Un lucru foarte important în dezvoltarea și îmbunătățirea unei strategii de marketing este testarea permanentă. În momentul de față se consumă foarte mult conținut foto și video, deci trebuie să fii creativ, să vin cu ceva nou. Dar de unde știi ce funcționează sau nu pentru business-ul tău? Din păcate nu este nicio formulă magică prin produsul tău să ajungă mereu la persoanele care au nevoie de el în acel moment. 

Aici intervine testarea de noi audiențe, diferitelor plasamente, design-uri noi de reclame etc. și cel mai simplu este să folosești A/B Test-ul (sau Split Test). 

În interfața veche a Business Managerului, A/B Test-ul se activa în momentul când se implementa o campanie nouă. În funcție de variabila testată (creative, delivery optimization, audience, placement). Dacă doreai să testezi 4 bannere, se selecta variabila “Creative” și campania se împărțea în 4 adset-uri, fiecare având câte un tip de banner.

În interfața nouă, campania trebuie să fie publicată, iar mai apoi poți realiza A/B Test-ul. Pentru a începe testul trebuie să selectezi campania, iar în meniul din partea de sus a campaniilor, se va activa butonul de A/B Test.

Această versiune de test e îmbunătățită astfel încât poți să personalizezi și să testezi ce campanie îți aduce un cost per achiziție mai bun. Dacă înainte, experimentul se realiza în campania nou implementată și erau comparate rezultatele adset-urilor, acum, comparația se realizează între campania originală și cea experiment.

O opțiune nouă la A/B Test este “Add a holdout”. În momentul când selectezi variabila “Custom”, poți rezerva o parte din audiență prin care să măsori costul per conversion lift.

Încă o opțiune nou introdusă, care vine în ajutorul persoanelor de marketing, este cea de comparare a campaniilor existente între ele. Facebook o să încerce să se asigure că cele 2 campanii nu realizează overlap între ele, pe perioada experimentului.

Dacă ai foarte multe idei pe care dorești să le testezi, important este să nu le ruleze pe toate simultan. Încearcă să clasifici fiecare idei în funcție de impactul în business-ului tău și prioritizează testarea variabilei care va avea cel mai mare efect.

Am creat un curs 100% gratuit pentru oricine dorește să învețe cum să facă reclame Facebook Ads mai bine. Dacă ești interesat de reclame pentru eCommerce, descarcă acest Ghid Pentru Facebook Ads in eCommerce. Este primul material oferit. Urmează să primești ulterior acces la 3 video detaliate despre Facebook Ads