Ce este TikTok și când a apărut în România?

Ce este TikTok

Cuprins

Tik Tok este aplicaţia mobilă care a dat lovitura în ultimii doi ani. Când te gândeşti la Tik Tok, cel mai probabil îţi vin în minte provocările din timpul carantinei, când, în lipsa interacţiunii sociale, aveai o nouă sursă de divertisment, şi, mai presus de atât, puteai fi chiar tu promotorul unui trend viral. După cum a prezis Andy Warhol, va veni o zi în care fiecare om va avea 15 minute de faimă. Iată că nu sunt chiar 15 minute, dar unul sau două minute cresc, cu siguranţă, dopamina oricui.

ce este tik tok

Ai auzit vreodată de TikTok? Ne-ar fi greu să credem că nu, pentru că această platformă apreciată pentru divertisment, a cucerit practic globul cu videoclipurile sale scurte și captivante. Cu alte cuvinte, a devenit rapid un colț de rai pentru creativitate și expresie personală.
Când te gândeşti la TikTok, cel mai probabil îţi vin în minte provocările din timpul carantinei, când, în lipsa interacţiunii sociale, aveai o nouă sursă de divertisment, şi, mai presus de atât, puteai fi chiar tu promotorul unui trend viral.
După cum a prezis Andy Warhol, va veni o zi în care fiecare om va avea 15 minute de faimă. Iată că nu sunt chiar 15 minute, dar unul sau două minute cresc, cu siguranţă, dopamina oricui.
Dar, şi mai interesant este tocmai faptul că aplicaţia TikTok nu a rămas doar o sursă de amuzament pentru tinerii blocaţi în casă, ci a devenit un adevărat canal de promovare pentru mii de companii din întreaga lume! 

De asemenea, unde mai punem faptul că, într-un an şi jumătate, o aplicaţie nouă a depăşit popularitatea „bătrânului” Facebook care părea să „ia sub aripă” toate celelalte canale de social media. 

Așa că, TikTok nu este doar o aplicație, ci o revoluție în lumea digitală, iar impactul său este simțit puternic și în România. În continuare, îți vom spune totul despre TikTok, începând de la origini, impactul profund pe care îl are asupra mediilor sociale și afacerilor, până la cum poți tu să folosești această platformă pentru a crea conținut viral. 

Deci, hai să începem.

@christrimarchi1

Hello work… never mind I need the money #TikTok #lipsync #unpaid #needthemoney #money #cash #dollar

♬ Hello Work – DeadPoshIAm

Ce este TikTok?

Ce este TikTok

Sursa foto: makeuseof.com

TikTok este o aplicaţie mobilă, care, spre deosebire de alte canale de social media, oferă exclusiv conţinut video. Astfel, utilizatorii pot să creeze şi să urmărească clipuri care variază de la 15 secunde până la 3 minute. 


Inițial, la lansarea sa, TikTok a limitat durata videoclipurilor la doar 15 secunde. Această restricție a fost gândită să încurajeze conținutul concis și direct, perfect pentru consumul rapid care caracterizează multe dintre interacțiunile din social media de astăzi.

Pe măsură ce aplicația a crescut în popularitate și utilizatorii au început să exploreze și să ”ceară” mai multă flexibilitate creativă, TikTok a răspuns acestor nevoi prin extinderea duratei maxime a videoclipurilor.
Acest lucru oferă creatorilor mai multă flexibilitate în exprimarea ideilor și în crearea de conținut detaliat.

În termeni de proprietate, TikTok este o companie chinezească deţinută de reţeaua Byte Dance. Aplicaţia TikTok a fost lansată în 2016, în China, urmând ca în 2017 să fie accesibilă pe iOS şi Android. După asocierea cu Music.ly, aplicaţia a câştigat o popularitate incredibilă în Asia de Est şi Sud-Est, Statele Unite, Turcia şi multe alte ţări ale lumii.

TikTok este platforma unde au luat naştere multe trenduri virale, în special în perioada 2020-2021. Astfel, meme-urile, filmuleţele în care utilizatorii imită anumite personalităţi, dansează sau îşi exprimă alte talente artistice, au devenit senzaţia internetului.
Desigur, celebrele challenge-uri (provocări) şi hashtag-uri ale vedetelor au generat numeroase redistribuiri şi reinterpretări de conţinut. Creativitatea şi improvizaţia sunt două cuvinte care caracterizează esența a ce este TikTok. 

Spre deosebire de alte canale de social media, TikTok le permite utilizatorilor să îşi expună talentele, indiferent că este vorba despre mimică sau conţinut original. Principalii utilizatori ai acestei aplicaţii sunt tinerii până în 25 de ani, însă odată cu popularitatea acestui brand, a început să crească şi numărul utilizatorilor adulţi
.
Deşi adesea criticată pentru conţinutul superficial, aplicaţia a devenit între timp şi o metodă excelentă de promovare a business-urilor. Astfel, multe companii au anticipat nevoia oamenilor de a se destinde şi a consuma un conţinut umoristic, care iese din sfera marketingului tradiţional. 


Surprinzător, în această categorie nu se încadrează doar agenţiile de publicitate sau trusturile media, ci şi clinicile medicale, companiile de asigurări, firmele de construcţii, etc.
Astfel că, TikTok oferă o platformă pentru oricine dorește să-și promoveze afacerea, oferind șansa de a deveni cunoscut în mediul online.

Când a apărut TikTok în România?

Sursa foto: ziaruldeiasi.ro

TikTok a început să câștige teren în România în jurul anului 2018, când a devenit accesibil pe scară largă prin magazinele de aplicații iOS și Android. Această introducere a coincis cu perioada de expansiune globală masivă a aplicației, imediat după fuziunea cu Musical.ly.
Într-un timp foarte scurt, TikTok a devenit un fenomen cultural printre tinerii români, fiind adoptat rapid datorită formatului său unic și interactiv. Așa că, mai important decât cand a aparut TikTok in Romania este ritmul de creștere senzațional pe care l-a avut.

La sfârşitul anului 2020 existau mai mulţi utilizatori pe TikTok decât pe Instagram.  Conform statisticilor, la sfârşitul anului trecut existau 7.4 milioane de utilizatori români pe TikTok şi 5.3 milioane pe Instagram. Dar, ce anume explică popularitatea debordantă a acestei aplicaţii?

În primul rând, aşa cum discutam anterior, challege-urile (provocările) pe TikTok se redistribuie foarte repede, iar postările par să dea dependenţă. Atunci când urmăreşti un anumit trend pe TikTok este imposibil să nu te uiţi la cum a fost replicat şi de către alte persoane. Astfel, sunt utilizatori care petrec ore în şir pe TikTok, distribuind postările şi pe celelalte canale de socializare.

Comunitatea de utilizatori este un alt motiv pentru care această aplicaţie este atât de populară. Pe TikTok există grupuri de creatori de conţinut care sunt caracterizate de clipuri, secvenţe audio şi hashtag-uri comune, iar pentru fiecare nişă există utilizatori care generează conţinut pe acelaşi subiect,

Care este scopul aplicației TikTok?

Care este scopul aplicației TikTok

Sursa foto: prosieben.de

Scopul fundamental al TikTok este cel de a oferi o platformă unde utilizatorii pot crea și distribui conținut video scurt, atractiv și de impact. TikTok stimulează creativitatea prin intermediul unei interfețe ușor de utilizat care permite editarea video rapidă și eficientă, îmbogățită cu efecte vizuale, filtre și muzică.

Un aspect esențial al aplicației este modul în care personalizează experiența utilizatorilor printr-un algoritm care sugerează videoclipuri bazate pe comportamentul de vizionare anterior. 

Prin aceste caracteristici, TikTok își propune să ofere fiecărui utilizator șansa de a fi văzut și de a influența. Platforma a devenit un loc important pentru descoperirea de noi talente și tendințe, servind ca un punct de lansare pentru creatorii de conținut aspiranți.

De asemenea, TikTok servește ca o punte de legătură între culturi diferite, oferind diversitate globală. Astfel că, această aplicație nu se rezumă doar la divertisment, ci este și o expresie de conectare la nivel global. Scopul său este cel de a facilita creația liberă și distribuirea în masă a modului în care consumăm și interacționăm cu conținutul digital. 

Impactul aplicației TikTok în Social Media

Impactul aplicației TikTok

Sursa foto: refuelcreative.com.au

Viaţa este prea scurtă pentru a fi mereu serioşi, astfel, divertismentul ne ajută să evadăm din cotidian şi să ne destindem. Uneori, poate simţim nevoia să dansăm, să facem glume sau să acceptăm provocările celorlalţi.

Astfel, provocările virale de pe Tik Tok au contribuit la popularitatea acestei aplicaţii în toată lumea. Algoritmul sortează conţinutul în aşa fel încât să fie conform tendinţelor de moment, iar atunci când celebrităţile sau microcelebrităţile din social media postează o provocare, aceasta va fi cu siguranţă replicată în toată lumea. 


De asemenea, Tik Tok este popular şi datorită sistemului de imitaţie vocală. Utilizatorii pot imita anumite personalităţi sau au chiar opţiunea de a-şi înregistra propria voce pentru a fi folosită de alţii.
Sistemul de inteligenţă artificială care stă la baza aplicaţiei Tik Tok este unul inovator, întrucât intuieşte nevoile audienţei şi recomandă conţinutul pe care oamenii îl aşteaptă.

În plus, acesta a devenit un instrument crucial pentru campaniile de marketing și publicitate, oferind brandurilor o modalitate eficientă de a atinge demografii specifice, în special tinerii.

Astfel că, rolul TikTok în modelarea perisajului media actual este indiscutabil. Platforma nu doar că redefinește normele de conținut, dar și creează un spațiu dinamic unde oamenii pot influența și pot fi influențați. 

Importanța aplicației TikTok pentru afaceri

Importanța aplicației TikTok pentru afaceri

Sursa foto: silvermouse.com.my

Aplicația TikTok a revoluționat modul în care afacerile abordează marketingul digital, devenind o componentă esențială a strategiilor de branding și promovare. Capacitatea TikTok de a genera conținut viral și de a atinge audiențe vaste, rapid și eficient, face din această platformă un instrument valoros pentru branduri de toate dimensiunile.

Companiile folosesc TikTok nu doar pentru a-și crește vizibilitatea, ci și pentru a-și construi o comunitate loială, implicând utilizatorii prin conținut interactiv și autentic.
De asemenea, platforma oferă instrumente analitice puternice care permit măsurarea performanței campaniilor în timp real, facilitând o optimizare rapidă și eficientă a strategiilor de marketing. 

Impactul TikTok asupra afacerilor este profund. Prin abilitatea sa de a conecta brandurile direct cu consumatorii și prin natura sa inovatoare, TikTok a devenit rapid un teren ”de joacă” pentru experimente creative în marketing. 

Funcționalități și caracteristici principale ale aplicației TikTok

Funcționalități și caracteristici principale ale aplicației TikTok

Sursa foto: youtube.com

TikTok se distinge printr-o serie de funcționalități inovatoare care contribuie la popularitatea sa globală. Utilizatorii pot crea videoclipuri cu o gamă variată de filtre și efecte speciale, inclusiv realitate augmentată (AR) și diverse opțiuni de editare a sunetului. 

În plus, TikTok oferă și funcția de ”Duets”, care permite utilizatorilor să creeze conținut împreună cu alte videoclipuri existente, facilitând colaborările creative și interacțiunea socială. 

O caracteristică remarcabilă este algoritmul său de recomandare personalizată, care ajustează fluxul de conținut al utilizatorilor pe baza interacțiunilor lor anterioare. Acesta este proiectat pentru a maximiza angajamentul prin prezentarea de videoclipuri care sunt cel mai probabil să fie de interes.

De asemenea, platforma are funcții avansate de analytics pentru creatorii de conținut, furnizându-le date detaliate despre performanța videoclipurilor lor, vizualizări, angajament și demografie a audienței. 

Cum poate fi instalată aplicaţia TikTok?

Aplicaţia TikTok este disponibilă în regim gratuit şi poate fi descărcată atât pe iOS, cât şi pe Android. Următorul pas este crearea unui cont, astfel, utilizatorul trebuie să apese în colţul din dreapta jos pentru a completa detaliile de înregistrare. 

Crearea unui cont se poate realiza prin intermediul adresei de email sau a numărului de telefon, iar după ce acestea au fost introduse, aplicaţia solicită data naşterii, confirmarea numărului de telefon sau a adresei de email, precum şi crearea unei parole.
Odată terminat procesul de instalare, utilizatorul trebuie să îşi aleagă un nume de profil, urmând ca opţional să adauge o poză de profil şi o scurtă descriere. Dacă doreşti să utilizezi aplicaţia TikTok fără a avea un cont, poţi face asta, dar nu vei putea crea conţinut propriu.

După ce ţi-ai creat cont pe TikTok, poţi începe să explorezi aplicaţia. Vei descoperi două secţiuni în partea de sus, „Following” şi „For You.” Secţiunea „For You” funcţionează asemenea algoritmului de pe Instagram, unde platforma recomandă postări în funcţie de preferinţele tale. De exemplu, dacă urmăreşti în mod frecvent clipuri cu pisici, algoritmul TikTok îţi va scoate în cale conţinut similar.

Secţiunea „Following” face pur şi simplu referire la conturile pe care le urmăreşti. De asemenea, în partea din dreapta vei vedea o serie de opţiuni. Prima opţiune te va direcţiona către profilul persoanei care a făcut postarea, iar inimioara este echivalentul „like-ului” de pe Facebook şi Instagram.
Există şi o secţiune de comentarii şi o săgeată care oferă opţiunea de a copia link-ul de TikTok şi de a direcţiona conţinutul şi pe alte platforme (Facebook, Instagram, Whatsapp, etc).

Cum se face un clip pe TikTok?

Pentru a crea un videoclip TikTok este necesar să apeşi pe butonul roşu din mijloc. Timpul de înregistrare este cuprins între 60 şi 15 secunde, ajungând chiar la trei minute. De asemenea, pe ecranul principal vei găsi o serie de opţiuni:

  • Varietatea de redare a videoclipului
  • Filtre care îmbunătăţesc aspectul fizic

Pentru a adăuga muzică pe fundal, selectează opţiunea „adaugă un sunet” şi alege-ţi melodia. Poţi asculta melodiile înainte, iar când te hotărăşti ce melodie doreşti să selectezi, apasă butonul roşu – „Foloseşte sunet.”
De asemenea, TikTok îţi oferă posibilitatea de a adăuga text şi de a-i ajusta fontul, fundalul, culoarea sau alinierea. După ce ai finalizat procesul de creaţie al materialului, accesează butoanele „înainte” şi „postează.” La sfârşit, vei putea introduce hashtag-uri şi să dai tag anumitor persoane.

De ce nu eşti eligibil pe TikTok?

Atunci când încearcă să îşi înregistreze un cont, anumiţi utilizatori se confruntă cu erori. Una dintre acestea este reprezentată de vârsta la care o persoană îşi poate deschide un cont.
Potrivit politicii TikTok, vârsta legală este de 13 ani, aşadar, dacă te confrunţi cu această problemă, nu îţi face griji, când o să mai creşti, vei avea şansa de a deveni şi tu viral pe TikTok.

De asemenea, aplicaţia îţi poate semnala faptul că nu eşti eligibil din cauza unor defecţiuni tehnice. Pentru a rezolva această problemă, există instrucţiuni atât pentru Iphone, cât şi pentru Android.

  • Pentru Iphone:
  • Mergi în „setări”;
  • Alege opţiunea „general”;
  • Atinge „storage” şi „iCloud usage”;
  • Mergi la „manage storage”;
  • Selectează aplicaţia TikTok;
  • Verifică secţiunea de „date şi documente” şi şterge ceva, dacă este nevoie;
  • Reporneşte telefonul.
  • Pentru Android:
  • Ţine apăsat pe aplicaţia TikTok;
  • Îţi va apărea fie secţiunea „app info”, fie „i”. Selectează una dintre ele;
  • Mergi la „storage”;
  • Apasă pe „clear storage” şi „clear cache”;
  • Reporneşte telefonul.

TikTok este aplicaţia care a acaparat milioane de utilizatori în toată lumea, prin formele simple de divertisment, dar şi prin oamenii care au construit comunităţi solide şi au devenit creatorii unor tendinţe virale.

Rămâne, totuşi o întrebare care îi priveşte în mod expres pe antreprenori. Se pot face reclame pe Tik Tok în România? Cum majoritatea aplicaţiilor de social media oferă opţiunea de reclame, acest lucru este posibil şi pe TikTok.

Sfaturi și trucuri pentru a crea conținut viral și a crește numărul de urmăritori pe TikTok

Sfaturi și trucuri pentru a crea conținut viral și a crește numărul de urmăritori pe TikTok

Sursa foto: gbu-presnenskij.ru

Pentru a avea succes pe TikTok, este esențial să înțelegi ce tipuri de conținut rezonează cel mai bine cu audiența. Iată câteva sfaturi practice:

  1. Fii autentic și original

Utilizatorii TikTok apreciază conținutul care pare sincer și personal. Arată-ți personalitatea unică și folosește un stil care te reprezintă.

  1. Folosește trendurile în avantajul tău

Participă la challenge-uri populare și folosește sunete sau filtre la modă, dar adaugă-le o notă personală pentru a te distinge de restul.

  1. Interacționează cu audiența

Răspunde la comentarii și creează conținut care încurajează interacțiunea, cum ar fi întrebări sau sondaje.

  1. Postează regulat

Consistența este cheia pe TikTok. Postează frecvent pentru a menține audiența angajată și pentru a crește șansele de a fi remarcat de algoritmul TikTok.

  1. Optimizează timpul de postare

Postează în momentele când audiența ta este cel mai probabil activă pe platformă, bazându-te pe datele analitice oferite de TikTok. 

Tik Tok Ads a fost lansat în 2019, în Statele Unite ale Americii, şi, treptat, s-a extins şi în alte ţări ale lumii. În România se pot realiza reclame pe TikTok, însă doar prin intermediul unor agenţii acreditate care pot plasa reclame. Dacă vrei să-ți promovezi afacerea pe TikTok Ads, intră aici și află mai multe despre cum te putem ajuta. 

DoAds este agenția ideală pentru gestionarea campaniilor tale de TikTok Ads, datorită unei combinații impresionante de experiență, rezultate probate și satisfacția clientului. Fondată de foști angajați Facebook, agenția aduce o înțelegere aprofundată a publicității digitale. 

Cu peste 35 de milioane de euro în bugete administrate și peste 250 de milioane de euro în vânzări generate, DoAds demonstrează o capacitate excepțională de a maximiza eficiența investițiilor publicitare. 

Recenzii pozitive de la peste 600 de clienți mulțumiți subliniază angajamentul nostru către excelență și succesul clientului. Dacă ești gata să explorezi potențialul TikTok pentru afacerea ta și vrei să beneficiezi de expertiza unei agenții specializate, contactează DoAds. Vom transforma campaniile tale de TikTok Ads în veritabile instrumente de creștere.

Deci ce mai aștepți? Tot ce ai nevoie se află chiar aici!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente

Ce înseamnă Link pe Facebook?

Linkurile sunt esențiale pentru navigarea pe internet și pentru conectarea informațiilor. Ele îți permit să accesezi rapid și ușor conținut relevant, să partajezi resurse importante

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări