Indiferent de tipul business-ului pe care îl ai, din momentul când site-ul tău este live, tool-ul Google Analytics este un must-have. De ce? Îți poți analiza foarte mult utilizatorii care ajung pe site-ul tău, de la câte pagini vizitează per sesiune, din ce regiune sunt, ce căutări s-au făcut pentru a ajunge pe site (chiar și din organic), ce produse au comandat etc.

Un raport super utilizat de persoanele de marketing este Source/Medium, unde informațiile despre utilizatori sunt clasificate în funcție de platforma din care au accesat site-ul.

Analytics este un produs Google, de aceea nu are nevoie de modificări suplimentare pentru a clasifica utilizatorii dacă au venit din reclame sau din partea organică. Pentru a recunoaște că traficul a venit din reclamele sau postările de pe Facebook, respectiv Instagram, avem nevoie să setăm parametrii UTM.

Ce sunt UTM-urile? Sunt tag-uri care se adaugă la formatul adresei URL în funcție de condițiile setate.

Cum se seteazã UTM-uri? Pentru a forma structura tag-ului poti folosi tool-uri online, de exemplu: Campaign URL Builder.

Câmpul pentru “Source” trebuie să conțină termenul “facebook” (sau “instagram”, dacă realizezi reclame dedicate pentru acest plasament), iar câmpul “Medium” trebuie să conțină “cpc” sau “ads”.

Desigur, poți să îți dezvolți propria structură de UTM. Important este ca la fiecare reclamă să păstrezi aceeași structură. Dacă vei scrie o dată “Facebook” și o dată “facebook”, Analytics le va considera 2 surse diferite.

Folosind exemplul de mai sus, pentru a înregistra date cã utilizatorul vine dintr-o reclamã Facebook trebuie sã adaugi UTM-ul la UTM parameters, la nivel de Ad. În acest moment, fiecărui link folosit în reclama i se va aloca UTM-ul setat.

Facebook a venit în ajutor si ne ofera o metoda dinamica de setare a UTM-urilor. În funcție de parametrii pe care îi alegi, în Analytics vei putea sorta datele după ID-ul sau denumirea campaniei, adsetului sau a reclamei. Aceasta modalitate este foarte folositoare în momentul când ai multe variațiuni de reclame.

Utilizând metoda UTM-urilor poți să îți personalizezi analiza pe fiecare platforma pe care te promovezi sau ești prezent.

Am creat un curs 100% gratuit pentru oricine dorește să învețe cum să facă reclame Facebook Ads mai bine. Dacă ești interesat de reclame pentru eCommerce, descarcă acest Ghid Pentru Facebook Ads in eCommerce. Este primul material oferit. Urmează să primești ulterior acces la 3 video detaliate despre Facebook Ads