๐๐ฅ๐š๐œ๐ค ๐…๐ซ๐ข๐๐š๐ฒ ๐‚๐ฎ ๐…๐š๐œ๐ž๐›๐จ๐จ๐ค ๐€๐๐ฌ

Black Friday se apropie cu pasi repezi si dupa cum stiti, este pe departe cea mai importanta zi in an pentru campaniile si vanzarile noastre.ย  ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ธ

๐‘ช๐’† ๐’Š๐’๐’”๐’†๐’‚๐’Ž๐’๐’‚ ๐‘ฉ๐’๐’‚๐’„๐’Œ ๐‘ญ๐’“๐’Š๐’…๐’‚๐’š ๐’Š๐’ ๐’Ž๐’‚๐’•๐’†๐’“๐’Š๐’† ๐’…๐’† ๐‘ญ๐’‚๐’„๐’†๐’ƒ๐’๐’๐’Œ ๐‘จ๐’…๐’” ๐’”๐’Š ๐’„๐’–๐’Ž ๐’”๐’•๐’“๐’–๐’„๐’•๐’–๐’“๐’‚๐’Ž ๐’„๐’‚๐’Ž๐’‘๐’‚๐’๐’Š๐’Š๐’๐’†โ“

De regula, avem trei faze principale dupa care ne ghidam cand vorbim de Black Friday. Am detaliat mai jos etapele si cum operam de regula in aceasta perioada.

Aceasi logica si structura poate fi implementata si cand doresti sa faci o campanie masiva de Sale, nu doar de Black Friday.

Sa incepem!

==== Phase 1: Pre – Black Friday ๐Ÿงจ====

Cu doua sau trei saptamani inainte de Black Friday, crestem bugetul destul de mult ๐Ÿ†™(depinde de โ€œbuzunarโ€, dar de obicei crestem cu 40%-50% sau chiar 100% fata de o luna normala).

In aceste saptamani dinaintea BF incepem sa optimizam campaniile si pe ATC sau chiar View Content, pe langa campaniile de Purchase, dar facem si mai multe campanii pe Engagement si Video Views decat am face de obicei.โ€จโ€จFolositi-va de aceasta perioada pentru a va testa creative, copy, landing page si oferte pentru a afla care e combinatia cea mai buna si la ce reactioneaza publicul vostru cel mai bine.

Scopul acestei scalari de buget si cresterea numarului de campanii este unul simplu: in primul rand, dorim sa ne crestem audientele cu oameni care au interactionat cu noi recent, sa ii putem retargeta de BF cu produse fata de care si-au aratat interes. In prima faza le aratam produsul la pret intreg, cream interes pentru acel produs si de BF ii atragem cu reducerea si oferta noastra.

Al doilea motiv este ca in perioada de BF, CPM-ul va fi extrem de mare si va fi foarte scump sa ajunga la oameni reclama ta. Audientele Personalizate (i.e. oamenii care au interactionat mai devreme cu brandul) sunt priorizate in algoritmul de afisare de reclame.

Cu alte cuvinte, Facebook stie ca atat pentru tine ca advertiser dar si pentru client, e mai valoroasa afisarea reclamei tale.

Chiar daca vei avea un CPM mare de BF, vei stii ca reclamele tale sunt afisate audientelor Calde sau Fierbinti, oameni care iti cunosc brand-ul deja, produsele si beneficiile produselor tale.

๐Ÿ”ฅ Ca si alocare de buget in aceasta faza, am merge de regula, 80%-90% pe public rece si 20%-10% pe retargetarea publicului Cald/Fierbinte.

Nu lasati insa campaniile sa mearga orbeste. Chiar daca sunteti in proces de scalare si poate aveti costuri mai mari, tot trebuie sa fiti profitabili si in aceasta faza.โ€จโ€จIn caz ca practicati modul nepopular de a creste preturile inainte de BF si sa le scadeti chiar de BF, mare grija la aceasta faza. Sa nu aratati un pret mai mic acum, iar in timpul BF sa apara pretul intreg ca fiind mai mare decat cu doua saptamani inainte.

==== Phase 2: Pre – Black Friday ๐Ÿ’ฃ====

Cu o saptamana (sau 2-3 zile) inainte de BF, incepi sa muti din buget catre publicul Cald si Fierbinte.

Poti incepe sa semnalezi si sa anunti ca vei avea reduceri mari sau oferte foarte bune in perioada de BF. Anunta in ce perioada vor fi promotiile (faci doar vineri, tin tot weekendul, etc.).

Daca ai o baza de date/Newsletter, nu uita sa le trimiti si un email sau un mesaj pe chatbot.

๐Ÿ”ฅBugetul il alocam 50%-60% Audiente Reci, 50%-40% Audiente Calde.

In aceste zile vei vedea o scadere in vanzari si un CPA mai mare de obicei. Donโ€™t freak outโ—๏ธ

Publicul va face โ€œwindow shoppingโ€ mai mult si ca urmare iti vor creste (mult) cosurile abandonateโ€ฆceea ce e bine pentru Black Friday.๐Ÿ’ธ

==== Phase 3: D-Day – Black Friday ๐Ÿš€====

Distractia incepe cu ceva timp inainte pentru ca trebuie sa faci multe campanii! Si cand spun multe, ma refer la foarteee multeโ—๏ธ

Pe parcursul BF vei opri constant din AdSet si campanii care nu au randament bun dar trebuie sa ai de unde opri, lasand doar ce e castigator sa ruleze in continuare.

โ—๏ธUn aspect foarte important e sa iti publici ad-urile/campaniile inainte, pentru ca se vor publica foarte multe ad-uri in acele zile si e posibil sa dureze mult perioada de Review. Da-le publish in avans si cand au fost aprobate, opresti campania/ad-ulโ—๏ธ

๐Ÿ”ฅ Personal, vinerea de BF aloc 75% sau chiar 90% din buget pe audientele calde (daca sunt destul de mari si daca ne-am facut treaba bine in faza 1 si 2) din motivul pe care l-am descris mai sus (CPM mare pe audientele reci).

Ca si audiente putem folosi urmatoarele categorii:

Audientele Calde/Fierbinti care au interactionat cu noi in cele doua saptamani anterioare:

โžฃVideo Views

โžฃContent View perioada pre-sale

โžฃ Add To Cart perioada pre-sale

โžฃ Email/Newsletter engager din ultima saptamana

โžฃ Toti Website Visitors ultima saptamana

Retargetam in alte Ad-Sets si:

โžฃ VC si ATC mai vechi, de pana la 180 zile

โžฃ Tot traficul de pana la 180 zile

โžฃ FB & Instagram engagers

โžฃ Newsletter subscribers

โžฃ Toti cumparatorii existenti

Ca si creative sau formate, poti recicla continutul identificat in primele saptamani ca fiind castigatoar, si sa le dai un look de Black Friday.

โž”DPA ( Retargeting Dinamic) aduce de regula cele mai bune rezultate si ca urmare trebuie sa aloci un buget mare pe aceast format.

โž” Fa-ti adset separate cu audientele HOT (VC si ATC) si personalizeaza mesajul transmis fiecaruia.

โž” Poti opta sa introduci pe poze un cadru/frame de Black Friday sa atraga atentia si sa semnaleze ca ai campanie de BF (cand setezi campania de Catalog Sales, la nivel de Reclama ai optiunea: Creative Tools: Customize Images > Frames).

โž”In acelasi timp sa nu uiti de Single Image, Video si Carusel static. Daca ai creative bine gandite vor putea chiar depasi performanta DPA.

E important de considerat faptul ca iti vei epuiza rapid audientele calde si ca urmare ai nevoie de multe creative diferite care sa ruleze in acelasi timp.

Daca faci BF pe tot weekendul, de sambata poti incepe sa re-aloci buget ๐Ÿ”ฅ mai mare catre publicul rece (60/40 cold/warm de exemplu) pentru a putea introduce oameni noi la brandul tau.

โž”Jucati-va cu obiectivele de promovare in perioada asta. Nu faceti doar Conversions>Purchase.

Poti avea succes si cu Reach si Engagement sau optimizare pentru Initiate Checkout de exemplu.

Astea fiind spuse, va dorim un Noiembrie cat mai profitabil ๐Ÿš€si un Black Friday cat mai verde ๐Ÿ’ธ in vanzari!โœŒ๐Ÿป