Facebook si Google sunt doua cai de promovare cu abordari total diferite. Pe scurt, folosind Google, clientii iti cauta produsul iar pe Facebook, tu cauti clientii si le arati produsul.

Ca si mod de operare, Google e bazat pe cerere si oferta: Cautare> Cumparare, in schimb Facebook este foarte benefic pentru descoperirea de noi clienti si pentru prezentarea unui produsului sau brand.

Ambele au platforme de promovare platita: Google are Google AdWords care este cea mai mare platforma de PPC (Pay Per click) devenita intre timp sinonim cu cautarea platita. Agentii de publicitate liciteaza pentru cuvinte cheie de cautare (keywords) cu speranta ca atunci cand un utilizator va cauta cuvantul pentru care ei liciteaza, sa le apara reclama lor. Daca utilizatorul acceseaza linkul reclamei, agentul este taxat o anumita suma. De aici termenul Pay Per Click.

Facebook Ads ofera cea mai mare audienta cu peste 1.6 miliarde de oameni care utilizeaza platforma lunar. Sistemul de promovare si marea diferenta consta in targetarea (tintirea) pe interese si date demografice (varsta, sex si locatie) prin care agentii de publicitate pot arata anunturile lor direct oamenilor care s-au aratat interesati pe Facebook de un anumit produs, stil de viata, activitate, etc.

Sa presupunem ca ai inventat o lama de ras revolutionara si vrei sa o faci cunoscuta publicului.
Majoritatea barbatilor cumpara lame de ras frecvent si piata pentru astfel de produse este imensa, dar….cati dintre barbati cauta pe Google “lama de ras” inainte sa cumpere un produs? Nu foarte multi, prespun, insa cei care cauta iti vor putea vedea pagina prin AdWords.

Alternativ, prin Facebook poti targeta cu un video, poza sau un articol despre produs, orice barbat din lume care are peste 15 ani pentru ca stii ca face parte din nisa ta de clienti.
Cu alte cuvinte, aceasta promovare este mai eficienta prin Facebook datorita puterii de detaliere a audientei tinta.

In general, lumea se gandeste ca ar trebui sa foloseasca Google AdWords SAU Facebook Ads, insa realitatea este alta. Pentru o promovare completa si eficienta, ambele platforme trebuie folosite pentru a obtine un ciclu de promovare  si vanzare cu circuit complet.

Daca ne uitam per ansamblu, nu exista un raspuns clar la intrebarea “Care platforma este mai buna?” pentru ca sunt doua platforme total diferite cu teluri si rezultate diferite.

Tu prin ce platforma ai avut rezultate mai bune? Spune-ne in sectiunea de comentarii.

Recommended Posts