Știm cu toții că, costurile publicității pe Facebook și Instagram cresc de la o zi la alta și ne dorim pe cât posibil să avem costuri cât mai mici și rezultate cât mai multe. Pentru a ne apropia de acest obiectiv, trebuie să ne optimizăm campaniile publicitare.
Prin optimizare în sine, înțelegem modificarea campaniilor într-un fel sau altul pentru a obține costuri mai bune și pe cât posibil, mai multe conversii. O optimizare se face după ce ai deja niște date acumulate în urma rulării a unei promovării pe una sau mai multe campanii.
Pentru că Facebook ne oferă munți de date și informații, sunt foarte multe modalități prin care iți poți optimiza campaniile. În acest articol vom detalia 4 modalități simple prin care poți aduce un plus campaniilor tale.
Deci, cum ne optimizăm campaniile?
1. Targetând orașe și județe specifice
După ce rulezi o reclamă 3-4 zile vei observa că ai rezultate mai multe dintr-o anumită locație, oraș sau țară. Facebook în general optimizează automat distribuția pe locație, arătând reclama mai multor persoane în locația unde are rezultate mai bune dar mereu putem ajuta algoritmul, manual.
De exemplu, dacă vezi că din București îți vin 5 din 10 comenzi, poți crea un Ad Set sau o campanie separată, targetată doar pe București iar ulterior, în campania originală vei exclude Bucureștiul, lasând acea campanie să ruleze pe restul țări.
Cum vezi unde ai cele mai bune rezultate?
În Ads Manager, selectezi butonul Breakdown> By delivery> Region.
Ulterior iți vor apărea toate rezultatele, detaliate pe fiecare județ în parte:
2. Vârstă și sex
Folosind aceași logică ca și la punctul 1., selectăm Vârstă și Sex (Age and Gender) din lista de Breakdown pentru a înțelege cine interacționează cel mai mult cu reclama noastră, respectiv pe ce categorie de vârstă și sex avem cele mai bune rezultate.
Să presupunem că observi că reclama ta are cel mai mare succes la bărbații între 18-24 ani și 25-34 ani. Ai două opțiuni: a) modifici acea campanie originală să ruleze ulterior doar pentru bărbații pe segmentul de vârstă 18-34 ani sau b) creezi un Ad-Set nou cu aceste setări. – personal, aș opta pentru varianta b iar dacă al doilea Ad Set creat are rezultate bune, aș opri primul Ad Set-ul.
Ca un sfat, ține cont de publicul tău țintă cand iți creezi conținutul pentru reclame (poze, video, etc.). Chiar dacă ai un produs unisex, poți crea două reclame separate cu conținut dedicat ficărui sex în parte.
3. Placement & Device
Când creezi o reclamă pe Facebook și lași opțiunea Automatic Placement selectată, reclama ta va fi arătă pe mai multe platforme și plasări: Instagram (Feed, Stories), Facebook (News Feed, Right Column), Messenger, Audience Network și mai nou, Marketplace.
Mai multe teste arată că dacă rulăm reclamele cu opțiunea Automatic Placement, în cele mai multe cazuri avem rezultate mai bune decât dacă facem campanii separate pe fiecare plasare în parte insă, observăm des ca unele postări ne aduc mai multe rezultate pe o anumită plasare (pe Instagram de exemplu). Facebook News Feed iese mai mereu căstigător dar nici celălalte nu se lasă mai prejos.
Dacă observi (folosind Breackdown> Placement) că o postare merge foarte bine pe Facebook Messenger, poți crea o campanie separată doar cu acea plasare, lasând incă una sa ruleze pe celălalte plasări. Și la acest punct este important să ai conținut optimizat pentru fiecare plasare în parte (de exemplu: poza in format lung pentru Insta Stories dar aceași poză în format pătrat pentru Facebook Newsfeed).
Aceași poveste și cu Device-ul: Mobil sau Desktop.
Știm deja că cel mai mult trafic sau engagement vine de pe Mobil așa că poți crea campanii care rulează doar pe Mobil sau doar pe Desktop. De exemplu dacă promovezi un app pentru mobil sau un software care trebuie instalat pe Desktop.
În toate aceste situații, dacă dorești să creezi un Ad Set nou, cel mai simplu este să selectezi Ad Set-ul original și să dai click pe butonul Duplicate. Facând asta, ți se va copia un Ad Set nou cu aceleși setări ca primul și cu aceași reclamă deja copiată unde poți aduce modificările discutate la punctele 1, 2 si 3.
Am lăsat la sfârșit cel mai important punct…
4. Scalarea reclamelor de succes
Să presupunem că ai implementat deja unii dintre pașii de mai sus și acum ai mai multe campanii sau Ad Set-uri care rulează în paralel. Dacă observi că unele dintre ele se distanțează față de celălalte în costuri și rezultate, acele Ad Set-uri trebuie scalate – cu alte cuvinte, trebuie crescut bugetul la ce merge bine și scăzut (sau oprit de tot) la ce merge prost.
Cum știm dacă un Ad Set merge bine?
Sunt mai multe date pe care le urmărim și le comparăm între campanii și ad set-uri dar acestea sunt unele dintre cele mai importante după care ne ghidăm:
- Cost per rezultat (Fie că rezultatul dorit este Landing Page Views, Engagement, Video Views sau Achizitii, aceasta metrică este cea mai importantă de monitorizat)
- CPC – Cost per click
- CPM – Cost per mil (cat costă să ne arate reclama de 1000 de ori)
- Frequency (ex: dacă este prea mare inseamnă ca audiența e prea mică)
- CTR – Click Through Rate
Iar pentru eCommerce ne uităm și la:
- ROAS – Return of Ads Spent
- Website Purchases
- Cost Per Website Purchase
- Cost Per Add to Cart
Pentru o scalare efectivă, sugerăm să se folosească buget zilnic în loc de buget fix pe o anumită perioadă (Lifetime). Dacă folosești bugete medi spre mari, este indicat să faci o scalare treptată prin care adaugi între 25%-30% din bugetul zilnic odată la 48 ore pentru a nu strica algoritmul acelei reclame (dacă îl crești prea mult dintr-o dată, nu va mai fi așa efectiv în a-ți găsi oameni potriviți pentru campania ta).
Acestea sunt 4 modalități simple prin care îți poți optimiza campaniile. După cum știi deja, totul trebuie testat când vine vorba de promovarea online, așa că nu ne crede pe cuvânt, testează și vezi ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta!
Ai nevoie depromovare instagram și Facebook,optimizare mai complexă sau dorești să externalizezi acest serviciu? Intră in contact cu noi!
Responses