1. Foloseste o pagina de Facebook pentru a crea evenimentul si adauga profilul tau personal ca organizator.
  • Invitatii au un link catre toate celelalte evenimente organizate de tine.
  • Invitatii au un link pentru a aprecia pagina ta.
  • De pe profilul tau personal poti contacta direct toti invitatii (totusi, nu face abuz de aceasta optiune fiindca poate fi interpretata drept spam.)
  1. Nu forta pe nimeni sa caute informatii despre evenimentul tau.

Asigura-te ca toate informatiile importante se afla in prima parte a sectiunii de detalii si ca pot fi vizualizate fara apasarea butonului „Vezi mai mult”.

  • Daca ai un website separat pentru inregistrare, asigura-te ca acel link este trecut primul!
  • La sfarsitul sectiunii de detalii, enumera toate link-urile de interes: link catre evenimentul principal, audio, video, pagina de Facebook, Twitter, Instagram si toate celelalte link-uri despre eveniment.
  • Daca vinzi bilete pentru eveniment, include un link pentru bilete in casuta de URL pentru bilete
  1. Foloseste localurile recunoscute de Facebook, nu adresa locatiei.

Tasteaza incet numele localului in bara de locatii.  Facebook va autocompleta numele localului si apoi poti da click pe una dintre sugestii.  Daca localul care te intereseaza nu apare pe lista, creeaza un local utilizand adresa completa pe Facebook.

  • FOARTE IMPORTANT: Daca nu ai o harta pentru evenimentul tau, Facebook nu il va recomanda prietenilor participantilor sau persoanelor din apropiere4. Daca evenimentul tau se intinde pe o perioada mai lunga de 10 zile, creeaza mai multe evenimente.

Multe calendare importa automat evenimentele de pe Facebook si iti vei crea mai multi dusmani decat prieteni daca te inghesui in calendarul cuiva timp de zile intregi.

  1. Nu bifa niciodata „Doar administratorii pot posta pe peretele evenimentului”.

Peretele evenimentului este cel mai bun loc unde poti sa interactionezi cu invitatii tai.  Permite-le sa comunice cu tine si intre ei.

  1. Adauga o fotografie sau un video de cover care se potriveste cu evenimentul si care indeplineste cerintele 

Fotografia ta va fi vizualizata in mod diferit de pe desktop si dispozitivele mobile, asa ca ar trebui sa aiba o rezolutie de 1920 x 1080 pixeli (raport 16:9) sau mai mare, cu putin text sau chiar deloc. Daca vrei sa promovezi evenimentului, creativele cu peste 20% text sunt adesea respinse sau sunt distribuite mai putin.
Daca ai un video pe care il poti folosi ca si cover, el ar trebui sa contina informatii despre eveniment, sa fie scurt si memorabil

7. Organizeaza un eveniment public (nu privat) pe Facebook. 

Daca se poate, toate persoanele implicate in eveniment ar trebui sa devina organizatori ai evenimentului.

  • Invitatii isi pot vedea toti prietenii care participa, fara sa fie nevoie sa se uite la foarte multe evenimente.
  • Numarul real de participanti poate fi vizualizat mult mai usor
  • Introdu coorganizatori si Grupuri relevante pentru a promova evenimentul si pentru a ajuta la sporirea notorietatii acestuia
  • Poti de asemenea sa adaugi orice Pagina pe care o administrezi in calitate de coorganizator al evenimentului tau pentru a spori distribuirea. Adauga toate Paginile relevante precum artisti, promotori, sponsori si localuri. Cand adaugi un coorganizator, evenimentul va aparea pe calendarul Paginii in cauza
  1. Foloseste un nume scurt si la obiect pentru eveniment.

Denumirile lungi pot fi trunchiate, asa ca evita sa dublezi informatiile despre locatie in numele evenimentului si nu face exces de litere majuscule sau simboluri ce pot fi greu de citit

  1. Stimuleaza interesul oamenilor sa participe. 

50 la suta dintre bilete se vand cand publici pentru prima oara evenimentul.  Urmatoarele 50 de procente se vand in saptamana evenimentului.  Daca cineva spune ca participa, nu inseamna ca isi va si aduce aminte sa vina.

  • Notifica toti invitatii printr-o postare pe peretele evenimentului tau.
  • Posteaza fotografii, video-uri de la evenimentele anterioare, recenzii si articole despre eveniment (nu uita sa etichetezi toate paginile implicate prin functia @).
  • De pe pagina, trimite o actualizare pentru evenimentul tau
  • De pe profilul personal, trimite un mesaj direct tuturor participantilor
  1. Promoveaza evenimentul in afara cercului tau de influenta. 

Facebook iti permite sa inviti doar prietenii tai, insa ca sa ai un impact in afara cercului tau de influenta, foloseste Facebook Ads pentru a spori gradul de participare.

  • Distribuie evenimentul pe pagina ta de Facebook. Posteaza despre el pe Instagram.
  • Distribuie evenimentul de pe Facebook tuturor persoanelor implicate in organizarea acestuia.
  • Distribuie evenimentul de pe Facebook tuturor bloggerilor locali care scriu despre evenimente

Facebook Ads:

  • Foloseste Ads Manager cu obiectivul Răspunsuri la Eveniment (il poti gasi in categoria de obiective Interacțiuni) sau mergi pe varianta mai simpla (dar si mai putin eficienta) de Promovare eveniment prin optiunea Boost Event (butonul Promovare) pe care o poti gasi in eveniment.
  • Folosind Ads Manager, poti exclude pentru moment persoanele care participa deja la eveniment pentru a economisi bani si pentru a evita spamul (poti gasi optiunea in Audienta > Combinații Avansate > Exclude persoanele conectate la…)
  • Sporeste notorietatea prin tintirea persoanelor care deja iti apreciaza pagina
  • Foloseste audiențele asemănătoare: Foloseste Ads Manager pentru a incarca o lista de persoane din liste de e-mail sau care au cumparat bilete in trecut.  Facebook va tinti persoane similare in functie de informatiile acestora de pe Facebook si de istoricul de navigare

Tu ce alte practici folosesti pentru a spori promovarea unui eveniment?

Recommended Posts