Daca nu ai plasat nici o reclama pe Facebook pana acum, cel mai probabil te intrebi urmatorul lucru: Facebook Ads chiar functioneaza? Raspunsul este Da. Functioneaza cu adevarat si poate sa faca minuni pentru afacerea ta, daca e folosit in mod corespunzator.

In prezent sunt peste 1.8 miliarde de oameni care folosesc Facebook in fiecare luna si 500 de milioane de utilizatori lunar pe Instagram. 1 din 5 minute petrecute pe telefonul mobil sunt petrecute pe Facebook sau Instagram. Fiindca exista din ce in ce mai multe pagini de Facebook create iar impactul organic scade gradual, reclamele te ajuta sa ajungi la mai multe persoane relevante pentru afacerea si activitatea ta.

Notiuni de baza despre Facebook Ads

Inainte sa poti crea o reclama, trebuie intai sa stabilesti cine este clientul si publicul tau tinta. Daca ai deja un grup stabilit de clienti sau fani, atunci esti gata sa incepi. Daca nu, foloseste statisticile de pe pagina ta de Facebook pentru a identifica cine sunt acestia (da, ai nevoie de o pagina de Facebook pentru a crea reclame).

De pe pagina ta de Facebook, mergi la Statistici si de pe partea stanga selecteaza Persoane. Aici gasesti informatii cu privire la sexul, varsta si domiciliul persoanelor care apreciaza pagina ta. Cu alte cuvinte, date Demografice si de Localizare.

Folosind exemplul de mai jos, daca ar fi sa creez acum o reclama pentru acest grup de consumatori, as tinti femei (75% din fani) cu varstele cuprinse intre 18 si 44 de ani care locuiesc in Romania, mai exact in Bucuresti, Timisoara, Constanta si Cluj.

In prima faza a reclamelor, aceste date demografice sunt suficiente. Cand vei fi pregatit, vei putea afla mult mai multe despre clientul tau din Ads Manager (Administrare Reclame), sectiunea Audiente, insa vom vorbi despre acest lucru intr-un articol viitor.

Acum ca sti cine sunt clientii tai, e timpul sa cream niste reclame.

Facebook pune la dispozitie instrumente variate, potrivite pentru fiecare agent de publicitate. Cele mai puternice instrumente sunt Ads Manager si Power Editor, insa pentru inceput si ca sa te familiarizezi cu reclamele, putem incepe cu promovarea unei postari (Boost Post).

Dupa cum probabil ai observat deja, de fiecare data cand postezi ceva pe pagina ta, sub postare exista butonul Promoveaza postarea. 

Poti sa dai click pe el fara probleme. Nu trebuie sa platesti nimic pana cand nu finalizezi toti pasii.

In fereastra care se deschide vei vizualiza ceea ce Facebook numeste o fereastra de Creation Flow. Exista procese de Creation Flow diferite si mult mai complexe, insa aceasta este cea mai simpla si perfecta pentru introducerea in Facebook Ads (statistic, rezultatele sunt mai bune cand folosesti Ads Manager-ul sau Power Editor pentru a creea reclame, insa toate la timpul lor).

Dupa cum poti vedea pe partea dreapta, exista cateva optiuni din care poti alege. Prima optiune este butonul Call to Action. Daca ai o pagina web externa in afara Facebook-ului, poti alege din mai multe optiuni, printre care Rezerva Acum, Cumpara, Afla Mai Multe sau poti alege butonul de Trimite Mesaj pentru a ajuta utilizatorii sa interactioneze cu pagina ta, prin Facebook Messenger. Daca vrei, exista si posibilitatea sa nu ai nici un buton in reclama ta, prin selectarea optiunii Fara Buton.

Urmatoarea etapa este selectarea Audientei tale, adica persoanelor carora le va fi prezentata reclama.

  • Persoane alese prin tintire
  • Persoane carora le place Pagina ta (sporirea impactului postarii pentru a fi vizualizata de cat mai multi dintre fanii tai)
  • Persoane carora le place Pagina ta si prietenii acestora

Pentru acest exercitiu vom selecta Persoane alese prin tintire si vom da click pe Editeaza.

Pe platformele traditionale de publicitate precum reclamele la Radio sau TV, reclamele sunt vizualizate de catre publicul general. Agentii de publicitate nu stiu niciodata daca produsul si reclama sunt intr-adevar vizualizate de catre nisa de audienta relevanta pentru ei. Valoarea Reclamelor de pe Facebook consta in audientele pe care le poti crea si pe care le poti folosi pentru a tinti direct clientii care conteaza pentru tine. O metoda de a face acest lucru este prin intermediul tintirii intereselor.

O explicatie foarte simplificata cu privire la cum functioneaza interesele este urmatoarea: daca apreciezi anumite pagini si interactionezi cu continutul dintr-o anumita categorie, de exemplu fotbal, atunci unul dintre interesele tale este fotbalul. Din punctul de vedere al publicitatii, daca o companie vinde bilete sau articole de fotbal si creeaza reclame in acest sens, ea va selecta fotbalul drept interes si daca restul setarilor sunt corecte, aceste reclame iti vor fi afisate.

In continuare, in noua fereastra care se deschide, vom selecta si tinti audienta noastra. Dupa cum am analizat anterior, din punct de vedere demografic, pentru afacerea mea, ma intereseaza femeile cu varstele cuprinse intre 18 si 44 ani care locuiesc in Bucuresti, Timisoara, Constanta si Cluj.

In casuta de Tintire Detaliata, eu voi alege Social Media Marketing, Facebook Ads, Social Media Strategy si Facebook Page Admin. Ca best practice, introdu intre 4 si 6 interese reprezentative pentru afacerea ta. Daca nu sti sigur ce sa alegi, poti selecta Rasfoieste pentru a vizualiza categoriile de interese. Cand ai terminat, da click pe Salveaza.

Audienta reclamei noastre este gata. Trebuie doar sa stabilim bugetul si durata de timp in care vrem ca reclama noastra sa fie activa.

Aici conceptul este simplu: cu cat cheltui mai mult, cu atat mai multe persoane vor vizualiza reclama ta. Asa ca alege o suma care se potriveste cel mai bine bugetului tau si selecteaza cate zile vrei ca reclama sa fie activa.

Odata ce ai terminat si esti confortabil cu ideea de a cheltui niste bani, da click pe butonul Promoveaza. Daca nu vrei sa incepi inca, da click pe Renunta si ia-o de la capat intr-o alta zi.

P.S: daca nu ai setat inca o metoda de plata, ti se va solicita sa setezi una si sa iti creezi Contul de Publicitate.

Multa bafta!

Acum e randul tau. Cum a mers prima campanie?
Povesteste-ne in sectiunea de comentarii.

Recommended Posts