Probabil ati observat ca statusul unui Adset, dupa ce devine activ, intra in procesul de Learning.

In acest proces, Facebook invata cui sa arate reclama ta si practic se optimizeaza pentru a arata reclamele tale din acel adset oamenilor mai relevanti.

Teoria Facebook spune ca ai nevoie de 50 de conversii la fiecare 7 zile per AdSet, pentru a trece de perioada de Learning.

Din diverse considerente, daca Facebook identifica un AdSet ca nu ajunge sau nu va ajunge la cele 50 de conversii, statusul se schimba in “Learning Limited”.

Acest “Learning Limited” ne pune uneori in dificultate. Pe de o parte, Facebook ne anunta ca ceva nu este ok in acel adset (buget prea mic, audienta mica, targetare slaba etc) – ceea ce este o avertizare buna.

Pe cealalta parte (cea nasola), in unele cazuri, odata ce un AdSet a intrat in Learning Limited scade drastic performanta si daca inainte, in Learning aveai rezultate bune, e posibil ca acum sa nu le mai ai. Personal cred ca este un bug si sper sa fie remediat. Cred asta pentru ca la inceput, cand a aparut Learning Limited, nu afecta performanta si era doar o avertizare ca trebuie sa umbli la AdSet.

Daca patesti asta, si in Learning Limited iti scad rezultatele, un workaround de scurta de durata e sa modifici ceva la targetare sau la Ad. Poti adauga de exemplu un an in plus la publicul targetat, sau poti modifica un cuvant in reclama.

Modificarea asta iti va arunca adset-ul inapoi (pentru 1-2 zile) in Learning.

Daca performanta nu scade si esti multumit de rezultate si in Learning Limited, nu trebuie sa modifici nimic la AdSet.

Cand rulezi reclame pe o piata mica (in Romania de exemplu) este deseori greu sa ai pe fiecare Adset 50 de conversii la fiecare 7 zile, mai ales cand vorbim de Purchase event sau de High Ticket lead gen. Un alt motiv pentru care cred ca este un bug si sper sa fie remediat.

Te-ai lovit de problema asta pana acum?