Metode de promovare a magazinului online

Metode de promovare a magazinului online

Cuprins

Ai intrat în online cu magazinul tău? Ei bine, mediul online este reprezentat de o piață extrem de competitivă în care doar o strategie bine pusă la punct te poate ajuta să îți îndeplinești obiectivele.

Nu mai este o surpriză faptul că afacerile online au devenit din ce în ce mai profitabile în ultima perioadă. Practic, spațiul pe care ți-l creezi în online devine noua ta carte de identitate. Tocmai de aceea, trebuie să acorzi o importanță deosebită imaginii pe care o dezvolți împreună cu comunitatea ta.

Metode de promovare a unui magazin online

Metode de promovare a unui magazin online

Dezvoltarea unui magazin online se realizează investind în publicitate. Fie că ești la început în lumea antreprenorilor, fie că vrei să-ți consolidezi locul din piață, promovarea te ajută să ajungi cu afacerea ta în fața unui număr mare de oameni.

Indiferent de domeniul în care activezi și de specificul magazinului tău online, promovarea este un instrument pe care trebuie să îl valorifici la cote maxime. Din fericire, există numeroase canale de social media, tehnici și unelte de măsurare a rezultatelor care-ți vin în ajutor.

Promovarea unui magazin online prin marketing

Promovarea unui magazin online prin marketing

Atunci când ai un magazin fizic, vinzi de la ora 9 până la 17. Cu ajutorul promovării online, promovarea ta funcționează 24/7 și va reprezenta un automatism uriaș pentru afacerea ta.

Pentru a veni în sprijinul business-ului tău este important să ai o perspectivă foarte clară asupra publicului țintă, a bugetului și a obiectivelor de marketing care te vor ajuta să descoperi mixul ideal de strategii și metode. O strategie de marketing potrivită îți poate arăta care dintre multitudinea de variante îți va aduce cele mai bune rezultate.

Care sunt metodele de promovare a unui magazin online prin marketing?

SEO

Înainte să te cunoască potențialii clienți, este necesar să faci cunoștință cu Google. Ce înseamna asta?

Când cineva folosește funcția de căutare de pe Google, acesta trebuie să știe ce conține site-ul tău și dacă este potrivit pentru căutările respective. Dacă da, atunci este ideal ca site-ul tău să apară cât mai sus, pe prima pagină. Cum poți face asta? Prin promovare SEO.

SEO este acronimul de la expresia “Search Engine Optimisation”, ceea ce s-ar traduce ca optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare. Prin această tehnică ajutăm motoarele de căutare să înțeleagă cât mai bine care este conținutul unui website.

O strategie SEO bine pusă la punct îți poate asigura rezultate excelente. Practic, vei fi pe prima pagină de căutare Google atunci când cineva caută pe internet cuvinte sau fraze asociate afacerii tale.

În cele mai multe cazuri, mai mult de 50% din vizitatorii care ajung pe site-uri provin din căutările organice. Cu toate acestea, promovarea SEO merge cel mai bine dacă este utilizată împreună cu reclamele plătite.

Google Ads

Google Adwords este o platformă de promovare prin care magazinul tău online ajunge mai ușor la potențialii clienți sub diferite forme, precum campaniile Pay Per Click (PPC). 

Ce înseamnă PPC? Presupune o formă de publicitate online în care plătești doar atunci când un utilizator face click pe anunțul tău. Astfel, ai acces la una dintre cele mai utilizate și eficiente tipuri de reclame online datorită controlului pe care îl ai asupra bugetului de promovare.

Acest tip de promovare reprezintă o metodă excelentă de a obține trafic calificat de la potențiali clienți care au o intenție ridicată de cumpărare. Campania PPC te ajută să te bucuri de rezultate pe termen lung, fiind privită ca o sursă durabilă de trafic profitabil pe site.

Facebook Ads

Facebook Ads este una dintre cele mai cunoscute metode de promovare a unui magazin din mediul online. Această metodă reprezintă reclamele plătite pe platforma de socializare Facebook, prin intermediul cărora reușești să ajungi la utilizatori relevanți pentru tine.

Un aspect important este faptul că poți controla singur unde apar reclamele tale și ce buget vrei să aloci pentru acestea. Mai mult de atât, poți să administrezi și să analizezi rezultatele campaniilor tale zilnic.

Tik Tok Ads

Tik Tok a devenit recent o platformă de socializare cu o audiență enormă și un content captivant. De aceea, cu siguranță îți vei dori să fii și tu prezent cu afacerea ta. 

Reclamele plătite pe Tik Tok pot fi sub formă de ad-uri tip reservation, cu ajutorul unei agenții partenere din România, sau direct pe platforma de self-buying. Însă, fiind o platformă virală, costurile diferă în funcție de metoda aleasă – flexibilitate mare și costuri mici, sau cerințe specifice și costuri fixe și mari.

Youtube

O altă variantă de promovare este prin a-ți face simțită prezența pe YouTube prin diverse vloguri. Vlogurile sunt filmulețe de câteva minute prin care menții interesul publicului vis-a-vis de activitatea ta. 

De aceea, poți opta pentru video-uri educative, amuzante sau ce crezi tu că va fi interesant pentru comunitatea ta. Totodată, este important să fii consecvent și să îți formezi o rutină din postarea video-urilor periodic.

Influencer

Un influencer este o persoană care, prin vorbele și acțiunile sale, are un impact semnificativ asupra unei nișe de public. Astfel, această persoană reușește să influențeze alegerile comunității căreia se adresează prin conținutul pe care îl creează și îl publică în social media.

Cu ajutorul unui influencer se stabilește o relație între brand și publicul țintă al acelei nișe pe care influencerul o construiește, acesta adăugând un plus de valoare mesajelor și crescând potențialul de conversie în vânzări ale brandului.

Cât timp durează promovarea unui magazin până obții rezultate?

Cât timp durează promovarea unui magazin până obții rezultate

În funcție de varianta aleasă pentru promovarea magazinului tău online, rezultatele nu vor întârzia să apară, însă va trebui să ai răbdare până vei lua contact cu ele. 

De exemplu, dacă dorești să te promovezi prin Google Ads, fiind un canal care îți generează o rată de recuperare a investiției într-un timp scurt, poți obține primele rezultate în prima lună sau în 3-4 luni, în funcție de obiectivele campaniei pe care le setezi.

Dacă te promovezi cu ajutorul Facebook Ads, atunci trebuie să iei în considerare și bugetul pe care îl aloci. Cu cât ai un buget mai mare, cu atât vei avea obiective mai complexe și rezultate mai bune și mai rapide. 

Astfel, recomandarea noastră este să te concentrezi pe rezultatele calitative și pe termen lung.

Cât te costă promovarea unui magazin online?

Cât te costă promovarea unui magazin online

Costurile medii pentru un magazin online la debut pot să depășească 3000 de euro, în funcție de complexitatea alegerilor pe care le ai ca și canale de promovare și materiale sau chiar oameni de specialitate.

Magazinul online este un business ca toate celelalte, așadar implică multe costuri de la apariția lui în online, până la promovarea și menținerea interesului potențialilor clienți.

Ce beneficii obții prin promovarea magazinului online?

Ce beneficii obții prin promovarea magazinului online
  • Crești vizibilitatea business-ului tău – față de un magazin fizic unde aștepți ca oamenii să îți treacă pragul, aici ai posibilitatea de a merge tu către ei prin sporirea vizibilității.
  • Obții rezultate măsurabile – ai toate datele necesare prin care îți poți da seama care dintre metode este cea mai eficientă.
  • Poți ajusta investiția – poți aloca un buget diferit în funcție de prioritățile și obiectivele tale.
  • Comunici direct cu publicul tău țintă – cu ajutorul promovării ajungi direct la oamenii care te interesează, datorită parametrilor stabiliți la începutul campaniei de marketing.
  • Costuri relativ reduse – planifici campanie în funcție de bugetul tău.
  • Crești engagementul – menții mai ușor contactul cu publicul tău țintă.
  • Compari performanțele campaniilor tale – tool-urile puse la dispoziție îți furnizează toate detaliile necesare astfel încât să știi ce funcționează și ce nu în campaniile tale.
  • Găsești potențiali clienți în cel mai eficient mod – plătești pentru a ajunge direct la clienții care au intenția mare de cumpărare.
  • Poți face față competiției sau o poți chiar depăși – analizezi toate datele din piață a competitorilor și vezi unde te situezi cu afacerea ta.
  • Crești credibilitatea business-ului tău – ai posibilitatea de a obține încrederea unui public mai mare.
  • Influențezi procesul de cumpărare – prin diverse metode de re-targetare, poți ajuta potențialii clienți să revină la coșul de cumpărături și să finalizeze vânzarea.
  • Promovezi rapid produsele sau serviciile tale fără limite geografice – te poți adresa unui public larg, atât din țară, cât și din afara ei.

Sfaturi practice de aplicat pentru notorietatea magazinului tău online

Sfaturi practice de aplicat pentru notorietatea magazinului tău online
  • Găsește-ți o identitate proprie și un nume care să rezoneze cu domeniul tău de activitate.
  • Pune accent pe marketing pentru promovarea magazinului.
  • Apelează la fotografii profesionale.
  • Dezvoltă concursuri în care să oferi produse gratuit.
  • Diversifică canalele de promovare, nu deveni dependent de unul singur.
  • Nu te lansa pe prea multe canale în același timp dacă nu ai resursele (bani, timp, competențe) pentru a te ocupa serios de ele.
  • Apelează la specialiști ca să salvezi timp, bani și alte resurse.

O afacere se poate diferenția printr-o serie de strategii de marketing inovative. Fiind un mediu competitiv și dinamic, online-ul poate fi de partea ta dacă ai strategii pliate pe publicul țintă și obiectivele de business.

Astfel, este indicat să testezi la început mai multe variante pentru a înțelege care ți se potrivește cel mai bine. Cu toate acestea, trebuie să ții pasul cu trendurile și să fii prezent acolo unde știi că este și publicul tău țintă.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări