare disponibile în mediul online.

Cum pot face asta? Una din modalitățile eficiente de promovare este publicitatea prin intermediul campaniilor PPC.

Ce înseamnă o campanie PPC

Ce înseamnă o campanie PPC
Sursă foto: 4seo help

Cum reușesc brandurile să se promoveze eficient? Cum ajung la conversie? Cum reușesc să vândă?

Răspunsul este simplu. Prin implementarea campaniilor PPC (pay per click). Adică, prin plasarea de anunțuri plătite pe una dintre platformele existente, Google, Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok etc. scopul fiind creșterea vizibilității afacerii și transformarea utilizatorilor  în clienți.

Prin implementarea unei campanii PPC putem seta mai multe obiective, printre care înscrierea la un curs, descărcarea unui ghid, achiziția unui produs sau a unui serviciu etc.

Pay Per Click este termenul folosit de platformele dedicate, atunci când sunt folosite pentru atragerea traficului relevant pentru brandul tău.

Funcționează în baza unui sistem de licitație, cu plata unor sume de fiecare dată când cineva face click pe reclama ta, acțiune care îi direcționează spre pagina produsului sau serviciului tău.

O campanie PPC construită și implementată corect îți face cunoscută afacerea, atrage vizitatori pe site și generează conversii.

Așadar, PPC (pay-per-click sau cost-per-click) înseamnă că brandul plătește doar atunci când se accesează reclama.

Dacă vrei să obții trafic relevant și intens pe site-ul brandului tău sau dacă ești specialist angajat pentru un anumit brand, și vrei ca numărul vizitatorilor cheie să fie mare, campaniile ppc sunt răspunsul.

Cum funcționează?

Așa cum spuneam și mai sus, campaniile ppc utilizează licitația. Tu, (trebuie să ai în vedere că și concurența face același lucru) licitezi o sumă pentru cuvintele cheie stabilite în campaniile implementate.

Scopul este atragerea traficului pe site și generarea unei acțiuni a utilizatorului, precum înscriere sau achiziție. La acest pas transformi un potențial client în client. Fidel sau nu. Depinde doar de tine dacă va reveni.

Atenție!

Acest tip de campanie nu este singurul model de promovare plătită. De aceea, este foarte important să distingi între acestea și altele care se referă la:

  • PPM (payment for thousand sau plata pentru o mie de accesări). Acest model de campanie prevede plata unei sume fixe de către brand pentru o mie de afișări.
  • PPA (plata pentru achiziție). Se plătește pentru fiecare dată când un utilizator face o acțiune, de exemplu descărcarea unei aplicații.

De ce este importantă o campanie ppc?

Pentru că este cea mai eficientă metodă prin care atragi trafic relevant pentru afacerea ta.

Cât timp durează până vin rezultatele?

Rezultatele vor fi vizibile în foarte scurt timp. Traficul apare încă de la începutul derulării campaniei.

Pentru a înțelege pe deplin cum stau lucrurile cu aceste campanii ppc, trebuie să cunoaștem câțiva termeni cheie.

Concepte cheie pentru înțelegerea campaniilor Pay per Click

  • CPC sau cost per click. Se referă la prețul plătit pentru fiecare click pe reclamă. Este un metric care determină cât plătește un brand pentru reclama plasată pe site sau în social media, în funcție de numărul de click-uri pe care îl primește. Cum funcționează? Sistemul compară reclama cu altele similare, bazate pe calitatea lor și în funcție de prețul pe care sunt dispuși să-l plătească, urmând a arăta în primul rând, anunțul câștigător.
  • CTR sau click through rate (rata de click). Reprezintă procentul de utilizatori care au accesat reclama, din totalul de utilizatori care au văzut-o. Cu cât este mai bună reclama, cu atât este mai mare CTR.
  • Impresii. Termenul se referă la numărul de vizualizări ale unei reclame, indiferent că este accesată sau nu.
  • Segmentare. Publicitatea online oferă un control uriaș asupra audienței pe care vrei să o targetezi cu reclama. Poți segmenta audiența în funcție de vârstă, gen, locație, interese etc.
  • Landing Page sau pagina produsului sau serviciului tău. Este acea pagină pe care este direcționat utilizatorul care a dat click pe reclamă. Acum, în funcție de relevanța și calitatea paginii, accesarea reclamei se poate finaliza cu o conversie sau cu părăsirea paginii în scurt timp. În funcție de timpul petrecut pe site, utilizatorul poate reveni la un moment dat. Și faptul că a aflat de existența ta, este important.

Recomandări

  1. Optimizează bine site-ul, atât pentru desktop, cât și pentru mobil.
  2. Creează conținut de calitate și relevant pentru cel care ajunge să citească.
  3. Folosește cuvinte specifice și clare.

  • Conversie. Este acțiunea făcută de utilizator după ce a accesat reclama. Rata de conversie este procentul utilizatorilor transformați în clienți din totalul utilizatorilor care au accesat reclama.

Rata de conversie = numărul de conversii ÷ vizite site

  • Frecvență. Numărul de afișări ale reclamei către o audiență specifică într-o anumită perioadă.

Frecvență = numărul impresiilor÷ numărul de utilizatori unici.

  • SEM, Search engine marketing. Expresie ce are în vedere acțiunile de marketing digital întreprinse pe un anumit motor de căutare.
  • Quality Score. Este o notă pe care motorul de căutare o acordă reclamei tale în funcție de metricul CTR.

Înțelegerea conceptelor cheie și a modului în care funcționează te vor ajuta să creezi o campanie ppc eficientă, care te va propulsa pe culmile succesului. Care va atrage trafic și va genera vânzări.

Tipuri de campanii PPC

Tipuri de campanii PPC
Sursă foto: Outsource PPC Management

Posibilitățile de a ajunge la clienții potențiali în funcție de avatarul pe care l-ai creat inițial, sunt nelimitate.

În funcție de specificul afacerii, precum și de alte criterii, există mai multe tipuri de campanii PPC. Care sunt acestea?

Campanii ce au ca obiectiv performanța maximă. Este un tip relativ nou de campanie, centrat pe obiective. Permite acces la toate canalele dintr-o singură campanie cu optimizare automatizată. Scopul este îmbunătățirea performanței în funcție de stabilirea obiectivelor de conversie.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Optimizare automată imediat ce a început difuzarea reclamei. Poți targeta categoria de public cu șanse mari de a se transforma în clienți;
  • Creșterea numărului de conversii;
  • Atragerea de clienți noi. Desfășurându-se în timp real, poți identifica intenția utilizatorului și poți publica reclamele potrivite în momentele oportune. De asemenea, le poți îmbunătăți;
  • Acces la statistici cuprinzătoare pe care le vei folosi la îmbunătățirea campaniei.

Rețeaua Display Ads. Acest tip de campanie se bazează pe afișarea de reclame pentru publicul căreia vrei să te adresezi, când accesează milioane de site-uri pe Google, dar și în aplicațiile motorului de căutare.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Atragerea de clienți și creșterea numărul de conversii. Cu cât partea vizuală este mai atrăgătoare, cu atât va exista un număr mare de persoane care vor accesa anunțul. Știm cu toții cât de importantă este partea creativă din punct de vedere vizual;
  • Ai șansa de a crea reclame memorabile care vor aduce utilizatorul în etapa de conversie.

Campanii locale. Anunțurile pe care le creezi și le integrezi în acest tip de campanie, vor fi afișate pe mai multe canale, precum rețeaua de căutare, de anunțuri, Youtube, Google Maps. Scopul campaniilor locale este atragerea potențialilor clienți în magazinul tău fizic.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Creșterea vânzărilor;
  • Oferi promoții? Acest tip de campanie este un instrument ideal pentru afișarea promoțiilor;
  • Ai posibilitatea creării unui anunț informativ cu detalii despre afacerea ta, precum adresa și alte informații de acest gen care îi vor ajuta pe cei care doresc să vadă magazinul, să te găsească ușor.

Campanii pentru aplicații. Ai șansa să-ți promovezi campania prin intermediul mai multor canale.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Publicitate. Dacă aplicația prezintă interes și este adresată publicului relevant, aplicația va fi descărcată și va genera engagement intens;
  • Promovarea are loc pe mai multe canale. În Rețeaua de căutare, de display, Youtube, Google Play;
  • Posibilitatea de a opta pentru mai multe obiective în ceea ce privește aplicația.

Campanii de tip video. Un instrument care te ajută să afișezi anunțul în format video atât pe Youtube, cât și pe alte site-uri. Și în acest tip de campanie pot fi setate mai multe obiective.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Setarea obiectivului de awareness;
  • Setarea unui obiectiv de conversie;
  • Te adresezi utilizatorilor în afara rezultatelor căutării în timp ce sunt pe Youtube.

Campanii în rețeaua de căutare. O astfel de campanie este centrată pe afișarea anunțurilor de tip text în rezultatul căutării când utilizatorii caută produsele pe care le oferi. Una dintre modalitățile eficiente prin care poți crește numărul de conversii, de clienți, trafic pe site. De ce? Pentru că acest tip de anunț se va afișa celor care caută intens produsul tău.

Ce beneficii aduce afacerii?

  • Potențiali clienți;
  • Conversii.

Fiecare tip de campanie PPC are beneficiile sale. Depinde de tine pe care o alegi, cum reușești să o creezi și cât de relevantă este pentru publicul la care vrei să ajungi. Dar cu un research temeinic, vei știi ce trebuie să faci.

Beneficiile campaniilor pay per click

Beneficiile campaniilor pay per click
Sursă foto: Pinterest

Dincolo de motivația financiară pentru care o campanie pay per click  este lansată, dacă este gândită și creată în termeni de performanță, îți aduce satisfacție personală. Satisfacția lucrului bine făcut și a rezultatelor obținute. Ar trebui să fie beneficiul suprem, indiferent de ce acțiune facem.

Beneficiile campaniilor PPC sunt multe, iar brandurile care se folosesc de implementarea acestora reușesc să obțină vizibilitate, recunoaștere, interacțiune și conversii. Desigur, în anumite condiții.

Impactul acestora este semnificativ pentru brandul tău dacă sunt gândite cum trebuie. Rezultatele sunt măsurabile, fapt care te ajută să îmbunătățești campaniile. Informațiile pe care ți le oferă implementarea unei campanii PPC sunt foarte valoroase, fiind obținute în timp real.

Un anunț atrăgător din punct de vedere vizual, dar ca și text relevant, se traduce în trafic uriaș pe site-ul afacerii tale.

Cum este văzută o reclamă? În ce ordine sunt percepute elementele unui anunț?

  • Primul element vizibil al unei reclame este imaginea;
  • Urmează titlul;
  • Al treilea element perceput este textul aflat sub imagine.

Așadar, ce beneficii majore întâlnim în cazul acestor campanii pay per click?

Te ajută să-ți îndeplinești obiectivele afacerii

  • Poți atinge orice obiectiv stabilești, de la vizibilitate până la obținerea conversiilor. Traficul obținut determină un număr mare de conversii. Campaniile pay per click sunt un instrument perfect pentru descărcarea de ghiduri, materiale de promovare, înscrieri la newsletter, descărcarea de aplicații etc. Call to action trebuie să fie clar. Nu este suficient să atragi printr-o imagine interesantă, un titlu persuasiv și un text cu lipici. Dacă CTA-ul nu este clar, vei pierde un potențial client.

Beneficiu major

  • Un beneficiu major este că oamenii caută în motoarele de căutare produsele sau serviciile care le sunt necesare, și cum există aproximativ 2 miliarde de persoane care folosesc internetul, imaginează-ți cât de important este acest detaliu pentru afacerea ta. Reclama plasată în interiorul unei campanii ppc are șanse uriașe de a aduce conversii.

Campaniile pay per click pot fi măsurate și monitorizate cu ajutorul mai multor instrumente

  • Detaliile despre performanța reclamei, vizitatorii care au accesat anunțul, comportamentul acestora pe site și conversiile realizate te vor ajuta să îmbunătățești reclamele.

Control asupra campaniilor PPC

  • Ai la dispoziție diferite setări pentru a controla felul în care ajungi la potențialii clienți. Dispui de flexibilitate în ceea ce privește bugetul. Dacă reclama produce rezultate pozitive, poți crește imediat bugetul. Dacă vrei să pui reclama în pauză.

Aduce trafic pe site

  • Utilizatorul accesează reclama respectivă, însă odată ce ajunge pe pagina produsului și a serviciului căruia îi faci reclamă, sunt șanse să ajungă și pe alte pagini din site.

Plătești doar pentru performanță

  • Vei fi taxat doar pentru click-uri.

Funcționează foarte bine cu celelalte canale de marketing

  • Marketingul de conținut este rege în lumea marketingului digital. Un plan de conținut bine pus la punct este cheia succesului. Conținutul unic, relevant și de calitate va atrage negreșit vizitatori pe site.

Creșterea vânzărilor

  • Din moment ce un număr de utilizatori vor accesa reclamele tale, deși nu toți vor face achiziție, o parte din ei vor face asta.

Implementarea unei campanii ppc trebuie să respecte unele criterii esențiale pentru obținerea tuturor beneficiilor.

Cum se realizează o promovare PPC de succes

Cum se realizează o promovare PPC de succes
Sursă foto: ppc hero

Există câteva elemente care diferențiază o campanie ppc performantă de alta care nu produce rezultate bune. Despre ce elemente vorbim? Creativitate, organizare, alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie, implementare, monitorizare și analiză continuă, elemente dintr-o promovare ppc eficientă.

Într-o campanie ppc, anunțurile sunt plasate pentru a fi afișate pe o anume platformă în momentul în care utilizatorii caută produsul sau serviciul tău. În funcție de sumele licitate, relevanța reclamei și textul atrăgător, campania ppc va avea succes sau nu.

Este adevărat, cuvintele cheie reprezintă elementul de bază într-o promovare ppc. Dar acestea nu vor funcționa dacă nu sunt integrate într-o structură de calitate a campaniei.

Care sunt elementele de bază ale unei promovări ppc (campanii pay per click)? O structură conține o campanie din care fac parte mai multe grupuri de reclame sau doar unul. Fiecare grup trebuie să aibă cuvinte cheie, text și landing page-uri.

  • Campanii;
  • Grup de reclame;
  • Cuvinte Cheie;
  • Text;
  • Landing Pages (pagina produsului sau a serviciului).

Nu-ți imagina că rolul tău se finalizează după lansarea campaniei. Nu. Aceasta trebuie monitorizată și analizată cu ajutorul instrumentelor specifice. Analiza te va ajuta să obții informații necesare pentru îmbunătățirea campaniei.

  • Ce îmbunătățiri aduci în funcție de informațiile obținute pe parcursul derulării campaniei? Poți modifica sau schimba cuvintele cheie, poți elimina reclamele care nu au rezultate, poți modifica structura landing page-urilor etc.

Promovarea online a unui brand poate avea loc în moduri diferite, dar unele opțiuni sunt mai bune decât altele. Sunt modalități care aduc rezultate mai târziu decât altele, cum este cazul promovării prin content marketing sau SEO.

Deși promovarea prin content marketing sau SEO este destul de accesibilă ca și cost, peste 50% din cei care dețin o afacere preferă și apelează la promovarea ppc.

Cum implementăm corect o campanie PPC?

Cum implementăm corect o campanie PPC
Sursă foto: SWOT Social Media
  • Alegerea platformei potrivite pentru lansarea și implementarea campaniei.
  • Stabilirea detaliilor. A obiectivelor pe care le țintești în campanie. Vizite, conversii, brand awareness. Gândește-te la avatarul publicului țintă. Obiectivele trebuie să fie măsurabile, pentru ca în viitor să știi cum să îmbunătățești următoarele campanii. Stabilește metricii pe care îi vei măsura în funcție de obiectivul stabilit.
  • Alege tipul de campanie. Dacă vrei să ajungi la o anume audiență o poți face prin intermediul mai multor campanii plătite. Search Ads, Display Ads, Remarketing, Google Shopping.
  • Etapa de Research. Fiecare modalitate de promovare a unui brand trebuie să înceapă cu etapa de research. La fel se întâmplă și în cazul promovării ppc. Trebuie să afli cui te adresezi, care sunt nevoile și dorințele potențialilor clienți. 

Așadar, este nevoie să creezi acel ‘buyer persona’. După ce avatarul clientului țintă este creat, urmează identificarea cuvintelor cheie relevante ce vor fi implementate în campanie, cuvinte care vor apărea în pagina de căutări a motorului respectiv în funcție de ceea ce caută potențialii tăi clienți. Nerespectarea etapei cuvintelor cheie va face aproape imposibilă conversia.

  • Etapa creării anunțului. În funcție de cuvintele cheie se conturează anunțul, ce va fi plasat în landing page. Landing page-ul sau pagina produsului căruia îi faci reclamă, trebuie să fie clară, să ofere răspuns la problema utilizatorului, să-i arate cum îi va schimba viața dacă îl va folosi. Nu uita de formatare. Un text aerisit cu folosirea de bulleturi, imagini interesante, va atrage utilizatorul.

De fiecare dată când creezi un text, imaginează-ți că ai în față cel mai bun prieten. Folosește expresiile pe care avatarul clientului tău țintă le folosește. Astfel, vei crea un mesaj clar, cu tentă personală, făcând din textul respectiv un must-read. Dacă ai mai multe avatare, va trebui să creezi texte în funcție de fiecare avatar în parte. 

Este evident că un text atrăgător și relevant va capta atenția utilizatorilor. Este un fapt dovedit de-a lungul timpului. Transformă subtil caracteristicile în beneficii și arată-i utilizatorului cum se va simți după ce va face acțiunea pe care o dorești. Arată-i cum i se va îmbunătăți viața după ce va cumpăra produsul sau serviciul tău. Pune accent pe ce-și doresc oamenii să obțină.

Fiindcă oamenii nu cumpără produsul și serviciul. Ei nu cumpără bilete pentru a pleca în vacanță, ci modul în care se vor simți în timp și la revenirea acasă.

Folosește un call to action clar și ușor de realizat, astfel încât să se realizeze conversia.

  • Extensiile oferă informații despre datele fizice ale afacerii tale, precum și date de contact. Extensiile sporesc prezența campaniei. Deci, la crearea anunțului poți adăuga informații despre afacere. Extensiile relevante și cuvintele cheie te vor ajuta să câștigi o poziție mai bună chiar dacă și competitorii licitează cu sume mai mari.
  • Etapa de management a campaniei ppc se referă la ajustarea obiectivelor dacă este cazul, adăugarea sau eliminarea de cuvinte cheie, reevaluarea planului stabilit inițial.

Ce date din campanie trebuie să monitorizezi?  Click-uri, costul per click, CTR, numărul de afișări, bugetul cheltuit, rata de conversie, costul per conversie.

Realizarea unui plan bine structurat și definit înainte de a lansa și implementa o campanie de promovare în mediul online, indiferent de că este PPC, SEO, content, este definitorie pentru succesul campaniei.

Platforme pe care poți implementa campaniile PPC

Platforme pe care poți implementa campaniile PPC
Sursă foto: clayve

După crearea avatarului clientului tău, vei putea identifica ușor platformele pe care să-ți plasezi anunțurile pentru a rula.

Google Ads

Cel mai bun canal la ora actuală pentru atragerea clienților. Toți căutăm ceva pe internet, așa că se explică motivul pentru care este cea mai eficientă platformă. Începutul pandemiei a generat creșterea cu 80% a cumpărăturilor online, și de atunci oamenii au devenit conștienți de importanța prezenței afacerii în online. Competiția a crescut. Nevoia de a te face cunoscut a crescut și ea.

Social media ads (Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, TikTok)

Promovarea cu ajutorul platformelor social media este foarte importantă și din ce în ce mai utilizată. Pe aceste platforme sunt prezente persoane aparținând oricărei categorii de vârstă și cu o plajă largă de interese, hobby-uri, pasiuni. Anunțul tău va apărea în newsfeed.

Platformele pentru publicitatea plătită sunt un instrument eficient de start al unei afaceri. Poți ajunge rapid la audiența targetată și poți îmbunătăți site-ul cu ajutorul datelor obținute prin monitorizarea unei campanii de promovare.

De ce să realizezi un funnel PPC multichannel?

De ce să realizezi un funnel PPC multichannel
Sursă foto: blog.marginmedia

Ce este un funnel multichannel?

Este un grup de rapoarte disponibile în Google Analytics ce permite obținerea informațiilor despre canalele de marketing care contribuie la conversii. De asemenea, aceste rapoarte arată cum au loc conversiile și de unde ajung.

Un funnel multichannel arată pașii pe care consumatorul îi face de când vede reclama, până la vizita pe site și achiziție. Este deosebit de important deoarece arată ce conținut și ce campanii sunt performante, iar în funcție de asta tu vezi ce trebuie îmbunătățit și în ce merită să investești.

Care este scopul principal al unui funnel PPC multichannel? Arată cum canalele de marketing funcționează împreună pentru a realiza conversii și vânzări. De exemplu, multe persoane pot achiziționa de pe site-ul tău după ce au căutat pe Google.

Pentru a realiza o conversie, nu mai este suficientă prezența pe un singur canal. Trebuie să fim conștienți că utilizatorul și-a schimbat comportamentul. Este prezent pe mai multe platforme, ceea ce înseamnă că prezența brandului tău pe mai multe platforme crește șansa achiziției.

De exemplu, pentru produsul tău vrei să implementezi o campanie PPC, care trebuie să-și întindă ramificații către platformele pe care le utilizează potențialii tăi clienți. Facebook, TikTok, Instagram, Youtube, Linkedin. Cum afli unde își petrec aceștia timpul? Amintește-ți! Acel buyer persona care spune totul despre posibilul tău client. Campaniile PPC plasate pe mai multe platforme vor fi afișate utilizatorilor țintă care vor accesa reclama și vor ajunge pe pagina produsului.

Conceptul de funnel în marketing este o strategie creată pentru a atrage vizitatori spre afacerea ta, care să-i ghideze spre conversie.

Strategia de marketing trebuie să se adapteze fiecărei etape prin care trece utilizatorul până când devine client. Călătoria consumatorului, cu alte cuvinte. 

Funnel-ul clasic conține 3 etape:

  • Top (pentru audiențe reci)

Scopul etapei este brand awareness, în care este descoperită nevoia pentru un anumit produs. Cum ajungi tu, ca brand la această etapă a consumatorului? Prin bloguri, ebooks, prezență social media. Este etapa în care construiești încredere. Încrederea că produsul este cea mai bună soluție pe care tu o oferi pentru problema consumatorului.

  • Middle (pentru audiențe calde)

Consumatorul începe să se gândească la soluții și branduri care îi pot oferi aceste soluții. Până la această etapă, poate că utilizatorul deja a ajuns pe blogul tău sau pe site și a început să analizeze diferite soluții. Este cea mai importantă etapă deoarece este puntea de legătură dintre top și bottom of the funnel.

  • Bottom (pentru audienți fierbinți). Etapa în care încerci maximizarea conversiilor

Conversiile sunt vânzări, înscrierea la email, descărcarea unui ebook etc.

Ce se întâmplă când oprim campaniile PPC?

Ce se întâmplă când oprim campaniile PPC
Sursă foto: Search Engine Journal

Este necesar să știi ce se întâmplă dacă oprești o campanie ppc, pentru a identifica în mod rapid soluțiile.

Soluția este conținutul relevant cu care trebuie să captezi atenția utilizatorului.

Când o campanie Adwords s-a terminat, anunțurile nu mai apar.

În cazul în care întrerupi o campanie Facebook Ads, trebuie să te aștepți la un declin al răspândirii reclamelor. Care este soluția în acest caz? Conținutul relevant pentru cei cărora le place brandul tău. Poți targeta o anume audiență, iar reclama va fi afișată doar acesteia.

Instrumente folosite în campaniile PPC

Instrumente folosite în campaniile PPC
Sursă foto: search engine journal

Implementarea unei campanii ppc este un proces complex în timpul căruia sunt folosite mai multe instrumente.

Planificatorul de cuvinte cheie Google

Este un tool cu ajutorul căruia vei putea identifica ce caută publicul căruia vrei să te adresezi, în motorul de căutare. Cum funcționează Google? Pe baza istoricului, motorul sugerează cuvinte cheie ce au legătură cu site-ul tău. Pentru a accesa tool-ul trebuie să ai un cont Google Adwords.

Ce tip de cuvinte cheie folosește Google?

  • Acele cuvinte cheie cu potrivire exactă pe care le poți include în reclama ta, vizibilă pentru clienții care caută acest tip de expresie, cu aceeași exprimare sau similară.
  • Cuvinte cheie de potrivire largă. De ce se numesc așa? Pentru că motorul de căutare va încerca să potrivească reclama ta cu o gamă mare de căutări de cuvinte cheie. De exemplu, postarea unui anunț în care se regăsește cuvântul cheie îmbrăcăminte de nuntă, motorul de căutare va afișa reclama ta și la genul de expresii îmbrăcăminte de ocazie.
  • Cuvinte cheie negative. Sunt acele expresii pe care tu le setezi ca restricție pentru Google să nu le includă în campanie.

Google Ads

Soluția potrivită pentru situațiile în care reclama ta țintește clienți noi. Reclama ta va fi afișată în funcție de criterii precum relevanța, cuvintele cheie, suma licitată. Referitor la buget, trebuie să știi că sunt zile în care Google poate depăși bugetul zilnic mediu pentru ca tu să nu pierzi potențiali clienți, iar în alte zile va fi mai mic pentru a nu se depăși bugetul pe care l-ai stabilit. Cum va afișa reclama și unde? În funcție de suma licitată, calitate, extensii, contextul reclamei.

Semrush

Este un instrument ce ajută la analiza cuvintelor cheie, a concurenței tale, revizuiri din punct de vedere SEO. Găsește cuvinte cheie profitabile pentru orice nișă. Analizează problemele tehnice ale site-ului tău și te ajută să le soluționezi. Avantajul acestui tool este că datele obținute sunt mai exacte spre deosebire de alte tool-uri.

Google Analytics

Te ajută să măsori și să analizezi datele de pe site. Un instrument care te ajută să planifici strategiile de marketing și de conversie. Statisticile furnizate de acest tool îți vorbesc despre preferințele vizitatorilor  site-ului tău, despre subiectele căutate, servicii, locații, surse de trafic, ce probleme are site-ul etc.

Indiferent de mărimea sau vechimea site-ului, creează un cont Google Analytics.

Instrumentele folosite în campaniile ppc te vor ajuta să parcurgi toate etapele alegând cele mai bune soluții pentru afacerea ta.

Cele mai bune platforme pentru campaniile PPC

Cele mai bune platforme pentru campaniile PPC
Sursă foto: onward.justia

Poți alege să cheltuiești bugetul pentru publicitate în mai multe spații online, dar printre cele mai bune platforme pe care poți realiza asta sunt următoarele:

Google Ads

Google Ads
Sursă foto: marketing donut

Cele mai multe căutări online. Au loc miliarde de căutări în fiecare zi, iar șansa de a construi o campanie de marketing de succes este mare.

Facebook Ads

Facebook Ads
Sursă foto: blo.be.live

Cu ajutorul acestei platforme poți seta campanii în funcție de mai multe criterii, precum vârsta, comportamentul, interese, hobby-uri, pasiuni. Reclamele sunt afișate în feed, printre alte noutăți, iar asta va oferi acces mai ușor la produsele sau serviciile tale.

Te întrebi de ce să nu alegi creșterea organică a afacerii? Este simplu. Pentru că acest model de creștere are în vedere investirea în SEO, iar SEO înseamnă timp, care poate fi lung, de cele mai multe ori. Și cum noi ne grăbim, campania PPC este cea mai bună alegere.

Dar atenție la cum creezi această campanie, fiindcă uneori costul poate fi egal sau chiar mai mare decât conversiile obținute, dacă nu este optimizată campania.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări