Reclama la un produs: Cum atragi atenția cumpărătorilor?

reclama la un produs

Cuprins

Ce au în comun cele mai de succes branduri? Reclame care captează atenția și convertesc instant! Află cum poți obține același efect pentru afacerea ta.

 „Reclamele sunt enervante și îndepărtează clienții!” 

Ți s-a întâmplat să auzi această replică despre reclama la un produs? Nouă, deseori. Este o afirmație frecvent întâlnită printre antreprenori și consumatori, deopotrivă. Dar în același timp este și un mit. 

Când sunt create la nivel profesionist, reclamele atrag. Impactul unei reclame bune merge dincolo de o simplă conversie (înscriere la un webinar, descărcarea unui material util, o vânzare etc). Dar cum facem o reclamă bună?

Descoperă în acest articol cum atragi atenția publicului tău țintă cu ajutorul reclamelor, cum le creezi, ce beneficii au pentru un business, dar și pentru cel care o creează. Așa că, fie că ești antreprenor care vrea să știe mai multe despre reclame, fie că ești un marketer aflat la început de drum care vrea să deprindă o abilitate foarte importantă în mediul online, citește în continuare acest articol. Vei descoperi și exemple de reclame ale unui produs/serviciu, de succes și multe alte informații care te vor ajuta să fii un bun advertiser. 

De ce este importantă reclama la un produs?

Sursă foto: freepik/rawpixel.com

Imaginează-ți că mergi pe un trotuar. În orice parte ai privi vezi oameni îmbrăcați identic sau în haine asemănătoare, să spunem tricouri albe sau galbene, jeanși albaștri sau negri, pantofi lăcuiți sau mați. Toți poartă același tip de haine. Nimic care să-ți atragă atenția. Treci pe lângă ei fără să- privești cu atenție. 

Deodată îți apare o persoană îmbrăcată într-un dress verde, cu haine roz, decorate cu pietricele, purtând pantofi tip platformă, colorați într-un mix de nuanțe. Chiar dacă nu îți place acest tip de vestimentatie, probabil că îți atrage privirea fără să te poți controla, așa-i? Le fel se întâmplă și cu reclamele. 

Undeva, citeam că o reclamă este bună atâta timp cât captează atenția, fie bună sau rea. Reclama care determină o atitudine neutră pare a fi cea mai proastă reclamă. Pare logic, dar cu toate astea, de cele mai multe ori reclamele captivante ies în evidență. 

Reclama la un produs sau la un serviciu este foarte importantă pentru că se creează o anumită conexiune între un brand solid sau unul aflat la început de drum și audiența căreia i se adresează. 

O reclamă care stârnește interesul publicului țintă este acea reclamă care răspunde nevoii/dorinței/problemei pe care acesta o are. Cu cât se adresează mai specific unei audiențe, cu atât crește nivelul de interes al acesteia. Cu cât crește nivelul de interes, cu atât cresc și vizualizările, brand awareness și rata de clickuri. Cu cât crește rata de clickuri, și numărul de conversii crește.

Acum, imaginează-ți că nu vezi reclame oriunde te-ai uita. Nici în feedul paginii tale de Facebook, nici la tv, nici la radio. Cum vei ști ce telefon să alegi dacă nimeni nu-ți oferă informații despre telefoane, design etc? Vei fi nevoit să cauți tu astfel de informații, dar reclamele te scutesc de asta. 

Cele mai bune reclame la un produs sau un serviciu au un detaliu în comun. Bănuiești care este? Vorbim despre valoarea informației pe care o oferă audienței. Deci, publicitatea este puntea de legătură dintre branduri și consumatori. 

Dar reține că reclama nu promovează doar produse sau servicii, ci poate să atragă atenția asupra unor cauze umanitare sau vor să lupte împotriva defrișării, de exemplu. 

Care sunt pașii pentru a realiza reclama la un produs?

Sursă foto: freepik/pikisuperstar

Am aflat ce este cu reclama unui produs. În continuare aflăm cum creăm o reclamă care să atragă atenția publicului țintă.

Citește în continuare cum să creezi reclame care se diferențiază de restul din aceeași nișă, urmând acești pași:

Definește scopul reclamei. Ce urmărești să obții.

Ce îți dorești să obții prin reclama la un produs? Să te cunoască și recunoască publicul tău țintă (brand awareness)? Să îți cunoască produsele? Să convertești potențialii clienți în clienți fideli? Prin brand awareness lumea câștigă încredere în tine, în povestea ta și în ceea ce faci, pentru ca pe termen lung să te recunoască. Ca să înțelegi ce vrem să spunem, gândește-te la următorul lucru. Când spui Colgate, gândul te duce la pasta de dinți, așa-i? Cred că ai înțeles ideea. 

Identifică publicul tău țintă. Află cui te adresezi prin reclama la un produs 

Cui te adresezi? Reține faptul că o adresare cât mai specifică, cât mai țintită, va atrage oamenii potriviți care sunt interesați de ceea ce tu oferi. 

Să luăm un exemplu: dacă vreau să promovez o aplicație despre gestionarea timpului, nu mă voi adresa pur și simplu persoanelor care vor să se organizeze mai bine. Ci categoriei de vârstă între 28-65 care sunt activi profesional, sunt ocupați între anumite ore,și vor să își gestioneze timpul mai bine. Fii cât de specific se poate, personalizează targetarea. 

  • Poți crea un document cu cele mai importante caracteristici ale publicului țintă, dar nu te limita la detalii despre vârstă, ocupație, venit etc, ci află care sunt nevoile reale ale omului respectiv. Unde își petrece timpul, pe ce platforme stă etc. 

Nu, nu trebuie să intri cu bocancul în sufletul omului, nici să îi cauți informații personale, ci să studiezi, observând comportamentul din online. Poți face asta prin chestionare, sondaje, feedback, contactare pentru o discuție sau crearea de buyer persona ca în imaginea de mai jos. 

www.semrush.com

Amintește-ți că nimeni nu cumpără un telefon, ci o experiență plăcută. Vrea fotografii cu rezoluție mare, vrea să se mândrească cu noua achiziție etc. Telefonul este doar un mijloc prin care obține ce își dorește. 

Alege tipul de format al reclamei în funcție de avatar

Iată cele mai cunoscute și utilizate formate: 

  • Reclamele tip display care apar pe website-uri, aplicații. 
  • Reclamele tip video. Din ce în ce mai populare, reclamele plasate în acest format atrag atenția foarte ușor și obțin mai multă interacțiune decât orice alt format. Conform unei statistici, 91% din afaceri aleg acest tip de format. 
  • Reclamele în format audio cu durată de 10-30-50 secunde, sunt și acestea populare după reclamele video. 
  • Reclamele susținute de influencerii foarte cunoscuți. 
  • Reclamele care apar când faci o căutare pe unul din motoare. Se mai numesc reclamele ppc – pay per click. Ajung la audiența potrivită pentru că se afișează în Google, când aceasta caută informații după un cuvânt sau expresie cheie, de exemplu: ‘’boxe’’.
  • Reclamele pe social media. Există formate variate în care poți rula o reclamă în social media: text, imagini, videoclipuri, caruseluri și chiar conținut sponsorizat.

Din experiența noastră, cele mai bune reclame sunt cele combinate. Mai multe formate, mai multe vizualizări, mai multe conversii. 

Alege platforma sau platformele pe care vei rula reclama unui produs

Ai la dispoziție o mulțime de canale de comunicare unde poți rula reclama unui produs, dar atenție. Nu te ajută să postezi pe Linkedin, dacă în research-ul tău despre audiența țintă ai descoperit că aceasta își petrece timpul pe Facebook. 

De exemplu, Facebook, Instagram, TikTok are nenumărate funcționalități pentru setare și afișare, Google afișează de fiecare dată când un utilizator caută informații despre ceea ce tu vinzi. 

Platforma pe care o alegi pentru rularea reclamei la un produs joacă un rol foarte important. Influențează în mod direct return of investment (ROI). 

TIP! Nu te limita la o singură platformă, dar nici pe toate. 

Stabilește un buget

Alege bugetul în funcție de scop, format, platformă și de ce ai disponibil. Preferabil ca acesta să fie mic la început, pentru ca ulterior să-l mărești în funcție de rezultate. Vei înțelege ce funcționează cel mai bine și vei putea optimiza în funcție și de acest criteriu. 

Scrie textul reclamei

Presupunând că ai creat documentul cu informațiile despre avatar, revino la el și recitește-l. Creează-ți mental un profil al persoanei care reprezintă grupul tău țintă. Care este problema sa? Nemulțumirea, probleme, dorința? La ce aspiră? 

Doar înțelegând motivațiile, poți crea un mesaj adaptat, cu care să rezoneze. Un mesaj care să-i vorbească direct, să se recunoască, să creadă că îi înțelegi problemele. Gândește-te la scop și la ideea principală a reclamei. 

Îți amintești că în școală ni se spunea că atunci când cunoști datele unei probleme, este pe jumătate rezolvată? Așa este și cu avatarul. Dacă îl cunoști foarte bine, poți crea mult mai ușor un mesaj personalizat, cu care să interacționeze.

TIP! Dacă ai o idee bună, nu uita să faci un research solid despre aceasta. 

Să ne amintim în acest context de reclama semnată de Sephora România:  „Pitești, am auzit că-ți plac dungile’’, care a revoltat lumea. Nu ți-ai dori să se întâmple asta și cu reclama ta la un produs, așa că nu uita să fie informația corectă. 

Iată câteva bune practici:

Vorbește despre beneficii. Chiar dacă vei descrie principalele caracteristici, transformă-le în beneficii pe termen scurt, mediu și lung. 

Să luăm un exemplu: să presupunem că promovezi un televizor și că vrei să spui că este fabricat de Samsung, are rezoluție foarte mare, ecran uriaș, LCD. Acestea sunt caracteristici. Cum le transformi în beneficii? 

Poți spune astfel: Televizorul x de la Samsung are o rezoluție y, care îți permite să te bucuri de culori vii, ca în realitate, ecranul de z inch îți permite să urmărești filmele preferate de la distanță, și fiind LCD îți va oferi calitate a imaginii pe termen lung. 

Credem că ai înțeles ideea. 

Scrie un titlu care atrage cititorul pe text. Deseori în online vedem reclame fără titluri. Nu se recomandă să plasezi o reclamă fără titlu. Imaginează-ți un film fără titlu sau o carte. Așa-i că nu-ți place ideea? 

Cum îl alegi? Poate fi o întrebare, o statistică surprinzătoare, un fapt despre care nu știe nimeni, un mit. 

Diferențiază-te de competiție prin tot ce faci. Gândește-te de ce ar trebui să te aleagă oamenii în locul concurenței? Poate fi calitate, poate fi serviciul de suport, poate fi un preț foarte bun al produsului. Poate fi orice.  

Iar la final adaugă un call to action clar, direct, scurt, original, personalizat. Evită clasicele formule de genul „Comandă acum’’, „Cumpără acum’’ etc. Gândește-te care este scopul reclamei și scrie CTA-ul în funcție de acesta. 

Dacă folosești imagini, alege-le pe cele mai bune. Combinația de text cu imagini atrăgătoare, captivează. Vei vedea mai jos despre ce vorbim, când îți vom prezenta câteva reclame de succes. 

Dacă nu ai timp sau crezi că nu te pricepi în a scrie reclame care atrag atenția, angajează un copywriter sau lasă-ne pe noi să ne ocupăm. 

Crește-ți vânzările cu reclame care atrag atenția instant 

Creează vizualuri originale, personalizate

Folosește Canva sau diferite softuri pentru crearea unor vizualuri atrăgătoare. Am merge mai departe și ți-am sugera să fie outstanding. Uluitoare. 

O altă opțiune este să folosești imagini de stock, fie fără drepturi de autor, fie cu drepturi gestionate, pe care le poți încorpora în reclame. Cu toate acestea, nu uita să te asiguri că autorizațiile sunt disponibile pentru toate persoanele și locurile recunoscute din materiale.

Cele mai populare surse de imagini stock sunt:

  • Pixabay
  • iStock
  • Freepik
  • Pexels
  • Shutterstock

Pentru video:

  • Pond5
  • Pexels Videos
  • Videvo

Pentru sunete: 

  • AudioJungle
  • Free Music Archive
  • Epidemic Sound.

Solicită feedback pentru reclama unui produs

Poate tu ești subiectiv și nu vezi eventualele erori, așa că îți sugerăm să ceri un feedback de la o persoană, chiar două. Ar fi binevenite și poate ți-ar oferi o nouă perspectivă. 

Setează reclama și dă-i voie să fie cunoscută

Mare atenție la setarea reclamelor în platforma în care vor rula. Fii atent la setarea audienței, intereselor, la buget, la obiectiv etc. În funcție de setări, reclama va ajunge sau nu la audiența potrivită. Degeaba scrii un text extraordinar, dacă nu atragi publicul țintă. 

Te ajutăm să ajungi la publicul tău țintă, fără să pierzi inutil buget

Măsoară performanța și îmbunătățește unde este necesar

Analizează cât de vizualizată este, cum interacționează avatarul cu aceasta, care este rata de engagement, rata de conversii etc. Analizează toți acești metrici și optimizează dacă ceva nu funcționează. 

Exemple cunoscute de reclamă la un produs

Sursă foto: freepik/vectorjuice

Dacă ți se întâmplă uneori să-ți spui „vreau să fac reclamă la un produs din toate cele pe care le vând, dar nu știu cum arată o reclamă bună’’, în continuare vei vedea câteva exemple de reclamă la un produs, atât reclame românești, cât și din afara țării. 

Prima reclamă românească de succes pe care ți-o prezentăm este aceasta: 

Sursa: www.aser.ro 

O reclamă de impact semnată de World Wide For Nature cu scopul de a îi ajuta pe oameni să conștientizeze cât de repede dispar speciile și ecosistemele planetei și cât de important este să salvăm culorile. Apasă aici să vezi clipul video. 

Iată top 3 reclame care au câștigat primele 3 locuri la Kantar România – Creative Effectiveness Awards, ediția 2024. Apasă aici dacă vrei să vezi fiecare reclamă. 

Sursă: revistabiz.ro 

Așadar, ce spui despre aceste exemple de reclamă a unui produs, de pe plaiuri locale?

Iată și 3 reclame de succes străine ale tuturor timpurilor:

  1. Reclama la VW Beetle. 

Campania de promovare a mașinii emblematice a VW, „Beetle”, a fost clasificată drept cea mai bună campanie publicitară a secolului XX de către Ad Age, întruchipând perfect importanța mesajelor simpliste. Campania a scos în evidență forma noului model, mult mai mică decât majoritatea mașinilor vândute. Au transformat un dezavantaj într-un avantaj. 

Sursa: 75media.co.uk

  1. De Beers – Un diamant este pentru totdeauna (1947)

Într-o perioadă în care diamantele cunoșteau un declin îngrijorător, campania De Beers a avut un succes răsunător. 

Textul iconic „A Diamond is Forever” a fost scris de copywriter-ul Frances Gerety de la agenția NW Ayer din Philadelphia și a devenit rapid fundamentul unei ample campanii în presa scrisă în numele De Beers.

Sursa: 75media.co.uk

  1. Thank you, mom! O reclamă extraordinară! 

Sursă: linkedin 

Procter & Gamble, o corporație multinațională de bunuri de consum care este implicată a lansat în 2012 campania globală „Mulțumesc, mamă” înainte de Jocurile Olimpice de la Londra, cu scopul de a intra în contact cu potențialii clienți și de a strânge 5 milioane de dolari pentru Youth Sports (sprijinind peste 150 de sportivi în acest proces).

Așadar, ce părere ai despre aceste exemple de reclame? Ce model de reclamă la un produs preferi? 

Cum alegi canalele potrivite pentru reclama unui produs?

Sursă foto: freepik/vectorjuice

Pentru reclama la un produs, canalul pe care o rulezi este foarte important, motiv pentru care este nevoie să înțelegi foarte bine unde își petrece timpul publicul țintă.

Înainte de alegerea unui canal pentru rularea unei reclame, amintește-ți că trebuie să înțelegi cine îți este audiența. Pentru că doar așa vei putea crea mesaje adaptate și personalizate, care să rezoneze cu ceea ce ei își doresc. 

Am vorbit mai sus despre cum poți afla durerile, frustrările, problemele, nemulțumirile și dorințele publicului tău. 

De ce este important să alegi canalul potrivit?

Gândește-te dacă ți s-a întâmplat uneori să îți apară în feed reclame ale unui produs care nu prezentau interes pentru tine. Ce însemna asta? Că fie nu era canalul potrivit, fie audiența era setată greșit.

Sau gândește-te la situațiile în care o platformă îți afișează un mesaj de genul: „Îți sunt utile astfel de mesaje? Vrei să îți arătăm mai multe sau mai puține?’’. Nouă ni se întâmplă deseori. Dacă acea reclamă nu este relevantă pentru tine, alegi să nu-ți mai afișeze sau poate confirmi afișarea din bunătate. 

După ce ai înțeles audiența, e timpul să alegi canalele. Iată cele mai importante tipuri de canale de comunicare:

  1. Content marketing: pentru articole de tip blog, guest post
  2. SEO: optimizarea site-ului pentru afișare în poziții superioare din google
  3. Social Media: Facebook, Instagram, Threads, TikTok
  4. SMS.

Iată criteriile de care trebuie să ții cont atunci când alegi canalul potrivit:

  • Comportamentul consumatorului
  • Obiectivul campaniei de publicitate
  • Nișa 
  • Bugetul

Dacă vrei să faci reclamă la un produs și te întrebi ce canal să alegi, îți răspundem noi: cea mai bună soluție este alegerea unui mix de canale. 

Recomandări pentru realizarea reclamelor pentru produse care vând

Sursă foto: freepik

Iată și câteva recomandări pentru crearea unei reclame la un produs care vinde: 

  • Nu vorbi în reclamă despre cât de bun este produsul, ci despre beneficiile pe care le are pentru consumator. Cum îl ajută să-și rezolve problema. Începe prin a-l determina să conștientizeze cât de rău îi poate face problema pe care o are, care pot fi consecințele nerezolvării. Ajută-l să-și imagineze cum va arăta viața sa dacă va cumpăra produsul. Spune-i și care pot fi consecințele indeciziei. 

Creează o listă cu nevoile avatarului tău sau o schiță ca cea din imagine:

Sursa: www.lifemarketing.com

  • Ce te diferențiază de competiție? Găsește USP-ul produsului și comunică-l clar în reclame. Află ce oferă concurența și diferențiază-te. 

Exemple de USP-uri: 

  1. FedEx: “When your package absolutely, positively has to get there overnight.”
  2. M&Ms: “Melts in your mouth, not in your hand.”
  3. Metropolitan Life: “Get Met. It Pays.”
  4. Southwest Airlines: “We are the low-fare airline.”

Gândește ce faci tu și concurența nu.

  • Concentrează-te pe titlu. Chiar dacă textul reclamei este foarte bun, inutil dacă nu citesc titlul. Pentru că dacă nu sunt atrași de titlu, nu vor citi textul.
  • Creează o ofertă irezistibilă. Un bonus atrăgător, transport gratuit, o lecție gratuită etc.
  • Folosește testimoniale. Deseori luăm decizii de cumpărare pe baza părerii altor persoane care au cumpărat produsul. 
  • Folosește povești. Poveștile atrag și ne atrag. De când lumea, deci include-le în mesajele tale. 

Te-ai gândit vreodată cât de mult influențează o reclamă la un produs decizia ta de cumpărare? Ce ar fi dacă ai putea să folosești aceeași putere pentru a-ți transforma afacerea într-un succes? Poate că următoarea reclamă pe care o vei crea va fi cea care face diferența. 

Cu DoAds, acest lucru devine posibil. Dar oare ești pregătit să explorezi cum o campanie publicitară bine gândită îți poate duce afacerea la următorul nivel? 

Contactează-ne și descoperă cum o simplă reclamă poate schimba totul

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări