Cum sa faci un blog

cum sa iti faci un blog

Cuprins

Îți place să scrii, să-ți împărtășești opiniile cu ceilalți sau să oferi informații din expertiza ta, dintr-un anumit domeniu? 

Simți nevoia să te afirmi în online, indiferent că vrei să prezinți o carte, un produs sau experiența ta profesională? Te gândești cum sa monetizezi faptul că îți place să scrii,sau sa faci anumite recomandări?

Atunci ar trebui să-ți faci curajul de a-ți crea un blog propriu, care să devină un fel de extensie a identității tale, și prin care poți ajuta multe alte persoane cu informații valoroase. Dar, bineînțeles, cu ajutorul căruia poți castiga și bani. 

Hai să vedem, ce trebuie să știi înainte de a lua în considerare acest lucru și, de asemenea, cum să gestionezi un blog, pe parcurs, astfel încât să excelezi și chiar să faci bani din conținutul pe care îl livrezi. 

În plus, vei descoperi și câteva sfaturi referitoare la cum să aduci cititori pe blogul tău, pentru că acesta este un aspect vital al oricărui website.

Când este momentul să te apuci de blogging?

Înainte de a răspunde la întrebarea “cum să faci un blog”, este necesar să știi câteva lucruri referitoare la cum funcționează acesta și, de altfel, care sunt oportunitățile pe care ți le poate oferi. 

În funcție de nișa pe care vrei să scrii, fie că vorbim despre recenzii de cărți, experiențe de călătorie sau afaceri, păreri despre produse și servicii, atât timp cât te simți pregătit să faci acest lucru, nu ezita. 

Poate îți va fi mai greu la început însă, încetul cu încetul, vei vedea că lucrurile se așeza de la sine. 

Tot ce ai de făcut este, să îți dai voie să experimentezi, chiar dacă nu ești, neapărat un expert al scrisului. Cu practica, vei deveni unul, în curând, garantat.

2.Cum să îți faci un blog de la zero?

În general, crearea unui blog este intuitivă, accesibilă oricui. Fie că îți dorești domeniu propriu sau îți creezi un blog prin blogspot.com sau alte platforme gratuite, tot ce trebuie să faci, în primă instanță, este să alegi o temă cu un design atractiv pe baza căreia, ulterior, să implementezi funcții cum ar fi cea de abonare, e-mail, arhivă, pagini reprezentative.

Dacă nu te descurci, poți oricând să apelezi la tutoriale online. Sunt foarte multe disponibile în limba română, iar internetul este plin de informații utile, relevante, care îți vor ușura procesul și te vor îndruma în cazul în care întâmpini dificultăți cu anumite aspecte. 

În funcție de domeniul în care vrei să scrii, alege o temă cât mai relevantă pe care să o explorezi ulterior.

Poți apela chiar și la un programator, dacă ți se pare prea dificil să îți creezi singur propriul blog, însă, procesul nu este atât de complicat precum pare. Cu siguranță te vei descurca de minune, în urma unei informări în prealabil. 

Mai mult decât atât, găsești chiar și platforme care îți oferă template-uri prestabilite. Tu trebuie doar să completezi conținutul. Una dintre aceste platforme este WordPress sau Blogger de la Google.

3.Cum să aduci cititori pe blogul tău?

Într-adevăr, să-ți creezi un blog este pasul principal. Dar trebuie să știi, de asemenea, că un blog care nu are cititori nu-ți va oferi satisfacția pe care o cauți. 

Cel mai probabil informațiile pe care le scrii, vei dori să ajungă la cititorii tău, deci cum îți aduci cititorii pe blog, după ce ai trecut de primul pas, cel al creării?

Există mii de bloguri online, din care oamenii pot alege, de aceea, de la bun început, trebuie să-ți pui următoarea întrebare: ce mă va diferenția pe mine de un alt blog care activează în același domeniu, oferind informații din aceași nișă?

Iată ce să faci. 

3.1 Conținut atractiv, util, corect

Pentru a aduce cititori pe blogul tău, înainte de toate trebuie să livrezi textul într-o formă frumoasă, cu un ton al vocii prietenos, personal. În acest fel, cititorul se va simți mult mai aproape de tine, și nu îl vei pierde pe parcurs. 

În plus, oferă de fiecare dată informație de valoare pentru cititorul tău. Asta, evident, că implică o bună cunoaștere a lui. Dar pentru început, testează. Oferă tot ceea ce consideri că este important, nou și cu adevărat folositor pentru cititorul tău și apoi urmărește reacțiile. 

Adu un plus de valoare de fiecare dată prin conțintul tău și nu vei da greș. Nu te limita doar la conținutul de tip text, ci și la cel video sau în imagini. 

Nu uita, că aici, este vorba și despre respectarea normelor de ortografie și punctuație deoarece nimănui nu-i place să citească un text care conține greșeli gramaticale. Aici, este vorba strict despre aptitudinile tale. 

Deci, nu uita să corectezi foarte bine, orice text înainte de a-l publica. Acest lucru ține de branding-ul tău. Da, contează și informația pe care o transmiți, însă și modul cum o faci este important, în acest caz. 

3.2 Strategii de marketing bine țintite

În al doilea rând, există și anumite strategii de marketing pe care le poți aborda, dar pe care trebuie să le stăpânești și gestionezi optim. În cazul, în care nu știi exact cum să le abordezi, începe să studiez aceste strategii, pe care să le implementezi apoi în blog-ul tău, sau apelează la profesioniștii. 

Spre exemplu, e-mail marketing-ul este o parte esențială a unei strategii de marketing, deoarece consolidează comunicarea bidirecțională dintre tine și cititorii tăi. Iar comunicarea este vitală pentru a întreține fidelitatea comunității.

Prin e-mail marketing îți ții cititorii la curent cu tot ceea ce publici, îi aduci mereu pe blog-ul tău, atunci când publici conținut nou, dar le poți oferi și diferite materiale specifice, dedicate lor, cât și anumite promoții sau oferte, dacă vrei să vinzi ceva. 

3.3 Giveaway-uri pentru abonați

O altă modalitate prin care poți aduce cititori pe blogul tău o reprezintă lansarea de giveaway-uri periodice, pe care le poți face pe rețelele de socializare. Cine nu iubește premiile și concursurile? 

Ține cont, insă, și de faptul că, atunci când alegi un premiu, trebuie să te raportezi și la conținutul pe care îl livrezi tu. 

Dacă scrii despre cărți, pune la bătaie câteva titluri, iar dacă scrii pe nișa beauty, cosmeticele cu siguranță se vor dovedi o alegere inspirată. Fă în așa fel încât regulile să fie cât mai clare.

Dacă nu știi exact cum se face un giveaway și cum poți aduce cititori pe blog-ul tău prin intermediul unui giveaway, află de aici, cum să faci un giveaway care devine viral.

3.4 Facebook Ads pentru atragerea de noi cititori

În cazul în care îți dorești rezultate rapide, sigure și cu impact mare , atunci apelează la campaniile de promovare Facebook Ads, care te ajută să-ți crești vizibilitatea. 

În special, atunci când ești la început, cu blog-ul tău, ai nevoie de vizibilitate, până ce, utilizatorii blogului tău, vor ajunge să te citească, în mod constant. Fă-ți singur campaniile de promovare pe Facebook. Află cum, din acest curs Facebook Ads.

Nu uita, că în marketing, totul este despre a-ți cunoaște clientul, cu adevarat. Deci, până la a ajunge la o campanie care într-adevăr să-ți aducă rezultatele pe care ți le dorești , trebuie să experimentezi cat mai mult. După câteva campanii, vei ajunge să-ți optimizezi procesul de promovare pentru rezultate satisfăcătoare.

3.5 Email marketing

Emailul marketingul este un instrument extrem de util care ajută bloggerul să aducă și să fidelizeze cititorii care ocazional îi descoperă blogul. 

Prin intermediul acestui tool vei putea să le oferi informații relevante, utile și atractive care să îi țină interesați de blogul tău pe o perioadă de timp cât mai lungă. 

Nu numai că îi vei informa, dar le vei putea și vinde anumite servicii sau produse. Deci, utilizează email marketingul cu înțelepciune, iar rezultatele nu vor întârzia să apară!

Află din acest ghid cum să faci vânzări prin email, pentru a-ți fi mai ușor să aduci cititori pe blog-ul tău dar și să ai rezultate.  

4.Cum să faci bani din blog?

După ce câștigi putina experiență și blogul tău are o comunitate fidelă, poți lua în considerare ideea de a-ți monetiza conținutul. Dacă te întrebi “cum faci bani din blog”, iată câteva idei care ți-ar fi de folos, in acest caz. 

Există mai multe modalități prin care poți face bani din blog, chiar dacă la început acest lucru ți s-ar putea părea improbabil. 

Înainte de toate, trebuie să fii constant în ceea ce faci, să ai încredere în proces și, cel mai important, răbdare. 

Poți face bani din blog doar atât timp cât ești consecvent, gestionezi eșecurile și știi cum să iei ce este pozitiv din acestea. Doar așa vei învăța strategii noi și potrivite pentru tine. 

4.1 Reclame plătite

Una dintre modalitățile prin care poți face bani este cu ajutorul reclamelor plătite. Acest lucru, însă îl poți implementa, abia după ce blog-ul tău a ajuns să aibă trafic suficient. 

Poți face acest lucru, prin activarea reclamelor care vor rula pe site-ul tău în permanență și cititorii le vor putea accesa. Reclame, pe care alte afaceri, le vor rula pe blogul tau, și pentru care tu vei primi bani. 

4.2 Colaborări cu diverse branduri

De asemenea, mai poți face bani din blog dacă vei promova produse și servicii specifice unor start-up-uri, edituri și chiar companii de renume. Publicitatea este mai necesară ca oricând, iar toate firmele ar dori să se promoveze mai bine în mediul online. 

De aceea, cine nu are fonduri pentru publicitate, te poate ajuta printr-o colaborare de tip barter: schimb de servicii sau servicii contra produse. Poți primi abonamente sau ședințe de diverse servicii sau chiar produse în schimbul promovării lor pe blogul propriu. Aici intră și marketingul afiliat: câștigi un anumit procent din vânzările pe care le aduci unui anumit brand. 

4.3 Listă de business-uri

Poți crea o listă de business-uri pe care să le promovezi și apoi poți contacta acele firme pentru a le oferi un loc în lista ta. Acele firme primesc publicitate, tu primești bani, vouchere, servicii sau produse. Win-win, right?

4.4 Vinde spațiu publicitar

Acesta este cel mai vechi truc prin care poți câștiga sume de bani din cele mai variate. Încă de la apariția internetului firmele au cumpărat spațiu publicitar, bannere și diverse opțiuni de promovare. 

4.5 Advertoriale

Poate nu te-ai gândit până acum, dar poți publica advertoriale pe site-ul tău, după ce ai ajuns la un număr destul de constistent de urmăritor al site-ului tău.. Astfel vei promova alte firme în schimbul unei sume de bani. Totuși, este important să fii atent la ce publici pe site pentru a nu plictisi, enerva sau ofensa cititorii care pot foarte ușor să dea click pe butonul de Dezabonare la newsletter-ul tău și astfel pierzi din abonați. 

4.6 Oferă servicii de consultanță

Cel mai nou trend este reprezentat de serviciile de consultanță pe care le poți oferi doritorilor. Astfel vei reuși să primești bani per sesiunea de consultanță care de obicei durează 50-60 minute. Dacă ești specialist într-un domeniu, de ce nu ai oferi ore de consultanță celor care vor mai multe informații din domeniul tău?

4.7 Susține webinarii

Dacă tot ești expert într-un anumit domeniu, de ce nu ai susține webinarii în care să vorbești despre ceea ce știi și ceea ce îți place? Astfel vei oferi informații sub forma de video, iar cititorii tăi voi fi încântați de acest nou format pe care îl pot asculta sau viziona atunci când au timp, mai ales dacă alegi să îl înregistrezi și să îl oferi gratis doritorilor. 

4.8 Creează un curs online

Dacă știi foarte bine un domeniu și îți place să explici, vorbești cu alți oameni, poți crea un curs online pe care să îl livrezi urmăritorilor tăi. Acesta este o modalitate bună de a câștiga bani din blog,dar și una care te ajută să îți întărești încrederea în sine și autoritatea ca expert în mediul online. În plus, dacă preînregistrezi cursul, acesta îți va aduce venituri pasive. 

4.9 Scrie un ebook

Dacă deții cunoștințe valoroase pe care le poți vinde deoarece există cerere pe piață, te poți apuca să scrii un ebook pe care oamenii să îl cumpere. Astfel vei transmite cunoștințele tale mai departe, oamenii vor învăța, iar tu vei fi recompensat pentru munca și experiența ta.

5.Metode de convertire a cititorilor în clienți

Pentru a-ți converti cititorii în clienți, trebuie înainte de toate să îi cunoști. Trebuie să le cunoști dinamica, să analizezi categoriile de vârstă din care fac parte, statutul economic și chiar pe cel profesional. Cu alte cuvinte, trebuie să-ți cunoști cititorii și să creezi un profil general al acestora, bazându-te pe interacțiunile pe care le-ați avut de-a lungul timpului. Aici intervine crearea unui avatar al clientului tău. 

În articolele pe care le scrii, poți întotdeauna să pui întrebări subtile, care să te ajute să-ți creezi un profil pe care, ulterior, să-l analizezi. 

Întreabă-te de ce au nevoie cititorii tăi, cum îi poți fideliza și, de altfel, ce le poți oferi tu în plus față de ceea ce deja le oferă afacerile concurente. 

Sunt multe aspecte și variabile care trebuie luate în calcul, așadar folosește-te inclusiv de rapoartele site-ului tău sau ale campaniilor pe care le creezi Te va ajuta mult, în depistarea comportamentului utilizatorilor, iar ulterior în livrarea celui mai bun conținut, și în îmbunătățirea strategiei tale viitoare. 

Cunoașteti audienta

Creează conținut cu adevărat valoros

Nu oferi totul în conținut.

6.Costuri anuale de întreținere a unui blog

În funcție de platforma pe care îți creezi blogul și de cât de departe vrei să ajungi cu acesta, costurile de întreținere pot să difere. 

Spre exemplu, pe blogspot.com hosting-ul este absolut gratuit, însă nu dispui decât de niște funcții de bază. Dacă-ți creezi un blog pe această platformă, nu te aștepta să aibă prea multă vizibilitate și cititori.

În schimb, dacă-ți plătești un domeniu propriu, cheltuielile cresc și variază în funcție de planul la care te abonezi. Dacă vrei să ai un blog mare, cu multe funcții și extensii, atunci cu siguranță trebuie să plătești mai mult decât unul mai discret. De asemenea, pot apărea și cheltuieli care prevăd faptul că trebuie să plătești anumite persoane pentru a te ajuta cu design-ul și codarea.

Oricum, dacă știi că ai de oferit ceva și vrei să te adresezi unui public larg, complex, atunci cu siguranță ar trebui să iei în calcul posibilitatea de a-ți crea un blog. 

Totul este să ai curaj și să nu renunți, chiar dacă nu vei vedea rezultate chiar de la bun început. Acesta vor veni în timp, însă trebuie să ai rabdare. 

Fii consecvent, constant și întotdeauna sincer cu cititorii tăi, iar totul se va întâmpla așa cum ți-ai propus. Oferă cât mai multă valoare, diferențiază-te de concurență, adu unicitate, iar rezultatele vor veni de la sine.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lasă un răspuns

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Principiul Pareto

Principiul Pareto

Simți că ai foarte multe activități dar totodată nu ai timp pentru nimic? La finalul zilei ajungi acasă obosit spunând că ai avut o zi

Influencer marketing

Influencer marketing

Influencer marketing este o formă de marketing online pe care o adoptă din ce în ce mai multe branduri. Această expresie este la modă de

Comportamentul consumatorului

Comportamentul consumatorului

‘You can’t be seen until you learn to see’, Seth Godin. În fiecare zi iei decizii. Deși pare de necrezut, este adevărat. Zilnic hotărăști ce

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce