TOP Cele mai utilizate retele de socializare în România (2022)

Probabil ai auzit și tu că TikTok a depășit deja Instagram, ca număr de utilizatori în România și a ajuns pe locul 3. Sunt peste 5,4 milioane de utilizatori pe această rețea, în timp ce Instagramul înregistrează în jur de 5 milioane de utilizatori, în țară.
Social Media in Romania

Cuprins

În acest articol îți prezentăm cele mai utilizate retele de socializare din România și trendul acestora, conform statisticilor globale clasificate după numărul de utilizatori 2021.

Statistic: Most popular social networks worldwide as of July 2021, ranked by number of active users (in millions) | Statista

Probabil ai auzit și tu că TikTok a depășit deja Instagram, ca număr de utilizatori în România și a ajuns pe locul 3.

Sunt peste 5,4 milioane de utilizatori pe această retea de socializare, în timp ce Instagramul înregistrează în jur de 5 milioane de utilizatori, în țară.

Aplicația TikTok este una dintre cele mai descărcate aplicații, cu peste 2 miliarde de descărcări, iar tendința este în creștere.
Bineînțeles că Facebook rămâne cea mai folosită aplicație social media, de către români.

Sunt peste 12,04 milioane de utilizatori activi lunar în România, iar partea interesantă este că românii dau cele mai multe like-uri pe Facebook, în medie de 18 ori pe lună, în timp ce media globală este de 11 Like-uri.  

Ca să îți faci o imagine completă a situației, trebuie să știi că timpul mediu pe care oamenii îl petrec pe rețelele sociale, la nivel mondial, este de 2 ore și 25 minute pe zi. 
Vorbind mai concret, o informație relevantă pentru toți pasionații de marketing, e faptul că românii navighează zilnic pe retele de socializare în jur de 2 ore și 16 minute și dau click pe reclame cam de 22 ori în fiecare lună!

Cum se descurcă celelalte rețele sociale în România?

Youtube este pe locul 2, cu 12 milioane de utilizatori activi și se bate pentru prima poziție cu gigantul Facebook. (sursă: Youtube Romania)

Instagramul a fost depășit de TikTok și ajunge pe locul 4, cu peste 5 milioane de utilizatori activi lunar.

LinkedIn este pe poziția 5, cu pest 3 milioane de utilizatori activi lunar, iar Snapchat pe locul 6 cu 2,3 milioane de utilizatori.
Pe pozițiile 7 și 8 se găsesc rețelele sociale Pinterest, cu peste 1,3 milioane de utilizatori și Twitter cu aproximativ 670 de mii de utilizatori activi lunar.

Se pare că există o creștere, în rândul românilor, a interesului pentru conținutul vizual, în special pentru conținutul video.

Care crezi că va fi evoluția rețelelor sociale în România și cum ne vor impacta pe noi ca și marketeri?  

Top retele de socializare, raportat la numărul de utilizatori, în România (2022):

  1. Facebook – ​12 040 000 (sursă: Napoleoncat)
  2. Youtube – 12 000 000 (sursă: Youtube Romania)​
  3. TikTok – 5 364 860 (sursă: TikTok)​
  4. Instagram – 5 053 000 (sursă: Napoleoncat)
  5. LinkedIn – 3 014 000 (sursă: Napoleoncat)
  6. Snapchat – 2 354 700 ( sursă: Datareportal)​
  7. Pinterest – 1 309 000 (​sursă: Datareportal
  8. Twitter – 668 000 (​sursă: Datareportal)​

Datele reprezintă o compilație din mai multe surse, însă pot oferi o imagine de ansamblu a situației rețelelor sociale în România.


Surse: raportul anual digital worldwide, manafu.ro

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Un răspuns

Lasă un răspuns

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole​
Categorii Articole
Postări Recente
Articole SEO

Articole SEO

Chiar dacă este posibil să nu fi auzit de articolele SEO sau să nu știi care este diferența dintre aceste articole și cele de pe

Publicitate online

Publicitate online

Când vrei să atragi atenția asupra produsului sau serviciului pe care compania ta îl oferă, este necesar să planifici anumite activități promoționale. Poate că primul

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce