În 2017, a început să apară în conturi opțiunea de setare a bugetului la nivel de campanie. Până atunci se putea seta bugetul doar la nivel de adset, ceea ce făcea ca fiecare adset să se comporte ca o campanie separată. Cu opțiunea de Campaign Budget Optimization, bugetul este alocat între adset-uri în funcție de obiectivul ales și performanțe.

O perioadă de timp, opțiunea a fost în testare și mai apoi, bugetul la nivel de campanie trebuia să fie singura opțiune de setare, iar bugetul la nivel de adset să nu mai fie disponibil. În urma testelor, s-a decis ca ambele opțiuni să rămână disponibile. Astfel, noi am extras câteva observații din ce am testat.

Cum se setează Campaign Budget Optimization?

Din Ads Manager, accesând butonul “Create”, după ce selectezi cu atenție obiectivul campaniei pe care dorești să o implementezi, apare opțiunea de Campaign Budget Optimization. În continuare, putem seta bugetul de tip Daily sau Lifetime. În cazul în care întâmpini erori de setare deoarece bugetul campaniei este prea mic, poți citi articolul despre bugetele minime în funcție de obiectivul ales.

În momentul când setezi buget lifetime la nivel de campaign și ai mai multe adset-uri, pe care le-ai programat ca să ruleze de la o anumită oră, trebuie să ai grijă astfel încât să nu pui pe pauză adset-urile programate. Altfel, Facebook va considera că trebuie să împartă bugetul doar la adset-urile active și va consuma tot bugetul. În plus, dacă pui pe pauza un adset programat, acesta nu va rula la start date.

Ce am observat noi când am folosit Campaign Budget Optimisation?

Până să fie introdusă această opțiune, într-o campanie puteam să avem de exemplu 3 targetări diferite (pe interese, pe audiențe custom de remarketing și pe audiențe de tip Lookalike) și fiecare adset consuma bugetul alocat.

Dacă folosești CBO și implementezi toate cele 3 targetări, adset-uri pe interese și Lookalike fiind de obiecei mai marai, vor canibaliza bugetul, acestea având posibilitatea să ajungă la un volum mai mare de oameni. Astfel, adset-ul pe remarketing performa foarte puțin sau riscam să nu livreze reclame deloc.

De aici vine prima recomandare: folosiți CBO în momentul când adset-urile folosesc același tip de targetare și de mărimi asemănătoare. Dacă targetările au mărimi similare, atunci Facebook va direcționa buget către cea care aduce rezultate la cel mai mic cost.

Din teste, Campaign Budget Optimisation ajută foarte mult dacă ai avut un adset cu mai multe interese care a perfomat bine și dorești să observi ce interes este “the best of the best”. În plus, Facebook va direcționa mai mult buget către acel adset.

Dacă dorești să combini opțiunea de Campaign Budget Optimisation și controlul bugetului pe Adset, poți să folosești Minimum & Maximum Spent. Astfel, îi impui lui Facebook ca să direcționeze un buget minim către adset-ul ales.

Așteptăm să auzim și observațiile voastre despre CBO. Spune-ne cum au performat pentru business-ul tău. Spor la conversii!

Am creat un curs 100% gratuit pentru oricine dorește să învețe cum să facă reclame Facebook Ads mai bine. Dacă ești interesat de reclame pentru eCommerce, descarcă acest Ghid Pentru Facebook Ads in eCommerce. Este primul material oferit. Urmează să primești ulterior acces la 3 video detaliate despre Facebook Ads