Ai un business la început de drum? Când ai analizat publicul tău țintă ai observat că acesta petrece foarte mult timp pe rețelele de social media? Ai testat campaniile Google și dorești să testezi Facebook & Instagram Ads? În orice situație te-ai afla, următoarele informații sunt foarte folositoare în promovarea pe acest canal.

În comparație cu Google Ads, unde nu există buget minim pentru ca o campanie să fie setată, pe partea de Facebook Ads este diferită. În funcție de obiectivul campaniei pe care dorești să o implementezi există o sumă minimă pe care trebuie să o setezi, indiferent dacă folosești Campaign Buget Optimization sau buget la nivel de Ad Set.

Indiferent dacă bugetul este setat de tip Daily Budget (tot bugetul alocat se va investi pe parcursul zilei) sau de tip Lifetime (pe o perioada stabilită, Facebook va investi bugetul setat, fără ca acesta să fie depășit), Facebook calculeaza suma minimă ca fiind buget per zi. Astfel, dacă ați setat un buget lifetime de 50 dolari pentru o perioadă de 5 zile, atunci bugetul minim trebuie să fie cel puțin de 10 dolari.

La bugetul de tip Lifetime trebuie să acordăm o atenție sporită dacă dorim să-l reducem. Limita până la care o să puteți scadea bugetul va fi calculat în felul următor: bugetul consumat până la în momentul actual + 10% din bugetul consumat în ultimele 2 zile. De exemplu: având un buget lifetime de 500 dolari, din care s-au investit 300 dolari, iar 100 dolari s-au investit în ultimele 2 zile, deci bugetul limită până la care veți putea să reduceți va fi de 310 dolari.

Revenind la bugetul minim în funcție de obiectivul campaniei, acesta depinde și de valuta care este setată în Ad Account.

Dacă Ad Account-ul vostru folosește: USD, AUD, CAD, SGD, JPY, NZD, TWD, EUR, CHF, SEK, HKD, GBP, ILS, NOK, KRW, DKK

  • pentru o campanie care are focusul pe afișări trebuie să setați un buget minim de 1 dolar/zi
  • pentru o campanie care are focusul pe click-uri, likes, vizualizări video sau postări trebuie să setați un buget minim de 5 dolari/zi 
  • pentru o campanie care are focusul pe oferte, instalări de aplicatii sau alte evenimente trebuie să setați un buget minim de 40 dolari/zi

Dacă Ad Account-ul vostru folosește altă monedă:

  • pentru o campanie care are focusul pe afișări, bugetul setat trebuie să fie cel puțin 0,50 dolari/zi
  • pentru o campanie care are focusul pe click-uri, like-uri, vizualizări video sau postări, bugetul setat trebuie să fie cel puțin 2,50 dolari/zi
  • pentru o campanie care are focusul pe oferte, instalări de aplicații sau alte evenimente, bugetul setat trebuie să fie de cel puțin de 20 dolari/zi

În momentul când se dezvoltă o strategie de marketing, aceste bugete minime trebuie luate în considerare, acestea fiind punctul de start. Dacă bugetul se va testa sub bugetul minim, campania pe Facebook Ads nu se va publica.

Dacă întrebarea ta este cât buget să aloci în promovare, trebuie să analizezi business-ul, obiectivele (la câte comenzi pe zi dorești să ajungi etc.), costul mediu per achiziție, rata de conversie și coșul mediu. Spor la conversii!